چند سوال بسیار مهم از زیبراش

AliDark

New Member
سلام
چند وقتیه این سوال ها برام پیش اومده

1)میخوام یه آبجکتی رو با zcut برش بزنم
این کارو میکنم :اول جسم اولیه رو میسازم بعد گزینه zcut رو فعال میکنم و آبجکت دوم رو برش میزنم ولی وقتی که به مد Edit میرم قسمتی که با zcut برش داده شده خراب میشه انگار جسمی که قراره از جسم اصلی کم بشه هنوز وجود داره و وقتی توی فضای کار حرکت میکنم اونم حرکت میکنه ولی دیده نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه میشه مراحل کار با zcut رو توضیح بدید(آموزش های آقای علی رضایی رو دیدم که درباره با zcut بود ولی مشکلم حل نشد)

2)در قسمت Stroke فرق بین Dots و Free Hand چیه؟ و قسمت تنظیماتش که پایین قرار داره کاربردMouse AVG چیه؟ مثلآ اگه یک باشه چه اتفاقی میفته یا اگه 2 یا از 2 بیشتر باشه چی؟

3)در قسمت انتخاب رنگ ها هم 2 رنگ داریم یکی Main Color ِو Secondry Color در مورد انها هم توضیح بدیدوکاربردشون

4)فرق بین متریال های Mat Cap و Standard چیه؟
 

Ali_CG

Well-Known Member
سلام علی جان
1 » باید توجه کنی که وقتی از Edit خارج میشی و Zcut رو فعال میکنی، در واقع آبجکت اولیت به آبجکت مرده تبدیل میشه، و آبجکتی دومی که با استفاده از اون آبجکت اول رو برش میزنی به عنوان آبجکت زندت هست! یعنی تا وقتی که دوباره از حالت Edit خارج نشی داری روی آبجکتت کار میکنی . . .
Zcut برای وقتی مناسبه که بخوای در محیط 2/5D کار کنی . . .
2 » شما اگه یه ابزار انتخاب کنی، بعد نوع Stroke رو مشخص کنی، بعد توی Canvas رسم کنی، فرقشون رو متوجه میشی!
توی عکس نشون دادم . . .
علی بالایی با Dots و علی پایینی با Free Hand نشون داده شده . . .
Ali.jpg
طبق گفته خود زیبراش، این لغزنده، نحوه ورودیهای نشانه گر موس رو تحت تاثیر قرار میده!
مثلا عدد 1 نشون میده که وضعیت فعلی موس، همیشه استفاده بشه . . .
عدد 2 و بالاتر به این معنیه که تعدادی از وضعیت های موس خونده میشه و قبل از رسیدن به مقدار نهایی ازش میانگین گرفته میشه!
این تو رسمهای نرم تر نتیجه میده! ( چیزی فهمیدی؟ :) )
3 » رنگها که دیگه مثل فتوشاپ هستن! یه رنگ اصلی داری، اون یکی رنگ هم واسه زاپاسه! :) کاربردشون هم اینه که هم واسه رنگ کردن آبجکت استفاده میشن و هم میتونی برای انتخاب رنگ دکمه ها و منوها ازشون استفاده کنی . . .
4 » فرقشون رو باید بشینی امتحان کنی دیگه!
بعضی متریال ها برای بهتر دیده شدن جزییات خوبن، بعضی وقتها از بعضی متریال ها هم واسه خروجی رندر استفاده میکنن ( معمولا از Standard واسه خروجی های رندر استفاده میکنن )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا