.:. soroosh .:.
Active Member
درود .
خب چون خودم مشکل داشتم با این قضیه و دیگر دوستان هم امر کردن که تاپیکی در مورد این قضیه ایجاد بشه پس ...
خب ام ...
عرض کنم که شما به همون کار آخرم هم نگاه کنید .
میبینید که قسمتهایی از شیشه رفلکتهای مشکی خیلی بدی داره .
نمیدونم چرا خیلی جاها شیشه که کار میکنم ، مشکی میشه . ( یه جورایی البته همه جاها )
یه چیزایی هست مثلا :
زمانی که نور میزارم . تو خصوصیت سایه نورها یه گزینه داریم به اسم « ری دیپ لیمیت »
به طور پیشفرض رو ۱ هست .
حالا این دقیقا چی کار میکنه و چطوری باید عدد محاسبه بشه را نمیدونم .
بعد تو تنظیمات منتال ری رندر .
قسمت ری تریسینگ اینا را داریم :
رفلکشن ، رفرکشن ، ماکسیمم تریس دیپ ( که معمولا جمعه دو تای اول میشه )
بعد
شدو داریم و رفلکشین بلور لیمیت و رفرکشن بلور لیمیت .
تو تنظیمات فاینال گتر هم با رفلکشن داریم .
رفرکشن داریم و ماکسیمم تریس دیپ .
حالا مثلا زمانی که از متریال دایلکتریک یا میا متریال ایکس استفاده میکنیم .
نمیدونم حتما باید gi هم روشن باشه یا اصلا ربطی نداره تا اینکه شیشه بخواد خوب در بیاد .
و خلاصه از این حرفا .
کلی تا حالا کار زدم و تلاش کردم اما خب هر کاری میکنم درست در نمیاد و ....
حتی بعضی اوقات کلا شیشه مشکی میشه به جای شیشه ای .
کلا برای ساخت شیشه دو تا متریال هست که خیلی خوب باید جواب بده :
یکی دایلکتریک هست و یکی هم میا متریال ایکس .
با بلین و ... هم میشه تا حدودی شیشه را ایجاد کرد .
اما خب هیچ وقت دقت در شکست و شفافیت شیشه اصلی را ایجاد نمیکنن .
پس الان بحث رو رندر توسط اون دو تا متریال مهم هست .
یعنی دایلکتریک و میا متریال ایکس .
خب چون خودم مشکل داشتم با این قضیه و دیگر دوستان هم امر کردن که تاپیکی در مورد این قضیه ایجاد بشه پس ...
خب ام ...
عرض کنم که شما به همون کار آخرم هم نگاه کنید .
میبینید که قسمتهایی از شیشه رفلکتهای مشکی خیلی بدی داره .
نمیدونم چرا خیلی جاها شیشه که کار میکنم ، مشکی میشه . ( یه جورایی البته همه جاها )
یه چیزایی هست مثلا :
زمانی که نور میزارم . تو خصوصیت سایه نورها یه گزینه داریم به اسم « ری دیپ لیمیت »
به طور پیشفرض رو ۱ هست .
حالا این دقیقا چی کار میکنه و چطوری باید عدد محاسبه بشه را نمیدونم .
بعد تو تنظیمات منتال ری رندر .
قسمت ری تریسینگ اینا را داریم :
رفلکشن ، رفرکشن ، ماکسیمم تریس دیپ ( که معمولا جمعه دو تای اول میشه )
بعد
شدو داریم و رفلکشین بلور لیمیت و رفرکشن بلور لیمیت .
تو تنظیمات فاینال گتر هم با رفلکشن داریم .
رفرکشن داریم و ماکسیمم تریس دیپ .
حالا مثلا زمانی که از متریال دایلکتریک یا میا متریال ایکس استفاده میکنیم .
نمیدونم حتما باید gi هم روشن باشه یا اصلا ربطی نداره تا اینکه شیشه بخواد خوب در بیاد .
و خلاصه از این حرفا .
کلی تا حالا کار زدم و تلاش کردم اما خب هر کاری میکنم درست در نمیاد و ....
حتی بعضی اوقات کلا شیشه مشکی میشه به جای شیشه ای .
کلا برای ساخت شیشه دو تا متریال هست که خیلی خوب باید جواب بده :
یکی دایلکتریک هست و یکی هم میا متریال ایکس .
با بلین و ... هم میشه تا حدودی شیشه را ایجاد کرد .
اما خب هیچ وقت دقت در شکست و شفافیت شیشه اصلی را ایجاد نمیکنن .
پس الان بحث رو رندر توسط اون دو تا متریال مهم هست .
یعنی دایلکتریک و میا متریال ایکس .