چگونگی استفاده از فیلدهای سفارشی در جوملا ۳.۷

nooshin88

Member
joomla3.7.field.jpg

اگر می خواهید از دو ویژگی جالب توجه و سودمند که در آپدیت جوملا 3.7 وجود دارد با خبر شوید و از آن در سایت جوملایی خود استفاده نمایید توصیه میکنم این مقاله را دنبال کنید.
سفارشی سازی فیلد ها بخشی از جوملا هستند.
به آلون مورتیز کسی که هدایت این پروژه را بر عهده داشت و کسانی که او را در این پروژه یاری رساندند تبریک میگوییم. این یکی از ویژگی های مهم و جدید در جوملا 3 از سال 2012 می باشد.
اجاره دهید یک نگاه عمیق به اینکه که فیلد ها چه گونه در جوملا کار خواهند کرد بیاندازیم.

موارد استفاده سفارشی سازی فیلد ها:

1- شما می توانید بعد از ایجاد این فیلدها آن را مطالب یا دسته بندی های خود استفاده کنید به عنوان مثال یک سایت آژانس هواپیمایی برای تورهای خود فیلدهای مبدا، مقصد، نوع هتل را یکبار تعریف می کند و سپس در مطالب خود آن‌‌ها را جاگذاری می‌کند.

2- در کامپوننت تماس جوملا این امکان اضافه شده است که بتوانید علاوه بر فیلدهای پیش فرض، فیلدهای دلخواه خود را هم اضافه کنید.

3- شما می‌توانید براحتی برای کاربران سایت خود فیلدهای جدید بسازید.

نحوه استفاده از فیلد ها در مقاله ها

در منوی مطالب(Content) دو گزینه جدید با عناوین Feild و Feild Group وجود دارند.
fields-menu.jpg

در زیر منو فیلد شما قادر خواهید بود یک فیلد جدید ایجاد کنید و از گزینه های مختلف آن استفاده نمایید در اینجا لیستی که شامل تقویم، چک باکس، رنگ، ویرایشگر، لیست،‌‌‌ تصاویر و چیزهای دیگر وجود دارد.
هر یک از این فیلدها می‌تواند به گروه خاصی یا دسته بندی خاص اختصاص داده شود شما می توانید فیلد ها را با دسته بندی‌های متفاوت در یک مقاله داشته باشید.

field-categories.jpg

هر فیلد دارای دسترسی متخص به خود می‌باشد و فیلدها همچنین دارای گزینه های متخلفی مانند عنوان، آیکون یا کلاس های css می‌‌‌ باشند.

field-options.jpg
فیلد ها به یک گروه اختصاص داده نمی‌شوند اما شما می توانید یک گروه ایجاد نمایید.

field-groups.jpg

زمانی که شما یک مقاله را ویرایش می‌کنید گروه فیلدها جایی که فیلدها قرار است ظاهر شوند را تشخیص می دهد. هر گروه فیلد دارای یک تب خواهد بود همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
fields-in-article.jpg

زیر این تب شما قادر خواهید بود اطلاعات فیلد را برای مطلب وارد نمایید.

editing-fields.jpg

به طور پیش فرض شما زمانی که یک مطلب همراه با فیلد منتشر می‌کنید این فیلد ها در زیر محتوای اصلی ظاهر می‌شوند.

fields-on-an-article.jpg

بیشتر این فیلد ها واقعا سودمند و قدتمند می‌باشد. برای مثال این گالری توسط فیلد تولید شده است. تمام کاربران به انتخاب یک فولدر از media library نیاز دارند و این فیلد به صورت اتوماتیک یک گالری را ایجاد خواهند کرد.

gallery-field.jpg

نحوه استفاده از فیلدها برای اطلاعات تماس و کاربران


بیشتر افراد از فیلدها برای مقاله استفاده خواهند کرد اما فیلدها برای کاربران و اطلاعات تماس وجود دارند به نظر می رسد بسیاری از توسعه دهندگان کامپوننت به زودی شروع به ادغام این فیلدها خواهند کرد.
در تصویر زیر فیلد برای کاربران نمایش داده شده است.

user-field-display.jpg
user-field-display.jpg

هر فیلد کاربری که شما می سازید زمانی که کاربر رو سایت ثبت نام کند وجود خواهد داشت و آن ها می توانند پروفایل خود را ویرایش کنند همان طور که در تصویر مشاهده می کنید.

editing-fields.jpg

تصویر زیر گزینه‌های فیلدها را نمایش می‌دهد برای کامپوننت اطلاعات تماس. هر کامپوننت فیلد خودش و گروه‌های خودش را دارد.

contact-fields.jpg

نحوه کنترل تنظیمات برای فیلد های جوملا

ویژگی این فیلدها شما را به فعال یا غیر فعال کردن در کامپوننت قادر می‌سازند. برای مثال اگر شما بخواهید فیلدهایی برای پروفایل کاربران نمایش دهید می‌توانید در قسمت کاربران با کلیک کردن روی تب integration این کار را انجام دهید.
user-field-integration.jpg

همچین گزینه‌هایی برای نمایش وجود دارد. اگر شما به extention -> plugin مراجعه نمایید و system-feilds را ویرایش کنید. شما می توانید جایی را که فیلد روی مقاله نمایش می دهد کنترل کنید که گزینه های آن به این شرح می باشد: بعد از عنوان، قبل از محتوا، بعد از محتوا یا مخفی.
این تنظیمات می تواند همچنین برای هر فیلد سفارشی شوند.

fields-plugin.jpg

خلاصه مطلب: این یک گام مثبت برای جوملا است.
آیا شما می توانید در باره استفاده برای فیلدها روی سایت‌های جوملا که شما ساختید فکر کنید؟ نظر شما چیست آیا این یک ویژگی کاربردی خواهد بود؟

منبع: فیلدهای سفارشی جوملا ۳.۷
 

جدیدترین ارسال ها

بالا