مدیرعامل شرکت مخابرات هم از افزایش و کاهش تعرفه های مخابراتی خبر داد!

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم از افزایش و هم از کاهش تعرفه های مخابراتی خبر داد.


به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، صابر فیضی در همایش دو روزه بین المللی مخابرات ایران که توسط گروه علمی-تحلیلی طیف برگزار شد، افزود: افزایش تعرفه ها همزمان با خصوصی سازی مخابرات در اذهام همه شکل گرفن اما افزایش تعرفه ها در مخابرات کلی نیست و در جاهایی با افزایش و در جاهایی با کاهش تعرفه ها روبرو خواهیم بود.


وی اظهار داشت: زمانی که مخابرات در بخش دولتی اداره می شد، مشکلات فراوانی داشت و از جمله آن فروش نرفتن سیم کارت در مدت سه ماه و وجود قوانین دست و پا گیر دولتی بود.


فیضی، در تشریح تغییرات شرکت مخابرات ایران گفت: رویکردهای مخابرات باید بعد از خصوصی سازی تغییر کند و نگاه به مشتری، نگاه به پرسنل، دیدگاه ها و انتظار سهامداران، نگاه ملی و پیش بینی آینده مواردی است که در حال حاضر باید در رویکرد مخابرات امروزی لحاظ شود و این رویکرد از مالکیت دولتی به مالکیت خصوصی و از رویکرد تکلیفی به رویکرد تجاری در حال حرکت است.


وی ادامه داد: پس از خصوصی سازی اولین نگاه ها به تغییر مدیران جلب می شود که این اصل کاملا اشتباه است و در ادامه توجه به بهینه سازی سیستم با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده ها در خصوصی سازی باید مد نظر واقع شود و همچنین می بایست از قوانین دست و پا گیر دولتی رهایی یابیم.


فیضی افزود: در بخش خصوصی دیدگاه مشتری مداری افزایش پیدا می کند، مشتری نعمت شرکت است، ارایه روان تر خدمات،‌ افزایش کیفیت خدمات، ‌ارایه خدمات و امکانات


جدید(خدمات ارزش افزوده و خدمات دولت الکترونیک)،‌ ارایه سرویس ارزان با تعرفه عادلانه نیز از اصول تجلیل مشتری است.


مدیرعامل شرکت مخابرات در خصوص اشتباهات مخابرات در زمان دولتی تصریح کرد: در


زمان دولتی بودن مخابرات، بسیاری از بخش ها با خصوصی کردن آن مخالف بودند و اعتقاد داشتند با خصوصی سازی مخابرات منافع آن به دولت کاهش می یابد درصورتی که پس از خصوصی سازی منافع دولت از مخابرات ۵/٢ برابر افزایش یافت.


وی اضافه کرد: در آن دوران صفر درصد از درآمد مخابرات از سرویس های دیتا بود و همچنین در خدمات دولت الکترونیک نیز به صورت سنگین حرکت می کردیم و همچنین برای ارایه سرویس به مشتریان، سدی در برابر شرکت های سرویس دهنده بودیم تا اینکه به کمک آنها بیاییم.


فیضی گفت: در قانون معاملات دولتی اجازه مشارکت مخابرات بسیار محدود بود که بعد از این مخابرات در زمینه مشارکت چه با شرکت های ایرانی و چه با شرکت های خارجی با دستی بازتر عمل خواهد کرد.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: در آن زمان از نظر محتوا بسیار محدود عمل می کردیم و همچنین در برنامه مخابرات در گذشته هیچ بحث تبلیغاتی مجاز نبود که امروزه می توان با دید کارشناسی بازی در این موارد تصمیم گرفت.


او تاکید کرد: در مجموع تا به حال نتوانستیم هیچ تولید داخلی را تقویت کنیم و از بخش تحقیق و توسعه در این زمینه عقب هستیم و در چند سال گذشته استفاده غیرمعقول از قانون حداکثر موجب افزایش سودآوری دلالان داخلی شده است.


فیضی با اشاره به اینکه در زمان حاضر مخابرات باید تغییر کند،‌ گفت: باید مخابرات سرویس دهی ٢۴ ساعته داشته باشد نه مانند گذشته که تنها ١١٨ برای ٢۴


ساعت پاسخگو بود که آن هم پس از ساعت ١٠ شب جواب مناسبی به متقاضی نمی داد.


او تشریح کرد: مخابرات باید ترتیبی ارایه دهد که ٣٢٨٠٠ نفر پرسنل آن تاپنج سال سطح اشتغالشان حفظ شود و همچنین ترتیب این پرسنل به طریقی باشد که بیشترین بهره وری از آنها صورت گیرد.


وی اصرار کرد: مخابرات باید برخلاف گذشته که چسبندگی نیروهای سطح پایین از نیروهای متخصص و بهره ور بیشتر بود، برای چسبندگی نیروهای متخصص و بهره ور بیش از نیروهای سطح پایین برنامه ریزی شود.


فیضی ادامه داد:درحال حاضر بیش از ۴٠ درصد از پرسنل باید نیروهای متخصص باشد که از شرایط کیفی مناسبی برخوردار هستند و همچنین ٨ هزار نفر از نیروها در شرایط بازنشستگی هستند که امکان جابجایی آنها با نیروهای جوان و متخصص را سهیل می کند.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: هم اکنون در مخابرات باید به انتظارات سهامداران از جمله سود پایدار با نوسانات کم، ‌کاهش هزینه،‌ نیرو، برون سپاری در گلوگاه های بهره وری شرکت، ‌کاهش هزینه خرید تجهیزات خارجی،‌ حذف دلالان، استفاده از فناوری های جدید مبتنی بر IP، کاهش پیچیدگی و هزینه استفاده از تجهیزات سنتی، افزایش توان رقابتی شرکت مخابرات ایران،‌افزایش درآمد ناشی از امکان ارایه خدمات جدید و باند وسیع و همکاری با بانک ها و صدا و سیما رسیدگی شود.


فیضی خاطرنشان کرد: ‌یکی دیگر از موارد تغییر رویکرد مخابرات ایران،‌ نگاه ملی است که این شرکت مانند برخی از شرکت ها نمی تواند نگاه ملی نداشته باشد بلکه باید در این راستا به پایداری شبکه در مقابل تهدیدات موجود در ارتباطات،‌ مراقبت از کودکان در مقابل استفاده نادرست از فضای مجازی،‌ تحقیق و توسعه مناسب، ارتباط با دانشگاه ها،‌ تغییر آئین نامه معاملات،‌ انتقال دانش در زمان خریدهای خارجی،‌ خرید بخشی از قطعات از داخل کشور،‌امتیاز مثبت در ارزیابی فنی – بازرگانی برای دانش داخلی و بی تمایز با اپراتورهای دیگر و افزایش فضای رقابتی در بازار مخابرات ایران بپردازد.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا