افزونه 1 مشکل در نورپردازی - Skyportal

pendesign

Member
سلام.
نمیدونم دقیقا مشکل کجاست ولی وقتی رندر میگیرم نورهایی که توسط skyportal روی سطوح داخلی تابیده میشن به صورت نصف رندر شدن. توی عکس با خط مشخص کردم. فایل 64 بیت مکس 2010 رو ضمیمه کردم ، اگر فهمیدید مشکل چیه به من هم بگید. ممنون
 

پیوست ها

  • illumination.jpg
    illumination.jpg
    119.1 کیلوبایت · بازدیدها: 27
  • interior_illumination.zip
    375.8 کیلوبایت · بازدیدها: 11

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
مشکل از یکی از تکسچرهایی هست که به نور ها دادی، چون توی فایلی که قرار دادی تکسچر ها وجود نداشت این اتفاق نیفتاد و درست رندر شد. میتونه از تداخل نور Environment و اون پلنی که به عنوان کف قرار دادی هم باشه.

ضمنا بجای بالا بردن Intensity نور ها Shutter Speed دوربین رو بیار پایین چون اینجوری قسمت هایی که نور میتابه اوربرایت میشن و قسمت های دیگه تاریک.
 
آخرین ویرایش:

pendesign

Member
مشکل از یکی از تکسچرهایی هست که به نور ها دادی، چون توی فایلی که قرار دادی تکسچر ها وجود نداشت این اتفاق نیفتاد و درست رندر شد. میتونه از تداخل نور Environment و اون پلنی که به عنوان کف قرار دادی هم باشه.

ضمنا بجای بالا بردن Intensity نور ها Shutter Speed دوربین رو بیار پایین چون اینجوری قسمت هایی که نور میتابه اوربرایت میشن و قسمت های دیگه تاریک.


ممنون از راهنمایی. مشکل از تنظیمات تکسچر بود و مشکل ستون ها حل شده ولی هنوز مشکل تابش نور بروی سقف سرجاشه. همونطور که تو عکس مشخص کردم نور به شکل یه کمان روی سقف تابیده شده. در مورد شدت نور منظورتون Dome light بیرون هست یا شدت نور تکسچر ؟
 

پیوست ها

  • illumination.jpg
    illumination.jpg
    119.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • ceiling.jpg
    ceiling.jpg
    47.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خواهش میکنم. اون هم میتونه از Size Multiplier نور Vray Sun باشه یا بخاطر وجود نور Vray Sphere پشت پنچره ها باشه، سعی کن اول صحنه رو کامل کنی بعد رندر بگیری تا اینجور مشکلا پیش نیاد، مثلا پنجره و متریال شیشه و یکم Fog Color واسه اون میتونه کار رو طبیعی تر کنه. ضمنا برای همچین صحنه ای احتیاج به زمین به این بزرگی نداری چون در حالت طبیعی یک زمین خالی به این وسعت اونم با رنگ سفید وجود نداره و همین باعث میشه کار از حالت طبیعی در بیاد.

منظور شدت همه ی نور های صحنه ست. مثلا شدت نور کروی بیرون 2000 هست که واقعا زیاده، اگر آموزش نگاه کنی (مخصوصا آموزش های VisCorbel) خیلی میتونه کمک کنه یا توی سایت http://chameleon-drg.com/ قسمت مقاله های ترجمه شده چندتا آموزش خیلی خوب هست.
 

pendesign

Member
خواهش میکنم. اون هم میتونه از Size Multiplier نور Vray Sun باشه یا بخاطر وجود نور Vray Sphere پشت پنچره ها باشه، سعی کن اول صحنه رو کامل کنی بعد رندر بگیری تا اینجور مشکلا پیش نیاد، مثلا پنجره و متریال شیشه و یکم Fog Color واسه اون میتونه کار رو طبیعی تر کنه. ضمنا برای همچین صحنه ای احتیاج به زمین به این بزرگی نداری چون در حالت طبیعی یک زمین خالی به این وسعت اونم با رنگ سفید وجود نداره و همین باعث میشه کار از حالت طبیعی در بیاد.

منظور شدت همه ی نور های صحنه ست. مثلا شدت نور کروی بیرون 2000 هست که واقعا زیاده، اگر آموزش نگاه کنی (مخصوصا آموزش های VisCorbel) خیلی میتونه کمک کنه یا توی سایت http://chameleon-drg.com/ قسمت مقاله های ترجمه شده چندتا آموزش خیلی خوب هست.

اون پلنی که زیر ساختمون گذاشتم در واقع نور خورشید رو جذب میکنه و نور خورشید از روی پنل منعکس میشه توی ساختمون که نتیجه کار طبیعی تر میشه .

آپدیت : مشکل کار در reflection map متریال بود و با تغییر مقدار fersnel مشکل انعکاس نور روی رفع شد.
 

پیوست ها

  • ceiling_reflection.jpg
    ceiling_reflection.jpg
    8 کیلوبایت · بازدیدها: 4
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا