چگونه در پیکسار استخدام شویم !

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
چگونه در پیکسار استخدام شویم !؟

Pixar-Animation-Studios-A-w.jpg


این روزها یکی از سوالهای رایجی که پیکسار دریافت می کند این است: "من چه طور میتوانم یکی از انیماتورهای شرکت پیکسار شوم ؟ "

این سوال جواب دقیقی ندارد ولی در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که می تواند راهنمای افرادی باشد که در آرزوی پیوستن به پیکسار هستند.

پیکسار مکانی ست برای خدمت تکنولوژی گرافیک کامپیوتری به هنر انیمیشن. تکنیک گرافیک کامپیوتری گرچه مهم است ولی اهمیت آن به اندازه ی خود انیمیشن نیست .در حقیقت انیماتورهای گرافیک کامپیوتری مزیتی بر انیماتورهای pen&inkیا انیماتورهایclayیا انیماتورهایstop-motionندارند. در واقع 4/3انیماتورهای "داستان اسباب بازیها" وقتی استخدام شدند در زمینه ی کامپیوتر تازه کار بودند.

بارها پرسیده شده "بهتر است چه نرم افزاری را یادبگیریم؟" اما جواب ما این است : نرم افزار مهم نیست, مهم یادگیری انیمیت کردن است.

از دید پیکسار یک انیماتور خوب چه خصوصیاتی دارد ؟
یک انیماتور پیکسار باید بتواند زندگی و حیات را به هر شی یا کاراکتری ببرد,تفکر درونی کاراکترها و احساساتشان را از طریق حرکات فیزیکی آنها ,نمایش دهد;برای انجام این کار ,انیماتور باید یک بازیگر خوب باشد.
کار انیماتور باید به طور واضح با مخاطب ارتباط بر قرار کندو شامل ایده ای ساده باشد تا مخاطب بتواند آن را حس کند.
انیمیشن باید سرگرم کننده و منحصر به فرد بوده و دارای کاراکترهای باورکردنی برای نمایش شوخی و شور و هیجان باشد و زمانبندی مناسب داشته باشد .
یک انیماتور باید حرکات فیزیکی,وزن,تعادل,اصطکاک,همپوشانی ,را درک کرده و بافت و فرم در کارش مشهود باشد.
پیکسار در ارزیابی یک انیماتور آینده ی خود,به "دمو ریل" ارائه شده ی داوطلب بسیار توجه دارد,به طوریکه می توان گفت , 3 چیز در صعود یک فرد به پیکسار مهم است : "1-دموریل ,2-دموریل ,3-دموریل "
البته بعد از پذیرفته شدن دموریل,فاکتورهای دیگری از جمله : روحیه ی همکاری ,به جا بودن ,سازگاری با پیکسار هم مطرح خواهند شد.
در واقع ما میخواهیم توانایی شما را در ظاهر کردن یک حس قوی و حرکت و جنبش را,در قالب یک داستان ساده ببینیم. ما علاقه مندیم توانایی انیمیشن شما را ببینیم نه توانایی شما در مدلسازی و سایه زنی ونورپردازی و ... .ما دموریل ها را برای حس کردن acting وtiming ودرک شما از وزن و فیزیک و ... مرور میکنیم.
ما هرگز از گفتن این عبارت خسته نمیشویم :"کامپیوتر انیمیت نمیکند,افراد این کار را انجام میدهند"

Pixar-Animation-Studios-b-w.jpg


برای اطلاعات بیشتر چند گفته ی کارگردان و ناظر انیماتورهای پیکسار را ذکر میکنیم:
شما می خواهید برای انیمیشن استخدام شوید ؟ خوب ,پس یک انیمیشن خوب به من ارائه دهید.به من actingو تفکر نشان دهیدبه من کاراکتری را نشان دهید که زنده است. من کاری به نورپردازی ومدلسازی وسایه زنی و افکتهای ذره ای یا انکه چه قدر باهوشید ,ندارم. روح مرا با دیدن چیزی که هرگز ندیده ام زنده کنید.به من یک کاراکتر متفکر با شخصیتی ممتاز ارائه دهید.
اگر شما یک طراح یا نقاش خوب هستید مطمئن باشید این هنر در انیمیشن کامپیوتری شما,مفید است.ما نمی خواهیم فقط یک چیز کامپیوتری ببینیم ,ممکن است ما شما را بدون در نظر گرفتن واسطی که برای انیمیشن از آن استفاده کرده اید استخدام کنیم.
دموریلتان را کوتاه و با مزه نگه دارید.
ما افرادی را می خواهیم که از تجربه ی خودشان از زندگی نقاشی می کشند و از اساتید این حرفه کمک میگیرند.

mn_disney_pixar_caps108.jpg


نکات مهم در ساخت یک دمو ریل:

1- هر تقاضانامه ی استخدام باید دارای 5 قسمت زیر باشد:
الف) cover letter (استانداردی ست در آمریکاوکانادا که باید مشخصات فردی را طبق آن فرمت بنویسید)
ب) رزومه (که باید طبق روش متداول و کوتاه و مفید در حداکثر 2 صفحه ارئه شود )
ج) دمو ریل (نسخه ی نمایشی نمونه کار)
د) چگونگی تقسیم کار در ساخت دموریل
ه) تقاضا در یک خط (تقاضا باید دارای یک موافقت نامه ی ارسال قرارداد باشد)

2- دموریل نباید بیش از 4 دقیقه باشد.

3- کارهای تایید نشده ی دیگر استودیوها را نفرستید.

4- کسی به صدای دموریل شما توجه نمیکند,پس سعی کنید صدای آن ابتدایی یا بی صدا باشد.

5- بهترین و موثرترین کارتان را اول قراردهید

6- دقیقا بنویسید که شما در ساخت این دموریل چه نقشی داشته اید و از چه ابزاری استفاده کرده اید .

7- در فیلم ارسالی ,نام ,آدرس , تلفن و Emailخود را نمایش دهید.

8- اگر شما برای ساخت دموریل دنباله ای از کارها را انجام داده اید ,آنها را در چندین مرحله از تولید نشان دهید.

9- برای پرداخت کردن و اصلاح دموریلتان وقت صرف کنید

10- دموریلتان را برای دیگران نمایش دهید تا آن را نقد کنندو اگر به صورت گروهی کار می کنید یک شب دور هم دمو ریل را تماشا کنید.

11- اگر وسیله ی انتقال انیمیشنتان به Reelرا ندارید آن را نفرستید.



مترجم : الهام سپهرجو

منابع:

http://www.pixar.com/companyinfo/jobs/career_faq.html


http://www.pixar.com/companyinfo/jobs/howto.html

منبع : انیمیشن از نگاه گلپایگانی 87
 
آخرین ویرایش:

fereydan

Member
با تشکر از پست خوبت با توجه به اینکه من تو فروم یکم تازه کارم میخواستم بپرسم این " دموریل " که فرمودید یعنی چه.:rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
منظور از دمو ریل یک فیلم کمتر از 3 دقیقه برای نمایش تمام توانایی شماست .
یعنی اگر کار مدلینگ انجام میدید در این فیلم تمام قدرت مدلینگ خودتون را رو آبجکتهای مختلف نشون بدید . ( با نمایش مدلهای ساخته شده به صورت فیلم )
یا اگر انیمیت هست به همین شکل و ...
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
چگونه یک دمو ریل بسازیم

این مطلب رو به دلیل ارتباطش با متن بالا در همین تاپیک می زارم

چگونه یک دمو ریل بسازیم

armay-case.gif

سایت Spline Doctors متعلق است به پنج نفر از اعضای استودیوی پیکسار که با همکاری هم مطالب مفیدی را می نویسند. یکی از آخرین مطالب نوشته شده در این سایت به نکات مفیدی در رابطه با بهترین روش تهیه یک دمو ریل اشاره می کند که احتمالا بخصوص برای کسانی که قصد استخدام شدن در پیکسار را دارند مفید خواهد بود. بعلت لحن طنز آمیزی که در نوشتن این مطلب بکار رفته بود، سعی کردم در ترجمه نیز این لحن را حفظ کنم. خواندنش خالی از لطف نیست:



1- دی وی دی یا سی دی دمو ریلتان را قبل از ارسال امتحان کنید :

محض رضای خدا قبل از ارسال، دی وی دی تون را امتحان کنید و مطمئن بشید که قابل استفاده است. اگه بدونید که 20% دی وی دی هایی که به دست ما می رسند اصلا کار نمی کنند تعجب می کنید. بعضی ها لابد انتظار دارند که ما فایلهاشونو روی چند دستگاه پخش دی وی دی امتحان کنیم !!!

2-بهترین کارتان را اول از همه بگذارید:

اولین کار، همونیه تکلیف شما را روشن می کنه . اگه میخواید به نتیجه مطلوب برسید، بهترین کار رو اول از همه بگذارید.

3-یک کار خوب را هم برای آخر نگاه دارید:

بیشتر اوقات اونایی دمو ریل شما را نگاه کردند، یکی یا دوتا کار رو بیشتر یادشون نمی مونه . آخرین کار ( بد یا خوب ) معمولا یکی از به یاد موندنی هاست ، پس یکی از بهترینها را برای آخر نگاه دارید.

4-از مدل های آماده ای که روی اینترنت پیدا می کنید استفاده نکنید:

اگه بهتون بگم که چند دفعه ما دمو ریلهایی دیدیم که توشون از 4 یا 5 تا مدل تکراری استفاده شده بوده شاخ در میارید.خیلی خوب، آره، ما همه مون میدونیم که ساخت یه مدل و ریگینگ کردنش چقدر سخته، ولی یه رحمی هم به حال ما بکنید. این همه سال ما هی داریم یه سری مدل تکراری با ریگینگ تکراری میبینیم…اقلا اگه میخواین از یه ریگ مجانی اینترنتی استفاده کنید، یه جوری تغییرش بدید که دیگه نشه بگیم “اینم که مال انیمیشن منتوره!”…این مدلای مجانی اینترنتی واقعا حوصله مونو سر بردن دیگه…

5-تا جایی که امکان دارد کارهایی مستقل و شخصیتان را بفرستید:

داریم از چیزایی مثل یه فیلم کوتاه حرف میزنیم. این روزا آدم حرفه ای و کار درست زیاد پیدا میشه، اما اگه شما مثلا چند سالی میشه که دوره ی کالج و دانشگاهتونو تموم کردین، پس حتما اقلا یه فیلم کوتاهی، چیزی، توی دست و بالتون پیدا میشه که به ما نشون بدید. اگه مطمئن نیستید که فیلمتون کار خوبیه یا نه، خب به چن نفر آدم مطلع نشونش بدید یا توی یکی از این فوروما بذاریدش تا بقیه هم نظر بدن.اگه نظر همه مساعد بود تردید نکنید و بفرستیدش. یادم میاد چند وقت پیش یه دمو ریل دیدیم از یه نفر که واقعا کارای حرفه ای و خوبی داشت،یه دموی دیگه هم بود از یه نفر دیگه که توش یه تیکه هایی از درس بازیگریشو هم گذاشته بود.این نفر دوم چنان حس قوی و خوبی از بازیگری داشت که فوری قبول شد…گفتم که، حرفه ای این روزا زیاد پیدا میشه، اما ما دنبال کسی میگردیم که کار مستقل و متفاوتی نشون بده…

6-محتوا:

همه میگن محتوای دمو ریل باید شامل این چیزا باشه : تست بازیگری، چن تا سیکل راه رفتن، چن تا سیکل دویدن، نشون دادن وزن و حجم و…آره، درسته، ما واقعا میخوایم همین چیزا رو ببینیم، اما خدا میدونه که اصلن هم دلمون نمیخواد حوصله مون سر بره! البته که یه انیماتور باید نشون بده که میدونه بازیگری ، گیرایی،حرکت، وزن و غیره و غیره چی هستن، اما خودتون بگید، بهتر نیست که همین چیزا رو یه جوری نشون بدید که یه داستانی هم تعریف کرده باشید؟ یه جوری که بیننده سرگرم بشه…همین چیزاست که تفاوت کار شما رو با بقیه نشون میده…یه نکته دیگه، اگه شما یه 2D کار حرفه ای هستین که تازگی کار 3D رو هم شروع کردین،همون بهتر که فقط کارای 2D تونو نشون بدین، مگه اینکه کارای 3D تون هم به خوبی کارای 2D تون باشه…برعکسشم همینطوره…یه دمو ریل داشتیم از یه نفر که کارای 3D خیلی خوبی داشت، اما وقتی نوبت به طراحی هاش رسید افتضاح بودن، اصلا نباید اونا رو نشون میداد…ما که نمیخوایم مسابقه ی نقاشی بذاریم، ما میخوایم ببینیم توی کار انیمیشن هر کسی چه کاری بلده…فقط اون کاری که خوب بلدید رو نشون بدید.

7-موسیقی:

تروخدا یه کاری کنید که ما بتونیم روی اون چیزی که برامون فرستادید تمرکز کنیم و گفتگوهاشو هم بشنویم. باور کنید که ما هیچ علاقه ای نداریم که بدونیم موزیک مورد علاقه ی شما چیه…قرار نیست از اول تا آخر، صدای موزیک همینطوری بیخودی روی دمو ریل شما زر زر کنه و سوهان روح ما بشه! موسیقی اهمیتش به اندازه ی بقیه قسمتهای کار شماست و باید کار شما رو تکمیل کنه نه اینکه اعصاب بقیه رو خورد کنه

8-عنوان بندی:

تجربه نشون داده که اغلب دمو ریلهایی که عنوان بندی چشمگیری دارن، خودشون حوصله ی آدمو سر میبرن. عنوان بندی کار رو کوتاه بگیرین. اول فیلمو با اسم خودتون و اسم کار شروع کنید و آخرشم اسم دستیارانتون و کاری که انجام دادنو بنویسید…همین…روی جلد دی وی دی تون هم همین چیزا رو بنویسید کافیه. یه دمو ریل به دست ما رسیده بود که اونقد عنوان بندیش طولانی بود که چند ماه کسی حاضر نبود بشینه و نگاش کنه! آخرش یه روز من نشستم و به هر زحمتی بود خودمو قانع کردم که فیلمو ببینم، نتیجه؟ فیلم شاهکار بود!!! اگه صاحب فیلم یه ذره عاقلتر بود و عنوان بندیشو کوتاهتر می گرفت، خیلی زودتر از اینا به نتیجه میرسید…یارو بالاخره استخدام شد!

9-زمان

کی گفته که اگه شما 10 سال سابقه کار دارین، باید همه ی اون ده سالو توی دمو ریلتون نشون بدین؟ دمو ریل جای بهترین کارهای شماست. اونم بصورت مختصر و مفید. یه چیزی بین یک دقیقه و نیم تا 6 دقیقه برای دمو ریل ایده آله…تازه اگه یه کار 6 دقیقه ای میفرستین بهتره که یه فیلم کوتاه باشه …یادتونه در مورد حوصله سر رفتن چی گفتم؟

10- دقت کنید که دمو ریلی که میفرستید، با اجازه ی موسسه ای باشد که در آن کار می کنید:

خب، خیلیا یه دی وی دی برای ما میفرستن که پر شده از بخش هایی از کارشون که مربوطه به فیلمی که قراره دو سال دیگه به نمایش در بیاد! ما هم بلافاصله پیش خودمون فکر می کنیم که اگه این یارو بیاد اینجا کار کنه و بعد از مدتی بخواد بره یه جای دیگه، لابد دمو ریلشو پر می کنه از تیکه های فیلم بعدی ما!!! خیلی در این زمینه احتیاط کنید…

نوشته: اندرو گوردون Andrew Gordon

ترجمه : مهبد بذرافشان

منبع : http://splinedoctors.com

برگرفته شده از سایت انیمیشن امروز
 

soorena_iran

New Member
سلام برادر میخواستم بدونم چنتا دمو ریل باید بسازیم و بفرستیم و این که اگر وسیله ی انتقال انیمیشنتان را به صورت reel ندارید نفرستید منظور از فرستادن به صورت reel چی هست؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا