دید میکروسکپی به Reactor 2011

Elton John

Member
در این مبحث به رکتور از یک دید دیگر نگاه میکنیم.

در اینجا آموزش های خودم در مورد رکتور در مکس 2011 رو قرار میدم آموزشهایی به سبک جدید

اگه استقبال بشه این تاپیک ادامه پیدا خواهد کرد

:eye:

مفهوم Reactor:

مکان و محفظه ای که در آن کنش و واکنش در آن صورت میگیرد

تصادف و برخورد-کنش و واکنش_فعل و انفعال
 

Elton John

Member
در ادامه این تاپیک به پنجره Rigid Body Properties میپردازیم و تمامی قسمت های این پنجره توضیح داده خواهد شد


برای باز کردن این پنجره میتونید به صورت زیر عمل کنید:

Utility panel > reactor > Properties rollout > reactor toolbar World rollout > Open Property Editor



2011-06-09_230045.jpg
 

Elton John

Member
Physical Properties کرکره



1.png




[FONT=&quot]--[/FONT][FONT=&quot]Mass[/FONT]

جرم موضوع در واقع مقدار ماده موجود در اجسام

در واقع در رکتور جرم یک موضوع رفتار و کنش و واکنش یک جسم رو با اجسام دیگر نشان میدهد

مقدار جرم از 0 به بالا تعیین میشود اگر جسمی جرمش 0 باشد یعنی از خود هیچ واکنشی نشان نمیدهد
ولی اجسام دیگر با جرم بالاتر از صفر با این جسم واکنش نشان میدهد

مثل برخورد توپ با زمین در رکتور باید جرم زمین را صفر در نظر بگیریم تا ثابت باشد و جرم توپ باید بالاتر از صفر باشد تا واکنشی انجام دهد

 

Elton John

Member
[FONT=&quot]Friction


[/FONT]
[FONT=&quot]ضریب اصطکاک جسم
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]اگر ما اصطکاک جسم را 1 بگذاریم و سپس به مقدار 2 تغییر دهیم ما اصطکاک جسم را دو برابر کردیم[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]برای حرکت های رئال از مقادیر 0 تا 1 استفاده کنید بهر حال تا مقدار 5 رو قبول میکنه[/FONT]
 

Elton John

Member
[FONT=&quot]Elasticity[/FONT]



[FONT=&quot]

[/FONT]
ضریب کِشسانی
حالت ارتجاع و فنری یک جسم
مقدار انرژی ای که یک جسم میتواند ذخیره کرده و آزاد کند
کِشسانی یا الاستیسیته
ذخیره انرژی به وسیله تغییر شکل و آزاد کردن آن


 

Elton John

Member
رکتور برای شبیه سازی فیزیک از دو موتور یا انجین در مکس 2011 استفاده میکند

انجین قدیمی با نامhavok 1

انجین جدیدتر havok 3

شما میتوانید بین هر یک از انجین ها سویچ کنید هر یک مزایای خود را دارند


=====================================================
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Inactive[/FONT]
[FONT=&quot]غیر فعال کردن موقتی یک جسم تا زمانی که یک جسم با اون بر خورد کند و در شبیه سازی شرکت کند

در این حالت جسم در شبیه سازی ثابت است تا زمانی که اجسام دیگر با او برخورد کنند و جسم در شبیه سازی فیزیکی شرکت میکند.

این گزینه فقط در انجین havok 1 عمل میکند

جرم مورد نظر باید جرم بالای صفر داشته باشد

حتی اگر جسم دارای جرم بالای صفر باشد تا زمانی که جسم دیگری با او برخورد نکند در شبیه سازی شرکت نمیکند
[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

Elton John

Member
Unyielding


زمانی این گزینه فعال باشد میتوانید جسمی که روش انیمیت دستی انجام دادید در شبیه سازی شرکت دهید.

رکتور در هنگام برخورد جسم( انیمیت شده بصورت دستی) با اجسام دیگر فیزیک را روی آن اجسام شبیه سازی میکند
ولی خود جسم انیمیت شده بصورت دستی در رکتور شبیه سازی فیزیکی نمی شود

اجسامی که خود بصورت دستی انیمیت میکنید میتوانند در محیط رکتور با اجسام دیگر برخورد فیزیکی داشته باشند
ولی جسمی که به صورت دستی انیمیت کردید دچار تغییر در اصر برخورد با موضوعات دیگر نمیشود

مثلا یک اتوموبیل را انیمیت کردید که به یک دیوار بر خورد کند رکتور دیوار را با برخورد اتوموبیل انیمیت کرده و شبیه سازی
تخریبی روش انجام میده ولی خود اتوموبیل در شبیه سازی شرکت نمیکند
 

Elton John

Member
Phantom


زمانی که این گزینه روی یک جسم فعال باشد آن جسم در شبیه سازی شرکت داده نمیشود
مثل اینکه همه برخوردهای فیزیکه را روی آنجسم disable کرده باشیم و اجسام دیگر میتوانند
از میان این جسم عبور کنند.
ولی با این تفاوت زمانی که اجسام از میان این جسم عبور میکنند این جسم میتواند اطلاعات
فیزیکی و برخوردها را جمع آوری کند که میتوانید از این اطلاعات برای همانند سازی مثلا صدا گذاری
ویا دیگر اففکت ها از آن استفاده کنید

تمامی این اطلاعات در پنجره ای به نام stored collisions ذخیره میشوند که شامل موقعت و چرخش و سرعت جسم و غیره میباشند

2.png
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا