چند سوال یک تازه کار

hossein82

New Member
سلام.
چند سوال داشتم که البته ناشی از تازه کاری و بی تجربگی است. امیدوارم من را راهنمایی کنید.

1- در برنامه ی coreldraw برای اینکه بخشی از یک تصویر اسکن شده را انتخاب کرده و جدا کنیم چه باید کرد؟ (من با ابزار pen دور بخشی را که لازم داشتم انتخاب کرده ام اما نمی دانم چگونه این بخش را از روی تصویر ببرم. )

2- بهترین راه برای انتقال یک کار طراحی شده از corel به برنامه ای مثل photoshop چیست؟
(من معمولاً فایل با پسوند EPS اکسپرت کرده و در photoshop باز می کنم. آیا این روش درستی است؟)

3- آیا برنامه ی coreldraw نیز بر مبنای layer ها کار می کند؟ در این صورت چگونه می توان از یک layer به layer دیگر رفت، و یا آیا می توان مانند photoshop تمام layer ها را در یک پنجره کنار هم تحت کنترل داشت؟

اگر سریعتر به من کمک کنید ممنون خواهم شد.
 

Ali_ix

Well-Known Member
سلام

1. به طور مستقیم نمیتونید عکسی رو به این شکل توی کورل دراو ویرایش کنید. اگر فقط میخواید به یک کادر مشخص (به هر شکلی ) محدودش کنید میتونید با ابزار Shape Tool کادر دور عکس رو به هر شکلی که میخواید ویاریش کنید.

2. منهم از همین راه برای انتقال استفاده میکنم و فکر کنم برای انتقال طراحهای یکپارچه و با کیفیت بالا بهترین راه باشه.

3. دقیقا نمیدونم منظورت Layer چیه (از بی سوادی) ولی تمامی آبجکتها در کورل به صورت ترتیبی و لایه ای هستند و از طریق Dockerی به نام Object Manager تمام لایه ها را ببینید و مدیریت کنید.

موفق باشید
 

ann

New Member
سلام
1. چون کورل دراو یک برنامه ی وکتور هستش امکانات ادیت بیتمپ اش هم محدوده و در حالت عادی شما برای برش یک قسمت عکس امکانات کافی ندارید بلکه بیشتر می تونید بقیه ی قسمت هایی رو که نمی خوایین مخفی کنین و برای این کار هم(همون طور که دوستمون گفت) بهترین راه shape tool هستش البته Eraser هم همین کارو میکنه ولی پیشنهاد نمیکنم,دو راه دیگه هم هستش , اولی استفاده از Magnify در Lens Effect هست با Amount=1 x که یک کپی برش شده ایجاد میکنه , دومیشم استفاده از Power Clip هستش به این شکل که ابتدا با یکی از ابزارهای Curve Flyout شکل قسمتی رو که میخوای به صورت وکتور ایجاد میکنی و بعدش بیتمپ ات رو Power Clip میکنی توش! ***البته با همه ی اینا فکر میکنم بهترین راه همونه که کارت رو با فوتوشاپ یا کورل فوتوپینت ...انجام بدی .
2. راهش همینه ضمنا بسته به نوع و محل استفاده فورمت های PSD وTiff رو هم تست بزن.
3. میتونه بر مبنای لایه هم کار کنه اما من بر خلاف دوستمون فکر میکنم یعنی درسته که ابژه ها ترتیبی هستند اما در حالت عادی همشون روی یک لایه قرار میگیرند(لایه 1 هر پیج ) چون به طور استاندارد هر فایل کورل یک مستر پیج بدون لایه داره که امکانات و تنظیماتش کل فایل رو در بر میگیره و یک پیج خالی با یک لایه ی خالی که کورل خودش ایجاد میکنه همون به اصطلاح ورق کاغذ ه , شما میتونی لایه های هر ورق رو از محل Object Manager افزایش یا کاهش بدی و حتی مستر پیج تازه ایجاد کنی ولی این لایه ها مثل لایه های فوتوشاپ نیستن و مد , افکت و ... نمیگیرند و بیشتر برای اعمال کنترل بیشتر روی ابژه ها و صد البته در ساخت وب پیج کاربرد دارن.
برای رفتن از لایه ای به لایه ی دیگه هم فقط کافیه ابژه ی موجود در اون لایه رو انتخاب کنی و یا در Object Manager خود لایه رو انتخاب کنی البته بعد از ایجاد!!!
شاد باشی!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا