ابهام در ساخت انيميشن هاي هاليوود

twister

New Member
سلام دوستان عزيز و مديران محترم .

راستش من كلا در زمينه نرم افزارهاي گرافيك دوبعدي و زبان هاي برنامه نويسي هستم و تا الان هيچ سابقه كار با نرم افزار هاي سه بعدي رو نداشتم .

به همين خاطر ابهامي براي من پيش اومده در مورد ساخت انيميشن هاي بزرگ دنيا .

راستش من ميخواستم ببينم كه آيا براي ساخت فيلم هايي مثل shreak يا NARNIA و يا ICE AGE و به طور كلي انيميشن هاي كامپيوتري كه در حال حاظر ساخته ميشه ار نرم افزارهاي رايج مثل 3D MAX استفاده ميشه و يا تركيبي از نرم افزارهاي مخصوص اين رشته .

و دوم اينكه ميخوام ببينم آيا ساخت يك حركت در مكس به صورت فريم به فريم ساخته ميشه ؟ يا اينكه طريقه كار به نحوه ديگري است .

و سوم ساخت مواد هستش : مثلا در فيلم نارنيا واقعا شير اصلي انيميشن ( ASLAN) واقعا عين يك شير واقعي است و فقط حرف زدنش باعث ميشه كه بفهميم ساختگي . حالا ميخوام بدونم چطور شده كه جنس بدن اين شير رو به اين زيبايي در آوردن و نمونه ديگر هم رودخانه در عصر يخبندان كه امكان نداره كسي متوجه بشه كه ساختگي .

در آخر ميخواستم ببينم آيا دوستان عزيزمون كه كارهاشون رو به صورت عكس مي زارن آيا امكانش هست كه فيلم هاشون رو هم در صورت وجود آپلود كنن تا همه استفاده كنن و تكنيك اون ها هم به رخ كشيده بشه ؟ :D

اميدوارم كه اين گ.نه باشه .

موفق و مويد باشيد .
 

ehsan_3dmax

Active Member
سلام دوست عزیز.
سوالات خیلی خوبی رو پرسیدی که به اختصار جواب اونها به قراره زیره:
آيا براي ساخت فيلم هايي مثل shreak يا NARNIA و يا ICE AGE و به طور كلي انيميشن هاي كامپيوتري كه در حال حاظر ساخته ميشه ار نرم افزارهاي رايج مثل 3D MAX استفاده ميشه و يا تركيبي از نرم افزارهاي مخصوص اين رشته
در اکثر موارد ترکیبی از نرم افزارهاست.

آيا ساخت يك حركت در مكس به صورت فريم به فريم ساخته ميشه ؟ يا اينكه طريقه كار به نحوه ديگري است .
بستگی به نوع حرکت داره. گاهی اوقات کار ایجاب میکنه که در تک تک فریمها مکان جسم متحرک دقیقا تنظیم بشه گاهی اوقات هم نه لازم نیست.

سوم ساخت مواد هستش : مثلا در فيلم نارنيا واقعا شير اصلي انيميشن ( ASLAN) واقعا عين يك شير واقعي است و فقط حرف زدنش باعث ميشه كه بفهميم ساختگي . حالا ميخوام بدونم چطور شده كه جنس بدن اين شير رو به اين زيبايي در آوردن و نمونه ديگر هم رودخانه در عصر يخبندان كه امكان نداره كسي متوجه بشه كه ساختگي .
این مواردی که گفتید کاملا 3d هستند و تستهای انیمیشن اونها رو هم دیدم. قبول دارم که باورکردنی نیست. 3d همینه دیگه!
و منظور سوال آخرتون رو نفهمیدم.
موفق باشی.
 

twister

New Member
ممنون بابت جوابتون .

سئوال سومم اين بود كه :

دوستاني كه الان طرح هاشون رو ميزارين رو سايت ( كارهاي سه بعدي ) به صورت عكس هستش از طرح سه بعديشون درسته ؟

حالا من ميگم اگر دوستان انيميشن هم طراحي ميكنن آيا امكانش هست كه رو سايت قرار بدن تا ديگر كاربران كاراشون رو ببينن؟

اميدوارم متوجه شده باشين . :d
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
متاسفانه با این سرعت لاک پشتی فایده نداره در ضمن این چند روزه جشن واره فیلم های پویا نمایی که کار های 3d هم توش هست ولی فکر نکنم به کیفیت کارهای هالیود باشه چون ما خیلی عقب هستیم به خاطر امکانات کم اگه فیلم ماشینها را ایرانی ها می خواستند به سازند 15 سال طول میکشید (تو هالیود 2 سال طول کشیده رندر کار با 3000 کامپوتر پیشرفته ) البته من هم خوندم حالا راست دروغ نمی دونم
 

jason-todd

New Member
دوست عزیز خسته نباشید

سوال اولتون اینه که الان در حال حاضر کشورای پیشرفته الان فقط رندر به رندر 3d max استفاده نمی کنند همش تر کیبیه ...مثلا نرم افزار زیبراش به سینما 4 دی .... مایا.... امثال اینا... البته رندر به رندر هم هست

سوال دوم اینه که تمام نرم افزارای 3 بعدی به تنهایی گرافیک لازم و ندارند ....برای گرافیک بالا از نرم افزارای 3 بعدی از نرم افزارای v-ray یا keyshot استفاده میشه

و سوال سومتون باید بگم من طراح بازیم نمئنه کار عکس میزارم ولی فیلم سرعت نت خرابه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا