ارسال فکس از طریق موبایل: مرور اپلیکیشن fax.ir به همراه هدیه نارنجی

jahanfoam

Member
xScreen,P20Shot,P201392-09-04,P20at,P205.45.49,P20PM-narenji-20131125.jpg.pagespeed.ic.PQ1_zoxKdo.jpg
نرم افزارهاآی او اساندروید
[h=1][FONT=B Yekan, tahoma]ارسال فکس از طریق موبایل: مرور اپلیکیشن fax.ir به همراه هدیه نارنجی[/FONT][/h]


سالیان نه چندان دور، زمانی که ایمیل آنقدر فراگیر نشده بود، فکس به عنوان یک تکنولوژی منحصر به فرد، وظیفه جا به جایی اسناد و مدارک را بر عهده داشت. امروزه فکس در زمره تکنولوژی های قدیمی قرار دارد، اما هنوز هم استفاده از آن در بعضی مراکز کاربرد دارد.

داشتن دستگاه فکس شاید دیگر توجیهی نداشته باشد، با این وجود هنگامی که کارها به این تکنولوژی گره می خورد و حتما باید نامه ای از این طریق ارسال شود تا به رسمیت شناخته شود، چاره چیست؟ خوشبختانه تلفن های هوشمند مانند همیشه راه حلی برای ما دارند.

اپلیکیشن Fax.ir نام یک برنامه ایرانی است که امکان ارسال و دریافت فکس را از طریق موبایل و اینترنت فراهم می کند و شما را از هرگونه دستگاه فکس بی نیاز می نماید.

رابط کاربری اپلیکیشن ساده و مرتب است و با نگاهی سریع به آن می توان دریافت که تیم سازنده زمان کافی را صرف کرده. در صفحه اول برنامه گزینه های ارسال، بایگانی، فکس جدید، داشبورد و تنظیمات دیده می شود. در صورتی که قصد ارسال فکس جدیدی را داشته باشید، با رفتن به گزینه ارسال، می توانید شماره مقصد را وارد نموده و سپس فکس خود را به صورت متن تایپ نمایید و یا آن را در قالب یک عکس به برنامه معرفی کنید. عکس ها هم می توانند از گالری گرفته شوند و هم اینکه امکان ثبت مستقیم آن ها از طریق دوربین، وجود دارد.
پس از اینکه محتواهای ارسالی خود را تنظیم کردید، می توانید اولویت ارسال آن ها را نیز تعیین نمایید. با توجه به اینکه در فکس ترتیب صفحات ارسالی دارای اهمیت است، این ویژگی می تواند بسیار کاربردی محسوب شود. در این صفحه با رفتن به گزینه تنظیمات، بخشی وجود دارد که امکان ارسال زمان بندی شده فکس را فراهم می کند. تنها کافی است تا روز و ساعت مورد نظر را وارد کنید،‌ تا اپلیکیشن به صورت خودکار نسبت به ارسال فکس اقدام نماید.
xScreen,P20Shot,P201392-09-04,P20at,P206.06.51,P20PM-narenji-20131125.jpg.pagespeed.ic.5a4Um79c7F.jpg
در بخش تنظیمات فکس های ارسالی، همچنین گزینه ای به نام تلفکس دیده می شود. همانطوری که می دانید برخی از فکس های مقصد ممکن است در ابتدا در حالت تلفن باشند و اپراتور باید به صورت دستی، دستگاه را بر روی حالت فکس قرار دهد. برای چنین مواقعی اپلیکیشن Fax.ir از قابلیت جالبی برخوردار است که از طریق آن، هنگام برقراری تماس پیام خودکاری را پخش می کند و از اپراتور درخواست می کند تا دستگاهش را بر روی حالت فکس قرار دهد.

دریافت فکس ها نیز به راحتی انجام می گیرد. تنها کافی است به اینترنت متصل باشید تا اپلیکیشن به صورت خودکار فکس ها را گرفته و آن ها را در بخش «فکس جدید» به نمایش در آورد. شما پس از مشاهده هر فکس می توانید آن را در پوشه «بایگانی» خود ذخیره نمایید.

اما نحوه استفاده از اپلیکیشن fax.ir به چه صورت است؟ در حالت رایگان شما تنها می توانید نسبت به ارسال ۱۰ صفحه فکس در ماه اقدام نمایید و با توجه به اینکه شماره فکسی به شما اختصاص داده نمی شود، امکان دریافت فکس را نخواهید داشت. اما اگر می خواهید قابلیت دریافت فکس را نیز داشته باشید،‌ باید یکی از گزینه های عضویت fax.ir را خریداری نمایید. این برنامه های عضویت از ۵ هزار تومان در ماه شروع شده و تا ۴۵ هزار تومان در ماه نیز ادامه می یابد. جالب اینکه از طریق اپلیکیشن تنها امکان عضویت در طرح رایگان وجود دارد و در صورتی که قصد خرید عضویت را دارید حتما باید به سایت fax.ir مراجعه نمایید.

همانطور که خواندید، فکس یک تکنولوژی رو به زوال است که متاسفانه هنوز هم در بسیاری از سازمان ها و مراکز (به خصوص در ایران) مورد استفاده قرار می گیرد و محتوای انتقال داده شده از طریق آن بر خلاف ایمیل، محتوایی رسمی به شمار می رود. اپلیکیشن fax.ir با امکاناتی که در داخل خود جای داده، شما را از دستگاه فکس بی نیاز می کند و کلیه فرآیند ها را از طریق اینترنت و تلفن هوشمند شما انجام می دهد.


 

جدیدترین ارسال ها

بالا