After war in The jail

hosienmax100

3D Artist
عجیبه .....ها

من بدون هیچگونه شناخت قبلی نسبت به زننده ی تاپیک و فقط از رو دلایلی که برای خودم مهم هستن (فکر کنم این حق تو گالریه )

پیشنهاد برا تاپ دادم ...

مطمئن باشید به لحاظ فنی هم انالیز کردم کار رو /

قرار دادن یه آبجکت مزخرف تو یه استدیو ویا تنظیمات ساده ی یه موتور رندر همیشه نمیتونه دلیلی بر خوب بودنه یه کار باشه ...

یه سری مسائل دیگه هم هستن که دخیلا تو زیبایی یه کار که بهشون اشاره شد اون بالا (ایمان )

این کار حرفی برای گفتن داره که برای خیلی ها ارزشمنده ....

ضمنآ بهتر نبود بجای این همه بحث و جنجال کاملا کالیبره و یکطرفه (دیگه معلومه منظورتون چیه وگرنه رفتن یه کار به تاپ اینقدر .....)

به زننده ی تاپیک احترام میگزاشتید / و تاپیکش رو خراب نمیکردید

در مورد مدیر انجمن که ایمان باشه فقط یه چیز بگم شک نکن اطلاعاتش خیلی زیادتر از اون چیزی که تو فکر کنی تو گرافیک ......

و خودش کار رو انالیز کرده همه جوره وگرنه ok برا تاپ نمیزد /

حرف های شهرام هم توهین آمیز نبود آموززنده بود اتفاقآ /

درخواستم از مدیر انجمن هم اینه که یه پاکسازی تو این تاپیک انجام بده +اول از همه این پست من رو ...

تشکر












 

Sherlock_Holmes

Active Member
توی این تاپیک صحبتهای نسبتا خوبی شد...
دوستان خوبی هم به تاپیک سر زدن و صحبتهای خوبی کردن..

از سارا و شهرام عزیز هم ممنون که نظرات محترمانه ای دادن و متاسفم که چنین برخوردی اینجا باهاشون صورت گرفت...

به هر حال بعضی ها کلا با تقلب ادغام شدن و جدا کردنشون از هم خیلی دشواره..
دوست عزیزمون MayaMana به علت استفاده از دو نام کاربری همزمان یعنی MayaMana و TARA CG طبق قوانین سایت دسترسیشون به انجمن بسته شد..(جدای از توهین به کاربران و مدیران..)

فکر میکنم بهتر اینه برای بیان نظر خودمون این شهامت رو داشته باشیم که درست یا غلط مثل بقیه ی دوستان با آیدی خودمون یه صحبتی رو بکنیم و نگران قضاوت کسی نباشیم..

در مورد تکنیک اینکار کسی سوالی، حرفی نداره؟
میلاد اگر خودت لازم دیدی در مورد کارت بیشتر توضیح بده..
 
آخرین ویرایش:
با سلام.
اگه اشتباه نکنم اولین کسیکه از این کار تشکر کرد من بودم.

بحثهایی شده که من نمی خوام راجع به اونها حرفی بزنم و لطفا این پست من رو بدون در نظر گرفتن پستهای قبلی در نظر بگیرید.

ولی یک مدت زیادی هست که تمام کارها توی این سایت شده کارهای نمای داخلی و خارجی (معماری) و ماشین.
راستش دیگه حالم از ماشین و نمای داخلی و خارجی داره بهم می خوره.(البته اکثر اونها هم کارای قشنگی هست و جای خودش رو داره.)

اما اگه کسی میاد و یک کاراکتر توپ طراحی می کنه یا مثلا مثل دو تا از دوستامون یک پرنده قشنگ طراحی می کنه دو تا تشکر می گیره میره پی کارش اما اگه کسی یک خونه طراحی کنه (که بنظر من خیلی ساده تر از یک کاراکتره) کلی ازش تشکر میشه.
یا مثلا کسانیکه شبیه سازیهای دینامیکی انجام میدن طفلکیها هیچی ازشون تشکر نمیشه.(گر چه متاسفانه اکثر این نمونه ها ناقص هست.)

من فقط به خاطر محتوای کار از ایشون تشکر کردم.البته از لحاظ تکتیکی هم کار خوبی شده.
من به نظر مدیر برای تاپ گالری شدن احترام می زارم اما بهتره کمی هم به کسانیکه در فازهای دیگری مثل شبیه سازیهای دینامیکی و همچنین کارهای تخیلی کار می کنند توجه بشه که این وضعیتها پیش نیاد.با تشکر از همه.
 
آخرین ویرایش:

autodesk

Banned
نقد اثر.

اولا كه تيپ كار مشخص نيست. رئاله آيا؟
دوم چوبه صندلي ها پلن هستن. اين يك ضعف قابل توجهه
سوم پايه و پشتي صندلي ها قطر كمي دارن و در دنياي واقعي چنين چيزي تحمل وزن يك انسان رو نداره. امكان جوش خوردن هم نداره
چهارم در اطاق آخري امكان چپه كردن تخت به اون شكل نيست. احتمالا تا حالا زندان يا سلول نديد. پيشنهاد ميكنم سلول هاي اسراي لبناني رو ببينيد كه بعدها آزاد شده، نمونه خوبيه. اسم زندانش هم يادم نيست.
پنجم در چند جا مشها (به چوب ها دقت كنيد) داخل هم رفتن.
ششم، چند جا چوبها بي دليل روي هوا موندن.
هفتم چوب ها قطر ندارن، اگر مربوط به كفي تخت ها ميشن، بهتره يك بار چوب هاي كف تختون رو نگاه كنيد. البته اگر چوبيه.
هشتم شيشه هاي شكسته شده بساز مسنوعي هستن، وقتي شيشه ميشكنه، به سمت جلو و عقب خم ميشه چون تكيه گاه بالا و اطراف رو از دست ميده و تكه هاي كمتري ازش بالا ميمونن.
نهم اگر شيشه از داخل شكسته شده، پس نبايد تكه هاش داخل ريخته شده باشه
دهم نور پردازي غلطه. با توجه به وضعيت خواص شيشه ها، كنتراست واقعا بيشتر از اين بايد باشه. سايه هايي در زير چوب ها و غيره افتاده كه منبع نوريي براش نيست. پس يا منبع نوري مخفي وجود داره كه باعث نورپردازي كار رو ضعيف جلوه كنه، يا اين كه دستكاري تصحيح رنگي غلطي روي كار اعمال شده.
يازدهم در مورد طراحي درها. اگر درها كشويي هستن، امكان در آوردن و به اون شكل قراردادنشون نيست، اگر هم كه لولايي هستن، لولايي در تصوير ديده نميشه.
دوازدهم اگر زنجير هاي آويزان از سقف به منظور آويزان كردن لامپهاي مهتابي است(كه معمول اينه) براي هر لامت حداقل 2 زنجير لازمه. كه با توجه به فاصله زنجير ها،‌امكانش وجود نداره. سيم مربوط به لامپها هم وجود نداره. اگر براي آوزيان كردن انسان هم هست كه اين زنجيرها طاقت وزن انسان را ندارند. البته در قصابي اين شكل رايجتره. لاكن اين تعداد زنجير معني نداره.
سيزده سيم كشي برق متناقضه. يك جايي مثل بالي صاقي سلول ها خيلي ضعيف كار شده،‌در حالي كه براي هر اطاقي يك جعبه تقسيم هست، يك جايي خيلي تميز بالاي كابل اصلي. البته در زندانها معمولا سيمهاي برق از دست زندانيان دور نگه داشته ميشه.
چهارده. اون طناب يا كابلي كه وسط لابيه چيه؟ و چطوري اونجا به اونشكل از سقف آويزون شده. با تعلاد محدود نگه دارنده. احتمالا مربوط به همون لامپ مهتابي بوده ولي با توجه به مطالب بالا و شعبه نداشتنش بيشتر شبيه طنابه.
پانزدهم تكستچر بالاي سلول ها حاكي از ريزش آب بروي روي اونهاست. كه البته اين مورد محاله، چون بالاش سقفه.
شانزدهم شماره سلول ها به زبان انگليسيه و فونتش هم مناسب نيست. (احتمالا مال ادوب نيست؟)
هفدهم زنجيري كه وسط محل آويزان كردن، دسته سمت چپ هست به هوا وصله.
هفدهم تختها هم مثل صندلي ها پايه مناسب ندارن. قطر مناسبي هم ندارن.
نوزدهم پايين تكستچر ستونها جاي برخورد اشيائ و كندگي وجود داره، و البته كثيفي كه به دو دليل نامناسبه. يكي سايزش كه زيادي بزرگه. يكي هم اين كه متناسب با اون در محل برخورد با زمين هيچ ردي وجود نداره. يعني نزديكي ستون و زمين كاملا بي تناسبه.
بيستم اين كه خاكهاي ريخته شده در جلوي سلول ها هيچ منبعي در تصوير نداره. يعني هيچ جايي خراب نشده كه باعث ريزش خاك بشه.
بيست و يكم دو مورد جاهايي كه كابلها رو خم كرديد، از توي بست هاي كابل هاي روي ديوار رد شده، و بست توي كابل رفته.
به غير از يك دست بودن خاكي كه در فضا وجود داره كه غير طبيعيش كرده و دوستان از اون به عنوان مه ياد كردن ديگه مشكل خواصي نميبينم.
 

autodesk

Banned
لازم به ذكره نقد بنده بر روي كار ايشون به هيچ وجه به معني تاييد مفهوم كار نيست.
البته نبايد از آقايون و خانومهاي مدير توقع داشته باشيد كاملا بدون نظر شخصي تصميم بگيرن. خوب بلاخره اونها هم انسان هستن و ممكنه به كسي يا چيزي هر چند درست يا غلط علاقه داشته باشن.
كار هنر هم محسوس كردن معقول هست. احتمالا به نظر سازنده اين كار معقولي هست. از دوستان هم درخواست ميكنم به جاي اين كه به خاطر كارش برخورد سخت بكنيد، تلاش كنيد با يا با صحبت خصوصي ايشون رو متوجه حقايق مورد قبول خودتون بكنيد و يا اگر ميخوايد مقابله كنيد، با زدن كارهايي متناسب جواب ايشون رو بديد.
توهين آخرين راه حل متنبه كردن افراده.
 

amir_hesari

Member
با سلام
فارق از همه ی این بحث ها:

زنده باد عشق و معنويت
زنده باد صلح و امنيت
زنده باد عدالت و آزادي


همیشه با دیدی مثبت به رویکرد های زندگی نگاه کنید.

از دوستان خواهش می کنم این بحث ها رو تمام کنند.


با تشکر
 

fallen

Well-Known Member
اولا كه تيپ كار مشخص نيست. رئاله آيا؟
دوم چوبه صندلي ها پلن هستن. اين يك ضعف قابل توجهه
سوم پايه و پشتي صندلي ها قطر كمي دارن و در دنياي واقعي چنين چيزي تحمل وزن يك انسان رو نداره. امكان جوش خوردن هم نداره
چهارم در اطاق آخري امكان چپه كردن تخت به اون شكل نيست. احتمالا تا حالا زندان يا سلول نديد. پيشنهاد ميكنم سلول هاي اسراي لبناني رو ببينيد كه بعدها آزاد شده، نمونه خوبيه. اسم زندانش هم يادم نيست.
پنجم در چند جا مشها (به چوب ها دقت كنيد) داخل هم رفتن.
ششم، چند جا چوبها بي دليل روي هوا موندن.
هفتم چوب ها قطر ندارن، اگر مربوط به كفي تخت ها ميشن، بهتره يك بار چوب هاي كف تختون رو نگاه كنيد. البته اگر چوبيه.
هشتم شيشه هاي شكسته شده بساز مسنوعي هستن، وقتي شيشه ميشكنه، به سمت جلو و عقب خم ميشه چون تكيه گاه بالا و اطراف رو از دست ميده و تكه هاي كمتري ازش بالا ميمونن.
نهم اگر شيشه از داخل شكسته شده، پس نبايد تكه هاش داخل ريخته شده باشه
دهم نور پردازي غلطه. با توجه به وضعيت خواص شيشه ها، كنتراست واقعا بيشتر از اين بايد باشه. سايه هايي در زير چوب ها و غيره افتاده كه منبع نوريي براش نيست. پس يا منبع نوري مخفي وجود داره كه باعث نورپردازي كار رو ضعيف جلوه كنه، يا اين كه دستكاري تصحيح رنگي غلطي روي كار اعمال شده.
يازدهم در مورد طراحي درها. اگر درها كشويي هستن، امكان در آوردن و به اون شكل قراردادنشون نيست، اگر هم كه لولايي هستن، لولايي در تصوير ديده نميشه.
دوازدهم اگر زنجير هاي آويزان از سقف به منظور آويزان كردن لامپهاي مهتابي است(كه معمول اينه) براي هر لامت حداقل 2 زنجير لازمه. كه با توجه به فاصله زنجير ها،‌امكانش وجود نداره. سيم مربوط به لامپها هم وجود نداره. اگر براي آوزيان كردن انسان هم هست كه اين زنجيرها طاقت وزن انسان را ندارند. البته در قصابي اين شكل رايجتره. لاكن اين تعداد زنجير معني نداره.
سيزده سيم كشي برق متناقضه. يك جايي مثل بالي صاقي سلول ها خيلي ضعيف كار شده،‌در حالي كه براي هر اطاقي يك جعبه تقسيم هست، يك جايي خيلي تميز بالاي كابل اصلي. البته در زندانها معمولا سيمهاي برق از دست زندانيان دور نگه داشته ميشه.
چهارده. اون طناب يا كابلي كه وسط لابيه چيه؟ و چطوري اونجا به اونشكل از سقف آويزون شده. با تعلاد محدود نگه دارنده. احتمالا مربوط به همون لامپ مهتابي بوده ولي با توجه به مطالب بالا و شعبه نداشتنش بيشتر شبيه طنابه.
پانزدهم تكستچر بالاي سلول ها حاكي از ريزش آب بروي روي اونهاست. كه البته اين مورد محاله، چون بالاش سقفه.
شانزدهم شماره سلول ها به زبان انگليسيه و فونتش هم مناسب نيست. (احتمالا مال ادوب نيست؟)
هفدهم زنجيري كه وسط محل آويزان كردن، دسته سمت چپ هست به هوا وصله.
هفدهم تختها هم مثل صندلي ها پايه مناسب ندارن. قطر مناسبي هم ندارن.
نوزدهم پايين تكستچر ستونها جاي برخورد اشيائ و كندگي وجود داره، و البته كثيفي كه به دو دليل نامناسبه. يكي سايزش كه زيادي بزرگه. يكي هم اين كه متناسب با اون در محل برخورد با زمين هيچ ردي وجود نداره. يعني نزديكي ستون و زمين كاملا بي تناسبه.
بيستم اين كه خاكهاي ريخته شده در جلوي سلول ها هيچ منبعي در تصوير نداره. يعني هيچ جايي خراب نشده كه باعث ريزش خاك بشه.
بيست و يكم دو مورد جاهايي كه كابلها رو خم كرديد، از توي بست هاي كابل هاي روي ديوار رد شده، و بست توي كابل رفته.
به غير از يك دست بودن خاكي كه در فضا وجود داره كه غير طبيعيش كرده و دوستان از اون به عنوان مه ياد كردن ديگه مشكل خواصي نميبينم.
فکر کنم اگه تمام کارهای تاپ گالری رو بخوایم این طوری نقد کنیم، برهوتی بیش از اون باقی نمی مونه.:shock::shock::shock:
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
autodesk ، شما که زحمت کشیدید و وقت برای نقد کار گذاشتید تا حالا چیزی از مبالغه و غلو شنیدید؟!

چیزی که هم توی ادبیات و هم توی هنر استفاده میشه.

شما چطوری به این نتیجه رسیدید که این کار 100% رئاله؟! و بعد بر پایه ی رئال بودن کار نقد کردید؟

تا حالا گرافیک و مدل سازی و فضاسازی بازیهای کامپیوتری معروفی مثل رزیدنت اویل یا خیلی بازیهای سبک Horror و Sci-Fi رو دیدید؟

اونها هم به ظاهر سبک رئال دارن ولی در اصل آیا واقعا رئال هستن؟

خوشحال میشم دلیل شما رو برای رئال تشخیص دادن طرحی که اصلا وجود خارجی نداره و فقط بر پایه ی تفکر و مبالغه ی یک طراح ایجاد شده بدونم.

اگر قرار بر این باشه که بگیم چون این طرح ظاهرش واقعی هست پس تفکر پشتش هم رئال بوده پس همون مثال بازیهایی که براتون زدم چیه؟
آیا تو دنیای واقعی ئه اطراف ما پیش اومده که یهو یه دست از توی دیوار بیرون بیاد؟! یا ...
با اینکه به ظاهر محیط اطراف و فضای اون بازیها کاملا رئال هست و شخصیت ها هم همینطور.

این نکته رو هم بگم که من اصلا با اصل و موضوع و بحثهایی که شد کاری ندارم.
صرفا بخاطر اینکه autodesk وقت گذاشتن و کار رو نقد کردن این بحث رو انجام دادم چون اعتقاد دارم این کار فقط ظاهری نسبتا رئالیسم داره.
 

autodesk

Banned
صرفا بخاطر اینکه autodesk وقت گذاشتن و کار رو نقد کردن این بحث رو انجام دادم چون اعتقاد دارم این کار فقط ظاهری نسبتا رئالیسم داره.
ببينيد، هر كاري يك سري قوانيني داره. مثلا نميشه چوب روي هوا باشه، يا فرضا صندلي با پشتي پلن باشه، بعد بگيم كار علمي تخيليه با به سبك ترسناكه. البته ميدونيم كه سبك ترسناك الزاما خارج از فضاي رئال ساخته نميشه.
خوشحال میشم دلیل شما رو برای رئال تشخیص دادن طرحی که اصلا وجود خارجی نداره و فقط بر پایه ی تفکر و مبالغه ی یک طراح ایجاد شده بدونم.
اميدوارم بحث به انحراف كشيده نشه. به خاطر اين كه بين تمامي تيپ هاي كاري، اين به واقعيت نزديكتره. با توجه به رايت تناسبات واقعي در سايز بندي ها و با توجه به سايز بندي متناسب بودن نسبي كادر بندي (ارتفاع دوربين و ...)و تكستچيرين با بقيه اجزاء. و ...
باز هم تكرار ميكنم كه نقد بنده فقط با توجه به قوانين حاكم بر خود كار هستش.

ممنون از حسن نظرتون خانوم سارا.
 

Ali Rahimi

New Member
با عرض سلام. همه topic رو خوندم. خیلی جالب بود. چیزی که فهمیدم این بود که بعضیها نسبت به کار خیلی کم لطفی کردن. این کار به چند دلیل ارزش top gallery رو داره.

1. مثل خیلی از کارهای arch modeling از model آماده استفاده نشده.
2.rendering و texturing خوب شده. من رو بیشتر یاد محیط game میاندازه.
3.کادر دوربین خوب بسته شده.
4.ولی از همه مهمتر موضوع کار هست که به خوبی به بیننده القا میشه و این نکته خیلی مهمی هست که اکثر کارها ندارن.
 

Navidmilan

Well-Known Member
تبریک میگم میلاد جان . لیاقتش رو داشتی. به شجاعتت هم آفرین میگم. آرزوی روزهایی سبز و خرم در پناه صداقت و عدالت.
image.php
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
ببينيد، هر كاري يك سري قوانيني داره. مثلا نميشه چوب روي هوا باشه، يا فرضا صندلي با پشتي پلن باشه، بعد بگيم كار علمي تخيليه با به سبك ترسناكه. البته ميدونيم كه سبك ترسناك الزاما خارج از فضاي رئال ساخته نميشه.
اميدوارم بحث به انحراف كشيده نشه. به خاطر اين كه بين تمامي تيپ هاي كاري، اين به واقعيت نزديكتره. با توجه به رايت تناسبات واقعي در سايز بندي ها و با توجه به سايز بندي متناسب بودن نسبي كادر بندي (ارتفاع دوربين و ...)و تكستچيرين با بقيه اجزاء. و ...
باز هم تكرار ميكنم كه نقد بنده فقط با توجه به قوانين حاكم بر خود كار هستش.

ممنون از حسن نظرتون خانوم سارا.

ای کاش تمام پستهای این تاپیک بر اساس نقد کار بود.
بعید میدونم اینطوری هیچ مشکلی پیش میومد.

در مورد این موضوعی که گفتید و نقدهایی که در مورد صندلی و غیره کردید بنظر من به سبک کار ارتباطی نداره!
این نقدها اگر هم به کار وارد باشه ، جزو ایرادات طرح هست و ارتباطی با سبک کار نداره.

بازم عرض میکنم که قبول دارم که کار از نظر ظاهری رئال هست ولی رئال بودن صرفا باعث نمیشه که تفکر پشت
اون طرح هم رئال باشه.

مثل اینه که مثلا من بیام و آرزوهام رو کاملا واقعی و رئال به تصویر بکشم و توی طرح حتی یه مقداری هم اغراق کنم.
درسته که این طرح به ظاهر رئال هست ولی تفکری که پشتش بوده رئال نیست و همراه با اغراق و غلو بوده.

اینکار هم بنظر من همین حالت رو داره. ظاهری واقعی ولی تفکری خیالی که همین تفکر خیالی بنظرم به طراح
اجازه میده یه سری مسائل رو از اون حد واقعی شون فراتر در نظر بگیره.

البته بازم میگم کاری به ایرادات و نقدهایی که شما گفتید (و بنظرم بچه های 3d کار بهتر میتونن بررسی کنن) ندارم.
صرفا روی این موضوع دارم بحث میکنم که کار واقعا رئال به معنی عام نیست.
 

Ali Rahimi

New Member
خیلی خوب بود milad_k :)
امیدوارم باز هم شاهد کارهای قشنگی از این دست از شما باشیم.
 

Mandana

Active Member
1.خوشحالم که انقدر مشکلات زندگی همگان حل شده و انقدر وقت اضافه دارید که سر چنین مسائلی بحث می کنید!واقعن حسودیم شد!!!!:)

2.دولت از نظام جداست...بند 20 قوانین رو با کمی دقت مطالعه کنید ...اما وضوحن گفته شده مطالب عقیدتی سیاسی ممنوع امین جان..شما خودتون و بقیه چقدر به این حرف احترام گذاشتید؟ توی بخش دو بعدی هم کارهای موافق و مخالف زده شد اما کسی اینطور عوض بحث راجع به کار، اینطور تاپیک رو به بیراهه نکشید!

3....کسی خواست کار در جواب این کار بزنه و در همین حد هم بود، می به شخصه کار اش رو میزارم تاپ گالری...اما حق توهین به همدیگه رو ندارید مخصوصن آقای ...عزیز که به بنده در پیغام خصوصی فحش دادن و شعورشون رو با این حرکت کامل به نمایش گذاشتن...
اما لطف کنید قبل از فحاشی لینک رو برای اون بدبختی که قراره فحش بشنوه بفرستید بعد فحش بدید!:) پیشاپیش ممنونم!!!! :)

پستهای اضافه رو پاک می کنم...اونهایی که ربطی به تاپیک نداره...چه طرفداری باشه چه انتقاد ...
و بعد از این پستم اگر کسی پست بی ربط به مسئله اصلی تاپیک زد و بحث رو به بیراهه کشید اخطار میگیره و شاید هم دسترسی یوزر اش رو ببندم...تاپیک رو خوندم واقعن افسوس خوردم که به عوض بحث راجه به تکستچر و مدلینگ و نور و هزاران چیزه دیگه، چه بحث هایی شده...
تاپیک هایی که موضوعش دقیقن بر عکس این موضوع بوده توی این انجمن، نه قفل شده و نه پاک شده و منهم نمی تونم با وجدانم کنار بیام اگه بین دو طرز فکر استثنا قائل بشم...:)
در انتها باز هم دوستان با رعایت و حفظ ادب پست بزنند و از بحث های متفرقه خودداری کنند...

در ضمن آقا میلاد لطفن وایر هم بگذارید...ممنون
موفق باشید:rose:
 

milad_k

Member
من با تمام وجود از همه دوستانم عزیزم و از جمله از مدیران محترم سایت تشکر میکنم بابت این همه نظرات محبت آمیزشون:oops: و از همه مهمتر که کارم رو لایق تاپ گالری دیدن:), راسیتش من رو باید ببخشید به خاطر اینکه هiرچی گشتم که کلمه ایی رو پیدا کنم که بتونم ذره ایی از این همه محبتتون رو جبران کنم پیدا نکردم.:-?
درود بر شما دوستان عزیز و خوبم:rose::rose::rose::oops:
 
آخرین ویرایش:

milad_k

Member
1.

پستهای اضافه رو پاک می کنم...اونهایی که ربطی به تاپیک نداره...چه طرفداری باشه چه انتقاد ...

در ضمن آقا میلاد لطفن وایر هم بگذارید...ممنون
موفق باشید:rose:
سلام دوست جون چطوری ؟؟؟ از اینکه پست ها رو پاک کردی و سایت رو پاک سازی کردی ممنون.

چشم اگه اجازه بدید من تا چند روز آینده علاوه بر وایر یه wip از کار( به پیشنهاد یکی از دوستان) درست میکنم و میزارم توی سایت.
 

milad_k

Member
به نظرم اگه پایینش یه مه رقیق بود دیگه محشر می شد.
راستی تمام کار در ذهن خودتون شکل گرفته یا همراه با الهام از اثری بوده؟

آره اولش توی همچین فکردی بودم ولی احساس کردم کار زیاد خوب نمیشه به همین خاطر اومدم تاثیر گرد و خاک رو توی نور ها دیدم.
آره تمام کار توی ذهن خودم شکل گرفت و تصورات خودم بود البته نا گفته نماند فیلمها و کار هایی که توی این مدت میدیدم روی روند فکریم تاثیر گذار بود.

اولا كه تيپ كار مشخص نيست. رئاله آيا؟
دوم چوبه صندلي ها پلن هستن. اين يك ضعف قابل توجهه
سوم پايه و پشتي صندلي ها قطر كمي دارن و در دنياي واقعي چنين چيزي تحمل وزن يك انسان رو نداره. امكان جوش خوردن هم نداره
چهارم در اطاق آخري امكان چپه كردن تخت به اون شكل نيست. احتمالا تا حالا زندان يا سلول نديد. پيشنهاد ميكنم سلول هاي اسراي لبناني رو ببينيد كه بعدها آزاد شده، نمونه خوبيه. اسم زندانش هم يادم نيست.
پنجم در چند جا مشها (به چوب ها دقت كنيد) داخل هم رفتن.
ششم، چند جا چوبها بي دليل روي هوا موندن.
هفتم چوب ها قطر ندارن، اگر مربوط به كفي تخت ها ميشن، بهتره يك بار چوب هاي كف تختون رو نگاه كنيد. البته اگر چوبيه.
هشتم شيشه هاي شكسته شده بساز مسنوعي هستن، وقتي شيشه ميشكنه، به سمت جلو و عقب خم ميشه چون تكيه گاه بالا و اطراف رو از دست ميده و تكه هاي كمتري ازش بالا ميمونن.
نهم اگر شيشه از داخل شكسته شده، پس نبايد تكه هاش داخل ريخته شده باشه
دهم نور پردازي غلطه. با توجه به وضعيت خواص شيشه ها، كنتراست واقعا بيشتر از اين بايد باشه. سايه هايي در زير چوب ها و غيره افتاده كه منبع نوريي براش نيست. پس يا منبع نوري مخفي وجود داره كه باعث نورپردازي كار رو ضعيف جلوه كنه، يا اين كه دستكاري تصحيح رنگي غلطي روي كار اعمال شده.
يازدهم در مورد طراحي درها. اگر درها كشويي هستن، امكان در آوردن و به اون شكل قراردادنشون نيست، اگر هم كه لولايي هستن، لولايي در تصوير ديده نميشه.
دوازدهم اگر زنجير هاي آويزان از سقف به منظور آويزان كردن لامپهاي مهتابي است(كه معمول اينه) براي هر لامت حداقل 2 زنجير لازمه. كه با توجه به فاصله زنجير ها،‌امكانش وجود نداره. سيم مربوط به لامپها هم وجود نداره. اگر براي آوزيان كردن انسان هم هست كه اين زنجيرها طاقت وزن انسان را ندارند. البته در قصابي اين شكل رايجتره. لاكن اين تعداد زنجير معني نداره.
سيزده سيم كشي برق متناقضه. يك جايي مثل بالي صاقي سلول ها خيلي ضعيف كار شده،‌در حالي كه براي هر اطاقي يك جعبه تقسيم هست، يك جايي خيلي تميز بالاي كابل اصلي. البته در زندانها معمولا سيمهاي برق از دست زندانيان دور نگه داشته ميشه.
چهارده. اون طناب يا كابلي كه وسط لابيه چيه؟ و چطوري اونجا به اونشكل از سقف آويزون شده. با تعلاد محدود نگه دارنده. احتمالا مربوط به همون لامپ مهتابي بوده ولي با توجه به مطالب بالا و شعبه نداشتنش بيشتر شبيه طنابه.
پانزدهم تكستچر بالاي سلول ها حاكي از ريزش آب بروي روي اونهاست. كه البته اين مورد محاله، چون بالاش سقفه.
شانزدهم شماره سلول ها به زبان انگليسيه و فونتش هم مناسب نيست. (احتمالا مال ادوب نيست؟)
هفدهم زنجيري كه وسط محل آويزان كردن، دسته سمت چپ هست به هوا وصله.
هفدهم تختها هم مثل صندلي ها پايه مناسب ندارن. قطر مناسبي هم ندارن.
نوزدهم پايين تكستچر ستونها جاي برخورد اشيائ و كندگي وجود داره، و البته كثيفي كه به دو دليل نامناسبه. يكي سايزش كه زيادي بزرگه. يكي هم اين كه متناسب با اون در محل برخورد با زمين هيچ ردي وجود نداره. يعني نزديكي ستون و زمين كاملا بي تناسبه.
بيستم اين كه خاكهاي ريخته شده در جلوي سلول ها هيچ منبعي در تصوير نداره. يعني هيچ جايي خراب نشده كه باعث ريزش خاك بشه.
بيست و يكم دو مورد جاهايي كه كابلها رو خم كرديد، از توي بست هاي كابل هاي روي ديوار رد شده، و بست توي كابل رفته.
به غير از يك دست بودن خاكي كه در فضا وجود داره كه غير طبيعيش كرده و دوستان از اون به عنوان مه ياد كردن ديگه مشكل خواصي نميبينم.

یکی یکی جواب انتقادهاتون رو میدم و هرجایی که حق با شما بود عنوان میکنم.

جواب نقد یک:قبل از اینکه شما یه سئوال اینطوری بپرسید توی سایت Evermotion یک نفر همین سئوال رو ازم کرد ولی جواب من این بود که من خودم نمیخواستم که رئال باشه و میخواستم یه چیزی بین رئالیست و سورئال باشه چون احساس میکردم اینطوری بهتر میتونم احساساتم رو منتقل کنم.
جواب نقد دوم :منظورتون رو دقیق متوجه نشدم ولی این یه چوب نورد داده شده است.
جواب نقد سوم :اگر بر اساس یه کار رئال واقعی بخوای ببینید درست میگید اما استناد میکن به مثال هایی که سارا جان زد در مورد بازی ها و جوابتون رو توی مدل های بازی ها میتونید پیدا کنید.
جواب نقد چهارم :منظورتون رو باز متوجه نشدم یعنی یه انسان نمیتونه یه تخت رو این بلا رو سرش در بیاره ؟؟؟
جواب نقد پنجم :من به این مورد خیلی دقت کردم و تمامیه چوب ها رو روی هم قرار گرفتن اگه جای خاصی مد نظرتون هست واسم علامت بزارید بفرستید.من احساس میکنم خطای دید و نوع سایه ایی که ایجاد شده باعث میشه که شما اینطوری فرض کنید که چوب ها توی هم رفتن.
جواب نقد ششم: یک چوب بیشتر اینطوری نیست که اون هم اگه دقت کنید سنگ زیرشه
جواب نقد هفتم: مواقم باید کمی ضخامت رو بیشتر میکردم.
جواب نقد هشتم و نهم:من شیشه ها رو با یه پلاگین شکوندمش و بعد از معرفیه سنگ و شیشه و نحوه حرکت سنگ خود پلاگین تشخیص میده که آیا این جا باید کمی خم شدگی داشته باشه یا نه. توی (WIP)بیشتر توضیح میدم.
جواب نقد دهم: نور مخفی هست ولی هیچ کدومشون انقدر قدرت ندارن که نورشون بخواد به چوب ها برسه پس تمامیه این چوب ها نور طبیعی رو گرفتن. من برای گرفتن این شات تصمیم گرفتم که سرعت شاترم رو کم کنم تا بتونم نور بیشتری دیاف دوربینم ذخیره کنه بخاط همین شما فکر مینید فضا حتما باید کنتراستش زیاد باشه.اگر قرار بود سرعت شاترم رو زیاد کنم فضام تاریک میشد و دیگه اون احساس که ترک و کثیفیه دیوار و یا نوشته های روی دیوار میخواستم به بینندم القاع کنه بوجود نمیومد.
جواب نقد یازدهم:تمامیه درها لولا دارن ولی از این فاصله دیده نمیشن و به این مورد هم دقت داشتم که در هام چجوری باز میشن اگر لولایی هستن پس باید لولا داشته باشن و براشون لولا درست کردم.
جواب نقد دوازدهم:من فاصله زنجیر هارو نسبت به مهتابی ها با هم چک کردم و بعدش بعضی از زنجیر ها رو بریدم و مهتابی رو آویزان کردن پس جای زنجیر ها تغییر نکرده و جاشون ثابته.تمامیه لامپ ها سیم داره حتی اون سیم آویزان وسط هم یک انشعاب داره که مربوط بوده به مهتابیه وسطی اگر کمی دقت کنید اون رو میبینید. هم سیم مهتابیه آخری هم وسطی.نمیدون شما این زنجیرها رو امتحان کردید که میدونید انسان رو نمیتونه نگه داره ؟؟؟کامیون که نمیخوایم باهاش بلند کنیم که.
جواب نقد سیزدهم:اونحا هایی که دست انسان بهش میرسیده خیلی نا مرتب شده و بعضی از بست های نگهدارنده سیم ها هم کنده شده و اونجایی که تمیز کار شده مثل تیغه های نزدیک به سقف دست انسان بهش نمیرسیده و یا شاید کمتر میرسیده.گفتم که من توی این کار نمیخواستم رئالیست باشم و زیاد رئال گرا فکر کنم.
جواب نقد چهاردهم:مهتابی ها کنده شده و کابل هم افتاده با تعدادی گیره که من توی تصویر گیره های توی سقف رو نشون ندادم پس از کجا میتونید بگید که تعداد گیره ها محدود هستن,دوست عزیز من چطور میتونم از این فاصله بافت یه کابل پلاستیکی رو بهتون نشون بدم ؟؟؟
جواب نقد پانزدهم: یه خرده دقت کنید لوله های آبی که از بالای سلول ها رد شده رو میبینید.
جواب نقد شانزدهم: مگه اشکالی داره انگلیسی باشه ؟؟؟ می خواستم اگر یه خارجی هم کار رو دید بدونه چی نوشتم روی دیوار.نه دوست خوبم ادوب نیست.
جواب نقد هفدهم: نه نوری که وارد فضا شده باعث شده که شما ادامه این زنجیر رو به سختی ببینی و شما رو گمراه میکنه اگر دقت کنی اینرو هم ادامش رو میبینی.
جواب نقد هجدهم:کمی با این نظورتون موافقم باید کمی بیشتر میشد قطرش.
جواب نقد نوزدهم:من شخصا فکر نمیکنم بزرگ باشه. اگر به غیر از دیوار اولی از سمت راست به پای بقیه دیوار ها کمی دقت کنید متوجه میشید که یه خورده اون هم نه زیباد , زمین خوردگی داره.
جواب نقد بیستم:خاک ها از فضای بیرون اومده و دقیقا محلش رو اگه دقت کنید زیر پنجرهاست یعنی اینکه از پنجره ها داخل ریخته شده و من از قصد در این قضیه اغراق کردم که کمی خاک آلود بودن زمین و محیط بیشتر به چشم بیاد.
جواب نقد بیست و یکم:نه عزیز این بست ها پکیدن ولی یه مقدار از بست ها هنوز باقیماندشون وجود داره و سیم رو هنوز نگه داشته و شما فکر میکنید که سیم ها روی بست رد شدن.

مرسی از انتقادتون.
 

milad_k

Member
این آخرین پستیه که من در جواب به سئوال دوستان میدم و بعد از اون دیگه پستی نمیزارم که بخوات جو رو متشنج کنه . و بعد از این پست اگر کسی بخواد بیراه بزنه من خودم معرفیش میکنم به مسئولین سایت و دوست ندارم این تاپیک بشه سالن مناظره.

چرا نمی تونه؟ هنرمند یعنی همین. اما به نظر شما اگر یک اثر هنری وقتی در جایگاه توهین قرار بگیره درسته؟ شما می بایست موضعی که در اون هستید رو روشن کنید نه سیاه نمایی طرف مقابل....
.

من به کسی توهین نکردم حرف دل خودم و میلیون ها آدم رو زدم.اگر اینطور باشه پس هزاران کاریکاتوریست توهین کردن استاد شجریان توهید کرده استاد ناظری توهین کرده پس شما میفرماییئد این ها همه توهین کردن دیگه آره؟؟؟

اگه خواستی جوابم رو بدی به پست خصوصیم بفرست من اینجا دیگه جواب نمیدم و نمیخوام تاپیک رو به چالش بکشم و از شما هم ممنون میشم که اگه جوابی داشتی به پست خصوصی جوابم رو بدی.
مرسی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا