اوه خوب شد این رفیقمون یادم انداخت کلا یادم رفته بود شرمنده
ببین عزیز دقیق این کارایی که میگم انجام بده.
تو قسمت Indirect illumination بور به بخش V-Ray :: Irradiance map حالا تو قسمت Mode از Single frame بذار رو Add to current و بعد save رو بزن و فایل رو به اسمی که میخوای save کن بعد گزینه Auto save و فایل save کرده قبلیت رو انتخاب کن و در آخر switch to saved map
حالا یه رندر بگیر و زمان رندر هم به یادت بسپور. البت بعد اولین رندرت بعد از این تنظیمات یه پنجره باز میشه که باز باید فایل save شوده ت رو انتخاب کنی. حالا زمان رندر رو حفظ کن و یه بار دیگه رندر بگیر تا ببینی چقدر سرعت رفت بالا.
حالا این روش چی کار میکنه؟ با این کار vray محاسبات gi رو روی این فایل save میکنه و با هر بار تغییر زاویه هم از محاسبه ی قبلی که گرفته استفاده میکنه هم محاسبات زاویه جدید رو روی همون فایل save میکنه. یعنی اگر تو فریم اول شاتی از رو بروی یه box داشته باشی و فریم بعدی زاویه 45 درجه بشه و هر دو زاویه ی box رو نشون بده اینجا vray از محاسبه ی قبلی استفاده میکنه و نیازی به محاسبه ی نور سطح رو بروی box نیست و فقط زاویه جدید رو محاسبه میکنه و save ـش میکنه.
انشا الله به کارت بیاد و خوب توضیح داده باشم که متوجه بشی ریفیق
اگه به کارت امد یه صلوات بفرست
حق یارت