چگونگی نصب mysql 5.6 در centos با دستور yum

شما میتوانید از جدیدترین و آخرین نسخه های MySQL روی نسخه های RHEL لینوکس مانند CentOS و Cloudlinux به وسلیه دستور yum استفاده کنید . در این نوشته، کامپایلر به آموزش نصب mysql 5.6 در یک نسخه تازه CentOS 6 میپردازد.
آموزش نصب mysql 5.6 در centos
از ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ ، تیم توسعه مای اس کیو ال پشتیبانی رسمی خود از مخازن yum repositories را آغاز کرده است . اگر با تغییرات و امکانات نسخه جدید MySQL 5.6 آشنایی ندارید. به شما توصیه میکنیم به سایت رسمی MySQL مراجعه نمایید. و مستندات What’s New مربوط به این ورژن را مطالعهه کنید‌:


مخازن مربوط به دستور yum در مای اس کیو ال برای هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی وجود دارد. کافی است تا repo مربوط به ورژن مورد نظر را روی لینوکس نصب کنید. و تنها با یک yum update پکیج های مربوط به نسخه قبلی my sql را بروز کنید:

ابتدا به لینک مربوط به repo های mysql در وب سایت رسمی مراجعه میکنیم:


حالا پکیج RPM مربوط به نسخه لینوکس مورد استفاده خود را دانلود میکنیم. که در اینجا CentOS 6 می باشد . توجه داشته باشید که معمولا نسخه های مربوط به RHEL یا مشخص شده اند. با برچست REDHAT روی سنت او اس هم کارمیکنند .

download-el6.png

آموزش نصب my sql 5.6 در centos به کمک دستور yum
بعد ازدانلود این پکیج RPM روی کامپیوتر شخصیتان آن را داخل سرور آپلود کنید. و سپس با دستور زیر اقدام به نصب آن کنید :

sudo yum localinstall mysql-community-release-el6-*.noarch.rpm

حالا repository های رسمی MySQL مربوط به نسخه ۵.۶ روی لینوکس شما نصب هست. حالا با دستور yum اقدام به نصب آخرین ورژن my sql یعنی ورژن ۵.۶ روی سرور لینوکس میکنیم :

sudo yum install mysql-community-server

sudo service mysqld start

sudo chkconfig mysqld on

chkconfig –list mysqld

اگر قبلا از ورژن های قدیمی استفاده میکردید. بعد از نصب repo های آخرین ورژن تنها با دستور yum update ورژن mysql سرور خود را بروز نمایید.

منبع: loadvps.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا