چگونگی بازگشت به عقب در فتوشاپ

[h=2][/h]




بسیاری از كاربران سطح متوسط رایانه با كلیدهای میانبر در نرم‌افزارها آشنایی دارند. یكی از عمومی‌ترین این كلیدها نیز Ctrl + Z است كه در بسیاری از برنامه‌ها برای بازگشت به عقب به‌كار می‌رود. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ كار كرده باشید، حتما متوجه شده‌اید كه این كلید در فتوشاپ عمل بازگشت و حركت به جلو را انجام می‌دهد. به‌طوری‌كه با یك‌بار فشار این كلیدها یك مرحله به عقب برمی‌گردید و با فشار مجدد آن، یك مرحله به جلو رفته و به عبارت دیگر به همان حالت اولیه بازخواهید گشت! اگر در این نرم‌افزار بخواهید چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگردید، ‌باید از گزینه step backward كمك بگیرید كه كلیدهای میانبر برای استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتی‌كه اصرار دارید از همان كلیدهای Ctrl + Z استفاده كنید، اما به‌جای یك مرحله به عقب و یك مرحله به جلو، به‌صورت پی‌در‌پی به سمت عقب حركت كنید،باید مراحل زیر را دنبال كنید:
سیستم‌عامل ویندوز
1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید.

2ـ به منوی Edit رفته و گزینه Keyboard Shortcuts را كلیك كنید. (از كلیدهای میانبر Alt + Shift + Ctrl + K نیز می‌توانید كمك بگیرید)

3ـ در پنجره ‌به‌نمایش درآمده روی Edit كلیك كنید تا فهرست میانبرهای موجود نمایش داده شود. از فهرست به‌نمایش درآمده Step Backwards را انتخاب كرده و كلیدهای Ctrl + Z را از روی صفحه‌كلید فشار دهید.

4ـ در این مرحله پیغام هشداری را مشاهده می‌كنید كه به شما اطلاع می‌دهد به علت وجود كلید میانبر تكراری، میانبر قبلی از كار افتاده و میانبر جدید فعال می‌شود. با كلیك روی گزینه Accept and Go to Conflict مراحل كار را دنبال كنید.

5ـ در نهایت برای اعمال تغییرات روی OK كلیك كنید.

توجه: برای برگرداندن كلیدهای میانبر به حالت اولیه ‌باید مجددا به پنجره Keyboard shortcuts بروید و از بخش Set، گزینه Photoshop Defaults را انتخاب كنید.

سیستم‌عامل مك
در فتوشاپ نسخه مك كلید میانبری كه برای بازگشت پی‌در‌پی تعریف شده option+command+Z است كه با طی مراحل زیر این كلید را نیز به command+Z تغییر خواهیم داد:

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید.

2ـ از منوی Edit گزینه Keyboard Shortcuts را انتخاب كنید (از كلیدهای تركیبی option+shift+command+K نیز می‌توانید استفاده كنید)

3ـ گزینه Step Backwards را انتخاب كرده و آن را به command+Z تغییر دهید.

4ـ با كلیك روی گزینه Accept and Go to Conflict تغییرات را تایید كرده و به استفاده از میانبرهای جدید بپردازید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا