۱۰ ترفند حرفه ای FaceBook که باید بدانید!

irani_online

New Member
خبری فناوری اطلاعات آخرین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان، تحلیل و بررسی نرم افزار و سخت افزار، آخرین قیمت ها و محصولات فناوری و دیجیتال دنیا
فناوری اطلاعات | پرتال خبر
۱۰ ترفند حرفه ای FaceBook که باید بدانید!


به گزارش پرتال خبر
شبکه اجتماعی FaceBook به طوری در زندگی بسیاری از کاربرانش ریشه دوانده که آنها هر روزه و تقریبا بدون هیچ هدف خاصی خود را ملزم به چک کردن آن می دانند و در بین جریان بی پایانی از فید های خبری خود را رها می کنند، بدون اینکه فکر و قصد خاصی از این کار داشته باشند.

در پشت صحنه مهندسان کمپانی فیسبوک روز به روز به فکر طراحی قابلیت های جدید می باشند تا بلکه بتوانند کاربری این سایت را هر چه بهتر افزایش دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مواردی را بشما در اینجا معرفی کنیم بلکه بتوانیم تجربه کاربری شما در بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از ۱٫۴۹ میلیارد کاربر را بهبود بخشیم.

۱۰ ترفند حرفه ای FaceBook که باید بدانید!
facebook-12-e1443605334588.jpg


در اینجا ۱۰ قابلیت بسیار کاربردی اما کمتر شناخته شده فیسبوک را برای شما معرفی خواهیم نمود.

۱-قرار دادن دوستانتان در یک لیست
بر روی گزینه Friends از کادر سمت چپ News Feed را انتخاب کنید و سپس یک لیست بسازید و سعی کنید دوستانتان را در این لیست جای دهید. با این کار شما می توانید فقط آپدیت های صورت گرفته شده توسط این افراد را ببینید و از شلوغی فیدهای زیاد جلوگیری کنید. هم چنین زمانی که پستی را می خواهید ارسال کنید، می توانید با انتخاب این لیست از طریق منوی کشویی، اطمینان خاطر داشته باشید که این پست را فقط این افراد می توانند مشاهده کنند و به در دسترس هر کسی قرار نخواهد گرفت.

fb1.jpg


۲-دریافت اعلان از افراد خاص
قطعا به بعضی افراد بیشتر از دیگران اهمیت می دهید و احتمالا آپدیت های آنها برای شما جذاب تر و حائز اهمیت بیشتری می باشد. شما می توانید این اولیت بندی را نیز در فیسبوک اعمال کنید. به صفحه ی Timeline یکی از دوستان صمیمی خود بروید. بر روی منوی کشویی کنار تصویر کاورش کلیک کنید و سپس گزینه Get Notifications را انتخاب کنید. هر عملی که این شخص انجام دهد برای شما بصورت اعلان گزارش داده می شود.

۳-چک کردن فیسبوک، بدون چک کردن فیسبوک
fb3.jpg


شما بجای اینکه خود را درگیر فید های زیاد بکنید، می توانید منتخبی از آنان را بصورت ایمیل دریافت کنید که برای این کار بایستی به قسمت Settings و سپس Notifications مراجعه کنید. هم چنین می توانید از طریق سیستم RSS نیز اعلانات را چک کنید. برای این امر بر روی notifications کلیک کرده و گزینه See All را انتخاب تا لینک مورد نظر را پیدا کنید.

۴-صادر کردن وقایع فیسبوک به تقویم های دیگر
برای انتقال وقایع و مناسبت های فیسبوک به تقویم های گوگل، اپل یا مایکروسافت به صفحه Events در فیسبوک بروید و در آنجا شما می توانید وقایع و تولد های نزدیک را مشاهده کنید و از آن قسمت نیز می توانید آن را به نرم افزارهای معروف تقویم انتقال دهید.

۵-ذخیره سازی و انتقال لینک فید های خبری برای مطالعه در آینده
fb5.jpg


اگر وقت کافی برای مطالعه تمامی اخبار مورد علاقه تان را ندارید می توانید از طریق گزینه Save link در زیر گزینه های فلش کنار پست مورد نظر، آن را برای مطالعه در آینده ذخیره کنید و سپس برای دسترسی به آن گزینه Saved را در کنار صفحه فیسبوک خود انتخاب کنید. در گوشی های هوشمند از طریق منو می توان به این گزینه دستیابی داشت.

۶-انتخاب یک ویدئو به عنوان تصویر پروفایل خود
قابلیت بسیار جدیدی که فیسبوک آن را اخیرا اضافه نموده است به شما اجازه می دهد تا تصاویر متحرک برای پروفایل خود بگذارید. شما می توانید از طریق اپ مخصوص iOS یک ویدئو تا ۷ ثانیه بسازید و آن را برای پروفایل خود انتخاب کنید.

در حال حاضر تمامی کاربران دسترسی به این ابزار را ندارند.

۷-خلاقیت بیشتر با قابلیت نقاشی تصاویر
fb7.jpg


این قابلیت که اخیرا به نسخه اپ اندروید و iOS اضافه شده است، کاربران را قادر می سازد تا قبل ارسال پست خود برروی تصاویر طراحی هایی را اعمال کنند. برای دسترسی به این قابلیت در هنگام پروسه معمول آپلود یک عکس، بر روی گزینه Edit کلیک و سپس Doodle را انتخاب کنید.

۸-جلوگیری از تگ شدن توسط مردم
اگر نمی خواهید در هر عکسی بطور ناخواسته تگ شوید یا اسمی از شما در عکسی برده نشود، می توانید از این امر جلوگیری کنید. به قسمت Timeline مراجعه کرده و از تنظیمات به قسمت Tagging رفته و می توانید قابلیت review را فعال کنید تا هر زمانی کسی شما را تگ می کند برای تایید آن از شما تاییده ای فرستاده شود.

۹-پیدا کردن مکان های جذاب در اطراف
fb9.jpg


فیسبوک صرفا مکانی برای اشتراک گذاری نیست و از طریق آن می توانید مکان های بسیار جالبی در اطراف خود را با آن تجربه کنید. برای این امر، گزینه Nearby Places را در منوی نرم افزار فیسبوک برای اندروید یا iOS انتخاب کنید و نقشه ای از اطراف شما برای شما مانند تصویر، به نمایش در می آید.

۱۰-نگاهی به گذشته رابطه های دوستانه خود
به Timelines یکی از دوستان خود بروید و گزینه منو یا همان سه نقطه روی تصویر کاور، را انتخاب کنید و گزینه See Friendship را از لیست انتخاب کنید و در آنجا می توانید به تاریخچه گذشته بین شما و طرف مورد نظر دسترسی کنید و تمامی پست های قرارگرفته روی دیوار که هر دو شما در آن تگ شده اید را مرور و بررسی کنید.

منابع
فناوری اطلاعات | پرتال خبر
http://www.qaravi.ir/cat/tech/
بایت | ضمیمه فناوری روزنامه خراسان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا