گشت و گذار و تردد در سنگاپور

حلما93

New Member
سنگاپور یکی از مدرن ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی و یکی از ابرقدرت های اقتصادی جهان می باشد . هر ساله مسافران تجاری و تفریحی زیادی به شهر شیرها سفر می کنند . این مسافران برای گشت و گذار و انتقال از مکانی به مکان دیگر می توانند از وسایل حمل و نقل مختلفی که در سنگاپور در نظر گرفته شده استفاده کنند . در ادامه راه های گشت و گذار و تردد در سنگاپور ارائه شده است .

قطار شهری
قطارهای شهری LRT (حمل و نقل ریلی سبک) و MRT امروزه دسترسی به اکثر نقاط سنگاپور را آسان ساخته و گردشگران به راحتی می توانند با صرف کمترین هزینه و زمان از نطقه ای به نقطه دیگر سفر کنند . هزینه استفاده از این نوع سیستم حمل و نقل شهری به وسیله بلیت های الکترونیکی پرداخت می شود . برای این کار کافی است بلیت خود را به هنگام ورود و خروج بر روی دستگاه اسکن گیت های موجود در ایستگاه قرار دهید . بلیت های تک سفره را می توان از دستگاه هایی که در ایستگاه ها تعبیه شده خریداری کرد . قیمت بلیت برای هر سفر با قطار شهری بین 0.80 تا 2.20 دلار می باشد .

singaporegetting1nextrip-qpr.jpg

اتوبوس
در سنگاپور اتوبوس ها در مسیرهای مختلف فعالیت می کنند . با اینکه در سیستم اتوبوسرانی سنگاپور خبری از سرعت و راحتی قطار نیست اما برای دسترسی به نقاط مختلف می تواند گزینه ای مناسب باشد . مبلغی که برای استفاده از اتوبوس باید پرداخت گردد به تعداد ایستگاه های طی شده بستگی دارد . این مبلغ را می توان با استفاده از بلیت های الکترونیکی و یا به صورت نقدی پرداخت نمود . توجه داشته باشید که اگر برای هزینه اتوبوس قصد دارید بلیت الکترونیکی به کار ببرید باید در هنگام ورود و خروج کارت را بر روی دستگاه کارتخوان قرار دهید .

قایق
یکی از راه های گشت و گذار در سنگاپور سوار شدن به قایق های توریستی است . با پرداخت 3 تا 13 دلار سنگاپور می توانید در حالی که بر روی آب شناور هستند از دیدن جاذبه های سنگاپور لذت ببرید .

تاکسی
استفاده از تاکسی یکی از راه های سریع برای رفت و آمد در سنگاپور است . در این کشور تاکسی ها به تاکسی متر مجهز هستند و مبلغ ورودی به آن ها تقریبا 3.5 دلار می باشد . با طی هر یک کیلومتر نیز 0.55 دلار سنگاپور به مبلغ کرایه افزوده می شود .

منبع : lezatesafar.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا