آموزش آپدیت کردن Bios قطعات سخت افزاری

مقدمه:
بیشتر قطعات سخت افزاری قابل ارتقا می باشند و شما با این عمل قطعه خود را با دیگر قطعات جدیدتر بروز می کنید مثلا اگر مادر برد شما هارد 80 را ساپورت نمی کند با آپدیت کردن Bios مشکلتان حل می شود. اگر رایتر یا دی وی دی رایتر شما با بعضی از مارکهای سی دی مشکل دارد باز باید آن را آپدیت کنید حتی کارت گرافیک نیز قابل آپدیت می باشد مثلا خودم کارت گرافیکم که Msi باشه با بازی Gta مشکل داشت و صفحه یکدفعه به هم می پیچید با آپدیت مشکل حل شد!

روش بروز کردن:
بیشتر قطعات از لحاظ آپدیت شدن مثل هم می باشند فقط مهمترین کار این است که در هنگام دریافت ورژن دقت کنید و فایلی که دریافت می کنید با مدل سخت افزار شما کاملا مطابق باشه اگر یک فایلی + داشت با غیر + فرق داره مواظب باشید چه چه فایلی را دریافت می کنید!!!

فایل را از کجا بیاوریم:
فایلهای آپدیت قطعات سخت افزاری در سایتهای خود شرکت تولید کننده موجود می باشد و شما به نظرم هر ماه سایتها را جهت بروز سازی قطعات چک کنید.
بعضی از سایتهای شرکت های تولید کننده:

www.giga-byte.com
www.asus.com
www.msi.com.tw
www.iwill.com.tw

توجه: اگر سایت قطعات خود را نمی دانید کافی است در Google یک سرچ بزنید.
توجه: اگر قطعات شما از رده خارج باشند و دیگر از طرف شرکت ساپورت نشوند مدل دقیق قطعه را در Google سرچ کنید مثل این "download Bios ATC-6310+"

برای رفتن در قسمت دانلود آپدیت ها به قسمت Support سایت مراجعه کنید و سپس در قسمت Download و سپس نوع قطعه خود مثلا VGA یا Motherboard را انتخاب و سپس مدل آن را اگر چیزی از این طریق پیدا نکردید در قسمت سرچ سایت مدل قطعه را جستجو کنید.

شروع کار:
فایلها دریافتی معمولا zip می باشند بعد از باز کردن آن فایل اجرا ای را اجرا کنید و سپس بعد از اینکه مطمئن شدید که این فایل مربوط به قطعه سخت افزاری تان است دکمه Start را بزنید و منتظر پیامهای باشید که در آخر سر می دهد.
توجه: اگر DVD یا CD رایتر خود را آپدیت می کنید حتمی باید خالی باشد و هیچ CD درونشان نباشد.
توجه: در هنگام آپدیت هیچ برنامه ای نباید فعال باشد.
توجه: بعضی از آپدیت ها تحت Dos هستند (بیشتر مادربرد ها تحت داس هستند) فایلها را درون یک فلاپی درایو کپی کنید و سپس سیستم را با Bootable بیارید بالا و سپس این فرامین را انجام دهید
A:\
DIR



توجه: بعضی از Bootable ها درایو A را به یک درایو مجازی نسبت می دهند در این صورت درایو شما به B منتقل می شود و باید بجای A از B استفاده کنید.
سپس لیست محتویات فلاپی درایو نمایش داده می شود فایلی که پسوندش EXE است را یادداشت کنید و فایل دیگری که معمولا به نام قطعه همراه با شماره ورژن هست را در یک کاغذ نگهداری کنید و سپس اقدام به اجرای فایل exe بکنید.



بعد از اتمام کارها کامپیوتر ریست می شود.

چطور مشخصات کامپیوتر و مادر برد خود را بدست بیاوریم:

Bios-Pause.gif


چطور ورژن جاری CD-RW یا DVD-RW خود را بدست بیاوریم:
خیلی ساده می توانید از برنامه Nero CD-DVD Speed که همراه با پک Nero نصب می شود این کار را انجام دهید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا