کولپوسکوپی در تهران و هزینه انجام آن

drzakerin

New Member
کولپوسکوپی چیست؟
کولپوسکوپی یک روش تشخیص بیماری برای شناسایی سرطان دهانه رحم است. در این روش، پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ (که مجهز به یک میکروسکوپ پیشرفته است)، سلولهای دهانه رحم را بررسی می کند. در ادامه چنانچه به مورد مشکوکی برخورد کرد، از آن نمونه گیری کرده و برای بررسی های بیشتر به آزمایشگاه می فرستد. در حقیقت کولپوسکوپی با دقتی بالای 99 درصد می تواند سلولهای بدخیم و سرطانی را تشخیص دهد و از رشد و زیاد شدن آنها جلوگیری کند. حال آنکه درصد عملکرد صحیح روشهایی مثل پاپ اسمیر تنها 60 درصد است.

%DA%A9%D9%88%D9%84%D9%BE%D9%88%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%BE%DB%8C.jpg


هزینه کولپوسکوپی چقدر است؟
هزینه کولپوسکوپی بستگی به این دارد که شما نیاز به بیوپسی و نمونه برداری داشته باشید یا خیر؟
آیا تمایل به دریافت پرینت رنگی از معاینه و کولپوسکوپی دارید یا نه؟
بر اساس متغیرهای مختلف هزینه کولپوسکوپی بین 250 تا 400 هزار تومان متغیر است.
البته خبر خوب این است که از آنجایی که این روش، یک روش تشخیصی و معاینه پیشرفته است، بیمه ها بخشی از هزینه کولپوسکوپی را پوشش می دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره می توانید با مطب خانم دکتر ذاکرین تماس حاصل فرمایید. مطب دکتر ذاکرین مجهز به یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است که شما را در شناسایی و درمان زخمهای دهانه رحم بسیار کمک خواهد کرد.

چه کسانی به کولپوسکوپی نیاز دارند؟
در موارد زیر پزشک، از کولپوسکوپی استفاده می کند:
- زمانی که نتایج پاپ اسمیر غیرطبیعی باشد و احتمال وجود سلولهای سرطانی برود.
-افراد مبتلا به زخم یا ترشحات غیرعادی واژن.
- افراد مبتلا به زخم مزمن دهانه رحم
-افراد مبتلا به زگیل تناسلی
-افرادی که پس از روابط جنسی خود، لکه بینی دارند
-افرادی که ظاهر سرویکس (دهانه رحم) آنها غیرعادی است.



کولپوسکوپی چطور انجام می شود؟
دستگاه کولپوسکوپ همانگونه که در شکل می بینید شامل دو چشمی است و پزشک از طریق آن داخل واژن را نگاه می کند. با زوم کردن روی بخشهای مختلف دهانه رحم، زخمهای کوچک را مشاهده کرده و در صورت دیدن هر سلول غیرعادی، آن را با اسپری رنگ آمیزی می کند. همچنین پزشک می تواند تصاویر را برای بررسی بیشتر با مونیتور و نرم افزار متصل به دستگاه بصورت دقیق تر بررسی کنید. پس از رنگ آمیزی، پزشک از نقاط مشکوک موردنظر نمونه برداری می کند که به این عمل بیوپسی می گویند. نمونه های موردنظر را به آزمایشگاه فرستاده و بر اساس نتیجه نوع درمان انتخاب می شود.

%DA%A9%D9%88%D9%84%D9%BE%D9%88%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%BE.jpg


خانم دکتر متین ذاکرین با در اختیار داشتن یکی از مدرن ترین دستگاههای کولپوسکوپ روز دنیا، آماده ارائه خدمات کولپوسکوپی به خانمهای محترم در تهران است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی با مطب دکتر ذاکرین تماس حاصل فرمایید.



آیا کولپوسکوپی درد دارد؟
خیر. کولپوسکوپی کاملا بدون درد است و هیچ عارضه خاصی ندارد. تنها بدلیل عمل بیوپسی احتمال دارد بعضی از خانمها بعد از نمونه برداری اندکی لکه بینی داشته باشند. در حقیقت کولپوسکوپی روشی است که حتی در دوران بارداری هم قابل استفاده است. تنها بهتر است همانند تست پاپ اسمیر در دوران قاعدگی که مشاهده بافتهای داخل واژن سخت است انجام نشود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا