making of: انیمیشن رستم و سهراب

hellboy3d

Member
salam
mamnon az rahnamiaton
mikhastam bedonam aya az refrence baray sakhet selah va lebas estefadeh mikonid
yani bar asas doran ghadim iran
ya inke be sorat takhioli hastesh
omidevaram animiat khobi dashteh bashe
va ham chnin shoma ham movafagh bashin
 

sepi90

Member
دمش گرم
63izs7n.gif

منظل میمونیم تا ببینیمش .
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
Vaaaoooyyy!!!! :shock:
اين قده حال كردم و اين پستو خوندم ... خيلي خوشحال شدم .... :) :oops:
اميدوارم نتيجه زحمتاتتون رو هر چه زودتر ببينيم ... بي صبرانه منتظر ديدن اين انيميشن روي پرده هاي سينماييم ...
مخصل همه سي جي كارهاي ايراني . به اميد پيشرفت هر چه بيشتر در اين عرصه :rose::rose:

فقط چندتا سوال از روي كنجكاوي در مورد سيستم موشن كپچرتون :
از چه نوع سيستمي استفاده مي كنيد ؟ اپيتيك (با چندتا دوربين) يا الكترومگنتيك ؟
براي بازيگر موشن كپچر از يه فرد مسلط به فنون رزمي و شمشير بازي استفاده مي كنيد؟!!
و در آخر فقط اگه مي تونين اخبار لحظه به لحظه رو اگر مشكلي نداره بذارين تا بيشتر مطلع بشيم

موفق باشيد
متين نخل احمدي
 
آخرین ویرایش:

MHD3D

Member
خیلی جالب بود خیلی استفاده کردم.میخواستم بدونم این انیمیشن چند دقیقه است و همه کار تک نفره انجام شده؟
 

hosienmax100

3D Artist
به امید روزی که همیشه توی گالری بچه ها کاراشونو به صورت make بزارن و ما لذت ببریم :دی

کار زیبایی شده آقا فرزاد (اشتب گفتم ببخشید) من نتونستم متون رو کامل بخونم در مورد انیمه توضیح بدید ممنون میشم

استفاده موشن کپچر تو کار هست یا نه .....همون سبک قدیمی دستی _یا روش قدیمی ژاپنی ها _فیلم تبدیل به تک فریم

راستی شما هم مثله من عاشق ساخت تکسچر تو فوتوشاپ هستین البته ما که زیر پاییم ...........

بهرحال خوشحامون کردین انشالله کار زیبایی بشه ما انتظار نداریم کار درحد پیکسار باشه همین که از تیزر های تبلیغاتی سرتر باشه و با یه موتور رندر حرفهایی رندر میشه کافیه برا ما .......

good luck
 

H-M-P

Member
بچه ها یه بار جواب ایشون رو بخونین جواب سوالهاتون رو میگیرین یعنی سوالهاتون رو یوزر های دیگه هم پرسیدن مثلا در مورد موشن کپچر گفتن که آره استفاده میشه ! یا در مورد مدت انیمیشن ایشون گفتن که 90 دقیقه ای هستش و کار هم کار یه تیم هستش نه کار یک نفر !

موفق باشید .
 

digital art

New Member
با تشکر از همه دوستان در مجید آنلاین

قبل از هر چیز منم باید بگم مثل بقیه دوستان در حال افتخار هستم و از اینکه شما قرار ه اولین انیمیشن سینمایی رو روی پرده سینما بفرستید واقعاً خوشحالم و به شما و تیمتون تبریک می گم حالا برم سر سوالم :
میشه بشتر توضیح بدید که چطور تبدیل به 35 mm می کنید ممنون میشم

در حقیقت چون انیمیشن از کیفیت بالاتری نسبت به فیلم زنده برخوردار هست ما روی قضیه تبدیل به 35 خیلی حساس هستیم و به دلیل جلوگیری از افت کیفیت با یک شرکت آلمانی در حال رای زنی هستیم و به نتایج خیلی خوبی هم رسیدیم.
این کار با دستگاه لیزر فیلم رکوردر انجام خواهد شد.


چه امکاناتی هست که ایران نداره و نمی تونه داشته باشه !؟

خیلی چیزها برای این پروژه لازم هست که در حال حاضر در ایران موجود نیست از قبیل اسکنر سه بعدی - موشن کپچر Vicon - امکانات تبدیل دیجیتال به 35 بدون افت کیفیت - هنرپیشه حرفه ای برای بازی کردن در دنیای مجازی - رندر فارم پیشرفته برای اجاره و ...


امکان ویرایش نبود این پست رو دوباره میدم ببخشیدا چون سایت برا من بالا نمیاد مجبورم با پروکسی بیام که تو پروکسی هم دکمه ویرایش کار نمیکنه !

یه سوال موشن کپچر مگه تو ایرانم هست ؟ کدوم استدیو الان این فناوری رو آورده و راه انداخته !؟ فکر کنم این بخشش از همه ی بخشاش جذاب تر باشه یعنی خیلی طبیعی تر از اون چیزی که انتظارش میره در میاد کار !

بله دوست عزیز در حال حاضر تعدادی از دوستان در ایران این دستگاه رو تهیه کردن ولی متاسفانه هیچکدوم جوابگوی کار ما نیست چون هم از سرعت پایینی برخوردار هستند و هم حرکات صورت و دست رو خروجی نمیدن .
ما برای اینکار به موشن کپچری از شرکت Vicon نیاز داریم که احتمالا خودمون باید تهیه کنیم .

موفق باشید !

سلام
خیلی از از جواب استادانتون منونم
قسمتی از حرفهاتون با دانسته های تاریخی من در تضاد هست
هرچند که مسلما شما استاد من هستید
ولی من در کتاب هنر در گذر زمان هلن گاردنر خوندم که:
عصر حجر به سه دوره تقسیم می شه :
دیرینه سنگی (paleothic)
میانه سنگی (mesolithic)
نو سنگی (neolithic)

که دوره ی میانه سنگی حدود 8300 تا 4500 سال پیش از میلاد بوده
در اواخر این دوره و اوایل دوره ی نو سنگی انسان اولین حیوان را احلی می کند که آن حیوان سگ هست (تازه هنوز هم مورخین می گویند که فقط احتمال می رود که چنین باشد)
حالا من بز رو خبر ندارم
بعید میدونم
تازه انسان اون زمان به سختی می تونسته مایحتاج اولیه ی خودشو تامین کنه چه برسه به بهره مندی از ادبیات داستانی !!!
به هر حال
حالا سوال من اینجاست که سهراب آیا ربطی به شهر سوخته داشته؟؟؟
بعید می دونم من که همچین چیزیو نخوندم
امیدوارم انیمیشن جالبی از آب در بیاد

به هر حال خیلی زشته که یه بازیکن فوتبال به تیم خودش گل بزنه
منظورم اینه که احتیاط کنید که این انیمیشن نا خواسته فرهنگ هنر تاریخ و ادبیات مملکتمون رو تحریف نکنه
فیلم 300 به این دلیل اینقدر منفوره که اطلاعات غیر علمی به بینندش میده
حواسمون باشه خودمون با دست خودمون دوباره 300 نسازیم
به خودمون گل نزنیم

بازم می پرسم سهراب چه ربطی به شهر سوخته داره؟

استاد عزیز تمام این حرفها رو از این جهت زدم که ایران رو دوست دارم و دلم می خواد انیمیشن شما برای هر ایرانی قابل افتخار باشه
وگرنه زحمات شما و همکارانتون بسیار شایسته ی تقدیره
ممنونم
فرخ تابنده

دوست عزیز من در قسمت اول توضیح دادم که این انیمیشن بر اساس یک افسانه قدیمی ایرانی هست وهمونطور که همه دوستان میدونن در افسانه محدودیت تاریخی وجود نداره .


در واقع ما از شهر سوخته و تخت جمشید و آثار آشوری برای شناسوندن فرهنگ ایران زمین به کشورهای دیگه داریم استفاده میکنیم.
ضمنا اگر فیلمی مثل سیصد ساخته میشه به دلیل همین دست روی دست گذاشتن دوستان در فرهنگسازی هستش .
تمامی کاراکتر های معروف فیلمهای هالیوودی مثل اسپایدرمن - بت من - جامپر - ققنوس - گریفین و.... ریشه شرقی دارند ولی به دلیل استفاده به موقع و زیبای هالیوودیها از این عناصر و دست روی دست گذاشتن ما ایرانیها و دیگر کشورها این شخصیتها کاملا آمریکایی شدن. حالا اگه دوست دارید از اماکن تاریخیمون هم استفاده کنند یا علی.
اسپایدر من دقیقا نمونه تکامل یافته مرد عنکبوتی در مانگاهای خیلی قدیمی ژاپنی هست.
بت من هم از کاراکترهای قدیمی ژاپنی هست.
ققنوس و گریفین هم که مال خود ایران هستش.

salam
mamnon az rahnamiaton
mikhastam bedonam aya az refrence baray sakhet selah va lebas estefadeh mikonid
yani bar asas doran ghadim iran
ya inke be sorat takhioli hastesh
omidevaram animiat khobi dashteh bashe
va ham chnin shoma ham movafagh bashin

ممنون از لطفتون دوست عزیز
تمامی سلاحها و لباسهای استفاده شده در اینکار مجع تاریخی داند ولی برای زیبا تر شدن ما از ترکیب کردن تعدادی از اونها استفاده کردیم.

Vaaaoooyyy!!!! :shock:
اين قده حال كردم و اين پستو خوندم ... خيلي خوشحال شدم .... :) :oops:
اميدوارم نتيجه زحمتاتتون رو هر چه زودتر ببينيم ... بي صبرانه منتظر ديدن اين انيميشن روي پرده هاي سينماييم ...
مخصل همه سي جي كارهاي ايراني . به اميد پيشرفت هر چه بيشتر در اين عرصه :rose::rose:

فقط چندتا سوال از روي كنجكاوي در مورد سيستم موشن كپچرتون :
از چه نوع سيستمي استفاده مي كنيد ؟ اپيتيك (با چندتا دوربين) يا الكترومگنتيك ؟
براي بازيگر موشن كپچر از يه فرد مسلط به فنون رزمي و شمشير بازي استفاده مي كنيد؟!!
و در آخر فقط اگه مي تونين اخبار لحظه به لحظه رو اگر مشكلي نداره بذارين تا بيشتر مطلع بشيم

موفق باشيد
متين نخل احمدي

این نظر لطفتون هست.
سیستم موشن کپچری که در اینکار قرار استفاده بشه از نوع اپتیک با 24 دوربین هستش و برای بازیگر هم در حال تست گرفتن هستیم اگر بتونیم در ایران بازیگرهای خوبی برای اینکار پیدا کنیم که عالیه ولی اگر نتونیم از بازیگرهای خارجی استفاده میکنیم.

خیلی جالب بود خیلی استفاده کردم.میخواستم بدونم این انیمیشن چند دقیقه است و همه کار تک نفره انجام شده؟

متشکرم .
در بالا هم توضیح داده بودم زمان اینکار 90 دقیقه و تعداد کسانی که در این پروژه کار میکنند در مراحل مختلف متغیر خواهد بود . تعداد واقعی بعد از اتمام کار مشخص میشه ولی در حال حاضر 35 نفر درگیر پروژه هستند.

به امید روزی که همیشه توی گالری بچه ها کاراشونو به صورت make بزارن و ما لذت ببریم :دی

کار زیبایی شده آقا فرزاد (اشتب گفتم ببخشید) من نتونستم متون رو کامل بخونم در مورد انیمه توضیح بدید ممنون میشم

استفاده موشن کپچر تو کار هست یا نه .....همون سبک قدیمی دستی _یا روش قدیمی ژاپنی ها _فیلم تبدیل به تک فریم

راستی شما هم مثله من عاشق ساخت تکسچر تو فوتوشاپ هستین البته ما که زیر پاییم ...........

بهرحال خوشحامون کردین انشالله کار زیبایی بشه ما انتظار نداریم کار درحد پیکسار باشه همین که از تیزر های تبلیغاتی سرتر باشه و با یه موتور رندر حرفهایی رندر میشه کافیه برا ما .......

good luck

ممنونم دوست عزیز توضیحاتی در بالا دادم اگر کافی نبود باز هم در خدمتم
 

Farrokh

Active Member
دوست عزیز من در قسمت اول توضیح دادم که این انیمیشن بر اساس یک افسانه قدیمی ایرانی هست وهمونطور که همه دوستان میدونن در افسانه محدودیت تاریخی وجود نداره .


در واقع ما از شهر سوخته و تخت جمشید و آثار آشوری برای شناسوندن فرهنگ ایران زمین به کشورهای دیگه داریم استفاده میکنیم.
ضمنا اگر فیلمی مثل سیصد ساخته میشه به دلیل همین دست روی دست گذاشتن دوستان در فرهنگسازی هستش .
تمامی کاراکتر های معروف فیلمهای هالیوودی مثل اسپایدرمن - بت من - جامپر - ققنوس - گریفین و.... ریشه شرقی دارند ولی به دلیل استفاده به موقع و زیبای هالیوودیها از این عناصر و دست روی دست گذاشتن ما ایرانیها و دیگر کشورها این شخصیتها کاملا آمریکایی شدن. حالا اگه دوست دارید از اماکن تاریخیمون هم استفاده کنند یا علی.
اسپایدر من دقیقا نمونه تکامل یافته مرد عنکبوتی در مانگاهای خیلی قدیمی ژاپنی هست.
بت من هم از کاراکترهای قدیمی ژاپنی هست.
ققنوس و گریفین هم که مال خود ایران هست
خیلی ممنونم عزیز
ولی اگه می خواید خودتون افسانه بسازید که هیچ
ولی اگه می خواید افسانه های ایرانی رو به جهانیان معرفی کنید
یا باید به صورت دست نخورده و اوریجینال اینکار رو بکنید
یا از برجسته ترین اساتید ادبیات در ایران بهره بگیرید (نمی دونم شاید هم گرفتید)(این فقط نظر منه)
چون ادغام کردن چند داستان و مکان و زمان و فرهنگ چند هزار ساله به نظر من یک کار فوق تخصصیه
و باید توسط متخصص این امر اجرا بشه
بازم میگم دوست من که (نمی دونم شاید هم از متخصص این کار استفاده کردید)(این ها فقط نظرات منن )

در هر صورت بسیار مشتاقم که یک کار خیلی خوب رو در آینده شاهد باشم
هم از نظر گرافیکی و هم از نظر فرهنگی
برای شما و گروهتون آرزوی موفقیت دارم
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
راستی من در مورد این 35 هیچی نمی دونم اگه می شه یا توضیحی بدید یا یه لینک خوب بدید

شرمنده ها
بی سوادیه دیگه
چه می شه کرد جز سوال؟

ممنونم
 

DIMO

Active Member
کار جالبی شده امیدوارم که نتیجه کار هم خیره کننده بشه،فقط یه سوال...چند درصد از کار اجرایی شده؟

موفق باشید.:)
 

digital art

New Member
با تشكر مجدد از دوستان

دموي اينكار 7 ماه پيش ساخته شده و تحويل تهيه كننده داده شده و هنوز اجازه پخش كردن اون رو به ما ندادند ولي سعي ميكنم بزودي اجازه گذاشتن روي اينترنت رو ازشون بگيرم.

در مورد تبديل به 35 هم بايد عرض كنم كاري كه ما در كامپيوتر انجام ميديم خروجي ديجيتال خواهد داشت . براي پخش در سينما ما بايد فيلم ديجيتال رو بر روي فيلم 35 ميليمتري بكشيم . كه اينكار تا حدودي افت كيفيت خواهد داشت ولي ما سعي ميكنيم كه افت كيفيت نداشته باشيم و يا اونو به حداقل برسونيم.

تقريبا تا الان حدود 60% كار انجام شده.

اميدوارم كه كار نهايي كاري در خور ايران و ايراني باشه و بتونيم تا حدي جايگاه ايران رو در جهان از نظر فرهنگي دوباره بدست بياريم.

با آرزوي موفقيت براي همه دوستان.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون دوست عزیز که جواب دوستان رو دادید و میدید​
این دومین پست من تو این تاپیک هست که تو پست اولم بابت انیمیشن تشکر کردم​
تو این پستم علاوه بر تشکر چند تا سوال داشتم...​
1.[font=&quot] [/font]گفته بودین که 35 نفر درگیر ماجرای انیمیشن هستن​
2.[font=&quot] [/font]حالا میخوام بپرسم اگر کسی بخواد با شما همکاری کنه شما مدرکش رو میبینی یا کارش رو یا هر دوتاش رو​
3.[font=&quot] [/font]اگه مدرک رو میبینی بگین چه مدرکی و اگه هم کار رو میپسندید بگین تو چه سطحی​
4.[font=&quot] [/font]همچنین میخوام حقوق دریافتی کارکنان رو بدونم​
5.[font=&quot] [/font]وآیا حقوق مدلر با انیماتور یکیه یا فرق میکنه​
به نظر میاد که بکگراند پر دردسر و مشکلی شده البته واقعی​
آیا با این کارت گراقیکی که شما دارین در طول مدلینگ به مشکل برنخوردین؟​
آیا از سیستمتون راضی هستین؟ یا دوست دارین عوض کنین؟​
در مورد رندر نهایی چی کار میکنین؟ گفته بودین رندر فارم ندارین.​
وافعا حیفه که این همه استعداد و انرژی داشته باشیم وای امکانات ضعیف باعت خفه کردن این توان عالی بچه های سی جی یشه...​
تمام کار رو سه بعدی رو با مایا انجام دادین؟ از تردی مکس هم استقاده کردین؟​
اگه کردین بگین که نسخه کاملش رو دارین یا کرک شده رو​
در مورد کارت رندر هم چیزی شنیدید ؟ در مورد رندر ریل تایم چی؟ آبا تو ایران هست؟ اگه هست چه شرکت هایی دارن؟ قیمتش چی؟​
میدونم سوالام کمی خسته کنندست ولی باور کنید که جوابشون برای من و حتی برای یعضی ها مهمه...​
واسه همین من شما رو بهترین انتخاب برای پاسخ به سوالاتم میدونم​
امید وارم به طور نرمال به این کار خاتمه بدین و این کار روبه نحو احسن به مردم ایران و جهان انعکاس بدین و امید وارم با نشون دادن تاریخ واقعی ایران باستان روی محقق و دست اندر کاران فیلم مزخرف 300 رو زمین بندازین...​
منتظریم تا اون روز...​
یا علی​
 

digital art

New Member
با سلام مجدد
در جواب به سوالات دوست عزيزمون reactor_master كه فكر ميكنم سوالات خيلي از دوستان هست بايد عرض كنم:
1-شركت آريا در شهرستان بروجرد مستقر هست ولي نيروهاش رو از كل ايران جمع آوري كرده. مدرك تحصيلي براي شركت اصلا اهميتي نداره چون خيلي از آموخته هاي آكادميك در كار عملي تغيير ميكنه.ملاك اصلي براي كار نمونه كار و تجربه كار هستش.

2- ما در اين شركت دو كارگاه داريم كه بزودي به سه كارگاه تبديل ميشه :
كارگاه اول براي كارهاي سينمايي هستش و مستلزم نيروهاي حرفه اي و نمونه كار هايي با كيفيت بالا هست.
كارگاه دوم براي توليد كارهاي بلند تلويزيوني ( سريالهاي انيميشن ) هستش كه نيروهاي اين بخشكيفيت كارشون ميتونه يك سطح از تيم كارگاه اول كمتر باشه يعني در واقع اون جزئياتي كه در كارگاه اول توليد انجام ميشه در اين كارگاه كمرنگتر ميشه ولي سرعت كار خيلي بيشتر از كارگاه اول هستش.
كارگاه سوم براي توليد كارهاي كوتاه تلويزيوني به صورت دو بعدي كامپيوتري هستش كه البته اين بخش حدود 2 ساله كه تعطيل شده ولي قصد راه اندازي مجدد داريم.

3- حقوق دريافتي كاركنان به ميزان و كيفيت كارشون بستگي داره و مسلما حقوق دريافتي هر كسي با توجه به نوع كاري كه انجام ميده محاسبه ميشه .

4-در مورد سيستمها بايد بگم كه ما از سيستمهامون براي كار كردن در محيطهاي سه بعدي و انجام محاسبات ديناميك راضي هستيم ولي بحث رندر كاملا متفاوت هست و ما قصد داريم كه يه رندر فارم قوي راه اندازي كنيم.

5- چيزي كه واقعا براي ما مهم نيست نرم افزار هستش ما هر گوشه كارهامون رو با يه نرم افزار انجام ميديم و تا حالا يه كار كامل رو با يه نرم افزار انجام نداديم.
تا حالا كه فقط نسخه اصلي Lightwave رو تهيه كرديم ولي براي اكران اين كار در سينما هاي خارج از كشور حتما بايد نسخه اصلي خيلي از نرم افزارها رو تهيه كنيم.

6- رندر به صورت ريل تايم براي انيميشن سينمايي تا حالا نشنيدم و ميدونم كه استفاده نميشه احتمالا فقط براي گيم يا كارهاي خاص انجم پذير باشه. چون همين فيلم هورتون هم با يه رندر فارم 600 سي پي يو به مدت 4 ماه رندرش طول كشيده.

ما هم اميدواريم كه كار خوب و رضايت بخش به آخر برسه.

موفق باشيد.
 
آخرین ویرایش:

parsa_2005

Member
سلام من اينقدر خوشحالم كه نميدونم از كجا شروع كنم. قبل از هر چيز يه خسته نباشيد و يه تشكر بزرگ براي آقاي دالوند دارم آشكاره كه كيفيت پروژه به اندازه موضوع اون خوبه واقعا دستتون درد نكنه از صميم قلب آرزو ميكنم اين پروژه با پيروزي كامل به پايان برسه در اكران هم همينگونه باشه. بايد بگم با ايده ها و طرز فكرتون درباره تاريخ ايران كاملا موافقم چه خوب كه افرادي با ديدگاه شما دست اندر كار بخش فرهنگ بخصوص انيميشن باشند.

چنتا موضوع بود كه ميخواستم بگم:

- بسيار جاي تعجب داره كه اجازه كار بر روي چنين موضوع "باستان گرايانه اي " به استوديو هاي فيلم
سازي داده شده چون همونطور كه همه ميبينيم تو صدا سيما , كتابهاي درسي دانشگاه و ... تخريب و
مبارزه با تاريخ ايران باستان آشكاره.

- درمورد بازه تاريخي اين فيلم كاملا درسته در بخشي از شاهنامه كه فردوسي قصد صحبت درباره
زمان وقوع داستانهاي شاهنامه و گزارش درباره درفش كاوياني رو داره بيان ميكنه:

رسيده به دستم پهلواني نوشت(منظور نوشته اي به زبان پهلوي)---------گذشته بران ساليان شش هزار

از طرفي شما در موزه لوور كوزه اي رو ميتونيد ببينيد كه بر روي اون درفش كاوياني نقش شده در توضيح

اين كوزه نوشته شده 4000 سال قبل از ميلاد مسيح.

- آيا از مزاياي node based بودن مايا و برنامه نويسي با mel هم استفاده كرديد و اگه ممكنه كمي درباره hair , cloth جلوه آب و آتش توضيح بديد از چه نرم افزاري استفاده كرديد و آيا تو محيط اصلي اونا رو رندر كرديد يا تو يه لايه ديگه.

-فرموديد از mental ray استفاده ميكنيد آيا با مشكل flicker برخورد كرديد. چطوري ميشه اون رو در انيميشن برطرف كرد. آخرين سوال اينكه زمان رندر هر فريم بر روي PC هاي خودتون بطور متوسط چقدره.


با سپاس.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا