اينترنت2 در راه است!

H-assan

Well-Known Member
به گزارش بخش خبر تراشه از خبرگزاري موج،اينترنت؛ برتر از تمام تكنولوژي هائي كه جهان رابه هم مرتبط مي سازد،ظاهر شده است اما اين تكنولوژي جنبه منفي ائي نيز داردوآن ويروسها،هكرها و مجرمين هستند.

در تابستان سال 1969 ،چهار كامپيوترتحت يك آزمايش توسط آژانس طرح ريزي تحقيقات پيشرفته با نامarpanet به يكديگر متصل شدند،كه توسط سازمان دفاع آمريكاسرمايه گذاري شد وآزمايشي براي تحقيق امكان اتصال به يك كامپيوتر بزرگتر صورت پذيرفت،اين آزمايش موفقيت آميز بود و Arpanet عاقبت اينترنت شد.امااگرسرمايه گذاران متوجه شده بودند كه اين آزمايش مي تواند سه دهه بعد يك ميليارد انسان را به يكديگر متصل سازدمطمئنا تدابير امنيتي را براي آن درنظر مي گرفتند.

وقتي كه اينترنت ابداع شد،يك شبكه تحقيقات دانشگاهي بود،كاربران به يكديگر اعتماد مي كردند و احتياجي به ايجاد رمزهاي ورود و كنترل هاي امنيتي نبودبراي همين تدابير امنيتي در اولين نسخه اينترنت بكار گرفته نشدند.

نبود برنامه هاي امنيتي موجب شد تا مجرمين فعاليت هاي خود را آغاز كنند،هكرها،اسپمرها ،ويروس هاو كرم ها هر روزه اينترنت را آلوده مي كنند و براي كاربران وشركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت ميليارد ها دلارهزينه به همراه دارندو ازآنجائي كه اين شبكه بسيار مورد سوءاستفاده قرار گرفته است،ساخت شبكه جهاني جديدي مد نظر قرارگرفته است.
فكر تعمير و رفع مشكل شبكه كنوني غيرممكن به نظر مي رسد بنابراين محققين بر روي امكان ايجاد شبكه جهاني جديدي در حال مطالعه و تحقيق هستند.

اين شبكه با نام اينترنت2شناخته مي شود و از آنجائي كه ساخت آن نيازمند ميلياردها دلار سرمايه گذاري است ،پيداكردن سازماني كه اين سرمايه گذاري را متقبل شود بسيار مشكل است.اما محققين به سختي بر روي اين پروژه كار مي كنند تا اين تكنولوژي را توسعه دهند كه امنيت شبكه مذبور را بيشتر سازد.اين اقدام نيازمند توافق و همكاري شركت ها براي استانداردي است كه طبق آن بايد از شبكه استفاده نمود و اين كار زمان لازم دارد تا اين شركت هانسبت به اين مسئله پاسخ دهند،آنها دراين راستا به دنبال راه حل هستند.

بعضي از شركت ها معتقداند رقابت مي تواند شبكه امن تري را به وجود آورد ،بدين ترتيب كه گروه هاي متفاوت با يكديگر براي پيداكردن يك سيستم برتر رقابت مي كنندو اين موضوع امكان نوآوري در اين زمينه را با سرعت بيشتر فراهم مي سازد.بدين ترتيب چندين راه حل پيشنهادمي شود كه احتياجات متفاوت كاربران مختلف را فراهم مي سازد.

اما هيچ توافق نامه اي كه به چگونگي اداره اين شبكه جهاني اشاره داشته باشد ،وجود ندارد،دولت آمريكااز همين حالا به دنبال قانونگذاري دراين شبكه است اما محققين مي گويند،قانونگذاري براي اينترنت غير ممكن است،اگر ما قانوني را اعمال كنيم كه عدم استفاده از ابزارهك كردن را متضمن باشد،بايد اينترنت را خاموش كنيم زيرااين ابزار، نرم افزارهائي هستند كه ماهم از آنها براي قانوني كردن هدف خود استفاده مي كنيم.
گفتني است ميليون ها موسسه تجاري پيش از اين هزينه هائي را براي ايجاد نسل بعدي اينترنت كه امن تر و كارآمدتر است،صرف كرده اند،متخصصين مي گويند شبكه جديد اينترنت صد برابر سريعتر و قدرتمندتر از شبكه كنوني خواهد بود.

كاربران در شبكه جديد مي توانند فعاليت هاي آن لاين خود را طبقه بندي كنندو منبع ارسال يك ايميل و لينك هاي وب را تشخيص دهند. پيش بيني مي شود اينترنت2 بعد از سال 2010 در دسترس باشد.
 

H-assan

Well-Known Member
ویروس‌های مسنجر همچنان در حال افزایش

به گزارش بخش خبر تراشه، کمپانی Akonix Systems که به جلوگیری و مانیتور کردن تهدیدات جدید می‌پردازد در ماه سپتامبر رکورد جدیدی از ویروس‌های مسنجر را منتشر ساخت: 25 ویروس.

بدتر از همه آنکه برخلاف ماه گذشته 7 عدد از این ویروس‌ها جدید بود‌ه‌اند، این در حالیست که بقیه آنها تغییر یافته نسخه‌های موجود بوده‌اند.

ویروس‌هایی که از طریق IM منتشر می‌شوند لیست تماس‌ها را جستجو می‌کند و سپس پیغامی تولید می‌کنند که به نظر می رسد از طریق کاربر ارسال شده‌اند. در این هنگام اگر شخص بر روی لینکی که در پیغام گنجانده شده است کلیک کند به سایتی منتقل می‌شود که به جای تصویر و یا فیلمی که در لینک به آن اشاره شده است با ویروس روبرو خواهد شد.

طبق گفته Akonix به نظر می‌رسد که ظهور ویروس‌های جدید نشان‌دهنده آن است که هکرها بیشتر از قبل به گسترش ویروس از طریق مسنجرها علاقه‌مند شده‌اند.

با توجه به یافته‌های قبلی 90% شرکت‌های آمریکایی در حال حاضر از سرویس‌های مسنجر استفاده می‌کنند و یک‌سوم کاربران پست‌ الکترونیک تا پایان سال 2005 از مسنجرها استفاده خواهند کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا