تفاوت نرم افزارهای سه بعدی
دوست گرامی
از اینکه میخواهید به جمع کاربران سه بعدی اضافه شوید به شما تبریک میگویم.
اگر بدنبال تفاوت نرم افزارهای ذکر شده هستید اجازه دهید تا کمی شما را راهنمایی کنم.
در حال حاضر تعداد شرکت هایی که اقدام به تولید نرم افزارهای سه بعدی کرده اند بسیار زیاد است. چیزی در حدود 108 نرم افزار مشابه وجود دارد که شما در آن میتوانید مدلسازی ، انیمیشن و رندرینگ انجام دهید.
اما در این بین فقط چند شرکت هستند که در صدر ایستاده اند و نرم افزارهای زیر را تولید میکنند.
3ds max, Maya, Cinema 4D, Houdini , Lightwave, Softimage XSI و ...
این نرم افزارها تقریبا به عنوان پرچم داران دنیای سه بعدی شناخته شده هستند.
تمامی آنها دارای خصوصیات و مزایا و معایبی هستند که به هیچ عنوان نمی توان میان آنها مقایسه درستی انجام داد.
در بعضی فعالیت های Maya بسیار قدرتمند بوده و در بعضی Houdini و در بعضی 3ds max و ....
مهم این است که شما یکی از آنها را انتخاب کرده و بدقت در آن نرم افزار حرفه ای شوید. اساس و بینان تمام آنها یکسان بوده و با شناخت یکی از آنها میتوانید در بقیه هم کار کنید . اما مهم این است که بتوانید از امکانات آن برنامه استفاده کنید.
دانستن پارامترها و توابع یک برنامه نشانه بلد بودن است نه توانایی کار کردن.
شما بهتر است یکی از نرم افزارهای Maya یا 3ds max را انتخاب کنید زیرا منابع آموزشی بسیار زیادی در دسترستان می باشد اما این بدان معنی نیست که بقیه آنها ضعیف بوده و یا مشکلی دارند.
امروزه با هر بروز رسانی در نرم افزارهای فاصله و توانایی برنامه های بسیار به هم نزدیک می شود. حقیقتا فرقی هم نمیکند که شما کدام را انتخاب میکنید چون مهم این است که در کدام یک بتوانید کار کنید.
به جرات میتوانم بگویم که هر کاری که بخواهید میتوانید در تمامی این نرم افزارها انجام دهید اگر بلد باشید. برای مثال در تمامی این نرم افزارها مدلسازی، داینامیک، رندرینگ، سیستم های ذره ای و ... به بهترین نحو وجود دارد.
پس فقط کافی است که یا علی گفته و یکی از این دو را انتخاب کنید. از لحاظ تجربه و شنیده های دوستان، نرم افزار 3ds max کمی راحت تر ( برای یادگیری ) بوده و اصولا انتخاب طراحان دکوراسیون و معمار این نرم افزار می باشد زیرا توانایی های بسیاری در این زمینه دارد. در عوض اصولا ( نه همیشه ) انتخاب سازندگان جلوه های بصری و انیمیشن ها و جلوه های ویژه Maya می باشد. البته این فقط به دلیل نوع جوی است که در ایران وجود دارد.
در یک زمان خاص همه به سمت 3ds max می روند و ناگهان همه به سمت Maya . به تازگی جو Houdini نیز به این جمع اضافه شده است.
در کل فقط شما مهم هستید. تمامی این نرم افزار ها پا به پای هم پیش میروند .
موفق و پیروز باشید.