چگونه طول عمر کارتریج جوهر پرینتر را افزایش دهیم؟

mitra69

New Member
یکی از مهمترین دغدغه های کاربران پرینتر، نحوه مدیریت میزان مصرف جوهر کارتریج است. چرا که خرید کارتریج جدید باعث افزایش هزینه های چاپ می شود. بنابراین باید مصرف جوهر را طوری مدیریت کرد که حداکثر بهره وری را از هر کارتریج داشته باشیم. در این مطلب روش هایی برای مصرف بهینه جوهر ارائه می کنیم.

اجتناب از به کارگیری فونت های بزرگ و بولد
متون بزرگ و بولد به میزان جوهر بیشتری برای چاپ احتیاج دارند. در نتیجه با کوچک کردن فونت مورد استفاده در متون می توان میزان مصرف جوهر را کاهش داد. فونت Arial یکی از فونت هایی است که باعث کاهش مصرف جوهر می شود. برای صرفه جویی بیشتر می توان از فونت هایی که به فونت های اقتصادی مشهورند استفاده کرد. این نوع از فونت ها با ساختاری که دارند می توانند تا 20 درصد در مصرف جوهر صرفه جویی کنند.

اصلاح متن پیش از چاپ
برای آن که متن چاپ شده با اشتباه بلااستفاده نشود، لازم است تا پیش از چاپ صفحه، متن آن به دقت خوانده شود تا اگر اشتباهی وجود دارد پیش از چاپ اصلا شود. به این ترتیب از چاپ صفحات اشتباه جلوگیری خواهد شد.

تنظیمات پرینتر را تغییر دهید
تنظیمات اولیه پرینتر در زمانی که از کارخانه خارج می شود به گونه ای تنظیم شده اند که مصرف جوهر پرینتر را بالا می برند. اما خوشبختانه این تنظیمات را به راحتی می توان تغییر داد و تنظیمات دلخواه را به روز کرد. برای این کار باید وارد تنظیمات پرینتر در کنسول تحت ویندوز آن شد و موارد زیر را با توجه به نیازمان و میزان مصرف جوهر تغییر داد:

  • تنظیم کیفیت چاپ بر روی پیش نویس
  • انتخاب چاپ سیاه و سفید برای جلوگیری از چاپ رنگی
  • انتخاب و تغییر تنظیمات اسناد به منظور چاپ چند صفحه در یک صفحه
فقط صفحات مورد نیاز را چاپ کنید
ممکن است شما بخواهید یک مقاله یا آموزش را از یک وبسایت دانلود کنید. اما در صورتی که به تصاویر و بنرهای تبلیغاتی صفحه نیازی ندارید با استفاده از تنظیمات مرورگر می توانید آن ها را برای چاپ حذف کنید. به این ترتیب با حذف زوائد تا حجم زیادی در مصرف جوهر پرینتر صرفه جویی خواهد شد

از پیش نمایش چاپ استفاده کنید
ممکن است صفحاتی را در اینترنت بخواهید چاپ کنید اما ابعاد و اندازه ی صفحه در چاپ مشخص نباشد. اگر بلافاصله اقدام به چاپ کنید ممکن است تعداد صفحات بیشتری چاپ شوند یا اندازه ی موارد چاپی با ابعاد کاغذ تناسب نداشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از چاپ صفحات اینترنتی از پیش نمایش چاپ استفاده کنید تا ببینید در صورت چاپ، صفحه به چه صورت درخواهد آمد. در صورتی که صفحه دچار به هم ریختگی می شود با استفاده از تنظیمات مرورگر و پرینتر آن را اصلاح کنید.

نازل ها را بررسی کنید
آیا جوهر کارتریج در میانه ی عملیات چاپ ناگهان متوقف می شود؟ آیا بر روی صفحه چاپ شده لک و خطوط اضافی می افتد؟ پیش از آن که پرینتر را تعویض کنید مطمئن شوید که نازل مسدود نشده و مشکلی ندارد. برای اطمینان از این موضوع، ویژگی پاک کردن هد پرینتر را در تنظیمات آن اجرا کنید. سپس خشک شدن و حل شدن جوهر در فواصل بین استفاده از پرینتر را در هد پرینتر بررسی می کند.

صفحات را به جای چاپ، به صورت دیجیتالی ذخیره کنید
آیا ذخیره دیجیتالی صفحات می توان به خوبی چاپ آن باشد؟ اگر اینطور است پس توصیه می شود تا آن ها را در هارد دیسک یا فلش مموری یا فضاهای ابری اینترنت ذخیره کنید و عملیات چاپ را حذف کنید.

استفاده از کارتریج های شرکت های ثالث
شرکت هایی که کارتریج ارائه می دهند همیشه کارتریج های اقتصادی و مقرون به صرفه برای برندهای بزرگ عرضه نمی کنند. آن ها همچنین کارتریج هایی با بازدهی بالا ارائه می دهند. براساس یک مطالعه، تمام کارتریج های جوهر شرکت های ثالث در تست انجام شده، بازدهی بسیار بهتری نسبت به بهترین کارتریج های ارزان قیمت داشته اند.
لازم به ذکر است که برخی از این شرکت ها، اقدام به ارائه کارتریج های تقلبی می کنند. بنابراین همواره باید به شرکت سازنده و گارانتی کارتریج توجه کرد. شرکت های معتبر استانداردهای لازم را برای تولید کارتریج رعایت می کنند و گارانتی مناسبی را نیز برای محصولات خود ارائه می دهند.
منبع : نمایندگی تعمیر دستگاه کپی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا