کیفیت و طراحی نوین با مایا

باسلام
دوست عزیز سوالات شما را سعی می کنیم تا حد امکان جواب دهیم.
فقط از شما درخواست می کنم از پرسیدن سوالات کلی پرهیز کنید.
توصیه من به این است که شما کار را شروع کنید و هر جا که به مشکل بر خوردید سوال بفرمایید.
این بهترین روش یادگیری می باشد.
 
آخرین ویرایش:

safavi_meh

New Member
سلام عزیزان
من تازه عضو شدم و در مورد مایا در زمینه modeling uv texturing میتونم کاملا کمکتان کنم البته اگه سوالی هست ؟
البته hair fur و lighting رو هم اطلاعات کامل دارم و درخدمتم .
دوستان
در ضمن در تولید هرنوع انیمیشن و ... حاضر به همکاری هستم .
 
با سلام
ورود شما را به این انجمن خوش آمد می گیم.
امید وارم بتونیم یک گروه کامل برای اولین پروژه اینترنتی تشکیل بدیم
 

amsjavan

Member
sepand_rts خان بالاخره ما نفهمیدیم شما چند تا user داری؟ آقا احسان راست می گه یا نه؟
 

iranimation

Member
سلام به همه برو بچ
مخصوصا اقا **وری یا اقا سپند
اقا از کاراتون واقعا لذت بردیم مخصوصا اون اولیاش :d:d
آقا ما رو حلال کن پشت سرت حرف زیاد زدیم
امیدوارم خودت و گروهت همه موفق باشند به همه سلام برسون
 

iranimation

Member
اقا سپند چی شد پس
نمیای دیگه
خیالت راحت باشه من راز نگهدارم اگرم می بینی شیر تو شیر شده یه یوزر دیگه درست کن بیا بحث و ادامه بدیم (شیطون شما که بلدی )
 

1835ali

Well-Known Member
ببخشید میشه یه کم از uv بگید
اگه میشه توضیح کامل من تازه کارم
یا علی
 

1835ali

Well-Known Member
کلا iran animation جان
کلی
کارش چیه ؟ کجا ها بیشتر به کار میاد؟ کجا بهتر ازش استفاده شه ؟ بهترین راه یادگیریش ؟ و ....
 

1835ali

Well-Known Member
کلا iran animation جان
کلی
کارش چیه ؟ کجا ها بیشتر به کار میاد؟ کجا بهتر ازش استفاده شه ؟ بهترین راه یادگیریش ؟ و ....
 

iranimation

Member
مقدماتیش اینه که کلا بدونی یو وی چیه چی کار می کنه و به چه دردی می خوره
اگه بخوام خیلی ساده بهت بگم یو وی یک سیستم دوبعدییست که از بسط دادن احجام سه بعدی روی یک محیط دو بعدی بوجود می اید البته در محیط مایا و در نمای سه بعدی یو وی ها در پلی گون ها درست منطبق با ورتکسها هستند اما در محیط سه بعدی امکان تغییرات وجابجایی یو وی ها وجود ندارد
کلا تغییرات و ویرایش یو وی ها در ابزار UV TEXTURE EDITOR مقدور است
بزار راحتتر بگم uv مثل یه کاغذ سفید می مونه که می خوای اونو دور یک جسمی مثلا یه توپ بکشی بعد انو هر طور که می خوای رنگ آمیزی کنی
دقت داشته باش که اون کاغذ اول یه جسم دوبعدی بود بعد که دور توپ کشیدیمش شد سه بعدی اما اگه دوباره کاغذ و باز کنی بازم دوبعدی می شه
این داستان uv بود امید وارم خوب توضیح داده باشم البته این واسه اونایی بود که اصلا قضیه uv رو نمی دونند
 

S0lA

Member
Iranimation توضيح عالي اي دادي! ولي اين UV خيلي چيز پيچيده اي هستش! مغز‌م هنگ كرده!
ميشه بگي براي چي از UV بايد استفاده كرد ؟ فقط براي رنگ آميزي ؟ چرا دوبعديه ؟‌ مگه جسمي كه ما با پاليگان ميسازيم سه بعدي نيست ؟ چه نيازي به UV‌ داره ؟
 

iranimation

Member
ببین تو مایا یا هر برنامه سه بعدی دیگه آبجکتها در بحث رندر دو تا مشخصه کلی دارن
1 - متریال (material)
2 - بافت(texture)
در مشخصه اولی ما فقط جنس ابجکتمونو تعیین می کنیم یعنی اینکه مثلا می خوایم جنسش از نوع شیشه باشه یا فلز یا پلاستیکی و.... که همه اینا بستگی به تابش نور و طریقه بازگشت نور داره
اما در مورد دوم ما به اجساممون یه بافت خاصی می خواهیم نصبت بدیم مثلا یکی نویز داشته باشه اون یکی bump داشته باشه و یا یک عکس دلخواهمونو بخوایم روی ابجکتمونو قرار بدیم و....
توی اون اولیه uv نقشی نداره ولی در مورد اون دومی برنامه از روی اطلاعات uv ها این بافتها رو روی ابجکتها قرار می ده
فرض کن یه کره داریم و می خواهین نقشه کره زمین رو روی اون قرار بدیم به طوری که دقیق شبیه سازی بشه در ضمن نقشه ما یک عکس دوبعدیه حالا برای این که بخواهیم این کار عملی بشه چه کار باید کرد
عملا بدون اینکه نقشه را تیکه تیکه نکنیم این کار دقیق انجام نمیشه
حالا ما تو محیط 3d چی کار می تونیم انجام بدیم
برای این کار ما uv هارو تیکه تیکه می کنیم تا در ست روی نقشمون قرار بگیرن حالا uv ها اطلاعات رو از روی نقشه بر روی کره پیاده می کنن
مثلا uv شماره x.y می گه من روی فلان جای نقشه ام و ورتکس جسممونم دقیقا همون نقطه از عکسمونو روی خودش قرار میده
حالا اگه چهار تا از این uv ها اطلاعاتشون رو به ورتکس ها برسونن دقیقا بافت بین اون چهارتا uv روی فیصی که اون چهارتا ورتکس تشکیل دادن قرارمیگیره
یه کم سخت شد اما وقتی یاد بگیری می بینی که خیلیم راحته
البته ویرایش uv ها تو هر برنامه فرق میکنه اما در کل کارشون یکیه
 

S0lA

Member
ممنون Iranimation جان توضيحات عالي اي دادي.
ولي متاسفانه باز هم درست متوجه نشدم! به قول خودت با يكم تمرين ميفهمم چي به چي شد!:razz:
 
کار های قشنگی درست کردی یا درست کردین میشه بگی مدت زمان رندر اون صحنه ی جنگل چقدر طول کشیده با سخت افزار میخوام یه مقایسه با مکس کنم اخه مکس هم قدرت ماورایی داره :wink:


يك سوال:
مكس قوي يا مايا من خودم بيشتر مايا را دوست دارم وكاربا اورا درحد طراحي سر انسان وشكل هاي ديگري بلدم ومايارا را بر مكس ترجيح ميدهم
[email protected]
 

يك سوال:
مكس قوي يا مايا من خودم بيشتر مايا را دوست دارم وكاربا اورا درحد طراحي سر انسان وشكل هاي ديگري بلدم ومايارا را بر مكس ترجيح ميدهم
[email protected]
 

einollahia

Well-Known Member
Iranimation توضيح عالي اي دادي! ولي اين UV خيلي چيز پيچيده اي هستش! مغز‌م هنگ كرده!
ميشه بگي براي چي از UV بايد استفاده كرد ؟ فقط براي رنگ آميزي ؟ چرا دوبعديه ؟‌ مگه جسمي كه ما با پاليگان ميسازيم سه بعدي نيست ؟ چه نيازي به UV‌ داره ؟


UV علاوه بر تکسچر برای کار هایی مثل fur و hair نیز لازمه.
به object هایی که UV ندارن نمیشه اینا رو داد.


يك سوال:
مكس قوي يا مايا من خودم بيشتر مايا را دوست دارم وكاربا اورا درحد طراحي سر انسان وشكل هاي ديگري بلدم ومايارا را بر مكس ترجيح ميدهم

این بحث اینجا زیاد میشه تموم شدنی هم نیست. همیشه از اول خلت آدم User مهم بوده نه نرم افزار.

مثلا در چه حد مدلسازی سر رو بلدی. یه نمونه بزار.
 

punisher_30

New Member
اینم فکر کنم بر می گرده به مسئله مرغ و تخم مرغ - پسر خوبه یا دختر و .....

البته بگه یه نفر پیدا بشه که بدون طرفداری از یکیشون بیاد بگه : مثلا مکس تو این زمینه قوی تره مایا تو اون زمینه ، مکس یادگیریش آسونتره اون نه و بلعکس ، که این موضوع برای ما تازه کارا که هنوز نمی دونیم با کروم شروع کنیم روشن بشه و اینقدر گیج نشیم
ممنون
 

iranimation

Member
ببین دوست عزیز برنامه ها خود به خود کار نمی کنند بلکه این شمایید که با اونها کار می کنید
برای همین شما اول باید با هردو برنامه آشنا بشی بعد ببینی که با کدوم راحتتری یا فکر می کنی بهتر می تونی باهاش کار کنی
مهم خودتی نه برنامه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا