کدامیک ؟! اسکای درایو,لایو سینک یا مش !

takjok-20

New Member
بسته جدید ویندوز لایو شامل سه سرویس رایگانی هست که هر سه برای ذخیره و سینک * آنلاین استفاده میشه و شما برای دسترسی به هریک فقط نیاز به یک اکانت لایو دارید. این سه سرویس عبارتند از Live Mesh, Windows Live Sync و Windows Live SkyDrive .
ویندوز لایو اسکای درایو :

skydrive.jpg
یکی از سرویسهای آنلاین ذخیره فایل همچون سایت box.net است که شما به راحتی میتونید فایل و تصاویر و اسناد خودتون را توسط مرورگر خودتون آپلود کنید. و این فایل آپلودی شما قابل دسترس از هر کامپیوتری دیگری میشه و به راحتی میتونید با موبایلها هم به این اسناد و فایلها دسترسی داشته باشید.
در ویندوز اسکای درایو شما 25 گیگ به صورت رایگان در اختیار دارید. محدودیت 50 مگی بر هر تک فایلی را دارید. در ضمن اینکه چون برای هر پوشه یک آدرس واحد دارد شما میتوانید دسترسی مستقیم به فایهایتان داشته باشید.
.

ویندوز لایو سینک :

LandingPageHeader.png
این سرویس را با نام FolderShare هم میشناسیم. با استفاده از نرم افزار با همین نام به شما امکان سینک کردن فایلها از کامپیوتر خودتون با کامپیوتر دیگر را میدهد. شما میتوانید بیش از 20 پوشه را که شامل 20000 فایل است و هر تک فایل کمتر از 4 گیگ باشد را سینک کنید.
فرض کنید پوشه ی موزیک سلکشن شما بر روی کامپیوتر خانه هست. و شما میخواهید در سر کار دسترسی به این پوشه داشته باشید. کافیست که این نرم افزار را بر روی دو کامپیوتر نصب کرده و پوشه مد نظر را به پوشه personal folders اضافه کنید.حال شما از ان کامپیوتر هم به این پوشه دسترسی دارید.
ویندوز لایو همچنین اجازه دسترسی از راه دور فایلهایی را که بر روی هاردتان قرار داره را با استفاده را مرورگر و بدون نیاز به تنظیمات سینک را میدهد.
همچنین در این سرویس شما میتوانید از دوستان و آشنایان خود دعوت کنید. برای دسترسی به پوشه ای خاص بر روی کامپیوترتون (به عنوان خواننده و یا مالک) . که برای اینکار نیاز به نصب نرم افزار لایو سنک را دارند.
.
ویندوز لایو مش :

microsoft_live_mesh.jpg
شامل همه موارد ویندوز لایو هست به اضافه دو امکان اضافه دیگر. ذخیره ابری cloud storge و دسترسی از راه دور به میزکار remote desktop (به همراه داشتن کپی پیست).
اول نرم افزار لایو مش را دانلود کنید فولدر یا فایل مد نظر را که قصد سینک با کامپیوترهای دیگه دارید را انتخاب کنید. که همانند سرویس لایو سینکه اما در این سرویس میتوانید پوشه هایی را از windows explorer خودتون برای سینک انتخاب کنید.(راست کلیک کنید روی پوشه ی مورد نظر و Add Folder to Live Mesh را بزنید) این در حالی است که در سرویس لایو فقط از طریق وب میسر است.
وقتی شما پوشه ها را برای سینک اضافه کردید,یک کپی از ان پوشه در فضای وب آپلود شده و حتی اگر کامپیوترتون هم آنلاین نباشد. باز هم شما میتوانید از فایل سینک شده ی خود استفاده کنید. این سرویس به این خاطر میزکار لایو live desktop نامیده میشه. که 5 گیگ هم فضا ذخیره سازی در اختیار شما قرار میدهد.
تفاوت مهم دیگه بین لایو مش و ویندوز لایو سینک همان دسترسی از راه دور میزکار remote desktop است. مش به شما امکان کامل کنترل از راه دور پوشه های شیر شده را میدهد. شما به راحتی با کپی پیست میتوانید از کامیپوتر راه دور بر روی کامپیوتر خودتون فایلی را کپی کنید. در صورتی که ویندوز لایو سینک این امکان را ندارد.
هم مش و هم لایو سینک برای ویندوز و مک هستند اما شما میتوانید برروی گوشیهای ویندوز موبایل 6.1 به بالا استفاده بکنید.
.
کدامیک از سرویسها بالا برای من بهتره ؟

هر کدامیک از این سرویسها لایو دارای نقاط مشترکی هستند. اسکای درایو برای ذخیره آنلاین online storge - لایو سینک مقدمتا برای سینک کردن فولدر بین کامپیوترهاست (نه ذخیره سازی) در حالی که لایو مش هم ذخیره آنلاین ولی ذخیره با محدودیت کم (5 گیگ) دارد. بنابراین پیشنهاد من اسکای درایو بعلاوه مش است. شما میتونید مقداری زیادی فضا داشته باشید به اضافه ی دسترسی از راه دور به فایلهای مهم از هر کامپیوتر دیگری. [منبع]
.
* Sync سینک : همگام سازی دو چیز با هم را در اصطلاح سینک میگند. یعنی اینکه شما یه پوشه بک اپ دارید و یه پوشه که عملیاتتون را در اون انجام میدید. هر شب برای بک آپ گرفتن باید فایلهای لازم را کپی کنید و اقدامات لازم را جهت به روز رسانی آن پوشه بک آپ را انجام دهید. به این عمل سینک میگند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا