سوال در مورد متریال....!

khattesevom

Member
سلام دوستان من تازه کار با مکس رو شروع کردم یک سوال داشتم چطوری میشه چسمی رو لایه بندی کرد مثلا یک رب رو به طوری که یک قسمت رو متریال شیشه بدم یک قسمت رو متریال چوب و...! ممنون میشم کمکم کنید
یک سوال هم در مورد یکی کردم داشتم چطور میشه دو جسم رو به هم چسبوند مثلا دو box
 

Ultra3D

Well-Known Member
برای سوال اولی
بعد از انتخاب نوع مدل سازی(مثلاً poly) قسمتی که می خواهی رو جدا کن(مثلا تو poly با دستور cut or quikslice )
تو قسمت selection >polygon سطح مورد نظر انتخاب کن بعد تو قسمت Edit Geometry , دکمه Detach رو انتخاب کن
که دو حالت clone , element ظاهر می شه که با clone سطح انتخاب شده کپی می شود (جدا از جسم اصلی)
با element اون سطح جدا نمی شه ولی می تونی فقط بعد از اجرای دستور material جداگانه بدی
clone بهتر چون یک جسم جداگانه ایجاد می کنه و بعداً هم می شه material دادو edit کرد

سوال دوم
یکی از جسم ها رو انتخاب کن یک نوع مدل سازی رو انتخاب کن
بغل همون Detach یکی هم هست که Attach هست انتخاب کن ، یک نشانگر ظاهر می شود با آن هر جسمی رو انتخاب کنی ، به جسم اولی می چسبد
موفق باشی:rose:
 
سلام روش بالا درسته ولی پایینه به چند دلیل بهتره مثل شکل عمل کنی

attachment.php

بعد هم مثل این شکل درست کن
attachment.php

 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    175.2 کیلوبایت · بازدیدها: 32
  • 2.jpg
    2.jpg
    306.2 کیلوبایت · بازدیدها: 31

ali_118

کاربر VIP
در مورد سوال اول

خب چیزی که بچه ها گفتن تو کارای ساده خوب جواب میده و خیلی هم کاربرد داره

اما اگه جزئیات Mapping ات زیاد باشه باید مپ Unwarp UVW آبجکت رو مرتب کنی و بیتمپ مورد نظرتو با توجه به اون بسازی و به جسم اعمال کنی
برای این کار به غیر از ادیتور خود Unwarp UVW نرم افزار های دیگه ای هم هستند که انجام این کار رو ساده تر میکنند.

در مورد سوال دوم ، خب شما اگه دو تا باکس رو به هم بچسبونی که میشه یه باکس دراز :lol: ، چه کاریه

برای چسبوندن میتونید از ابزار Connect در Create > Compound Object استفاده کنید.

موفق باشید.
 
راه داش ممد صحیحه ولی یه راه راحتتر اینه که در حالت انتخاب poly که چندتا polygon انتخابه مستقیم متریال رو به همون اختصاص بدی ...(با دکمه اختصاص متریال به آبجکت که توی پنجره متریال ادیتور)

این به نطرم راحتتره تا اینکه بخوای متریال آیدی رو دستکاری کنی(برا کارای پیشرفته تر بهتره)

این داداشمونم که گفته تازه به دنیای مکس وارد شده پس فعلا دنبال راههای راحتتر باشه بهتره....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا