چونه دات کام

CHOONE.COM

New Member
دوستان سلام،


اگر دوستان با سایت های آگهی آشنا باشند حتما میدونید که تقریبا تمام این سایت ها کپی از روی یک اسکریپت هستند و بنر های تبلیغاتی روی صفحه های این مدل وب سایت ها انقدر زیاده که اصل مطلب که آگهی کاربر باشه تو لابلای این بنر ها گم میشه. بیشتر این مدل وب سایت ها هم با هدف کسب درامد تعرفه های متفاوتی برای درج آگهی در نظر گرفتند.


یک گروه غیر انتفاعی ایرانی در خارج از کشور تصمیم گرفته که وب سایتی شبیه به سایت Craigslist.org درست کنه برای فارسی زبانان داخل و خارج از کشور. این وب سایت با هدف به وجود آوردن یک بازار مجازی کاملا رایگان و مردمی ساخته شده که امیدواریم مورد توجه هموطنان قرار بگیره. توی سایت چونه هیچ بنر تبلیغاتی وجود نداره. کاملا تمیز و ساده برای درج هرگونه آگهی از خرید و فروش لوازم کامپوتر و موبایل گرفته تا بازار کار و مسکن. ..


چــونــه (CHOONE) اولين و بزرگترين سايت فارسي زبان درج آگهي رايگان، نيازمندي ها، خريد و فروش، تبليغات مجاني اينترنتي در جهان ميباشد. "چــونــه" يا "چــونــه زدن" در فرهنگ لغات عاميانه در ايران به معني "تخفيف گرفتن" يا کم کردن قسمتي از بهاي کالا به درخواست خريدار و با توافق فروشنده است. سايت رسمي چــونــه در تاريخ ۱ فروردين ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد. ..


چــونــه با ابداع ويژگي هاي منحصر به فرد و انقلابي در صنعت تبليغات آنلاين و بازاريابي اينترنتي، مفتخر به ارائه اولين سايت درج آگهي کاملاً مجاني ايران بدون نياز به ثبت نام و رمز ورود به سايت ميباشد. همچنين طراحي وب سايت نمايانگر سادگي و سهولت کاربرد آن و از همه مهم تر، عدم استفاده از هرگونه اعلان و بنرهاي تبليغاتي مغشوش، مزاحم و گيج کننده در صفحات ميباشد. چــونــه در حال حاضر تنها سايت کاملا فارسي ارائه دهنده اين ويژگي هاي کليدي است.


از تاريخ ارديبهشت ۱۳۸۸ چــونــه گستره شبکه خود را در ۳۴۸ شهرستان در ۳۰ استان ايران و همچنين ديگر کشورهاي جهان تاسيس کرده است. سايتهاي چــونــه در حال حاضر داراي بخش هاي اصلي املاک و مسکن، خريد و فروش لوازم، اتومبيل و وسايل نقليه، بازار کار و استخدام، سرويس و خدمات، و غيره ميباشد.


خدمات چــونــه تا حدي مشابه سايتهاي بين المللي Gumtree, Kijiji, Craigslist و OLX ميباشد ولي با بزرگترين تفاوت و استثناء در اينکه چــونــه به زبان فارسي بوده و توسط کارشناسان و مهندسين ايراني براي کمک و برآورده کردن نياز هاي مختلف جامعه بومي فارسي زبان در سراسر ايران و جهان طراحي شده است.


یکی از مزایای این سایت اینه که کاربران برای ثبت اگهی نیازی به ثبت نام و رمز ورود به سایت ندارند. ثبت آگهي در سايت چــونــه بسيار ساده است و تصويب آگهي به طور کاملا خودکار توسط سيستم انجام مي شود. کاربر پس از ثبت آگهي، يک ايميل فعال سازي از سايت دريافت ميکند که با کليک کردن روي لينک فعال سازي، ايميل خود را تاييد و به طور اتوماتيک آگهي شان را در سيستم درج ميکنند و آگهي آنها بلافاصله در بخش انتخاب شده در ابتدا توسط کاربر ظاهر ميشود. تمامي کاربران براي فعال کردن، ويرايش، اضافه کردن عکس و يا حذف آگهي از سيستم به اين ايميل نياز خواهند داشت.


براي اجتناب از درج آگهي هاي متناقض با قوانين و مقررات استفاده از سايت، چــونــه به کاربران اجازه مي دهد تا با استفاده از گزينه "گزارش سوء استفاده از سيستم" اين قبيل آگهي ها را براي بخش پشتيباني علامتگذاري کنند. احیانا اگر آگهی کاربر با قوانین سایت منطبق نباشه، کاربری دیگه میتونن آگهی مربوطه رو گزارش بدن که به این وسیله آگهی به صورت اتوماتیک از سیستم حذف میشه. با کمک کاربران این سایت میتونه مثل سایتهای معروف رایگان دنیا مثل ویکیپدیا اداره بشه.


از ديگر ويژگي هاي سايت ميتوان از امکانات صفحه کليد مجازي فارسي، فرم ارتباط با کاربر، تقويم فارسي، رويدادها، اشتراک آر اس اس، گزينه اي را براي ادغام آگهي به شبکه هاي اجتماعي فيس بوک، ماي اسپيس، توييتر، گوگل، ياهو، ديگ، و غيره... نام برد.


چــونــه با هدف کمک به محيط زيست و تلاش براي کاهش استفاده از آگهي هاي کاغذي و روزنامه اي و انگيزه بهينه سازي استفاده از اقلام و وسايل غير ضروري در منازل و ايجاد يک بازار مردمي و مجازي براي مردم ايران زمين تاسيس شده.

امیدواریم که به مرور زمان وب سایت های مردمی بیشتری از این نوع را ببینیم.

برای بازدید از سایت روی لینک ذیل کلیک کنید.

http://www.choone.com

:oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا