استفاده از مدیفایر symmetry

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام به دوستان
مدیفایر (symmetry) بیشتر در ساخت کارکتر که نیاز به قرینه سازی احساس میشود کاربرد دارد
برای شروع یک قوری ایجاد کنید و بعد مدیفایر edit poly را روی آن اعمال کنید یک سمت قوری را با دستکاری ورتکسها تغییر حالت دهید حالا تابع سیمتری را اعمال کنید میبینید که شکل کاملا قرینه میشودودر ضمن در محل برخورد قرینه ها اتصال صورت گرفته و قسمتهای اضافه نیز حذف میشود
با بخش mirror axis محور تقارن را انتخاب کنید (در صورتی که نتیجه بر عکس بود سمت مورد نظر حذف شده بود با فعال کردن flip نتیجه را اصلاح کنید)
اگر میبینید که قرینه سازی از محل نامناسبی صورت گرفته از زیر مجموعه (subtree) این مدیفایر mirror را انتخاب کنید وبا جابجا کردن یا چرخاندن گیزموی ظاهر شده به نتیجه مورد نظر برسید.
اگر تیک slice along mirror را غیر فعال کنید قسمتهای اضافه حذف نخواهد شد و عبارت weld seam هم شدت اتصال دو قرینه را معلوم میکند.
نکته:
1. برای گرفتن نتیجه بهتر symmetry را زیر مدیفایر mesh smooth قرار دهید
2. شما فقط قادر به دستکاری یک طرف هستید چون نیمه ایجاد شده instance است برای خارج شدن از این حالت اگر از mesh smooth استفاده میکنید ابتدا meshsmoth را با راست کلیک روی آن کات کنید و بعد روی پروژه (در ایجا قوری) راست کلیک کنید و ان را به editable poly یا mesh .... تبدیل کنید حالا مجددا meshsmooth در مدیفایر لیست رو پروژه past کنید
3.به جای عملیات بالا میتوانید با راست کلیک بر روی نام مدیفایر colaspse to را انتخاب کنید در این صورت مدیفایر بعد از گذاشتن اثر خودش حذف خواهد شد(با تشکر از دوست عزیز امین تری دی که به این نکته اشاره کرده بودند)
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا