کمک بسیار فوری در مورد PHP و CMS و َApache

Payam30

Active Member
خیلی وقتا ادم چیزهایی رو یاد میگیره اما نمیدونه چرا. همه ی ما با این مساله بر خورد کردیم.
ما هم مثل خیلی های دیگه وقتیم و مسایل اولیه ی PHP را یاد گرفتیم. اصلا سخت نبود چون شباهت خیلی خیلی زیادی با C++ داشت و داره.
اما مشکل من چیه.
من قراره که یه پروژه به مدرسه تحویل بدم. موضوع پروژه دلخواهی است و من تصمم گرفتم که یه سایت ایجاد کنم و در سایت مقالاتی د ر مورد ریاضیات و چیزای دیگه بدم. برای استفاده از امکانات سایت باید در اون عضو بشید.
در سایت میتونید امتحانات ریاضی انجام بدید و تمامیه امتحات درارای جواب های گزینه ای هستند. و در اخره امتحان شما نتیجه ی خود را دریافت میکنید.
خوب من از چند جایی پرسیدم و گفتند که برای این سایت من نیاز به اشنایی ه PHP,Ajax,HTML , CSS,Hosting,Domain و یک CMS خوب دارم.
با HTML اشنایی دارم و همین طور یک اشنایی ابتدایی با PHP از AJAX چیزی نمیفهمم. CSS که به اندازه ی کافی در موردش مقاله هست. و هاستینگ و دومین هم مشکلی در موردش نیست. اما این است سوالات من:

1* CMS رو چه جوری باید اینستال کرد. .JOOMLA آیا برای ایستال این سییتم مدیریت محتوا نیا ز به یک دومین و یک هاستینگ داریم یا اینکه WAMP5 کارمون رو راه میندازه ...
2* ایا از روی کد باید سایت را ساخت یا کافیست از روی Design ی Dreamweaver این کار را کرد.
3* این Apache به چه دردی میخوره؟
4* مشکلاتی رو که پیش میاد حتما برام بنویسید.

5*این کار را باید خودم انجام بدم پس لطفا نفرمایید که برم مبلغی را به یک طراح سایت بدم و خوردم را راحت کنم.
لطفا سریع کمک کنید چون خیلی سریع نیاز دارم...
 
سلام دوست عزیز

3. apache برنامه ای است که محیط سرور را محیا می کند. مثلا فرض کنید می خواهید یک برنامه نصب کنید کجا نصب می کنید؟ روی ویندوز، در این مثال ویندوز محیطی است که محیط نصب و اجرای بازی را برای ما محیا کرده است. apache هم مشابه همین است یعنی برنامه ای است که به ما امکانات خاص سرور را می دهد.

1. هر CMS روش مخصوص نصب خود را دارد که می توان از روی فایل های راهنما که معمولا با هر cms ارائه می شود آن را نصب کرد. ولی به طور کلی می توان یک روش را برای نصب هر cms نام برد:
1. آپلود فایل ها
2. اعمال فایل یا فولد پرمیشن ها
3. ویرایش فایل config.php مطابق با مقادیر حقیقی
4. اجرای فایل install.php
5. حذف بعضی فایل ها بعد از نصب
6. راه اندازی اولیه شامل ثبت admin و پیکربندی اولیه cms

اما این مراحل کلی است و بعضی cms ها بعضی مراحل را ندارند و یا بعضی دیگر مراحلی اضافه دارند و یا نام فایل هایی که نوشتم متفاوت است و ...

برای نصب joomla روی هاست و استفاده در اینترنت شما حتما نیاز به یک دامین و فضا دارید ولی اگر بخواهید روی کامپیوتر خودتان نصب و اجرا کنید و آن را تست کنید و کار با آن را یاد بگیرید باید از wamp یا برنامه های مشابه استفاده کنید. این برنامه ها را AMP می گویند. AMP ها برنامه های ترکیبی دست سازی هستند که فقط برای نصب بر روی کامپیوتر شخصی طراحی و عرضه شده اند تا شخص بدون نیاز به سرور و اینترنت بتواند نیازهای آموزشی و تستی خود را برطرف کند.

2. ساخت سایت دینامیک (سایتی که محتوایش بسته به شرایط تغییر می کند) نیازمند کد نویسی است (با برنامه های مربوطه مانند php یا asp یا perl یا cgi یا coldfusion یا frontpage extension و یا ...) .

4. مشکلاتی که دارید آن است که اول به این نتیجه خواهید رسید که چگونه کامپیوتر خودمان را سرور کنیم!!؟ (با نصب یک amp وابسته ویندوز مانند wamp کامپیوتر شما سرور می شود)
دوم چگونه با php اسکریپت بنویسیم؟ (جواب باید بروید و یاد بگیرید)
سوم ajax چیست؟
چهارم فرق path و url چیست؟
پنجم کجا هاست و دامین بگیرم؟
ششم ساخت سایت ها اکثرا وابسته به بانک اطلاعاتی است، بانک های اطلاعاتی تحت وب کدامند؟ (جواب mysql، sqllite، و ...)
هفتم با php کدام بانک بهتر است؟ (جواب mysql)
هشتم چونه با php و mytsql برنامه بنویسم؟
نهم مدیریت کاربران چگونه است؟ کاربر چگونه لاگین کند؟ چگونه رمز عبور تعیین کنیم و ....
و هزاران مشکل ابتدایی دیگر

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

آیدین

Member
میبخشی دوست من
ولی با این اطلاعاتی که شما داری هنوز راه درازی داری
روی سیستمهای مدیریت محتوا تمرکز نکن. بشین خودت بنویس. نوشتن برنامه‌ی جدید راحت تر از سر درآوردن از اسکریپت دیگرانه!
پیشنهاد من:
همین الان برو 2-3 تا کتاب در مود دریم‌ویور بخر. 3-4 تا کتاب در مورد php. بشین یکی از کتابای دریم‌ویور رو که بیشتر میپسندی از اول تا آخر بخون. عملی و جلوی کامپیوتر. از بقیه‌ی کتابها هم رفع اشکال کن. بعد از یاد گرفتن دریم‌ویور با کار کردن با قسمت کدها خودبه‌خود html رو هم یاد خواهی گرفت. بعد نوبت به php هست. اون رو هم از یه کتاب بخون و از بقیه رفع اشکال کن. css رو هم با خوندن دریم‌ویور یاد خواهی گرفت. اگه سابقه‌ی برنامه نویسی داشته باشی حداکثر یکی-دو هفته طول میکشه php یاد بگیری. آسونه.
برای شروع هم نیاز به یادگرفتن جاوا نیست. فعلا میتونی از اسکریپتهای آماده استفاده کنی.
راستی، چقدر وقت داری اصلا؟ :دی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا