غیره Alone With Death

madmaster_3d

Well-Known Member
به نام خدا


مانیتور حتما روی استاندارد بزارید که کار و رنگ ها و تاریکی ها و روشنایی ها درست دیده بشه. چون خودم تست کردم روی مانتیور خودم که ایسوس هستش کار درست نشون میده ولی روی سامسونگ محل کارم به خوبی اون نیست.


سلام بر دوستان گل :rose:
چطوریایید؟
چه خبرا؟

بالاخره این کار هم تموم شد. و به کمک و لطف خدا کار خوبی از آب در اومد. البته خوب بودنش رو شما باید بگید. خودم ولی راضیم. ببینم شما هم راضی هستید یا نه؟ الو؟ اونجایی ؟ هی ؟:mad:

البته این کار تقریبا 1ماه زمان برد ( روزی 4 5 ساعت ) که زمان زیادی هستش یک جورایی و دلیلش به خاطر مشکلات و نکات زیر هستش:
( ممکنه برای یک سری دوستان آموزنده هم باشه . چون حالت میکینگ آف داره. البته من این مراحل که نوشتم به ترتیب جلو نرفتم ولی تو همین مایه ها بود :)) )



آماده سازی کار

1.برای اینکه یک کار قشنگ باشه و خوب خودش رو نشون بده. مقیاس و اندازه خیلی فاکتور مهمی هستش. من برای اینکه اول شروع کردم به تحقیق در مورد اندازه یک مترو و همینطور اندازه تونل و ......
از ویکیپدیا و ... کمک گرفتم و همینطور تو گوگل جست و جو کردم تا اندازه ها رو پیدا کنم

2. بعد شروع کردم به پیدا کردن عکس از متروها. تونل متروها. خرابی ها. آجر. بلوک سیمانی.لامپ های مترو. داخل مترو . فیوز برق و ...

3.من چندتا از رفرنس ها رو براتون میزارم که بفهمید منظورم چیه


مدلینگ

1.خوب حالا که اندازه و مقیاس ها و رفرنس جور شده. شروع کردم به مدلینگ کار. اول مثلا برای مترو یک باکس با همون ارتفاع و اندازه ی مترو واقعی گزاشتم تو صحنه و همینطور تونل و راهرو و بقیه چیزها. خلاصه همه چیز رو سعی کردم با اندازه درست بسازم. به همین خاطر واحد مکس رو روی متر گزاشتم. اینطوری شما میفهمید که هر جسم تو صحنه قرار چقدر اندازه و حجم داشته باشه

2.خوب شروع کردم به مدلینگ کار که اولین مشکل پیش اومد.... دیدم تونل صاف هستش. و اگر بخوام کجش کنم هم ستونها و هم مخلفات مثل سیم گیر ها مشکل دار میشه.
پاک کردم. دوباره مدل کردم. یادم نیست. ولی فکر کنم 1 2 دفعه پاک کردم دوباره ساختم
خوب اینکار زمان زیادی گرفت

3.ولی همه چیز به صورت درست و حسابی و با توپولوژی درست شد.

4.مرحله بعد سبک کردن صحنه بود. یعنی مثلا به ستون های تونل و یا خود تونل و یا جعبه فیوز توربو اسموس داده شد. ولی چون صحنه خیلی سنگین میشد. به ادیت پلی تبدیل کردم و ادج های اضافی که نیاز نبود رو پاک کردم. اینطوری صحنه سبک تر میشه و تو رندر هم زمان رندر پایین تر میاد. ( این مرحله خیلی مهم هستش )

5. 99% صحنه خودم ساختم. فقط تنها قسمتی که یادم رفت خودم ملد کنم اون بلوک ها هستش که از سقف آویزونه. که یادم رفت. که ساختش برام کاری نداره. اونها با همون اسکریپت دبریس ساخته شده. چون اول آجرها و بلوک رو از اسکریپت دبریس استفاده کردم ولی بعدش خودم درستشون کردم.



نورپردازی

1.خوب اول یک نور تارگت مکس رو به جای نورخورشید استفاده کردم چون کنترل بهتری روش هستش. بعد یک نور وری دوم هم گزاشتم با یک مپ اچ دی آر آی . خلاصه صحنه روشن شد و نتیجه خوب بود. خلاصه چندین اچ دی آر آی مختلف با زاویه های مختلف و رندر تست های بی نهایت انجام دادم. ولی صحنه یکمی غیر عادی بود. چون با وری دوم و اچ دی آر آی سایه ها اونجور که باید نبود.

2.پس اچ دی آر آی رو و وری دوم رو کلا حذف کردم و رفته پول برق رو دادم و این پروژکتورها رو روشن کردم. حالا که این ها روشن شد
دردسر تازه شروع شد. باید نور IES خوب برای این لامپ ها پیدا می کردم

3.بیشتر از 40 نوع نور IES و رندر تست های فراوان گرفتم. تا دیدم این ای ای اسی که الان گزاشتم نسبت به بقیه منو بیشتر راضی می کنه.

4.من میخواستم این پروژکتورها فقط یک محوط کوچیکی رو روشن کنه. پس کله خر ببخشید کله پروژکتور رو دادم به طرف دیوار و فقط اون دیوار و سیم ها و اون حوالی رو روشن کرد. پس مشکل اینجا شروع شد که صحنه تاریکه و قشنگه. ولی جزئیات مثل ریل و چوب ها و خرده آجر فلان پیدا نیست.

5.پس چند نور وری اسپیر استفاده کردم و مقدار تمپری رو هی تغییر دادم هی تغییر دادم تا به این مقدار رسیدم و همینطور میزان روشنایی رو تست های فراوان گرفتم تا به این مقدار رسیدم. و خلاصه هم صحنه خوشگل تر شد. و هم سایه ها قشنگ تر و جزئیات روشن شد

6. روشنایی این نورهای اسپیر دیوارها رو هم روشن میکرد که خیلی جالب نبود. یعنی دیدم این حالت تاریکی به کار یک قشنگی خاصی میده. پس به نور فهموندم که بابا تو دیوار و ستون فلان رو روشن نکن. فقط زمین و جزئیات رو روشن کن

7. باگ و اعصاب خورد کنی ها شروع میشود
وری 3.4 یک مشکل بزرگ داره. با نورهای مکس مشکل داره. من گاهی رندر میگرفتم میدیدم ای بابا این نور تارگت من رو نشناخته
باید میومدم مثلا یک عددی چیزی بالا پایین می کردم. حالش جا بیاد :O جلل خالق. گاهی هم باید کلی عدد کلر مپینگ اینها رو تغییر میدادم حالش جا بیاد. خدائیش خیلی رو مخ بود.


تکسچرینگ

1.خوب نور که خوبه. بریم سراغ تکسچرینگ کار. بعضی قسمت ها یو وی شدند. بعضی قسمت ها آنرپ. مثلا آجر با یو وی راه میفته ولی بعضی قسمت ها نه.

2.ساخت شیدرها. خوب شیدر دیوار تونل و بعضی چیزهای دیگه رو ساختم.از جندین تکسچر مختلف استفاده کردم. اومدم شیدر برای بلوک های بتونی پیدا کنم که دیدم تو نت تکسچر مناسب نیست. خلاصه با یک روش من در آوری شیدرش رو ساختم.
ساخت تکسچر نیاز به وقت و حوصله نیاز داره. مثلا برای مترو من نزدیک 15تا تکسچر مثلا امتحان کردم. خلاصه این شد که میبینید


ایجاد خرابی ها

1.برای ایجاد خرابی ها از یک اسکریپت استفاده کردم به اسم Advanced Fragmenter Ultimate
این اسکریپت هم حالت خورد کردن داره. که ولی خیلی تیز خورد میکنه. یعنی مثل زبراش ایجاد خوردگی نمی کنه . فقط برش میده
و یک حالت دستی هم داره که باید به گزینه هاش ور بری تا به نتیجه به درد بخور برسی

2.حالا من باید ستونهای این تونل. یا بعضی قسمت های تونل و یا آجر بلوک بتونی و ... دستی خورد کنم که کلی زمان برد

3.یک مشکل بسیار بسیار زیاد و بسیار زیاد با این اسکریپت این هستش که وقتی شما مثلا فرض کنید یک آجر رو دستی خورد می کنی. بعد راضی نیست یک دیلیت داره میزنید ( که مثل آندو عمل می کنه ) بعد این یک موقع باگ میشد. میومد کلی آجر یا ستون چیزی که من کلی زمان گزاشتم اعصابم خورد شده تا درست کنم رو پاک می کرد :O

یعنی این مورد باگ پاک شدن اجسام تو صحنه بارها بارها اتفاق افتاد که هم خیلی خیلی رو مخ بود و من هی میخواستم ادامه کار رو بیخیال شم. و هم زمان گیر....

2.خوب حالا مشکل اصلی شروع شد. من اولش آجر و بلوک های روی صحنه رو از اسکریپت دبریس استفاده کردم. ولی بعدا گفتم اینطوری مدل آماده هستش. پس بعد از اینکه چندین بار شبیه سازی کردم همه رو پاک کردم ..... |: بعد خودم آجر و بقیه چیزها رو مدل کردم و رو صحنه پخش کردم..... و داستان خوردکردن دوباره شروع میشود =))



شبیه سازی افتادن خورده خرابه ها

1.شبیه سازی هم برای خودش اعصاب خورد کن بود.چون سیستم من گرافیکش ضعیف هستش GTX 550 TI یعنی گرافیک خوبی هستش ولی تو شبیه سازی این خورده خرابه ها اف پی اس باید 60 باشه برای من 5 3 2 2 1 و حتی زیر 1 میرفت =)) یک چند سالی میشد یک فریم تکون بخوره این خورده ریزه ها تا بیاد رو زمین

2.خلاصه شبیه سازی هم بعد از کلی تست این طرف اون طرف تموم شد. ولی مشکل اینجاست که بعضی اجسام تو هم رفته بودند. پس خر بیار باقالی بار کن. دستی نشستم اینها رو جدا کردم تنظیم کردم قشنگ رو زمین باشند...... کلی وقت برد.






رندرینگ

1.خوب این مرحله اینطوری نبود من 2تا کلیک بزنم. برای نورپردازی تکسچرینگ و ..... خیلی خیلی تست رندر گرفتم. فکر کنم بالای 200 تا. شاید بیشتر کمتر



پست پروداکشن


1.خوب چندین لایه رو رندر گرفتم. مثل اسپیکولار. نورهای ای ای اس تارگت امبینت اوکلاژن و .... و 100 البته زدف یا هرچی صداش می کنید.

2.خوب لایه ها رو تو فتوشاپ آوردم. و پست پرو رو انجام دادم. نهایتا هم زدف و یک بلور به جلوی صحنه. طوری که فوکوس روی مترو باشه



خلاصه برای اینکه خیلی زمان گزاشتم و یکی از کارهایی بود که واقعا واقعا رو مخ بود و اذیتم کرد.

ولی با این حال منتظر نظرات و مخصوصا انتقادات شما دوستان هستم. فقط خواهشا ایراد میبینی بگید. هندونه زیر بغل و به به چه چه نمیخوام. ایراد میبینید بگید :)) نظر شما برای من خیلی ارزش داره

در کل خدا کمک کرد. از نتیجه خودم راضی هستم. ولی خودم تنهایی فایده نداره و نظرات شما می تونه بگه این کار ارزش این همه وقت گزاشتن و اعصاب خوردی رو داشته یا نه:rose:


آپدیت شد. مقدار داف کم کردم به گفته چارلی
ولی در مورد تاریکی از قصد هستش که روشنایی ها با پروژکتورها باشه
اگر بیشتر از این کار روشن بشه خوب خودش رو نشون نمیده

داستان کار :

اسم من جودی هستش. من تو این تونل متولد شدم. 10 سال از زمان جنگ و تولد من میگذره. نزدیک 2 هفته میشه اولیای من برای پیدا کردن غذا به بیرون از تونل رفتند. ولی هنوز برنگشتن.خیلی تنها هستم و غدام به زودی تموم میشه.من باید پیداشون کنم. فقط یک مشکل کوچیکه بزرگ این وسط هستش. من هیچ وسیله ای برای خروج از این تونل لعنتی ندارم.ولی حتما با کمک خدا یک راهی پیدا می کنم. من در این مورد مطمئن هستم....



برنامه های استفاده شده:

3ds Max + V-ray + Photoshop


لینک مستقیم:
http://uupload.ir/files/e01_original-render-+-post-pro.png
http://uupload.ir/files/0426_metro_wireframe.jpg
http://uupload.ir/files/uuqe_refrence-train.jpg
http://uupload.ir/files/5mue_refrecne-tunnel.jpg
http://uupload.ir/files/ubar_kharabe-refrence.jpg







 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا