seo.kheiry
New Member
سئو سایت می تواند با توجه به این که بازدیدکنندگان از شما چه می خواهند، ترافیک سایت شما را افزایش دهد. سئو می تواند به شما کمک کند محتوایی تولید کنید که خوانندگان از آن لذت ببرند و در عین حال صفحات شما را بهینه کنند و تا جای ممکن آن را به صفحه ای کاربردی تبدیل کنند.
اولین قدم ها به سمت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می توانند ترسناک باشند، اما شما می توانید با اعمال تغییرات کوچک کار خود را آغاز کرده و رنک و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.
گذشته از اینها، موفقیت در سئو یک شبه اتفاق نمی افتد، پس بهتر است با تغییرات کوچکی شروع کنید که به تدریج منتهی به موفقیت های بزرگ می شوند.
تعریف موفقیت در سئو کمی سخت است، اما به طور کلی ما می خواهیم:
یکی از نکات بهینه سازی سایت این است که محتوای شما اول از همه باید برای خوانندگان خوشایند باشد تا موتورهای جستجو. قبلا زیاد توصیه می شد که تمامی عبارت های کلیدی را به محتوا اضافه کنید، اما این کار ریسک منحرف کردن مخاطب را در پی دارد. در روش های مدرن سئو شما باید به کیفیت محتوای خود توجه کنید تا این محتوا برجسته به نظر برسد.
به روش جستجو کردن خودتان فکر کنید. آیا سرچ می کنید:” نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” یا “بهترین نکات برای مبتدیان سئو”؟ هرچه خاص تر جستجو کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطب خاص خودتان دارید.
برای مثال، مدت زمان بارگذاری سایت شما چقدر است؟ اگر سایت شما بیش از حد کند باشد بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از این، اگر سایت شما برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، گوگل احتمالا شما را در نتایج بالایی نخواهد گذاشت.
تجربه کاربری از هر زمان مهم تر شده است و شما باید تمامی تغییراتی که باعث می شوند بررسی سایت شما برای بازدیدکنندگان ساده شود را در نظر بگیرید. از افرادی که برای بار اول سایت شما را بازدید می کنند نظر بخواهید. فیدبکی که آنها به شما می دهند می تواند ارزشمند باشد.
عناوینی که می نویسید باید کوتاه اما توضیح دهنده باشند. پیشنهاد می شود عناوین 60-50 کاراکتری بنویسید. شما حتی اگر عنوان های طولانی تری بنویسید، موتورهای جستجو تنها به این تعداد کاراکتر دسترسی دارند و بقیه آنها مورد استفاده نخواهد بود.
از عنوان برای توصیف محتوا و صفحه ای که بازدیدکننده می بیند استفاده کنید. عنوان مقاله شما باید جذاب باشد اما نباید گمراه کننده باشد. تا جایی خلاق بودن مجاز است که به مفهوم محتوا وفادار باشید.
هرچه بیشتر دیده شوید، با دستیابی به مخاطبین بیشتر شانس بیشتری هم برای افزایش اعتبار خود دارید. گذشته از این، توییت ها در نتایج جستجو نشان داده می شوند و موفقیت اجتماعی می تواند منجر به چندین مزیت شود.
جدا از محتوای جدید، تجدید نظر کردن در محتوای موجود هم بسیار خوب است. پست های قدیمی وبلاگ می توانند ارزش بیشتری نسبت به پست های جدید داشته باشند. سئو برای آنکه اثر داشته باشد نیاز به زمان دارد، یعنی هرچه پست شما قدیمی تر باشد، در نتایج جستجو می تواند رتبه بالاتری به دست آورد.
حتما محتوای خوبی تولید کنید و از عبارت های کلیدی مناسب استفاده کنید. بر روی عملکرد پست های قدیمی نیز نظارت داشته باشید و آنها را به روز نمایید. این تاکتیک می تواند بدون تولید پست های جدید، به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.
Title tagها محتوای صفحه شما را توصیف می کنند. در واقعی زبانی است که به موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند سایت شما در رابطه با چه موضوعی است. اینجا باید عبارت های کلیدی مناسبی که بیشترین ارتباط را با صفحه شما دارند اضافه کنید.
گذشته از این، متا دسکریپشن زمینه مناسبی برای title tagها به وجود می آورد که به موتورهای جستجو و افراد کمک می کند دیدگاه کلی نسبت به محتوای شما داشته باشند. متا دسکریپشن نباید بیش از 170 کاراکتر باشد و شما باید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. این متن، متنی است که کاربران را متقاعد می کند بر روی صفحه شما کلیک کنند.
خوشبختانه بهینه کردن تصاویر به زمان احتیاج ندارد. به جستجوی تصویری به عنوان شانس جدیدی برای افزایش ترافیک سایت خود فکر کنید.
روشی مناسب برای سئوی محلی این است که تا جای ممکن جزئیات مربوط به مخاطب مورد هدف خود را بدانید.
سخن آخر
هدف سئو این است که با توجه به ابعاد مختلفی از جمله متن، طراحی، عبارت های کلیدی و دیدگاه شما نسبت به مخاطب هدف، تجربه کاربری عالی ارائه دهد.
همیشه مثل کاربر فکر کنید و سعی کنید محتوایی مرتبط و کاربردی ارائه دهید. از عبارت های کلیدی گریزان نباشید اما حتما زمان مناسب از آنها استفاده کنید.
نکته آخر اما مهم اینکه سئو به زمان نیاز دارد. اگر پس از اولین تلاش های خود، تغییری در رنک و رتبه نمی بینید امید خود را از دست ندهید.
اولین قدم ها به سمت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می توانند ترسناک باشند، اما شما می توانید با اعمال تغییرات کوچک کار خود را آغاز کرده و رنک و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.
گذشته از اینها، موفقیت در سئو یک شبه اتفاق نمی افتد، پس بهتر است با تغییرات کوچکی شروع کنید که به تدریج منتهی به موفقیت های بزرگ می شوند.
تعریف موفقیت در سئو کمی سخت است، اما به طور کلی ما می خواهیم:
- محتوای مرتبط تری به مخاطب هدف خود نشان دهیم
- ترافیک جستجویی که به سایتمان می آید را افزایش دهیم
- در نتایج جستجو آگاهی بخش باشیم
- از موقعیت ها برای بهبود تجربه کاربری سایت خود استفاده کنیم
- با زمین زدن رقبا در نتایج جستجو، چشم اندازهای جدیدی برای کسب و کار خود بسازیم
- بر روی محتوا تمرکز کنید
یکی از نکات بهینه سازی سایت این است که محتوای شما اول از همه باید برای خوانندگان خوشایند باشد تا موتورهای جستجو. قبلا زیاد توصیه می شد که تمامی عبارت های کلیدی را به محتوا اضافه کنید، اما این کار ریسک منحرف کردن مخاطب را در پی دارد. در روش های مدرن سئو شما باید به کیفیت محتوای خود توجه کنید تا این محتوا برجسته به نظر برسد.
- عبارت های کلیدی خود را بشناسید (اما مانند یک فرد عادی جستجو کنید)
به روش جستجو کردن خودتان فکر کنید. آیا سرچ می کنید:” نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” یا “بهترین نکات برای مبتدیان سئو”؟ هرچه خاص تر جستجو کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطب خاص خودتان دارید.
- مثل یک کاربر فکر کنید
برای مثال، مدت زمان بارگذاری سایت شما چقدر است؟ اگر سایت شما بیش از حد کند باشد بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. گذشته از این، اگر سایت شما برای همه دستگاه ها بهینه نشده باشد، گوگل احتمالا شما را در نتایج بالایی نخواهد گذاشت.
تجربه کاربری از هر زمان مهم تر شده است و شما باید تمامی تغییراتی که باعث می شوند بررسی سایت شما برای بازدیدکنندگان ساده شود را در نظر بگیرید. از افرادی که برای بار اول سایت شما را بازدید می کنند نظر بخواهید. فیدبکی که آنها به شما می دهند می تواند ارزشمند باشد.
- بهینه سازی عنوان وب سایت
عناوینی که می نویسید باید کوتاه اما توضیح دهنده باشند. پیشنهاد می شود عناوین 60-50 کاراکتری بنویسید. شما حتی اگر عنوان های طولانی تری بنویسید، موتورهای جستجو تنها به این تعداد کاراکتر دسترسی دارند و بقیه آنها مورد استفاده نخواهد بود.
از عنوان برای توصیف محتوا و صفحه ای که بازدیدکننده می بیند استفاده کنید. عنوان مقاله شما باید جذاب باشد اما نباید گمراه کننده باشد. تا جایی خلاق بودن مجاز است که به مفهوم محتوا وفادار باشید.
- لینک های داخلی اضافه کنید
- لینک های خارجی اضافه کنید
- از شبکه های اجتماعی برای ساخت اعتبار و چگالی استفاده کنید
هرچه بیشتر دیده شوید، با دستیابی به مخاطبین بیشتر شانس بیشتری هم برای افزایش اعتبار خود دارید. گذشته از این، توییت ها در نتایج جستجو نشان داده می شوند و موفقیت اجتماعی می تواند منجر به چندین مزیت شود.
- محتوای تازه بسازید اما محتوای قدیمی را هم فراموش نکنید
جدا از محتوای جدید، تجدید نظر کردن در محتوای موجود هم بسیار خوب است. پست های قدیمی وبلاگ می توانند ارزش بیشتری نسبت به پست های جدید داشته باشند. سئو برای آنکه اثر داشته باشد نیاز به زمان دارد، یعنی هرچه پست شما قدیمی تر باشد، در نتایج جستجو می تواند رتبه بالاتری به دست آورد.
حتما محتوای خوبی تولید کنید و از عبارت های کلیدی مناسب استفاده کنید. بر روی عملکرد پست های قدیمی نیز نظارت داشته باشید و آنها را به روز نمایید. این تاکتیک می تواند بدون تولید پست های جدید، به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.
- متاتگ اضافه کنید
Title tagها محتوای صفحه شما را توصیف می کنند. در واقعی زبانی است که به موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند سایت شما در رابطه با چه موضوعی است. اینجا باید عبارت های کلیدی مناسبی که بیشترین ارتباط را با صفحه شما دارند اضافه کنید.
گذشته از این، متا دسکریپشن زمینه مناسبی برای title tagها به وجود می آورد که به موتورهای جستجو و افراد کمک می کند دیدگاه کلی نسبت به محتوای شما داشته باشند. متا دسکریپشن نباید بیش از 170 کاراکتر باشد و شما باید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. این متن، متنی است که کاربران را متقاعد می کند بر روی صفحه شما کلیک کنند.
- تصاویر خود را بهینه کنید
خوشبختانه بهینه کردن تصاویر به زمان احتیاج ندارد. به جستجوی تصویری به عنوان شانس جدیدی برای افزایش ترافیک سایت خود فکر کنید.
- سئوی محلی
روشی مناسب برای سئوی محلی این است که تا جای ممکن جزئیات مربوط به مخاطب مورد هدف خود را بدانید.
سخن آخر
هدف سئو این است که با توجه به ابعاد مختلفی از جمله متن، طراحی، عبارت های کلیدی و دیدگاه شما نسبت به مخاطب هدف، تجربه کاربری عالی ارائه دهد.
همیشه مثل کاربر فکر کنید و سعی کنید محتوایی مرتبط و کاربردی ارائه دهید. از عبارت های کلیدی گریزان نباشید اما حتما زمان مناسب از آنها استفاده کنید.
نکته آخر اما مهم اینکه سئو به زمان نیاز دارد. اگر پس از اولین تلاش های خود، تغییری در رنک و رتبه نمی بینید امید خود را از دست ندهید.