ابهام در ساخت انيميشن هاي هاليوود

شروع موضوع توسط twister ‏12 فوریه 2007 در انجمن برنامه‌ها و مسائل مربوط به گرافیک سه‌بعدی

  1. twister

    twister New Member

    ارسال‌ها:
    13
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام دوستان عزيز و مديران محترم .

    راستش من كلا در زمينه نرم افزارهاي گرافيك دوبعدي و زبان هاي برنامه نويسي هستم و تا الان هيچ سابقه كار با نرم افزار هاي سه بعدي رو نداشتم .

    به همين خاطر ابهامي براي من پيش اومده در مورد ساخت انيميشن هاي بزرگ دنيا .

    راستش من ميخواستم ببينم كه آيا براي ساخت فيلم هايي مثل shreak يا NARNIA و يا ICE AGE و به طور كلي انيميشن هاي كامپيوتري كه در حال حاظر ساخته ميشه ار نرم افزارهاي رايج مثل 3D MAX استفاده ميشه و يا تركيبي از نرم افزارهاي مخصوص اين رشته .

    و دوم اينكه ميخوام ببينم آيا ساخت يك حركت در مكس به صورت فريم به فريم ساخته ميشه ؟ يا اينكه طريقه كار به نحوه ديگري است .

    و سوم ساخت مواد هستش : مثلا در فيلم نارنيا واقعا شير اصلي انيميشن ( ASLAN) واقعا عين يك شير واقعي است و فقط حرف زدنش باعث ميشه كه بفهميم ساختگي . حالا ميخوام بدونم چطور شده كه جنس بدن اين شير رو به اين زيبايي در آوردن و نمونه ديگر هم رودخانه در عصر يخبندان كه امكان نداره كسي متوجه بشه كه ساختگي .

    در آخر ميخواستم ببينم آيا دوستان عزيزمون كه كارهاشون رو به صورت عكس مي زارن آيا امكانش هست كه فيلم هاشون رو هم در صورت وجود آپلود كنن تا همه استفاده كنن و تكنيك اون ها هم به رخ كشيده بشه ؟ :D

    اميدوارم كه اين گ.نه باشه .

    موفق و مويد باشيد .
     
    نوشته شده توسط twister در ‏12 فوریه 2007
  2. ehsan_3dmax

    ehsan_3dmax Active Member

    ارسال‌ها:
    1,271
    تشکر شده:
    1,865
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام دوست عزیز.
    سوالات خیلی خوبی رو پرسیدی که به اختصار جواب اونها به قراره زیره:
    در اکثر موارد ترکیبی از نرم افزارهاست.

    بستگی به نوع حرکت داره. گاهی اوقات کار ایجاب میکنه که در تک تک فریمها مکان جسم متحرک دقیقا تنظیم بشه گاهی اوقات هم نه لازم نیست.

    این مواردی که گفتید کاملا 3d هستند و تستهای انیمیشن اونها رو هم دیدم. قبول دارم که باورکردنی نیست. 3d همینه دیگه!
    و منظور سوال آخرتون رو نفهمیدم.
    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط ehsan_3dmax در ‏13 فوریه 2007
    twister از این پست تشکر کرده است.
  3. twister

    twister New Member

    ارسال‌ها:
    13
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    1
    ممنون بابت جوابتون .

    سئوال سومم اين بود كه :

    دوستاني كه الان طرح هاشون رو ميزارين رو سايت ( كارهاي سه بعدي ) به صورت عكس هستش از طرح سه بعديشون درسته ؟

    حالا من ميگم اگر دوستان انيميشن هم طراحي ميكنن آيا امكانش هست كه رو سايت قرار بدن تا ديگر كاربران كاراشون رو ببينن؟

    اميدوارم متوجه شده باشين . :d
     
    نوشته شده توسط twister در ‏14 فوریه 2007
  4. shirani

    shirani مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    4,543
    تشکر شده:
    6,207
    امتیاز دستاورد:
    113
    متاسفانه با این سرعت لاک پشتی فایده نداره در ضمن این چند روزه جشن واره فیلم های پویا نمایی که کار های 3d هم توش هست ولی فکر نکنم به کیفیت کارهای هالیود باشه چون ما خیلی عقب هستیم به خاطر امکانات کم اگه فیلم ماشینها را ایرانی ها می خواستند به سازند 15 سال طول میکشید (تو هالیود 2 سال طول کشیده رندر کار با 3000 کامپوتر پیشرفته ) البته من هم خوندم حالا راست دروغ نمی دونم
     
    نوشته شده توسط shirani در ‏15 فوریه 2007
    twister از این پست تشکر کرده است.
  5. jason-todd

    jason-todd New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    دوست عزیز خسته نباشید

    سوال اولتون اینه که الان در حال حاضر کشورای پیشرفته الان فقط رندر به رندر 3d max استفاده نمی کنند همش تر کیبیه ...مثلا نرم افزار زیبراش به سینما 4 دی .... مایا.... امثال اینا... البته رندر به رندر هم هست

    سوال دوم اینه که تمام نرم افزارای 3 بعدی به تنهایی گرافیک لازم و ندارند ....برای گرافیک بالا از نرم افزارای 3 بعدی از نرم افزارای v-ray یا keyshot استفاده میشه

    و سوال سومتون باید بگم من طراح بازیم نمئنه کار عکس میزارم ولی فیلم سرعت نت خرابه
     
    نوشته شده توسط jason-todd در ‏5 دسامبر 2014
    Matin.B از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید