کارت گرافیک های نسل جدید انویدیا (Fermi) 

Ultra3D

Well-Known Member
geforce-gtx-480,1-G-242404-1.jpg

بعد مدت ها تاخیر آخرش انویدیا اولین کارت گرافیک های متعلق به نسل جدید کارت گرافیک هاش رو روانه بازار کرد
انویدیا فعلا برخلاف قولی که داده بود مدل GTX 470 , GTX480 که از اولین مدل های این نسل هستند رو با فن آوری 40 نانو متری تولید کرده و این درحالی هست که انویدیا ادعا می کرد که این سری رو با فن آوری 32 نانو متری تولید خواهد کرد!
شاید این مسئله تو کارت کارت گرافیک های بعدی جبران بشه
GTX480 تو تست 3DMARK Vantage یکمی از 5870 کمتر هست ولی نمی شه دقیق گفت تو پردازش های سه بعدی کدوم قوی تر می شه!
GTX480 دارای 420 هسته پردازشی CUDA هست و فرکانس هسته 700 مگاهرتز هست
geforce-gtx-480,1-B-242399-13.jpg


هنوز نمی شه حدس زد که این کارت گرافیک های تازه انویدیا تا چه حد تو پردازش های سه بعدی موثر هستند چون تو اکثر تست ها فن آوری CUDA بهتر و موثر تر از ATI STREAM ارزیابی شده و در ضمن موتور گرافیکی مثل Mentalray توسط شرکت آلمانی Mental و انودیا ساخته شده !!
 

pclord

کاربر متخصص
اینطور که من از جاهای مختلف خوندم،دمای این کارت گرافیک ها فوقالعاده بالا هست و برای پارتیکال که فشار اصلی بر روی گرافیک هست،دما بیش از حد بالا میره .

میگن اگه بهش دست بزنی دچار سوختگی نوع 2 میشی.


موفق باشید.
 

Ultra3D

Well-Known Member
همین GTX 480 دویست و پنجاه وات توان مصرفی داره که برای یک کارت گرافیک تک GPU که با غناوری 40 نانومتری ساخته شده خیلی خیلی زیاده البته معلوم نیست که 40 نانو هست یا نه آخه انویدیا سابقه دیرینه تو دادن سوتی داره!
البته همون طور که تو عکس دیده می شه خنک کننده استاندارد اون هم خیلی پر قدرت هست وچیزی کمتر از خنک کننده های کارت گرافیک های اورکلاک شده ندارد
تو این کارت گرافیک از 5 Hit pip استفاده شده که یکی از آن ها تو عکس دیده نمی شود و مخفی شده
انویدیا وقتی که سری 5000 ATI اومد چیزی تو چنطه نداشت و همش درباره آینده و صد البته درباره Fermi خیلی امیدوار بود و می گفت که این سری کارت گرافیک ها انتقلابی در کارت گرافیک ها ایجاد می کند و عملا ً از نصل بعدی کارت گرافیک ها محسوب می شود
البته از حالا نمی شه پیش گویی کرد چون این حرکت انویدیا رو جدی نگیرین چون همیشه انویدیا برای این که از رقیب خود ATI عقب نمونه با عجله محصول خود رو به بازار می ده و بعدش تازه شروع به اصلاح اون می کنه!

ولی همین GTX480 خودش خیلی قویه و تقریبا با 5870 برابری می کنه ولی چیزی که معلوم نیست اینه که GTX480 یک کارت گرافیک High end سری Fermi هست یا نه ؟!!
 

pclord

کاربر متخصص
یکی دیگه از مشکلات این کارت گرافیک ها طبق معمول قیمت بالاست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا