۵ راه ساده برای ساختن نسخه موبایل وب سایت

irsa942

Member
شاید هنوز در ایران قضیه اینترنت موبایل خوب جا نیافتاده باشه و عمده ترین دلیل آن هم ضعف ارائه دهنده های سیم کارت و نبود نسخه های موبایل وب سایتها و وبلاگها باشه. اما یه روزی و احتمالا به زودی قسمت اول مشکل تا حدود زیادی حل خواهد شد و آنوقت است که سایتهایی که نسخه موبایل داشته باشند طرفدارهای بیشتری پیدا خواهند کرد. البته شاید این سئوال پیش بیاید که چرا خود سایت ITT نسخه موبایل ندارد که باید عرض کنم که با توجه به نوع فعالیت این سایت و نیاز کامپیوتر برای انجام خودآموزها، ضرورت وجود نسخه موبایل احساس نمیشود ، با این حال برای خالی نبودن عریضه نسخه موبایل رو هم در یکی از وب سایتهایی که قصد معرفی اونرو در این پست دارم ایجاد کردم.
در این پست میخوام ۵ سایتی که بسیار ساده و با چند کلیک برای شما نسخه موبایل تهیه میکنند رو معرفی کنم :
۱-Mobify
اولین وب سایت قابلیتهای بسیار جالبی داره و بهترین قسمت کار مرحله انتخاب قسمتهای مخصوص نسخه موبایل هست که به روشی بسیار ساده و جالب انجام میشه. کافیست که نام کاربری ایجاد کنید و در طول مدت کمتر از ۱۰ دقیقه شما نسخه مخصوص موبایل خود را در دامین yourname.mobify.me در دسترس خواهید داشت .
نکته بسیار جالب دیگیری که معمولا اکثر این نوع وب سایتهای دارند این است که اگر شما بر روی هاست شخصی سرویس دهی میکنید میتوانید ساب دامینی بر روی هاست شخصی خود باز نمایید و این آدرس را بر روی هاست شخصی Redirect نمایید و حتی پلاگین های برای کسانی که از CMS هایی مانند WordPrees و Drupal استفاده میکنند جهت استفاده و Configure کردن ساده تر توسط خود این وب سایت معرفی و ارائه شده است.
شما میتوانید ورژن موبایل وب سایت ما را که توسط این سرویس ساخته شده است را در این آدرس مشاهده نمایید.
۲-MoFuse
اگر سایت یا وبلاگ شما به سیستم RSS مجهر میباشد این سوریس انتخاب خوبی است. کافیست که حساب کاربری خود را باز نمایید و RSS Feed خود را وارد نمایید. به همین سادگی. این سایت امکانات زیاد و مناسبی برای بهینه سازی ورژن شما از قبیل اضافه کردن لینک، صفحه، لوگو، عوض کردن رنگهای قالب ورژن موبایل و . . . در اختار کاربران خود قرار میدهید.حتی اگر از سیستم Google AdSense استفاده میکنید میتوانید تبلیغات خود را در ورژن موبایل خود نمایش دهید و به کسب و کار و تجارت الکترونیک خود در نسخه موبایل خود ادامه دهید.
همچنین این وب سایت نیز افزونه مخصوص WordPress را دارد که باعث میشود کاربرانی که در موبایل خود آدرس وب سایت شما را وارد مینمایند بصورت اتوماتیک به ورژن موبایل شما وصل شوند. همچنین ارائه آمارهای بازدید از طریق ورژن موبایل هم برای شما نمایش داده خواهد شد.
به گفته صاحبان این وب سایت، سایتهایی مانند :Fox News, Hardard Bussines, Chicago Publice Radioو . . . از امکانات این سایت استفاده مینمایند.
میتوانید ورژن موبایل ساخته شده توسط این وب ساین را برای سایت ITT در این آدرس مشاهده نمایید.
۳-Mippin
این وب سایت هم مانند وبسایت قبلی عمل میکنیذ و ازطریق فید سایت شما ورژن موبایل را بری شما میسازد اما امکانات و کنترل پنل محدودتری را در اختیار شما قرار میدهد از جمله اینکه نمیتوانید آدرس آنرا بر روی SubDomain هاست خود Redirect نمایید.
ورژن موبایل سایت ما ایجاد شده توسط این وب سایت را در این آدرس مشاهده نمایید.
۴-WireNode
اگر فقط میخواهید برای خالی نبودن عریضه نسخه موبایل داشته باشید و به هیچ امکان و ویژگی خاصی هم نیاز ندارید این وب سایت انتخاب بسیار مناسبی است و امکانات بسیار محدودی را برای بهینه سازی در اختیار شما قرار میدهد. به گفته این وب سایت، سایتهای معروفی مانند :
ReeBok, Ford, O2, Nokia,Nivea,Air Franceو . . . از سرویس این سایت استفاده مینمایند

ورژن موبایل سایت ما ایجاد شده توسط این وب سایت را در این آدرس مشاهده نمایید.

۵-Google Mobile Optimizer
شرکت گوگل هم برای عقب نیافتادن از این قافله قسمتی در وب سایت خود ایجاد کرده است که با گرفتن یک آدرس (آدرس وب سایت شما) و پرسیدن اینکه آیا میخواهید عکسهای در ورژن موبایل شما نمایش داده شود یا خیر، ورژن موبایل وب سایت شما را تولید میکنید.
منبع:http://www.ittutorial.ir:):):nokte:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا