کارگاه هنر چوب - airbos and abbasi_0912- 3dmax and zbrush and photoshop

abbasi_0912

Active Member
آبجکت رو برای تست Vray Proxy کردم
اما میخواستم صحنه برای رندر پایانی سبک تر بشه برای همین دارم نرمال بامپ میگیرم
موفق شدم با مکس نرمال بامپ بگیرم، بدون مشکل توی یو وی
الان بیشتر سر Paint و کیفیت کار مشکل دارم، اگر با نرمال بامپ کیفیت پایین بیاد حتما از پروکسی استفاده میکنم

به نظرتون نرمال بامپ بگیرم یا اینکه پروکسی کنم؟

N.jpg
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
آبجکت رو برای تست Vray Proxy کردم
اما میخواستم صحنه برای رندر پایانی سبک تر بشه برای همین دارم نرمال بامپ میگیرم
موفق شدم با مکس نرمال بامپ بگیرم، بدون مشکل توی یو وی
الان بیشتر سر Paint و کیفیت کار مشکل دارم، اگر با نرمال بامپ کیفیت پایین بیاد حتما از پروکسی استفاده میکنم

به نظرتون نرمال بامپ بگیرم یا اینکه پروکسی کنم؟

مشاهده پیوست 95050

خب یادت باشه نرمال مپ ها واسه بازی و موتور های گرافیکین نه واسه رندر پروداکت واسه اون باید از Displacement Map استفاده کنی و یادت نره که توی مکی بخوا Dispacement بگیری باید پارامتر Mid رو تو زیبراش حتما 0 بکنی و Subdivide رو دقیقا همونی بزاری که قرار بره تو مکس
مثلا اگر ساب دیواید باشه 9 و میخوای لول 4 رو ببری تو مکس حتما اول بزار رو لول 4 بعد Displace map بگیر

و در مورد Painting خب مجبوری یک کاری کنی از Mari استفاده کنی یا خود زیبراش اما اینها بشدت سنگینن و ارزش نداره با این سیستم ها ی ما .
بترین راه اینه که ابجکت رو به چند UV جدا وصل کنی و بعد تو فتوشاپ سرهم و ، پیسنت و از اخر دوباره جداگانه اکسپورت کنی به مکس .
موفق باشی
 

abbasi_0912

Active Member

این پارامتری که میگی رو اصلا پیدا نکردم، کجا هست؟

پینت توی zbrush و mari کار ما نیست، همون فتوشاپ، بهتره، حداقل چهار تا تکنیک فتوشاپ بلدیم
باید صبر کنم مدل سازی تموم بشه بعد یه فکری برای تکسچر میکنم
 

abbasi_0912

Active Member
9.5 میلیون :shock:
نخواستیم آقا مال خودتون :green: من هر چیزی مدل کنم نمیزارم به 1 میلیون برسه که سیستم کند نشه :sad:

خوب من اخرین لول Subdivison رو آوردم توی مکس تا نرمال بامپ بگیرم، یکم بیشتر از Hi poly هست
معمولا سعی میکنند توی خود زیبراش نرمال بامپ و دیسپلیس منت بگیرند، و Low Poly کار رو بیارند توی مکس
low poly اون 14 تا بیشتر پلی نداره، نهایتا اگر بخواهی چند لول بالاتر رو بیاری توی مکس بشه 2000 تا پلی
 

Mehran coyote

Well-Known Member
حسین جون
این کاراکترهایی که میسازن با زیبراش یا مودباکس اینا تو انیمیشن میتونن استفاده کنن یا همش به عنوان مجسمه سازی هست؟؟؟؟
ببین این انیمشن های مثلا پیکسار چه سیستمهای خدایی دارن فک کنم با همین سیستم هاشون واسه یه انیمیشن 2 ماهی دستشون به رندر بند باشه خوندم که آپ رو با سیستم های مایکروسافت رندر گرفتن
 

abbasi_0912

Active Member
خوب معلومه که زبیراش و مودباکس دیگه جزء جدا نشدنی از انیمیشن و دنیای CG هست، حداقل استفاده ممکن گرفتن نرمال بامپ و دیسپلیس منت هست
البته اون دیسپلیس منت که ما داریم استفاده میکنیم دیگه کم کم داره منسوخ میشه، الان وکتور دیسپلیس مت داره جای اون رو میگیره
یه نگاهی به مپ های جدید اضافه شده توی روژن های اخر Vray بنداز، Vray Ptex به اون اضافه شده
توی یه جایی خودنم که خود Walt Disney اون رو نوشته و داده که توی نسخه های Vray اضافه کنند، شاید هم برعکس به سفارش اون ساخته شده
حالا این زیاد اهمیتی نداره، اما قطعا از این برنامه ها فقط برای مجسمه سازی استفاده نمیکنند

خوب من اگر رندر فارم داشتم، اصلا قصه این چیزا رو نمیخوردم، این ستون رو بدون تغییرات و پرکسی کردن میکاشتم توی مکس رندر میگرفتم
مجبوریم با این سیستم ها راهی برای سبک کردن و کم کردن تایم رندر پیدا کنیم
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
خوب بالاخره امروز تونستم درست و حسابی بشینم پای مکس تا چند تا مدل زدم و الابته یه سری هم از قبل نیمه تمام بود که تمام شد.:rose:
 

پیوست ها

  • 3.jpg
    3.jpg
    103.5 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • 4.jpg
    4.jpg
    106.3 کیلوبایت · بازدیدها: 21

Mehran coyote

Well-Known Member
کارات عالیه عباس جون
همیشه با مدلینگت خیلی حال میکنم همه چیزو دقیق و عالی میزنی اگه بعضی جاهای مدلاتو نرم تر بگیری فوق العاده میشن (باید کم کم فوق متخصص مدلینگت کنن):rose:
میشه یه وایر بدون اسموس بزاری همینایی که مدل کردی رو
 
آخرین ویرایش:

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
ممنون لطف داری مهران جان .ما شاگرد شماییم.
ای بابا خوب وقتی وایر بدون اسموس بزارم که معلوم می شه کارم خوب نیست.:green:
پیوست کردم امیدوارم مفید واقع بشه:rose:
 

پیوست ها

  • 8.jpg
    8.jpg
    247.6 کیلوبایت · بازدیدها: 24
  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    615.2 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • 10.jpg
    10.jpg
    314.9 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • 9.jpg
    9.jpg
    270.3 کیلوبایت · بازدیدها: 26
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
ادامه کار ... (مراحل ساخت پنجره)

رفرنس پنجره + برادشت از پنجره های ابیانه
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/9/93/Kurd_House.jpg

البته یکم با تغییرات داخل طرح پنجره، فعلا دارم توی اتوکد طرح کلی رو با رعایت تناسبات درست میکنم تا بعد ببرم توی مکس مدل کنم

Windows.jpg
 

abbasi_0912

Active Member
خیلی خوب شده کارتون... هم مدل آبجکت های و هم مدلسازی جداره های معماری.
ممنون، لطف کردی کار رو دیدی

ادامه کار ...
آبجکت هایی که توی زیبراش مدل کردم به همراه تست دیسپلیسمنت و نرمال بامپ توی مکس
و نهایتا اسمبل قطعات توی مکس به علاوه تست رندر
البته اون دیوار انتهایی هنوز کار داره، دیشب تازه شروع کردم به ساختنش

Wir - Zbrush & 3Ds Max.jpg Render 001-1.jpg
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا