اطلاعات كامل از پروژه سيستم عامل جديدايرانيان

irwin

New Member
آنچه در تقابل انسان و اطلاعات اهميت مي يابد؛ دسترسي آسان به بهترين اطلاعات و نرم افزارهاي جامع و كامل است كه براي نيل به اين مهم ، نياز به اخذ تدابيري مي باشد تا نتيجه مطلوب حاصل گردد.
در اين راستا ، هدف گروه نرم افزاري IRWIN اين است تا با عنايت پروردگار و همت و همكاري مردمان سلحشور ايران زمين به مطالعات و تحقيقات لازم پرداخته و به ساخت و راه اندازي اين پروزه عظيم بپردازيم.
صد البته دشواري چنين كاري براي دانشمندان و صاحبان نظر پوشيده نيست و به همين جهت مرحله كمال مطلوب آن ، بايد بتدريج و پس از انتقادات و يادآوريهاي پياپي بدست آيد و انتظار مي رود كه بزرگواران از اين همكاري دريغ نفرمايند.
در اين ميان از استادان و همكاران ارجمند تقاضا مي شود تا با همكاري ، راهنمايي و پيشنهادهاي اصلاحي خود ، اين گروه را در جهت ارائه ديگر آثار مورد نياز جامع ايراني ياري دهند.
در خاتمه جاي دارد تا از همكاري تمامي اعضاي گروه نرم افزاري IRWIN بخصوص دوستان عزيز آقايان ؛مهندس مهدي باقري و محسن عابدي ، اشكان ناظريان ، هادي مرادي ، موسي بصيرت نيا، و مجتبي قاسمي و خواهران فاطمه قبادي و راضيه بورخيلي ، كه در اين حركت و تلاش ما را همراهي نموده ، تشكر و قدرداني نمايم.


مديريت گروه نرم افزاري IRWIN
محمد قبادي

الـــهــي دانــاي ده كــه در راه نـيفتم بـــيـنـايي ده كــــه در چـاه نـيـفـتـم
بــنـماي رهـــي كه ره نـمايــنده تويي بــگشاي دري كه در گــشايــنـده تويي
من دست به هيچ دستگيري ندهم جز تو كـــه ايشــان هم فاني اند و پاينده تويي​


سيستم عامل ايرانيان چيست:؟

به طور كلي سيستم عامل ميانجي بين كاربر و سخت افزار است و به طور كلي تر ، سيستم عامل ،عامل سخت افزار را از ديد كاربر پنهان مي كند و با استفاده از شگردهاي ويزاردي قابليت نصب انواع نرم افزارها را به كاربر مي دهد.
در سالهاي اخير كه توليدات نرم افزاري شركتهاي بزرگ دنيا به صورت شديد در حال پيشرفت است، ساليانه سود قابل توجه اي نصيب اين شركتها و به طور متقابل نصيب دولت مي كند و باعث درآمدزايي و ايجاد شغل مي گردد.حال با توجه به مشكلات ايران از نظر تحريمات و توطعه دشمنان، آيا نبايد از ديگر شركتها سرمشق گرفته و اين راه كه دنيا به طور شگفت انگيزي در سال اخير به يك دنياي مكانيزه و كامپيوتري مبدل شده بپيماييم..

مراحل و چگونگي روند رشد و پيمايش پروژه:

در تاريخ 12/82 با ايده اوليه سركار خانم راضيه بورخيلي (دختر دايي بنده) مراحل تحقيقاتي طرح آغاز شد ، پس از طي چند ماه تلاش و برنامه ريزي و پياده سازي طرح بر روي كاغذ ، توانتستيم در سال 83 اولين نگارش اين سيستم عامل را توليد نماييم ، كه چيزي شبيه به ويندوز نبود بلكه ، كار شبيه سازي ويندوز را انجام ميداد . در آن موقع هنوز گروه نرم افزاري IRWIN شكل نگرفته بود . حدود چند ماه طرح به صورت معلق ماند ، تا اينكه شايد بتوان كسي يا كساني را پيدا كرد كه بتوان در اين راه ما را ياري نمايد ، اما افسوس كه ......
بالاخره بعد از اشنا شدن و ورود به دانشگاه و صحبت با اساتيد محترم دانشگاه تهران، واحد ورامين توانستيم سرمشق ها و ايده هاي جديد را خلق و كمي با دلگرمي بيشتري اين راه نا معلوم را ادامه دهيم.
در سال 84 فازهاي 1 و 2 تكميل و تا حدي اين نرم افزار(شبيه ساز ويندوز) كارايي خاصي پيدا كرد .در همين تاريخ بود كه خبر جنجال برانگيز شركت مايكروسافت براي توليد ويندوز لانگهور(همان VISTA) تمامي افكار رابه سمت و سوي خود كشاند و ما هم پس تلاشهايي توانستيم منوهاي ويستا را طراحي كنيم ، منوهايي كه هنوز شركت مايكروسافت انها را نساخته بود و ما آنها را تنها بر اساس گزارشات و چند ماكت كه بر روي سايت www.microsoft.com بود ساختيم. // البته چيزي كه بعداً بر روي ويندوز Vista قرار گرفت تفاوتي زمين تا آسمان داشت//
در تاريخ 30/4/1384 طرح در همايش بين المللي مدارس School Net در نيشابور شركت كرد، كه با استقبال بسيار گرم شركت كنندگان و هيت داوري برخورد كرد ، ولي افسوس كه كار گروهي و ارائه خوبي نداشتيم تا امتياز مناسب براي برگزيده شدن را دريافت نماييم. //ولي از آن پس اهميت اين طرح براي گروه 3نفره ما اشكار شد.//
در اواخر سال 84 اولين نسخه ويندوز ايرانيان كه با اسم PSUI كه مخفف (Software & Utility & Instructions ( Productionsبود توليد گرديد . در همين هنگام با 2 تن از دوستاني كه هم اكنون از بهترين افراد گروه نيز مي باشند اشنا شدم. در تاريخ 2/1385 فاز سوم طرح شروع و در تاريخ 12/1385 با موفقيت به پايان رسيد.و كليد اصلي شركت در جشنواره خوارزمي زده شد.
در تاريخ 2/1386 با وجود موانع افكني هاي تعدادي از همكاران و ديگر دوستان گروه 5 نفره ما با تمام توان و استقامت طرح را براي جشنواره جوان خوارزمي آماد كردند . اما باز هم طرح به دلايل امنيتي خواصي معلق ماند ( البته دليل معلق بودن به علت مشكلات در روند بوت شدن و اجرا شدن سيستم عامل در يك كامپيوتر بدون ويندوز بود) كه خدارا شكر اين مشكل در اين نگارش حل گشته.
در سال 86 و پس از توليد ششمين نسخه ، سيستم عامل در نمايشگاه بين المللي قائمشهر در تاريخ27-23 آبان به نمايش در آمد كه تقريبا با استقبال خوبي از طرف بازديدكنندگان مواجه شد و اساتيد محترم ، ما را از پيشنهادات و انتقادات خود بهره مند كردند ، پس از 2 ماه تعليق فازهاي 4 و 5 پروژه شروع به اجرا و تاپايان سال تمام گرديد و در سال شكوفايي و نو آوري (1387) اين سيستم عامل تكميل و به لطف و فضل الهي در جشنواره جوان خوارزمي رونمايي مي گردد.

ويژگي هاي اين سيستم عامل:

مهمترين ويژگي اين سيستم عامل گرافيك و سادگي آن است ، بيشترين نرم افزارهاي كاربردي در آن گنجانيده شده تا زمان تلف شده كاربر را حذف كند ، (چون براي نصب برنامه هايي مانند ورد ، ديكشنري و... ديگر نياز به تهيه و نصب آنها نيست.)
محدوديت سني كاربران فوق العاده پايين آمده ، چنان كه در سيستم نظر سنجي ما ميانگين سن كاربران از اين سيستم عامل بين 6 الي 70 سال مي باشد ، به طوري كه در سيستم عامل هاي ديگر همچون اكسپي بين 9 الي 50 و در سيستم عامل ويستا بين 12 الي 60 سال گزارش شده.
*يكي از عوامل كاهش سن كاربران سادگي و همچنين اضافه شدن قابليت هايي براي سنين پايين است و عوامل بالا رفتن سن كاربران مصرف كننده ، قابل انعطاف بودن سيستم عامل است كه همچون برنامه هاي انبارداري ، دفترچه تلفن با قبليت تماس ، منشي تلفني و سيستم اتصال و پينگ بين دو رايانه داراي شبكه لَن و ديگر برنامه ها مانند حسابداري موبايل و ... است.
*البته همه اين قابليت ها مختص نرم افزار است و مهمترين وي‍ژگي ها را مي توان توليد داخل و بومي بودن آن ، گرافيك بسيار بالا ، كم كردن خستگي ناشي از كار زياد ، قالب جديد از ويندوز ،و... بيان نمود ، علاه بر اين گزينه ها ، سرگرمي هايي هم براي رفع كسالت طراحي شده....
*ديگر عوامل استقبال كاربران طراحي جديد است ، البته سعي شده تا اندازه اي هم اصول و وي‍ژگي هاي سيستم عامل هاي مايكروسافت در آن رعايت شود تا كاربران دچار جهش نرم افزاري و سردرگمي نشوند.
*قيمت بسيار ارزانتر نصبت به ويندوز ويستا ( البته اگر گزينه كپي رايت و ويندوزهاي كرك شده مانند پرند و MRT را حذف كنيم).
*قابليت نصب به صورت سيستم عامل و به صورت نرم افزاري و قابليت سويچ شدن بين چند سيتم عامل ، همچنين مي توان آن را بر روي ويندوز اكسپي آبگريد كرد.
*امنيت بالا ،(البت باز هم دست هكرهاي ايراني كوتاه نمي باشد و …)- سيستم قفل گذاري لايه اي ( از نوع قفل امنيتي كه با تماس به صورت گويا و يا پيامك براي كاربران ارسال خواهد شد).
*قابليت اعتماد به سيستم و حفظ اطلاعات در موارد مذكور ، قابليت شناسايي ويروسهايي مانند New Folder و CXJ3 وHIV-2و HIV-3كه باعث خرابي فايلها و رجيستري و مخفي شدن سيستم فايل ميشوند.
// اين ويروس كش علاوه بر پاك كردن ويروسها تغييرات رجيستري را تا حد امكان به حالت اوليه خود بر مي گرداند. //


آشنايي با قسمتهاي مختلف اين ويندوز:

در اين سيستم عامل ميز كار معني نخواهد داشت . به اين دليل كه آيكونهاي مورد نياز كه كاربر در طي زمان كار استفاده زيادي از آنها ميكند در بالاي صفحه به صورت زيبا طراحي گشته.
در قسمت سمت راست برنامه هاي كاربردي مانند انبار داري ، فرهنگ لغات و.... طراحي گشته.
منوي شروع (START) حذف شده و در منوي سمت چپ به همراه گزينه ايي مانند جستجو ، داس ، تنظيمات و ... قرار گرفته.
در ميانه صفحه پنجره هاي ساعت ، ميزان كار پردازشگر و فضاي رم ، ميزان فضاي هارد ديسك ، و تاريخ شمسي قرار گرفته .كه كاربر مي تواند انها را حذف و ظاهر نمايد.
*در اين سيستم عامل تمامي فايلهاي اجرا شده در رم نمايش داده ميشود ، به طوري كه حتي برنامه هايي كه به علت هاي مختلف (مانند ويروس و يا برنامه نويسي) در Task Manager نمايش داده نمي شوند ، نمايان است و كاربر با انتخاب هر كدام مي تواند به فرآيند آن خاتمه دهد.(البته لحاظ ايمني صورت گرفته تا احياناً برنامه هاي حياتي حذف نگردند.
*در اين سيتم همانند ويستا مي توان به صورت نموداري و درصدي مقدار كار پردازگشر و ميزان فضاي اشغالي رم را در هر لحظه بر روي ميز كار داشت.( 4 گزينه ساعت/ نمايشگر سي پي يو / رم / هارد و تقويم شمسي ، بر روي ميز كار وجود دارد تا كاربر دسترسي سريع به آن داشته باشد ، پخش كننده موزيك و ويديو به دو صورت پنجره اي و نمايشي بر روي ميز كار طراحي شد تا كاربر همزمان با كار كردن بتواند به تماشاي فيلم بپردازد)

ساعت آنالوگ در شكلهاي مختلف براي سليغه هاي متفاوت وجود دارد كه بر روي صفحه دسكتاپ ظاهر مي باشد و كاربر بنا به درخواست مي تواند آن را حذف كند.

در اين ويندوز فايلها به 2 حالت قابل دسترسي مي باشند. يكي همانند My computer تمامي فايلها مشاهده و مرتب مي گردد و ديگري به صورت درختي براي دسترسي سريع مي باشد، همانند صفحه NC به صورت گرافيكي و پيشرفته براي كساني كه مي خواهند كمترين زمان ممكن را براي جابه جايي اطلاعات خود داشته باشند.

سامانه هوشمند هواشناسي كشور نگارش 2.8687 تهيه گرديده كه مي تواند اطلاعت هوايي را با دريافت چند ثانيه اي عكس ماهواره اي از طريق خطوط اينترنت و تجزيه و تحليل كردن محل درخواستي شما گزارش دهد ، هشدارهاي هواشناسي و سامانه اطلاع رساني جمعي شامل ( اطلاعات دقيق از جا هاي ديدني و توريستي و....)
كه يكي از مهمترين نرم افزارهاي كاربري اين سيستم عامل است و مي توان گفت كه از نظر اهميت برابر با طرح سيستم عامل ايرانيان است.

نرم افزارهاي موجود بر روي اين ويندوز:

سامانه هوشمند هواشناسي 24 ساعته كشور.
برنامه رايت به صورت زيبا.
برنامه تايپ (ورد).
دفترچه تلفن هوشمند .
منشي تلفني.
سيستم انبار داري.(نسخه رايگان)
سيستم هوشمند اتوماسيون حسابداري موبايل(نسخه رايگان)
سيستم مديريتي فروشگاه(نسخه رايگان)
سيستم مديريت پنجره ها و تعويض آيكون ، عكس و ...
سيستم فشرده سازي فايلها.
سيستم ربات پويا براي شناسايي و اطلاع شركت براي نفوز گران و نغز كنندگان حقوق كپي رايت.
سيستم شناسيايي افراد استفاده كننده از اين سيستم عامل به صورت آنلاين از طريق خطوط اينترنتي.
*با اين 2 سيستم بالا اگر هم سيستم عامل كپي گردد پس از اتصال به اينترنت به صورت آنلاين آناليز و اگر سريالهاي تعويه شده و ربات مشكلي را گزارش دهند بسته به نوع خطا ديگر سيستم عامل ايرانيان بر روي آن سيستم قابل استفاده نمي باشد.
*تمامي نرم افزارهايي كه به صورت نسخه رايگان است ، نسخه اصلي و كامل آن با قيمت تعرفه اي قابل نصب مي باشد.
* تمامي اين نرم افزاها در همين گروه و شركت نرم افزاري چكاد طراحي شده و تمامي حقوق كپي رايت آن محفوظ . مرب.ط به اين گروه نرم افزاري مي باشد.


سامانه هوشمند هواشناسي 24 ساعته كشور چيست ؟

سامانه هوشمند كه از اسمش پيداست سيستمي است كه كليه نيازهاي يك كاربر را از نظر هواشناسي ، سفر و ...را برطرف مي سازد.
اين سامانه از طريق تجزيه و تحليل عكس ماهواره اي ميزان دماي هوا بارش باران و برف را گزارش مي دهد(البته طي برنامه ريزي هاي به عمل آمده در نگارش بعدي قابليت هاي پيش بيني هواي 24 ساعت اينده و ميزان رطوبت هوا و ارائه گزارش هواشناسي به 2 صورت چاپي و صوتي را خواهد داشت).
اين سامانه از نظر امنيتي و هوشمند بودن ضريب بالايي دارد، به عنوان مثال كاربري كه اطلاع محدودي از رايانه دارد به راحتي و سادگي با سامانه كار كرده و اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كند.بدين صورت كه . رايانه به اينترنت متصل مي گردد و عكس هوايي را بسته به سرعت اينترنت دريافت ميكند(اين عمل بين 5 الي 25 ثانيه ، بسته به خطوط ارتباطي به طول مي انجامد) . حال چنانچه خطايي در اين بين اتفاق افتد مانند خراب بودن خطوط اينترنتي ، نداشتن بوق ، اشكال در برقراري ارتباط با ماهواره و كليه خطاهاي احتمالي ، سيستم به صورت اتوماتيك خطاي مورد بحث را به كاربر اطلاع مي دهد.
اگر تصوير به درستي دريافت گردد. كاربر در گام اول استان مورد نظر براي تجزيه و تحليل انتخاب و نقشه ماهواره اي بر روي آن محل بزرگنمايي مي گردد.
در گام دوم كاربر ، نقطه اي را كه مي خواهد اطلاعات هواشناسي و تجزيه و تحليل انجام گيرد را كليك كرده و در يك پيغام دماي هواي و استان انتخابي به كاربر گزارش داده مي شود و از وي سوال مي شود كه آيا مي خواهيد اطلاعات و گزارش تكميلي را داشته باشيد. اگر كاربر پيغام را تاييد نمايد ، گزارش قابل چاپي براي كاربر نمايان مي گردد. به شكل زير:

حتماً ادامه مطالب را بخونيد؟!

همانطور كه در عكس هم ملاحظه فرموديد در قسمت سربرگ تاريخ ، ساعت ،نام استان انتخابي و مناسب روز(مثلا ، روز فناوري هسته اي يا .وفات حضرت علي (ع)) چاپ مي شود.
در قسمت مياني ، گزارش آب وهوايي و در قسمت پاياني به صورت تصادفي نكاتي در مورد ايمني سفر و بهداشت سفر درج ميگردد تا در حد و توان خودمان توانسته باشيم فرهنگ سفر و رانندگي را ارتقاء بخشيده و بتوانيم تلفات جاده اي را به حد خود برسانيم و در آخر گزارش هم سريال به صورت باركد درج گرديده تا در صورت نياز از باركدخوان استفاده گردد.
طبق تست هاي به عمل آمده بر روي اين سامانه خطاي تشخيص دما بين 1 الي 8% مي باشد.
*ديگر مزاياي اين طرح اعلام دو وضعيت وقوع سيل و بهمن طي فواصل مختلف است. مثلا اگر ميزان بارش در ماه بخصوص و استان خاصي از حد و مرز بيشتري تجاوز كند سيستم به كاربر هشدار و امكان وقوع سيل در اماكن سيل خيز را خواهد داد و به همين منوال براي وقوع بهمن .
*ديگر سيستمي كه براي ارتقاع بيشتر و بالارفتن سطح كيفيت برنامه در اين سامانه طراحي شده ، معرفي مراكز تفريحي، توريستي و اماكن مذهبي ، ديدني و.... مي باشد به طوري كه براي نسخه آزمايشي اطلاعات مراكز شيراز قرار گرفته و در صورت استقبال از اين طرح تمامي استانها گنجانيده شده و تصاوير به صورت 3 بعدي طراحي مي گردند تا كاربر در يك شهر مجازي بتواند در خيابانهاي شهر حركت و به ديدن مراكز فوق و اشاره شده برود و بتواند حسي حداقل ناچيز از يك سفر مجازي داشته باشد ، كه نمونه آن براي حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس پياده سازي گرديده.
*همچنين در نگارش بعدي اين سامانه نقشه هوشمند به هم ميهنان خودمان عرضه خواهيم كرد. به شكلي كه بتوان بهترين مسير و كمترين مسافت را تا مقصد پيدا كرد.(مانند سامانه GPRS ).
*طرح ديگري هم در دست مطالعه است كه در صورت هماهنگي بين چند ارگان دولتي و كسب مجوزهاي لازم پياده سازي مي گردد . اين طرح همانند Google Earth عمل ميكند ، البته فقط براي كشور ايران پياده سازي مي گردد.
البته قابل ذكر است اين طرح به صورت آزمايشي براي شهرستان قائمشهر پياده سازي شده كه براي حفظ اطلاعات و اسرار طرح (اين طرح به صورت سكرت باقي مانده تا زمان لازم براي تحقيق و اخذ مجوزهاي مورد نياز به وجود آيد)و چنانچه حمايتهاي ارگانهاي دولتي بتوانند ما را پوشش دهند ، طرح سامانه هوشمند + تمامي تجهيزات و نرم افزارهاي ساخته شده براي اين سامانه به صورت پكيج مجزا به ملت سلحشور ايران زمين ارائه مي گردد.

*قابل توجه است كه فقط براي سيستم تجزيه و تحليل گر سامانه هوشمند هواشناسي 24 ساعته كشور حدود 10.000 هزار خط كد نويسي مفيد و براي كل سامانه هوشمند حدود 18.000 هزار خط كدنويسي انجام شده.


سيستم مديريت محتواي كاربران ، مديريت برنامه ها Task Manager:

اين سيستم هم مانند Task manager ويندوز ، اما كاملتر طراحي گشته.
اين سيستم شامل 5 سربرگ است :
-1- مشخصات سيستم : كه تمامي اطلاعات مانند مقدار روشن بودن سيستم ، نام رايانه ، نام كاربري ، كشور و زبان و كليه تنظيمات اعمال شده بر روي ويندوز مي باشد.
-2- اطلاعات سيستم: در اين پنجره تمامي اطلاعات سخت افزاري را در اختيار شما قرار مي دهد ، مانند اسم و نوع پردازشگر ، تعداد پردازشگر ، درايو نصب شده ويندوز ، آيپي رايانه در اينترنت ، آيپي اختصاصي سرور به رايانه، تعداد برنامه در حال پردازش ، نوع پرينتر و اسم ان و ....
-3-اطلاعات هارد ديسك ، نام و نوع و اندازه تمامي درايوهاي موجود بر روي سيستم.
-4-پردازش / فرآيند ها : اين پنجره تمامي برنامه هاي در حال اجرا بر روي حافظه رم را نمايش ميدهد. و مانند Task manager مي توانيد هركدام از فرآينده ها را ببنديد. البته با لحاظ امنيت نمي توان فرآيندهاي حساس را بست مانند ، Task managerويندوز اسكپي.
-5-اطلاعات Bios : در اين پنجره تمامي اطلاعت مربوط به Biosاز نظر نوع و نگارش ، اسم كارخانه سازنده ، وضعيت بايوس درگاه هاي پوشش دهنده و تاريخ به روز رساني Bios را نمايش مي دهد.
شما هم مي توانيد هر كدام از اطلاعات را كه خواستيد ذخيره نماييد.

نرم افزار تايپ متن (Word):
اين نرم افزار هم مانند Word 2003 مي باشد ، البته در گرافيك تفاوتهايي را با Word 2003 داراست.
طي مراحل توليد گروه نرم افزاري IRWIN موفق به طراحي منوهاي Office2007 گشته كه در صورت موفق اميز بودن تستها و صلاح ديد تيم بر روي برنامه خودمان قرار خواهد گرفت.
البته اين نرم افزار مي تواند فايلهاي Doc و RTF را هم پشتيباني كند . و فايل ذخيره شده توسط نرم افزار ما با پسوند RTF است.

سامانه طراحي وب :
اين نرم افزار كه مراحل ساخت نكارش 1.0 را طي نموده ، در فاز اول خود قابليت ساخت صفحات وب سرويس را داراست. و زبان برنامه نويسي پوشش دهنده آن هم HTML مي باشد.
دراين نرم افزار شما به سادگي مي توانيد يك وبلاگ و يا يك وب سايت براي خودتان طراحي كنيد و براي بارگذاري آن از اسكريپتها و كد نويسي HTML به راحتي استفاده كنيد.

دفترچه تلفن هوشمند:
در اين نرم افزار هم سعي شده از گرافيك بالا استفاده گردد تا كاربر احساس خستگي نكرده و از كار با آن لذت ببرد. همانطوري كه مي دانيد. نرم افزارهاي موجود در بازار، به نصبت از گرافيك پاييني برخوردار هستند.
در اين نرم افزار علاوه بر بالا بردن گرافيك و پايين اوردن سرعت دسترسي ها به اطلاعات قابليت تماس گيري با شخص مورد نظر هم فراهم شده تا كاربر در كمترين زمان بتواند ، تماس برقرار نمايد.
اين سيستم قابليت ذخيره سازي چهره را داراست.و همچنين قابليت چاپ و گزارش گيري براي همه افراد و يا فرد خاصي را هم دارد. و قابليتهاي جستجو بر اساس نام، نام خانوادگي ، آدرس ، ايميل و شماره تماس كه مي توان بر اساس 3 رقم اوليه شماره ها را جستجو كرد.(تا در صورت فراموشي تمام شماره ، بتوان شماره ها را تا حد امكان غروال كرد).

كار با Registry :

همانطوري كه اطلاع داريد ، رجيستري در ويندوزهاي عرضه شده شركت Microsoft از اهميت زيادي برخوردار هستند ، يعني تمامي تنظيمات ذخيره شده بر روي اين نوع ويندوز ها در فايل Registry مي باشد ، البته در بعضي از موارد جاي سوال دارد كه چرا شركت مايكروسافت اين فايل را كاملا در اختيار كاربران قرار داده ، چون حداقل 40% از ويروسهاي مهاجم به ويندوزهاي شركت Microsoft در اولين قدم آلوده سازي ، سيستم قرباني تغيرات مهمي را در بخشهاي حياطي رجيستري اعمال مي كنند. مانند New Folder كه باعث از كار افتادن - Task manger- مي شود و يا خيلي از موارد مشابه.
ما هم به تسبع نمي توانيم دخل و تصرفي و يا محدوديتي براي دسترسي كاربران به بخشهاي رجيستي بديهم ، بنابراين تنها محيطي را ، راه اندزي نموده ايم تا كاربان بتوانند با سهولت بيشتري با رجيستري كار كنند ، مثلا در رجيستري ويندوزXP تنها قابليت جستجو اسم كليدها وجود دارد ولي در برنامه تهيه شده مي توان به دنبال ، كليد‌، كليد مادر و يا مقادير كليد گشت ، و جستجوي وسيعتري را انجام داد.

جستجوي فايلها Search :
اين برنامه هم همانند جستجو گر ويندوز XP عمل مي كند ، البته اين نرم افزار هم در نكارش 1.0 توليد شده .

جستجو در بانك اطلاعاي Access:
با اين نرم افزار مي توانيد در فيلدهاي بانك اطلاعاتي با پسوند MDB (ACCESS) جستجو و اطلاعات مورد نظر را بدون نصب Office و باز كردن بانك به دست آوريد. البته در اين بخش هم ايمني لحاظ گشته و بانك اطلاعاتي هايي كه بر روي انها پسورد قرار گرفته (در برنامه ما هم براي دسترسي بايد پسورد را وارد نمايند).

فرهنگ لغات:
اين فرهنگ لغات انگليسي به فارسي مي باشد كه نگارش 1.0 آن توليد گشته و قابليت شناسايي 50.129 هزارلغت را داراست .
ديگر مزاياي اين ديكشنري مي توان به تلفظ لغت تايپ شده و گرافيك بالاي آن اشاره نمود.
قابليت ديگر اين فرهنگ لغات اين است كه قابل ارتقاء بوده و با دريافت يك فايل DB كه براي فرهنگ لغت قابل شناسايست ، تعدا لغات را افزايش دهيم.


ماشين حساب مهندسي حرفه اي:

اين ماشين حساب همانند ماشين حسابهاي حرفه اي عمل مي كند و تمامي محسابات بر مبنا هاي Hex , Des , Binary , OCX را انجام داده و تمامي عملگر هاي OR , And , Not , Xor را تشخيص مي دهدو مي تواند طبق اولويت در معماري كامپيوتري ( ) , ^ , * . / , Mod . Div , + . – و... محاسبات را انجام دهد. براي سهولت در ياداشت و نگه داري اطلاعات 12 خانه حافظه تعبيه گشته.
و يكي از قابليتهاي اصلي اين است كه دريك لحظه تمامي محاسبات در 4 مبني را انجام و حاصل را گزارش مي دهد.
تغيير ظاهر (آيكون ، پس زمينه ، نوع رنگ ) Explorer:

اين سيستم كه نگارش 3.0 آن توليد گشته ، مي تواند رنگ نوشته ها ، پس زمينه و نوع آيكون پوشه مورد نظر را در My computer تغيير دهد. در نظر سنجي هاي ما نشان داده كه 70% از كاربران استفاده كننده از ويندوز XP از اين نكته ناراضي هستند كه براي انتخاب پس زميه پوشه مورد نظر دچار مشكل هستند و چنين قابليتي كه بتوان به صورت ويزاردي تغييراتي را بر روي رنگ ، آيكون و زمينه درايو و يا پوشه خود داشت باشند در ويندوز XP نيست . بعضي از كاربران علاقه دارنند پوشه موزيك ايكون موزيك و هر پوشه ايكون خاصي را داشته باشد تا تشخيص آنها در ميان تعداد زيادي از پوشه ها كار آسانتري باشد.
براي همين ما هم نرم افزار را ارتقاء داده و تمامي اين قابليت ها را به ان اضافه كرديم ،

سامانه امنيتي و آنتي ويروس Antivirus Caspian :

نرم افزار آنتي ويروس (كاسپين):
اين نرم افزار قابليت شناسايي چند نوع ويروس را دارد ،مانند New Folder و Autoran.exe و چند نوع ويروسي كه مشكلاتي را براي فايلها از جمله مخفي شدن دائم ، ساخت پوشه هاي هم نام و و تودرتو ، تغييرات در رجيستري و دادن پيغامهاي ضد ديني و در چند مورد پيغامهاي مبتني بر سياست و رژيم سابق و حرفهاي زندده مي باشد.
قابل توجه است كه آنتي ويروسهايي همانند Kaspersky و نورتون و... نگارش 5.2 ويروس New Folder كه فوق العاده هومشند عمل مي كند و 3 ويروس جديد كه ما اسمهاي انها را CX3 و HIV-2 و HIV-3نام گذاري كرده ايم را شناسايي نمي كنند.
ويروس New Folder در نگارش جديد ، تفاوت عمده اي با نگارش هاي قبلي خود دارد، اين ويروس به جايي بستن Task managerو يا غير فعال كردن انتي ويروسها ، در گام اول در هر درايو فايلهاييي با نامهاي مختلف ساخته و فايل اصلي در پوشه Font ساخته و بعد از چند روز فايلهاي EXE به تدريج رو به افزايش مي گردد و سپس همگي آنها به همراه تمامي فايلهاي EXEروي هارد ديسك قرباني پاك مي گردند.
ويروس هاي CX3 و HIV-2 همانند هم ديگر بر روي تمامي درايوهاي قرباني فايلهاي Exe با نام Autorun.exe و Autorun.ini ساخته و كاربر قرباني با دبل كليك بر روي درايو آلوده ويروس را فعال مي سازند. زمان بين آلوده شدن و خرابكاري در سيستم چيزي حدود بر 6-8 ساعت مي باشد ، پس از طي زمان انتظار سيستم به تدريج كند شده ، در اولين گام زبان سيستم قابل تغيري نمي باشد و بر روي زبان English قفل مي گردد. Internet explorer از كار مي افتد ، پيغامهاي مشكوك ظاهر و در سرانجام ويندوز قادر به ادامه حيات خود نيست.
ولي در نگارش HIV-3 هيچ كدام از اين فايلها Autoran.ini , Autoran.exe ساخته نمي شوند. بلكه فايلي با پسوند INI توليد مي گردد و لينك آن به يكي از فايلهاي آلوده مي باشد. البته اگر هم كاربر به فايل مربوطه شك كند و آن را با نت پد باز كند ، جز چند كلمه نامربوط چيزي ديگري دستگيرش نمي شود.
در كليت گروه نرم افزاري IRWIN از چند ماه گذشه دست به جمع آوري اطلاعات و ساخت بانك اطلاعاتي جامعي در مورد نوع امضاء ها و شناسايي ردپاي ويروسها زده كه تا اكنون حدوداً به 350ويروس مي رسد.
ولي هنوز نتوانستيم همگام با توليد نسل هاي جديد ويروس ها همراه و انها را شناسايي كنيم.

سامانه امنيتي ويندوز:
به دليل رعايت نكردن حقوق كپي رايت در ايران ، غربب به اتفاق همه توليد كنندگان نرم افزارهاي رايانه اي در داخل ، ترس و دلهره كپي شدن نرم افزارهاي خود را در دل مي پرورانند ، و هر آنچه كه قفل هايي با ضريب امنيتي بسيار بالايي را بر روي نرم افزارهاي خود بگذارند ، جزء اينكه هكر ها و كركرهاي داخلي را بيشتر وسوسه كنند تا آن قفل شكسته شود ، سود ديگري عايد توليدكنندگان داخلي نمي كند.
براي همين ما تصميم گرفته ايم كه از تركيب چندين قفل امنيتي استفاده كنيم تا شايد ،كمي ديرتر قفل امنيتي شكسته شود.
4 لايه قفل امنيتي اين ويندزو به اين شرح است:
-1- قفل لايه اول پس از نصب اجازه اجراي فاليهاي EXE پس از كپي شدن در مسير ديگر را نميدهد. بدين شكل كه حتما بايد مسير در هنگام نصب مشخصي و تغيير كند.(اين باعث مي شود تا ويندوز پس از نصب مجدداً در جاي ديگر كپي نگردد).
-2- قفل لايه دوم ، هر سي دي توليد شده داراي يك سريال امنيتي مي باشد كه در هنگام فروش به كاربر ثبت و در بانك اطلاعاتي نگاه داري ميشود تا در زمان شكسته شدن قفل ، مشخص گردد سي دي اصلي از طرف كدام كاربر شكسته شده.
-3- قفل لايه سوم ، پس از نصب سيستم عامل ، در هنگا اجرا براي بار اول ، در پنجره اي سريال امنيتي به همراه سريال هارد ديسك كاربر را نمايش و از وي سريال فعال سازي را مي خواهد كه با ويسله پيامك و يا تلفن و گزارش 2 سرالي امنيتي و هارد ديسك ، ان را براي هميشه دريافت مي كند.
البته شايد پيش خودتان بگويد خوب اين لايه قفل را ميتوان به برنامه هايي همچون Assembler دور ضد ، بله الگوريتم بمب پوشش دهنده اي هم براي اين منظور تعبيه شده تا در صورت دور زدن قفل و اجرا نشدن شرط ، سيستم عامل پس از 10 ثانيه اجرا ، قفل مي گردد.

-4- كاربر پس طي مراحل بالا. مي تواند از سيستم عمل استفاده كند ، ولي رباط تعبيه شده در سيستم در هنگام كار مراقب كاربر مي باشد ، به اين شكل كه پس از هر بار اتصال به اينترنت ، شماره سريال امنيتي و سريال هارد ديسك به سرور ارسال و سرور همان الگوريتم قفل را اجرا ميكند. اگر جواب حاصله با سريال فعال ساز يكي نبود ، باز هم سيتم عامل قفل ، و اطلاعاتي همچون آيپي واقعي و آيپي سرور به همراه تلفن سرور و اسم سرور ، محل استقرار سرور و اگر هم دوميني براي كاربر ثبت شده بود ، در بنك اطلاعاتي ذخيره ميگردد تا در صورت نياز پيگردهاي قانوني مورد نياز انجام گيرد.

البته ما و تمام توليد كنندگان در داخل كشور به هيچ وجه علاقه اي به قرار دادن چنين قفل هاي بر روي سيستم هاي خود نداريم و از مسئولين محترم فناوري اطلاعات ، فرهنگ و ارشاد اسلامي و ارگانهاي مربوطه تقاضا داريم تا در يكفوريت و ضرب العجلي بودن اين عمل پافشاري كنند و هانطوري كه توانستند تا 90% از كپي شدن فيلم هاي سينمايي جلوگيري كنند ، حقوقي را هم براي توليدكنندگان نرم افزارهاي داخلي وضع كنند.
با اينكه در كشورهاي همانند ايتاليا و يا فراسنه و يا حتي آمريكا قفل امنيتي بر روي سي دي هاي خانگي به شكلي كه در داخل كشور است وجو ندارد ، اما فرهنگ جامع طوري پايه گذاري شده تا اينكه كسي نتواند از سي دي هاي كپي شده استفاده كند و ترس از اين دارنند كه به عنوان يك مجرم شناخته شوند ، در همچين كشورهايي براي رايت يك سي دي بايد مجوز لازم را داشته باشيد ولي بر عكس در ايران ........ .
ما هم همانند ديگران چشم و اميدمان به فردايي است كه چنين فرهنگي هم در ايران عزيزمان به وجود آيد.


آمار و تعدا خطهاي كد نويسي، سيستم عامل جديد ايرانيان و ساير نرم افزارهاي اين پروژه؟!

سيستم عامل جديد ايرانيان : 22.000 هزار خط كد

برنامه هاي كاربردي ويندوز ايرانيان : 12.372 هزار خط كد

سامانه هوشمند هواشناسي 24 ساعته كشور: 20.000 هزار خط كد

بازي هاي سيستم عامل ايرانيان: 17.837 هزار خط كد


در كل براي اين پروژه 4سال و 7 ماه زمان ، برابر با 72.209 (هفتادو هزارو دويست و نه ) خط كد نويسي شده.
- تعداد اعضاي گروه نرم افزاري IRWIN در حل حاضر شامل 9 نفر مي باشد.




با تشكر از تمام كساني كه ما را براي رسيدن به اين هدف ملي ياري نمودند.

برای دیدن عکسهای محیط سیستم عامل بر روی لینک زیر کلیک فرمایید.http://ir-win.net/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=41&func=viewcategory&catid=3

آدرس سایت :www.ir-win.ir
www.ir-win.net
 
آخرین ویرایش:

mohsen_online_007

Active Member
این وسط ها حرف عکس بود ولی عکسی در این مطلبتون دیده نشد
نه دمویی نه ماکتی
شما میگید گرافیکش خیلی بالا هست خوب ما که چشم بسته نمی توانیم نظر بدهیم !
 

irwin

New Member
سیستم عامل جدید ایرانیان.

دوست عزیز. آدرس سایت را برای ملاحظه عکس ها به شما داده ام. برای دیدن نمونه و عکس ها از محيط این سیستم عامل لطفاً به سایت www.ir-win.ir
یا به www.ir-win.net مراجعه فرمایید.
با تشکر از شکیبایی شما.
 

MJ Rayaneh

Well-Known Member
جناب irwin
ممنون از اطلاع رسانیتون،
ولی آیا بهتر نبود که وقتی داری مطلب رو پست میکنی کامل باشه و نیازی نباشه دوباره اعضای انجمن روی لینک خارج از سایت کلیک کرده و ... ؟
 

irwin

New Member
مهندسین محترم کشور ، نگاتون به تخته و حواستون رو خوب جمع کنید.
بنده اطلاعات کامل را بر روی همین سایت گذاشتم و فقط برای دیدن عکسهای محیط برنامه باید به سایت بنده یا همونکلبه درویشی خودتون تشریف بیاورید.
www.ir-win.ir
 

hoax3r

New Member
اینطور که بوش میاد شما همون ویندوز رو یکم انگولک کردی به اسم سیستم عانل ایرانی اینجا گزاشتین،
چون تمام امکانات و برنامه هایی که ذکر کردین همه و همه مختص ویندوز هست، و چیز جدیدی نیست
و خیلی انتظار نداشته باشین این چرندیات رو باور کنیم. واقعا جای تاسف داره که اینجوری سره ملت شیره بمالین
 

irwin

New Member
با سلام خدمت مدیریت مجید آنلاین و کاربران عزیز این سایت.
اولا :1- درست حرف زدن را یاد بگیریم.
2- خوب فهمیدن را یاد بگیریم.
3-خوب جواب دادن را بفهمیم.

دوماً : شما تو آشپزخونه بودید بوی ناهارو اشتباهی با بوی ویندوز ایرانیگرفتی....

سوماً : آدرس بده پک بفرستیم خدمتتون..

چارماً: ما سر گوسفندایی مثل تو رو شیره نمی مالیم. سرشو از تنش جدا میکنیم.

حالا یاد گرفتی که با بزرگتر از خودت چیجوری حرف بزنی.

پنجماً انگول کردن لغت خوبی نیست " بجاش میگیم کاستومایز".

ششماً : نخیر کاستومایز نکردیم.

هفتماً : لابد هنوز فرق لینوکس ، یونیسکس و ویستا را نمیدونی که میگی همون امکانات ویندوز را داره. اسم ویندوز را نام ببرید؟؟؟؟.:(1-مکنتاش 2- سوزان 3-اکسپی -4 هرچی خودم بگم).

هشمتاً :باور کردن ، چه باور بکنی چه باور نکنی......همه باور دارن که ایرانی میتونه......... مگه که چارتا ببو گلابی وست بیان بوق بززنن.

با عرض پوزش از مدیریت و کاربران همیشگی خوب این سایت.
 
آخرین ویرایش:

hoax3r

New Member
حرفاتو نادیده میگیرم، چون علاقه ای به بحث های اضافی و بیخودی ندارم، با این که از حرفی که زدم خیلی ناراحت نیستم و
مطمعنم که درست گفتم چون اگه اینتور نبود اینجوری جوابمو نمیدادین. به هر حال...

سعی میکنم حرفمو ثابت کنم:
اول از همه اینکه شما اصلا هیچ اطلاعات فنی از این سیستم عامل ندادین، بیشتر در مورد برنامه هاش توضیح دادین احتمالا باید بدونین منظورم چیه ،
مثلا یکم در مورد سیستم فایلهای این سیستم بگو، آیا این سیستم عامل قادر درایو ها FAT32 ، NTFS یا مال لینوکس مثل ext رو هم پشتیبانی کنه

دوم : اگه بخوایم یه بازی برای بچه ها بسازیم بیش از 100 هزار خط در میاد چه برسه به یک سیستم عامل اونم با این همه امکانات
که کمه کمش چند میلیون خط میشه

سوم : خوب با این توضیحاتی که در مورد برنامه ها دادین مشخصه که خودتون هم بیشتر با سیستم عامل های خانواده ویندوز
کار کردین. و چیز زیادی از دیگر سیستم عامل ها نمیدونین
و همچنین شرحی که از ویروسها دادین نشون میده که سیستم شما احتمالا باید بر پایه هسته ویندوز های سری NT به بالا باشد
چون این ویروسها فقط تو این سیستم عامل ها کار میکنه
از مورد 3 میشه نتیجه گرفت که شما برای ساخت سیستم عاملی شبیه ویندوز حتما باید سورسشو مطالعه کرده باشین
و تا جایی که بنده اطلاع دارم سورس کامل سیستم عامل های ویندوز جایی وجود نداره یا اگه هم باشه کامل نیستن
پس اگه ممکنه سورس بعضی از قسمتها رو اینجا بزارین تا بهتر بتونیم باور کنیم.

و در ضمن خود من با خیلی از سیستم عامل هم از خانواده ویندوز (98, 200, XP)هم لینوکس (fedora, debian, knopix, suse, debian)و یونکیس (freeBSD, openBSD) کار کردم، و فرقشونم میدونم
مدتی هم در توسعه سیستم های عامل فعالیت داشتم و بیشتر اطلاعات فنی کارتون برام مهمه اگر ممکنه بزارین تا استفاده کنیم(البته اگه چیزی در کار باشه)

در ضمن یه عکسی هم از این سیستم عامل همینجا بزارین، تو اون سایتتون چیزی پیدا نکردم
 
آخرین ویرایش:

irwin

New Member
با سلام خدمت تمامی کاربران این سایت.
بنده هم چندان علاقه ای به جنگ برای اثبات حرفهایم ندارم. و سوالات شما را با کمال میل پاسخ خواهم داد.

سوال 1:اولا اطلاعات فنی : جواب گزینه ای 1 و 3 و 4 شما در یک جواب داده می شود.
جواب: این سیستم عامل هم همچون سیستم عامل های برپایه 32 بیتی خانواده مایکروسافت ساخته شده و تمامی امکانات این ویندوز همانند اکسپی می باشد. پرا که جواب خود را در گزینه دوم(2) دادید.
چرا که برنامه نویسی یک بازی حرفه ای همچون Cal Of Duty 4 بالغ بر 1میلیون خط کد نویسی + شبیه سازی و آبجکتهای بازی و سرس هسته سیستم عامل اکسپی وجود ندارد . بر همین اساس نوشتن سرس یک سیستم عامل کار بسیار پیچیده ، وقت گیر و خارقالعاده پر هزینه می باشد . همچون که لینوکس بعد از چنیدن سال هنوز محیطی با هسته کامل به بازار نداده و نقاط ضعفی همچنان در آن وجود دارد(بله هر شرکتی پس از چند سال از به وجود آمدن آن تغییراتی را داده آیا این تغییرات کامل بوده و یا ....).
به هر حال نتیجه بر این شد از قسمتی همچون GDI و USER32 و Shell Execute ویندوز استفاده گردد .
بنابراین چندین میلیون خط کد نویسی در چند فایل و چندین هزار خط کد فراخوانی خلاصه گشت.

در مورد ویروسها. قابل ذکر است که گفته شده ویروس کش *کاسپین** در حال حاضر 250 نوع ویروس را شناسایی و 3 ویروس نسحه جدید که در اوایل سال 2008 مشاهده شده را شناسایی می کند.

در مورد مطالعه سرس . زمانی که شما یک برنامه نویسی با تجربه و خبره باشید ، هیچگاه نمیگویید کد ویندوز را مطالعه کرده اید. چون به هیچ قیمتی نمی توان کدهای اصلی مایکروسافت را گیر آورد.
و در ضمن بحث معماری سیستم عامل را باید در کار و تجربه زیاد یافت ، نه در کتاب و سی دی های آموزشی.

در مورد سرس . شما میتوانید به آدرس : مازندران ،قائمهشر ، خ تهران، شرکت چکاد
و یا به
تهران ، شهرک غرب ، بلوار پاک نژاد کوچه اردیبهشت ، پلاک 4- شرکت Eniac -Tech بخش توسعه نرم افزار (مهندس قبادی ) مراجعه و با پرداخت هزینه و یا امضای صفته جهت طمینان از رعایت حقوق کپی رایت ، بخشی از کدهای ویندوز را در اختیار بگیرید.

برای دیدن عسکها بع بخش زیر مراجعه فرمایید.:

http://ir-win.net/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=41&func=viewcategory&catid=3
 

hoax3r

New Member
چی بگم، فارسی کردن چنتا برنامه و یکم دستکاری ویندوز رو اسمشو میزاری سیستم عامل ایرانی
در ضمن اون جوری که باید توضیح درست حسابی و فنی هم ندادی،
نمی دونم چرا این آنتی ویروس کاسپین منو یاد آنتی ویروس کسپر اسکای میندازه
از همه بیشتر تو کفه این عکسم، گرفتن عکس ماهواره ای و ... :shock::shock:، محیط هم حتما سیستم عامل شماست،
کد:
http://ir-win.net/index2.php?option=com_ponygallery&func=watermark&id=25&orig=1&no_html=1&Itemid=41

خیلی جلوی خودمو گرفتن چیز ناجوری بارتون نکنم، موندم چرا مدیرا شیادی مثل شما رو بیرون نمیندازن
 

the_king

مدیرکل انجمن
خیلی جلوی خودمو گرفتن چیز ناجوری بارتون نکنم، موندم چرا مدیرا شیادی مثل شما رو بیرون نمیندازن

hoax3r عزیز، چرا اینطور برخورد می کنید؟ با عصبانی شدن و اهانت کردن که نمیشه یک نتیجه منطقی گرفت.
چرا باید مدیران تالار بیرونشان کنند؟ اتفاقا اگه قرار باشه با متنی برخورد بشه، اون پست اهانت آمیز شما است.

خودتون که می بینید، irwin هم اینجا و هم در سایت مربوطه اشاره کرده اند که از هسته ویندوز مایکروسافت
استفاده شده، گو اینکه در تعیین مقیاس و حد و حدود هسته سیستم عامل اشتباه کرده اند.
هسته سیستم عاملی که ایشان مد نظرشان است با مفهوم متعارف هسته سیستم عامل مطابقت ندارد،
در واقع کل سیستم عامل را در بر می گیرد.

یک نگاهی به داشته هایی که در همین گفتگو و در سایت مربوطه مطرح شده می اندازیم :
1- سیستم عامل مورد بحث از هسته ویندوز مایکروسافت استفاده می کند.
2- با نرم افزار های موجود در ویندوز مایکروسافت سازگار است.
3- از همان API و در نتیجه همان DLL هایی استفاده می کند که مایکروسافت ارائه کرده.
4- از درایور های موجود در ویندوز مایکروسافت استفاده می کند.

و بخشهایی که برای اجرای صحیح یک برنامه تحت ویندوز مایکروسافت مورد نیاز هستند هم مشخص اند. با توجه به
این موارد در سیستم عامل جدید ایرانیان بخشهای زیر صرفا همان بخشهای موجود در ویندوز مایکروسافت است،
به همان شیوه ای که توابع API مثل USER32 و GDI و اجزاء اصلی سیستم عامل مایکروسافت مثل Shell Execute
بکار رفته اند :

Program execution management
Interrupts
Protected mode and supervisor mode management
Memory management
Disk access and file systems
Device drivers
Networking management
Hardware security management
Graphical user interfaces
I/O Manager
Security reference monitor
IPC Manager
Process manager
PnP Manager
Power manager
Window manager
Hardware abstraction layer
و ...

علاوه بر این کلیه اجزاء اساسی وابسته به ویندوز مانند COM و DirectX و Internet Explorer و انواع ActiveX ها و کتابخانه هایی
نظر MFC و Net. که وجودشان برای سازگاری با نرم افزارهای خانواده Windows ضروری است، همان ها هستند که در ویندوز
مایکروسافت وجود دارند. (فراموش نکنیم که این سیستم عامل با نرم افزار های ویندوز مایکروسافت سازگار است).

تمامی فایلهای DLL و Service های اساسی ویندوز مایکروسافت هم که قابل حذف کردن نیستند.
این بخشهایی که نام بردم، صرفا هسته ویندوز نیستند، خود ویندوز را تشکیل می دهند. مگر اینکه مثلا ماشین حساب ویندوز
را جزئی از سیستم عامل بدانیم و با یک ماشین حساب دیگر جایگزین کنیم و حاصل این تغییر را یک سیستم عامل جدید
بخوانیم.

مدیریت حافظه، مدیریت دیسک، لایه HAL، مدیریت پروسه ها، مدیریت شبکه و ... غیره بخشهای اصلی سیستم عامل
هستند؟ اگر این بخشها را از ویندوز مایکروسافت کپی برداری کنیم، از مفهوم سیستم عامل جدید چیزی باقی نمی ماند.

و اگر سامانه هوشمند هواشناسي و سيستم انبار داري و سيستم مديريتي فروشگاه و ... جزء افزوده های سیستم عامل
جدید ایرانیان باشند، جزو سیستم عامل ویندوز مایکروسافت که نیستند، در حقیقت نرم افزار های الحاقی در مفهوم
سیستم عامل جایی ندارند.

شرکت های تولید کننده Laptop، همواره یکسری نرم افزارهای مجانی و یا Trial را روی سیستم نصب می کنند ولی هیچگاه
ادعای ایجاد یک نسخه ویژه از سیستم عامل را نداشته اند.

ویندوز جدید ایرانیان یک ویندوز مایکروسافت است به اضافه یک Shell wrapper، مجموعه ای از نرم افزار های فارسی
و یکسری تغییرات در ظاهر ویندوز. صد البته که موارد اضافه شده به ویندوز مایکروسافت قابل توجه اند ولی اجزاء تغییر یافته
کدام ها هستند؟ فراموش نکنیم که بیشترین مانوری که روی تفاوت های این سیستم عامل با ویندوز مایکروسافت شده
در ظاهر اینترفیس کاربر است، با توجه به اینکه از GDI مایکروسافت استفاده شده، حاصل کار یک Shell Wrapper است.

Shell wrapper یک مورد اضافه شده است، نه تغییر یافته. وگرنه ویندوز مایکروسافت که اصلا Shell wrapper نداشته که
تغییر داده شود.

در کل این یک سیستم عامل جدید نیست، یک ویرایش جدید و سفارشی از یک سیستم عامل غیر رایگان
مایکروسافت است که علاوه بر مشکل عدم وجهه سیستم عامل جدید، از نظر حقوقی و Copyright مشکل بزرگی دارد.
مشکل قانونی Uxtheme تغییر یافته نمونه کوچکی از اینگونه ویرایش هایی است که روی سیستم عامل ویندوز انجام می شوند.

اما اینکه ادعای irwin عزیز با واقعیت های موجود مطابقت ندارد، دلیل موجهی برای توهین و داد و فریاد نیست.
ایشان می توانند تیم شان را خالق یک سیستم عامل بدانند، احترام به عقیده شخصی ایشان در هر حال واجب است.
اجازه بدهید اگر قرار است بحثی در مورد این موضوع باشد، محترمانه و با استدلال های منطقی دنبال شود.

انشاا... روزی فرا برسد که یک تیم ایرانی موفق به خلق یک سیستم عامل بومی کارآمد و مدرن شود، فراتر از صرفا
تغییر در ظاهر و Package یک سیستم عامل خارجی.
 

irwin

New Member
basalam khedmate dost aziz jahat naghd.
shayad bande matavanestam mafhom sahih raberesanam .
az nazar copy write windows irwin hich gone moshkeli nadarad . be in dalil ke hemgam nasb az karbar soal mikonad ke aya be sorat system amel va ya be sorate marm afzar kar mikonid .
dar har 2halat hich angoli dar windows microsoft dade nashode. chera ke dorost
ast ke az haste microsoft estefade mishavad mohite microsoft taghir pyda mikonad .
ma man dar in
 

irwin

New Member
na man ahmagh hastam va na melat ra gospamd mipendaram.
agar sho ma chenin tafakori darid sakht dar eshtebah hastid. chera ke windows ma manand layehi bar roy windows miayad ya har vaght ke bekhahid ba yek clik va restart windows xp bala miayad. pas ma ma bpnamehax xp ra taghir dadehim na gerafik va ya har chiz digar ra. darjavab dost be adabeman ham bayad begoyam samane havashenasi baray avalin bar dar iran rah andayi shode.
dorost ast ke tamam
 

hoax3r

New Member
خوب حق با شماست the_king جان من یکمی تند رفتم و از دوستان عذر خواهی میکنم،
ولی خب خیلی دوست داشتم این صحبتها که شما کردین رو از زبون این دوست بشنوم.
ایشون و تیمشون مطمعنا خیلی وقت گزاشتن و زحمت کشیدن تا این مجموعه رو بسازن،
و بهتر بود که صادقانه و روشن تر این مساله رو شرح میدادن،

شاد باشید
 

irwin

New Member
ba arze sharmandegi man ba mobilam daram minevisam. dar edame bayad begoyam ke windows jadid ba inke az haste microsoft estefade mikonad vali hich taghir va zire pa gozashtan hoghogh copy write dar an sorat nagerefte. da zemn in windows az barnamehay karbordi windows estefade nemikonad ta man an barname hara farsi konim. bande va goroham hodod 3 sal talash saye nemodehim ke be masolin mohtaram befhmanim bejay meli kardan linux harekati meli dar
 

irwin

New Member
dast be harelte meli bezanand.
dar zemn agar gharar bashad maghzi sorat gerefte bashad be nazar bande dastha be soy sherkate MRT va ARYAN ast ke ba angol kardan windows media center Xp anra be esme khod tolid nemodeiand . hade aghal dar in modat nemone tarhe system amele irwin dar iran nemone moshabe nadashte ast.
baz ham ba kamal myl be soalat shoma pasokh khaham dad.
 

macroflash

Active Member
دوست عزیز Irwin عزیز شما حتی از لوگوی Windows الهام گرفتین....قبل از شما خیلی ها دست به این کارها زدن ..اما اسم این سیستم عامل ایرانی نیست به هیچ عنوان..شما از همون اول هسته سیستم عامل و تمامی موارد ساخت و طراحی سیستم عامل که انجام بدی میتونی ادعا کنی سیستم عامل درست کردم.....شما میگی ایرانی میتونه.....ایرانی خارجی نداره...هر کی بتونه انجام میده...فقط بگم که شما ظاهرا دارین خودتونو با مایکروسافت یکی میکنین یا دارین خودتونو گول میزنین...دوما بحث به بیرون ار حرفه نکشین خواهشا...به ایرانی و مسولان و اینا ربطی نداره...شما کارتو درست انجام بده سیستم عامل کامل طراحی کن...همه قسمت هاش کار خودت باشه..خود به خود اسپانسر میاد...شما هیچ کاری نکردی انتظار داری...این نشون میده شما اصلا این کاره نیستی..برنامه نویسسی...بشین واسه علاقه خودت کار کن..نه واسه چیزه دیگه..
 

maysam.m

Well-Known Member
به نظرم به جای اینکه وقتتون را بگذارید و ویندوز را تغییر بدهید وقتتون را برای کار با ارزش تری میگذاشتید مثلا ساخت نرم افزاری .
آخه شما که اومدی این کارو کردی آخرش میخوای به کجا برسی تا چند سال دیگه همه سیستم عاملشون رو به ویستا ارتقا میدهند اون وقت شما هنوز میخوایید این ویندوز ایکس پی دست کاری شدتونو بفروشید؟؟! آخه ارزش داره؟؟
من از پست اولتون فکر کردم ویندوز جدیدی ساختید!! نگو همون ایکس پی خودمونه !!
کاش واقعا ما ابرانیها بتونم سیستم عاملی مثل ایکس پی بسازیم نه اینکه با تغییر دادن جزئی آن ، آن را به اسم خودمون بزنیم.
 

irwin

New Member
جواب به سوالات تعدادي از كاربران سايت .

يا من بلد نيستم درست توضيح بدم و يا شما بلد نيستي خوب بفهمي.
آقا عزيز 1 تربيتتو حفظ كن چون منم دهنم باز شه. بسته نميشه.
دوماً آره من اكسژي را انگول كردم. آخه با فرهنگ من خولم يا شما را خل گير اوردم كه فاري كنم. اگه اين جواباي ژايين را درك كردي بهتر . نشد بايد درك كني.
10 بار ديگه ميگم نه چيزي فارسي شده و نه چيزي كاستومايز شده. ميگيد نرم افزار درست كنم. باشه شما مهندسي . شما .... همين سامانه هوشمند. حرفي براي دراي. دفترچه تلفن هوشمند چيزي براش داري.پك حسابدار موبايل چيزي براش داري. پس كل انداختن كار درستي نيست. در ضمن مايكروسافت از چي شروع كرد. بيلگيتش كي بود. تو كي هستي و من كي.

در ضمن اين اخرين ژاسخ من در اين انجمن خواهد بود كسي سوال داره ايميل بده و من جواب بدم. و در ضمن كدام لوگوي ويندزو و يا كدام الهام.

رونوشت پاسخ:

با سلام خدمت تمامي كاربران سايت IRWIN.
با تشكر از شكيبايي و نظرات ، پيشنهادات و انتقاداتي كه براي ما ارسال مي نماييد. نظرات شما توسط مديريت سايت خوانده و سپس آنها حذف خواهند شد ، اگر نظر قابل پاسخ بود در اولين فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد. در ضمن بايد گفته شود اين سايت جاي بحثهاي سيساسي و مذهبي نمي باشد و با مشاهده هرگونه تخلف و يا سوالات بي مربوط و يا خارج از شئن يك ايراني پاك و در صورت مشاهده بر استمرار اين تخلف اكانت كاربري شما حذف خواهد شد.

حالا پاسخ تعدادي از كاران سايت : البته تعاداي از بخش هاي آنها به دليل ركيك بودن سانسور شده است ،
سوالات:
1) اين سيستم عامل چگونه سيستم عاملي است. 2) چرا اين سيستم عامل از هسته مايكروسافت استفاده مي كند 3) آيا ويندوز مايكروسافت Castomise شده و يا قابليت آن تغيير پيدا نموده 4) اين محصول كي به بازار عرضه خواهد شد 5)قيمت اين محصول چقدر خواهد بود.

پاسخ ها:
1) همانطوري كه بنده در مقالهاي متعدد چه در اين سايت و چه در سايتهاي ديگر داده ايم. اين ويندوز براي ارتقاع بخش نرم افزاري توليد گشته و از امكانات و گرافيك بالايي هم برخوردار است، سن كاربران را هم براي استفاه كاهش داده است.(اطلاعات تكميلي در مقاله شرح داده شده).
2) به ديليل پيچيده بودن هسته و يا همان مديريت كننده سخت افزار وپر هزينه و وقت گير بودن آن از بعضي از قسمتهاي هسته ويندوز مايكروسافت استفاده شد ، البته اين را هم نبايد فراموش كرد كه تعداد از هسته و Interface هاي اجرايي هم توسط خود ما طراحي شده . مانند هسته بارگذاري و يا به عنوان مثال ساده تر هسته سامانه هوشمند هواشناسي. اين ويندزو به كل و از بيخ با Vb نوشته شده است.
3) اين استفاده دليل بر Customize شدن ويندوز مايكروسافت نبوده و تمامي حقوق ويندوز مايكروسافت هم حفظ شده چرا كه نه فارسي شده و نه هيچ گونه تغيير در آن ايجاد مي شود. بلكه ويندوز ما پس از نصب و تاييد كاربر براي راه اندازي شدن به عنوان سيستم عامل ، بارگذاري مي گردد ولي به اين دليل كه از تعدادي از هسته هاي سيتم عامل مايكروسافت استفاده مي شود روند بارگذاري آن مانند ويندوز اكسپي مي باشد ، يعني صفحه لودينگ با نشان IRWIN و سپس صفحه خوش آمد گويي با آرم IRWIN و سپس محيط كاري ويندوز IRWN. . در اين بين چرا از ويندوز اكسپي براي راه اندازي استفاده شده ، چون كه تمامي برنامه هايي كه تحط ويندوز با هر زباني كه نوشته شوند در محيط DOS اجرا نمي شوند. براي اين كار بايد برنامه مورد نظر درزبان اسمبلي نوشته شده و ثباتهاي آن با پسوند COM تطابق پيدا كنند و حجم آن هم بايد كمتر از 250 كيلوبايت گردد. كه اين عمر براي ما امكان پذير نبود . به همين دليل مرحله لودينگ و بارگذاري در حافظه توسط بوتر ويندوز اكسپي اجرا مي گردد. در ضمن تمامي نرم افزارهاي اين ويندوز هم توسط همين گروه و از صفر نوشته شده اند و از هيچ يك از نرم افزارهاي ويندوز مايكروسافت هم استفاده نمي گردد حتي از Explorer و يا Shell .و يا Template هاي آن.
4) پس از بررسي هاي كارشناسي و تخصصي در سازمان فناوري اطلاعات و سارمان پزوهشهاي صنعتي و دبيرخانه جشواره بين المللي خوارزمي كه حدوداً تا پايان ابان ماه به طول خواهد انجاميد.تا جواب نهايي اعلام گردد..
5) قيمت نهايي اين ويندوز هم به مراتب در همان زمان اعلام مي گردد ولي حدود قيمت آن برابر 4/1قيمت نسخه هاي عرضه شده ويستا مي باشند.

كاربران عزيز لطفاً براي دريافت پاسخ ها حتماً ايميل خود را وارد نمايند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا