چرا کپی بی کیفیت است؟

t@mir@t

New Member
دستگاه های کپی انقدر مشکلات ریز و درشت دارن که بعضی وقتا حسابی آدمو کلافه میکنن. ولی خوشبختانه دلیل بروز خیلی از این مشکلات مشخصه و به راحتی میشه برطرفشون کرد. مثلا یکی از مشکلاتی که خیلی وقتا پیش میاد و کار شما رو مختل میکنه، کاهش کیفیت چاپ در دستگاه فتوکپی هست. این مساله دلایل متعددی داره و نیاز هست که دستگاه توی این شرایط به دقت بررسی بشه. مثلا ممکنه تونر کارتریج تموم شده باشه یا این که قطعات و بخش های داخلی دستگاه ایرادی داشته باشن. به هر حال، این اتفاق اصلا خوشایند نیست و باید هرچه زودتر برطرفش کنین. در ادامه ی این مطلب، دلایل بی کیفیت بودن کپی برادر رو براتون تشریح می کنیم و البته، روش های رفع این اختلال رو هم بهتون آموزش میدیم. به این ترتیب، شما می تونین دلیل پایین بودن کیفیت کپی رو تشخیص بدین و با برطرف کردن به موقع این مشکل، جلوی بروز ایرادهای جدی تر رو در دستگاه کپی خودتون بگیرین. اگر هم مشکل حل نشد، هیچ جای نگرانی نیست و شما میتونین راهنمایی ها و کمک های تخصصی تری رو از تکنسین های تعمیر دستگاه کپی در نمایندگی برادر دریافت کنین.



بررسی دلایل بی کیفیت بودن کپی
به طور کلی، عوامل مختلفی وجود دارن که باعث افت کیفیت چاپ در دستگاه های کپی میشن. یکی از اصلی ترین دلایل بروز این ایراد، تموم شدن تونر یا جوهر و خالی شدن کارتریج هست. هم زمان با کاهش سطح مواد مصرفی فتوکپی برادر، کیفیت هم کاهش پیدا میکنه و برگه کم رنگ تر میشه. به همین خاطر هم هست که باید همیشه حواستون به میزان تونر یا جوهر دستگاه باشه و به موقع اونو شارژ کنین. همکارای ما تو بخش تعمیرات برادر، میگن که خیلی وقتا با وجود شارژ شدن کارتریج، بازم کاربرا با مشکل بی کیفیت بودن کپی مواجه میشن. توی این شرایط، مشکل کمی جدی تره و باید قطعات داخلی دستگاه مورد بررسی و تعمیر قرار بگیره. شناسایی قطعه ی آسیب دیده و تعمیرش ، فرایند پیچیده ایه که نیاز به تخصص بالایی داره و بهتره که توسط افراد وارد انجام بشه. نمایندگی مجاز برادر در مرکز سخت افزار ایران، از حضور تکنسین هایی بهره میبره که میتونن تخصصی ترین خدمات رو در این زمینه به شما عزیزان ارائه بدن. این کارشناس ها، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تجربه ی بالایی که دارن، مشکل رو برطرف میکنن و دستگاه رو مثل روز اول بهتون تحویل میدن.

قطعات موثر در افت کیفیت کپی

دیدیم که گاهی ممکنه پایین بودن کیفیت کپی ، ناشی از خرابی قطعات داخلی دستگاه باشه. اما به نظر شما، کدوم قطعات در افت کیفیت چاپ دستگاه فتوکپی برادر موثر هستن؟ یکی از موثر ترین بخش ها، فیوزینگه. خرابی فیوزینگ، باعث میشه که تونر به شکل درست و کامل گرم نشه و در نتیجه، فرایند چاپ به درستی انجام نمشه. دومین قطعه ی مهم در بروز این اتفاق، درام هست. خرابی درام هم به خاطر تاثیری که روی تونر میذاره، می تونه کیفیت کپی رو به شدت کاهش بده. تونر ریزی که در اثر خرابی کارتریج ایجاد میشه هم جزء دلایل بی کیفیت بودن کپی به شمار میره؛ بنابراین کارتریج از چند جهت می تونه باعث کاهش کیفیت چاپ بشه. یکی دیگه از قطعات موثر در کاهش کیفیت محصول مورد بحث هم داکتر بلید هست که اگه خراب بشه، دردسرهای خاص خودش رو به دنبال داره. فراموش نکنین که تعمیر یا تعویض هر کدوم از قطعات ذکر شده، نیاز به مهارت بالایی داره و حتما باید توسط متخصصین تعمیرات دستگاه کپی نمایندگی brother انجام بشه.

رفع مشکل بی کیفیت بودن چاپ دستگاه کپی
خب طبیعیه که بعد از تشخیص علت بروز مشکل، باید اونا رو برطرف کنین تا مساله حل بشه. اولین راهکار برای رفع مشکل بی کیفیت بودن کپی ، شارژ کارتریج هست. باید بدونین که در صورتی که کارتریج دچار مشکل شده باشه و معیوب باشه، باید این قطعه رو تعمیر یا در صورت نیاز، تعویض کنین. همچنین در صورتی که کارشناسای ما تشخیص بدن مشکل بی کیفیت بودن کپی ناشی از نواقص داکتر بلید یا سایر قطعات دستگاهه، تعمیرات تخصصی قطعه های معیوب انجام میشه. توجه داشته باشید که ادامه دار شدن هر کدوم از این موارد و برطرف نشدن اونها، می تونه آسیب های بسیاری رو در طول زمان به دستگاه کپی شما وارد کنه؛ بنابراین در زمان مناسب اقدام به تعمیرش کنین. برای این منظور، شما می تونین از تعمیرکارهای کار کشته ی ما در نمایندگی مجاز برادر کمک بگیرین.
منبع : نمایندگی برادر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا