اینم اولین خبر:
چه بلايی بر سر مشترکان پهناي باند می آيد؟
همزمان با اعمال محدوديت بر سرعت دسترسي به اينترنت براي کاربران خانگي برخي شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت به نقض حقوق مشتريان خود مشغول شده اند.
" متصديان واحد پشتيباني داتک مشترکان خود را احمق فرض کرده و به عنوان مثال برخي از آنها علت اين امر را عمليات کابل برگردان در مرکز تلفن محل اعلام مي کنند و مشخض نيست اين چه کابل برگرداني است که بيش از 15 روز است شروع شده و پايان هم نمي يابد!... "
از جمله اين شرکت ها مي توان به داتک اشاره کرد که به عنوان مثال زماني که هزينه ارائه خدمات 128 کيلوبيت در ثانيه را از مشتريانش دريافت مي کند در عمل سرويسي با سرعت 70 تا 75 کيلبيت در ثانيه را به آنها ارائه مي کند که چندان تفاوتي با سرويس هاي dial-up ندارد.
وضعيت سرويس هاي پرسرعت ديگر و بي سيم اين شرکت نيز به همين منوال است.
جالب آنکه متصديان واحد پشتيباني داتک هم مشترکان خود را احمق فرض کرده و به عنوان مثال برخي از آنها علت اين امر را عمليات کابل برگردان در مرکز تلفن محل اعلام مي کنند و مشخض نيست اين چه کابل برگرداني است که بيش از 15 روز است شروع شده و پايان هم نمي يابد!
مشکل نرم افزار ضدويروس، لزوم از کار انداختن فايروال، وجود نويز در کابل هاي مخابرات و ادعاهاي مضحک ديگر از جمله نکاتي است که از سوي واحد پشتيباني داتک براي دست به سر کردن مشترکان ناراضي به کار گرفته مي شود.
خوشبختانه مدتي است که تحرکاتي در اين زمينه آغاز شده که از جمله آنها مي توان به راه اندازي وبلاگ
http://robbed-by-datak.mihanblog.com/ و تدوين اعتراض نامه اينترنتي
http://www.petitiononline.com/stopdtak/petition.html اشاره کرد. اميدواريم اقدامات حقوقي و قضايي براي پيگيري اين مساله هر چه زودتر آغاز شود.
وضعيت سرويس هاي پرسرعت ديگر و بي سيم اين شرکت نيز به همين منوال است.
به نقل از هموطن سلام