چگونه محتوای تعاملی می تواند به برند تجاری شما کمک کند

بهیدو

Member
بهترین ویژگی که یک سایت می تواند داشته باشد این است که بتواند خود را با دستگاه های مختلف از نظر ظاهری تطبیق دهد. به همین منظور این ویژگی باعث شد که طراحی مجزا برای سیستم های مختلف از میان برود. اما شما این مقاله را برای بررسی این موضوع نمی خوانید! بلکه ما در این مقاله می خواهیم اهمیت محتوای تعاملی را برای سایت شما بررسی کنیم. دلیل اینکه من این موضوع سایت را بیان کردم ویژگی تطبیق پذیری آن است. چرا که این ویژگی با محتوای تعاملی ارتباط دارد. زمانی که سایت شما از این ویژگی برخوردار باشد می تواند کاربران را در ارتباط با خود نگه دارد.و می تواند به برند تجاری شما کمک کند.

محتوای تعاملی چیست!؟
محتوای تعاملی ، هر محتوایی است که کاربر می تواند با آن به سادگی ارتباط برقرار کند. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا با متناسب با محتوای ارائه شده نیازش برطرف شود تا بهترین اثر را روی مخاطب بگذارد. قابلیت هایی که این محتوا می تواند در اختیار کاربر قرار دهد به عنوان مثال کلیک کردن و یا پیمایش صفحه است.

محتوای تعاملی شامل همه ی محتواهای صفحات سایت، مقالات الکترونیکی و یا کتاب ها می شود. در واقع این نوع محتوا رابطه بین کاربر و اطلاعات را تغییر می دهدو موجب می شود که تلاش های کمپانی برای تولید محتوا سودمند واقع شود.

مزایای استفاده از محتوای تعاملی
این موضوع در بازاریابی اینترنت در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنان به عنوان یکی از مهمترین قسمت های سایت مورد بررسی است. اما چرا و چگونه؟

داده کاربری واقعی!
آنالیز همیشه یکی از روش های بهبود شرایط بوده و هست. چیزی که ما امروزه هنوز هم با آن مواجه هستیم تعدادی سایت است که تنها دارای یک سری اطلاعات مختصر هستند که چیز زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد. از سوی دیگر محتوای تعاملی این امکان را به کمپانی می دهد تا با استفاده از آن، اطلاعات مفیدی از سلیقه و نظر آنها در مورد سایت و محتواها بدست آورند.

افزایش مشارکت
تعامل و مشارکت از جنبه های زیادی می تواند مشابه هم باشند. همین موضوع می تواند دلیل قانع کننده ای باشد تا بازاریابی ها و کمپانی ها از این نوع محتوا استفاده کنند. هنگامی که یک کاربر بخواهد یک مقاله را بخواند و یا یک فیلم را در سایت شما تماشا کند، از طریق زمانی که برای این کار صرف کرده است می توان میزان تعامل و مشارکت افراد را بررسی کرد.

زمانی که شما از داده های تعاملی استفاده می کنید می توانید شاهد افزایش مشارکت نیز باشید. این موضوع باعث ایجاد رابطه بهتر بین تجارت شما و مخاطب می شود و در نتیجه بهبود تجارت شما خواهد شد.

فرصت های بازاریابی
بازاریابی امروزه به عنوان یکی از مشاغل مهم است که بسیار رایج است. ولی این موضوع زمانی می تواند بسیار موثرتر عمل کند که شما با استفاده از داده های کاربر تلاش های خود را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال شما متوجه می شوید که فردی با مطلب سایت شما ارتباط برقرار کرده است. شما میتوانید دیگر مطالبی که متناسب با علاقه آن شخص است را به او پیشنهاد دهید. با استفاده از این کار شما می توانید میزان علاقه مندی به سایت خود را افزایش دهید و بنابراین مخاطب خود را در ارتباط با خود نگه دارید.

حال اجازه دهید بررسی کنیم این مزایا از چه طریقی بدست می آیند.

تعامل Infographic !
اجازه دهید ابتدا تعریف روشنی از کلمه Infographic در اختیار شما قرار دهم. این عبارت به این معنا است که شما با استفاده از گرافیک و طراحی بتوایند اطلاعاتی را منتقل کنید. در اکثر مواقع شما می توانید اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیار آنها قرار دهید. در بیشتر مواقع شما اگر از این روش به درستی استفاده کنید می توانید روند رشد خوبی را داشته باشید.

این موضوع می تواند در شبکه های اجتماعی شما بسیار موثر باشد.

وب سایت تعاملی!
این جا باز هم قبل از این که موضوع را بیان کنم، تعریفی از gamification در اختیار شما قرار می دهم. اگر در سایت های مختلف به دنبال معنای این کلمه باشید با تعریف های مختلفی مواجه می شوید. اما معنایی که ما به دنبال آن هستیم این است : استفاده از روال بازی ها در زمینه های غیر تفریحی، به منظور تعامل با دیگران و پاسخ گویی به نیاز آنها و همچنین پیشبرد اهداف خودتان!

این تکنیک در همه جا و حتی زندگی روزمره می تواند مفید باشد! بنابراین این موضوع هم می تواند به راحتی در سایت شما رعایت شود و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

مقاله تعاملی!
مقاله هایی که در اکثر سایت ها استفاده می شوند معمولا زیاد مورد دقت کمپانی قرار نمی گیرند. اما اگر به آنها توجه کافی شود متوجه خواهیم شد که مقاله ها یکی از قوی ترین ابزارها برای رشد سایت شما هستند. بنابراین با توجه به پتانسیلی که دارند شما باید به نحواه ارائه آن دقت کافی داشته باشید. کی از موارد مهم حفظ ظاهر مناسب برای مقاله هاست که اصلا نباید از آن غافل شد. یکی از راه هایی که شما می توانید متوجه بازخورد افراد شوید، این است که با استفاده از اضافه کردن گزینه دانلود به مقاله های خود میزان استقبال افراد را آنالیز کنید.

شما می توانید در ادامه مقاله دیگر ما را به عنوان “روشهای بهبود سایت تجاری در بازاریابی الکترونیک“در ادامه مطالعه فرمایید
منبع:بهیدو
 

جدیدترین ارسال ها

بالا