۱۷ تکنیک ساده برای اجتناب از خطاهای طراحی سایت

succes

Member
اجتناب از خطا های ساده طراحی سایت
طراحی سایت

بسیاری از وب سایت های جهانی با خطاهایی مواجه هستند که می تواند به شکلی دراماتیک کاراییشان را تحت تاثیر قرار دهد. ما در اینجا فهرستی از ۱۷ خطای معمول را به همراه توصیه هایی برای اجتناب از آن ها گردآوری کرده ایم.
بسیاری از وب سایت های جهانی با خطاهایی مواجه هستند که می تواند به آسانی اتفاق نیفتد. این آرزوی ماست که این فهرست باعث شود که شما مطمئن شوید وب سایت شما به شکل مشابه دچار این گونه خطا ها شود. بعضی از این خطا ها فقط باعث آزردگی می شود ، در حالی که بعضی دیگر مانع از آن می شوند که بازدید کنندگان به موارد یا ساختار هایی که شما در سایت قرار داده اید دسترسی پیدا کنند.
فارغ از آن که سایت شما چقدر خوب اجرا شده باشد بزرگترین خطا هنگامی اتفاق می افتد که نقش سایت در استراتژی کلی سازمان شما به خوبی مورد تفکر قرار نگرفته باشد. فقط در هنگامی که هدف های استراتژیک و نقش سایت فهمیده شدند سایت می تواند رویکردی برای به دست آوردن آن هدف ها ارائه دهد. به عنوان یک خلبان ، برای شما تفاوتی ندارد که بفهمید در یک فرودگاه اشتباه فرود آمده اید مادامی که وظیفه ی شما ارائه ی یک فرود آرام و خوب است.
۱٫کمبود دسترسی

دسترسی به راحتی دسترسی طیف وسیعی از استفاده کنندگان به سایت شما بستگی دارد. در یک سطح این به مرور گر های وب خاص که به وسیله ی مردم دارای معلولیت استفاده می شوند بستگی دارد-یک عرضه ی مهم در حقوق آن ها. این همچنین بر می گردد به آرایش وسیع تجهیزات، سیستم های عملگر و مرور گر هایی که برای وب گردی استفاده می شوند. مثال هایی وجود دارند شامل : وبگردی معیوب بصری : اگر بازدید کننده اندازه فونت را در مرورگرش از “متوسط” به “بزرگترین” تغییر دهد ، اندازه فونت در سایت شما افزایش می یابد ؟ آیا طرح بندی سایت شما با تغیر اندازه متن دگرگون می شود ؟ توصیه هایی کوچک : سایت شما از یک PDA یا یک موبایل چگونه به نظر می رسد ؟ بارگزاری صفحه ی شما با سرعت GPRS چه مدت به طول می انجامد؟ دیگر سیستم های عملگر : مایکروسافت اینترنت اکسپلورر بر روی مک یا لینوکس جوابگو نیست. طراحی سایت شما در اپرا، سافاری یا فایرفاکس چگونه به نظر می رسد ؟ مرورگر های قدیمی : باور کنید یا نه تعداد زیادی از مردم هستند که از مرورگر هایی استفاده می کنند که ۴ یا ۵ سال قدیمی هستند. یک طراح سایت خوب از قابلیت های ارائه و قالب مرورگر های جدید تر استفاده می کند در حالی که هنگامی که در ورژن های قدیمی مورد ملاحظه قرار گیرد به طور ویژه تنزل می یابد: یک گسترش انفجاری در تنوع اندازه صفحه به وقوع پیوسته است. سایت شما باید دارای این قابلیت باشد که در اندازه نمایشگر های مختلف مناسب باشد ، و نمی توان فرض کرد که استفاده کنندگان تمامی سایز نمایش گر خود را به مرورگرشان اختصاص می دهند.
۲٫سوالات پرسیده شده ی نادر
طراحی وبسایت

آیا تا به حال در یک صفحه ی FAQ بوده اید و با سوالات نا مربوط آزرده شده باشید ؟ آیا تا به حال از این موضوع متعجب شده اید که یک سوال اصلا یک بار پرسیده شده باشد در مقایسه با سوالات رایج ؟ اگر اینچنین است شما تنها نیستید. بسیاری از سایت ها دیگر صفحه های FAQ ندارند و به جای آن محتوایشان را به روز رسانی نکرده اند تا چنین اطلاعاتی را فراهم کنند. هرچند در این جا نکته آن نیست که یک FAQ چقدر رایج است- نکته آن است که همه ی اطلاعات نباید در تطابق با استفاده منندگان از سایت نا مربوط باشند. اطلاعات مربوط به آن ها یک تاثیر مثبت می دهد و احتمال آن که آن ها را به یک مشتری تبدیل کند افزایش می دهد.
۳٫پیدا نکردن اطلاعات تماس

ما به طور دائم از سایت هایی که پیدا کردن اطلاعات تماس فیزیکی را مشکل می کنند، متعجب می شویم. برای تجارت های کوچک و متوسط موضوعی اساسی است که فراهم کردن اطلاعات تماس به عنوان یک لینک کلیدی است برای واقعی بودن، و جلب اعتماد مشتریان نسبت به آن که در ارتباط با یک تجارت واقعی هستند.
۴٫اینجا را کلیک کنید تا به سایت وارد شوید
صفحه ی اصلیتان را با لینک ” اینجا را کلیک کنید تا به سایت وارد شوید ” یا نمایش اسپلش بیهوده هدر ندهید. بازدید کننده ی شما در حال حاضر اینجاست، پس آن ها را مستقیما با محتوای مربوط و مفید تشویق کنید.
۵٫صدا

صدا باید با مضایقه در هر سایتی استفاده شود و به هیچ وجه نباید به صورت خودکار پخش شود، به ویژه زمانی که شما تلاش می کنید که به صورت حقوقی به استفاده کنندگان دست یابید. بهترین سایت هایی که از صدا استفاده می کنند نیازمند کلیک کردن استفاده کننده برای پخش صدا هستند. در سایت هایی که نیازمند ضبط صدا هستند اگر شما صدا را با کیفیت حرفه ای ضبط کنید تصویر شرکت خود را به صورت چشمگیری توسعه می دهید.
۶٫روشنایی بیش از حد

نور اگر با مضایقه و با سلیقه استفاده شود بسیار جالب خواهد بود. نور می تواند تهیج و تحرک به سایت شما ببخشد، که قابلیت هایی در اختیار می گذارد که رسیدن به آن ها با استفاده از HTML به تنهایی سخت یا غیر ممکن است. بدبختانه این بحث دو بدی کلیدی دارد: همه فلش در اختیار ندارند و همه از پهنای باندی بهره مند نیستند که فلش را پشتیبانی کند. اگر شما تصمیم گرفتید که استفاده از یک فلش با قابلیت تغییر اندازه برای سایت شما مناسب است، مطمئن شوید که استفاده کننده در هنگام بارگزاری بازخورد بصری دریافت می کند.
۷٫گرافیک های بی بمعنی بیش از حد
طراحی وبسایت

گرافیک سایت شما باید تجربه ی استفاده کننده را بالا ببرد. این نیازمند آن است که تعادل جذابیت و ساختار سایت حفظ شود در حالی که ایجاد بی نظمی جلوی تجربه ی استفاده کننده را می گیرد. گرافیک های سایت باید برای اطمینان از این که سایت سرعت مناسب را حفظ کند ، بهیینه شوند.
۸٫کاربر پسند نبودن موتور جست و جو گر

با داشتن یک موتور جست و جو گر راحت ، سایت نتایجی مشابه موتور های جست و جو گر مورد علاقه ی شما را تضمین نمی کند (این نظمی ست که بهینه سازی موتور جست و جو نامیده می شود)، بهانه ای برای انجام ندادن اصول پایه ای نیست. این ها شامل داشتن نقشه ای از سایت، محتوای مربوط و موجز ، استفاده از برچسب های نشانه گذاری شده که برای موتور های جست و جو گر شناخته شده است همان طور که متا تگ های مانند کلمات کلیدی و توصیفی این گونه هستند.
۹٫به وب سایت ما خوش آمدید

محتوایتان را با چیزی که کمی بیشتر از “به وب سایت ما خوش آمدید ” آغاز کنید. چنین مشکلی آماتور به نظر می رسد و به بازدید کننده می گوید که سایت برای در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید عجله ای ندارد.
۱۰٫هدایت پذیری ضعیف

هدایت پدیری سایت شما باید مستقیماً درک شود. این بدان معنی است که هدایت پذیری سایت باید سازمان دهی شود و در حالتی استوار با عرف هدایت پذیری سایت مورد نمایش قرار گیرد. به تکنیک های استاندارد و مکان های استاندارد تکیه کنید برای المان های هدایت پذیری مانند لینک ها و منو ها. لینک ها باید شبیه لینک به نظر برسند. بازدید کننده باید به سهولت بتواند لینک های “صفحه ی اصلی” و “تماس با ما” را پیدا کند. همان طور که داشتن المان های هدایت پذیری که به سادگی شناخته شوند مهم است ، فکر کردن به سازمان منطقی سایتتان نیز مهم است. یک معیار مفید برای در نظر داشتن، تعداد کلیک های لازم برای پیدا کردن اطلاعات مد نظرتان یا دسترسی به یک صفحه است. یک وجه کلیدی دیگر آن است که برای یک بازدید کننده چقدر راحت یا آشکار است که روی کدام لینک کلیک کند. برای مثال برای پیدا کردن “نوار های دو طرفه” در وب سایتتان آیا آنها باید در قسمت “هنر و صنایع دستی” بگردند یا “موجودیات دفتری”
۱۱٫طرح های رنگی ضعیف

یک طرح رنگی ضعیف بازدید کنندگان را از پیام شما منحرف می کند. در بدترین حالت پیام غیر قابل خواندن می شود. این نیز مهم است که بازدیدکنندگان دارای معلولیت دیداری را مد نظر قرار دهیم، بنابراین اگر ویژگی های سایت شما به گونه ایست که متن رنگی در پیش زمینه ی رنگی قرار گیرد یک پیشنهاد هوشمندانه آن است که از کنتراست بالا استفاده کنید. این می تواند به سادگی با استفاده از صفحه های طرح انجام شود.
۱۲٫ انتظار آن که مردم صفحه های وب شما را می خوانند

عده ی کمی از مردم هستند که یک صفحه را به طور کامل می خوانند. به جای آن مردم نگاه سریعی به سایت می اندازند تا اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند و تمرکزشان بر روی المان هاییست که که علاقه شان را جلب کند. بنابراین مهم است که اطلاعات به خوبی تنظیم شده باشند و به آسانی در صفحه مکان یابی شوند.
۱۳٫ پنجره های pop-up

تا زمانی که دلیل مناسبی وجود نداشته باشد از پنجره های pop-up دوری گزینید. آن ها آزار دهنده هستند و بسیاری از مرور گر ها از آن ها جلوگیری می کنند.
۱۴٫لینک های مرده

همه ی لینک های سایت شما باید کار کنند. داشتن استفاده کنندگانی که از سایت شما بازدید می کنند و با لینک های خراب مواجه می شوند غیر حرفه ای به نظر می رسد، که باعث خستگی می شود و اطمینان بازدیدکنندگان سایت شما و بنابراین سازمان شما را تحلیل می برد . همه ی لینک های سایت شما باید به شایستگی مورد آزمایش قرار گیرد. لینک به سایت های خارجی که تحت کنترل شما نیستند باید بر روی یک پایه ی عادی مورد آزمایش قرار گیرد، خصوصاً اگر آن ها به محتوای عمیق سایت شما لینک شده باشند.
۱۵٫ نیازمند بودن به نصب برنامه

به طور کلی بازدید کنندگان مایل نیستند که نرم افزاری نصب کنند تا محتوای سایت شما را ببینند. به صورت پیش فرض بیشتر مرورگر ها وب سایت ها را از نصب نرم افزار منع می کنند. استثنا هایی برای این قاعده بعضی الحاقات یا برنامه هایی است که مقبولیت وسیعی به دست آورده اند مانند Acrobat و Flash
۱۶٫صفحه هایی که به آرامی بارگزاری می شوند

وب گرد ها بسیار دارای اهمیت هستند و سایت های کند را با ترک کردن آن ها مجازات می کنند. یک وب سایت خوب در عرض چندین ثانیه بارگزاری می شود . دلیل هایی که باعث بارگزاری کند صفحات می شود شامل فاکتور هایی مانند بارگزاری بیش از حد سایت با گرافیک های بیهوده ، فرمت های گرافیکی خرده بهینه گر و فاکتور های ازدحام مانند استفاده از کمپانی هاست خارجی یا کمپانی هاست “backyard” است. اگر دلیل درست و غیر قابل اجتنابی برای داشتن یک سایت کند وجود داشته باشد، برای بازدید کننده زمینه های بصری در هنگام بارگزاری صفحه ایجاد کنید.
۱۷٫دیده بانی نکردن از وب سایتتان
Choosing-the-Best-Website-Monitoring-Service-300x296.jpg

ابزار های بسیار زیادی برای دیده بانی کردن از وب سایتتان وجود دارد. آن ها می توانند درون بینی ارزشمندی به سایت شما در مورد استفاده ی بازدید کنندگان دهند، که به شما اجازه می دهند که بدانید که آن ها از کجا آمده اند، که چطور آن ها سایت شما را پیدا کرده اند و چه نوع اطلاعاتی آن ها علا قه مند به آن هستند و کدام لینک ها پر طرفدار ترین اند. با ابزار های بی نظیری که به رایگان در دسترس هستند توجیهی وجود ندارد برای دیده بانی نکردن از این که چه کسی سایت شما را بازدید می کند و این که هنگامی که آن ها وارد سایت شما شدند چه می کنند.

ترجمه و ویرایش توسط تبریز وب
منبع :
تبریز وب
 

جدیدترین ارسال ها

بالا