چرا سرمایه گذاری روی طراحی یک سایت واکنش گرا می ارزد؟

جومیر

New Member
توقع میره که تا سال 1400 نود در صد مردم گوشی هوشمند داشته باشند. به خصوص مردان و زنان پرمشغله که دائم در رفت و آمدند و همچنین نوجوانان کمتر پشت کامپیوتر می نشینند و اکثرا از تلفن هایشان برای دسترسی به اطلاعات استفاده می کنند. این در دنیای تجارت یعنی چی؟ یعنی باید گوشی بخرید.


طراحی واکنش گرا فایده های زیادی دارد
الآن که تابستونه و موقع تعطیلی مدرسه هاست، بازار خرید موبایل از همیشه داغ تره.

  • در یک چهارم آخر سال گذشته 25 درصد درآمد امریکا فقط از خرید و فروش گوشی های تلفن همراه بدست اومد.
  • نزدیک 2 سوم زمانی که برای شکل گرفتن مارک های امروز صرف شده، از طریق تلفن های همراه بوده.
  • نسل سومی ها که الآن 18 تا 24 ساله اند، مشتری های آینده شمان.
دستگاه های همراه گستره تبلت ها، گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند رو در بر می گیرند. با طراحی واکنش گرا سایتتون با صفحه نمایش هر وسیله ای هماهنگ میشه، و تو همشون خوانا و قابل استفاده میمونه. طراحی واکنش گرا باعث دسترسی آسون و کاربردهای بیشتر میشه و گوگل اعلام کرده که واکنش گرایی سایت رو جزء الگوریتم رتبه بندیش گذاشته.

  • سال گذشته 63% مدیران تجارت آنلاین طراحی واکنش گرا رو جزء اولویت هاشون قرار داده بودند
    • حالا این مقدار رو با سال قبلش یعنی 93 مقایسه کنید که فقط 40% بود
  • امسال یک سایت از هر 5 سایت موبایل 500 (500 سایت برتر جهان در عرصه تجارت تلفن همراه)، یکی به جمع طراحی های واکنش گرا پیوست
    • در حالی که دو سال پیش، یعنی سال 93، فقط 8/7 % از این سایت ها طراحی واکنشی داشتند
فعلا تصمیم با خودتونه که پلت فرم تجارتتون طراحی واکنشی داشته باشه یا نه. اما اونهایی که می خوان تجارتشونو گسترش بدن، تو سالهای آینده به مشکل برمیخورن. به پیامدهای بعدیش نمی ارزه و بهتره از همین الآن با طراحی های واکنشی همراه بشید.

خطر نکنید و به اندازه بودجه تون برنامه ریزی کنید
محصولات اینترنت مثل لباس فری-سایز نیست که برای همه مناسب باشه. باید ببینید برای کسب و کار شما چه نوع طراحی واکنش گرایی مناسب تره. درباره کارتون تحقیق کنید و رقباتونو بسنجید تا از پولتونو برای طراحی های اشتباه هدر ندید. مثلا:

  • طراحی های صرفا واکنشی: که فقط از یک سری کد استفاده می کنند. یه شیوه نامه (CSS) تعیین میکنه یه صفحه چطوری از یه دستگاه به یه دستگاه دیگه نمایش داده میشه. اما این عناصر جهانین.
  • طراحی واکنشی انطباقی: یکسری کد که برای وسیله یا وضوح صفحه نمایش شما می تونه بهترین انتخاب باشه. طراحی واکنشی با دستگاه های مختلف جور میشه اما به معیارهایی که از اول تعیین شده بودند بستگی داره.
  • طراحی واکنش گرای CESS: این طراحی ها دستگاه رو شناسایی می کنن و کدهای متناسب با سایز صفحه نمایش رو میفرستند. اینطوری می تونید برنامه ریزی کنید که مثلا اگه فردی با تبلت وصل شد بتونه یکسری ویژگی های دیگه رو ببینه و عملکرد های متفاوتی داشته باشه نسبت به وقتی که با گوشی هوشمند وصل میشه.
اگه با تحقیق و بررسی اهداف تجاریتون بدونید چه گزینه هایی دارید، می تونید بفهمید چه نقاطی بیشتر به کارتون سود میرسونن. با تجزیه و تحلیل می تونید مطمئن بشید وقت و منابعی که برای طراحی واکنشی هزینه می کنید منجر به موفقیت سایتتون میشه.

  • از مشتری هاتون بازخورد بگیرید تا ببینید بازار هدفتون اکثرا از چه وسیله هایی استفاده می کنن.
  • رقبای کاریتون رو ارزیابی کنید.
نه تنها باید روی تجارت الآنتون تمرکز کنید، بلکه باید رو کاری که می خواهید در آینده واردش بشید هم مطالعه کنید. این چیزها کمکتون می کنن تا برآورد کنید چقدر بودجه برای تست های سایت و رفع باگ ها لازم دارید.

با این سرمایه گذاری، خودتان را برای یک مدت طولانی بیمه کنید
گرچه طراحی واکنشی شاید یکم گرون دربیاد، به خصوص برای کسب و کارهای کوچک یا متوسط، اما به برگشت سرمایه می ارزه. یه بودجه مناسب براش در نظر بگیرید که همه مراحل کار رو پوشش بده و مانع اشتباهات آینده بشه.
طراحی واکنش گرا همه چیزو ساده تر می کنه، به خصوص در طولانی مدت. اما اگه بخواهید نوسازی رو بذارید برای بعد باید بیشتر از این ها خرج کنید. اطلاعات تجار اینترنتی موبایل 500 نشون میده نرخ تبدیل سایت های کوچک و متوسطی که از طراحی واکنش گرا استفاده می کنن بیشتر از 16% سایت های مشابه است که طراحی واکنشی ندارند.

رضایت مشتری رو افزایش بدید تا بیشتر فروش کنید
مشکلی که خیلی از سایت های مخصوص تلفن همراه نسبت به سایت های مدل دسکتاپی دارن، کمبود اطلاعاته. مثلا یه سایت دیکتاپی می تونه هزاران مطلب جورواجور داشته باشه و باز هم تمیز به نظر بیاد، اما مدل موبایلیش باید یکسری اطلاعات به درد بخور رو حذف کنه و باز هم دیدن و برقراری ارتباط باهاش سخته. با طراحی واکنشی این مشکل حل میشه.
همه چیز همونطور که توی دستگاه های دیگه نشون داده میشه نمایش داده میشه، و این بهترین راهه که یه کسی که دنبال تحقیق درباره یه محصوله تبدیل به خریدار بشه. بهینه سازی برای موبایل امکان به اشتراک گذاری اطلاعات رو افزایش میده و مشتری ها می تونن با رسانه های اجتماعی محصولات شمارو به بقیه معرفی کنن. این که بقیه تعریف کار شمارو از مشتری هاتون بشنون همه یه تبلیغ خیلی خوبه و هم ترافیک سایتتونو زیاد میکنه.
یکی از بزرگترین مشکلات سایت ها در موبایل انصراف از خریده. بیشتر از 75% سبدهای خرید بخاطر کمبود پیشنهادهای تبلیغاتی تکمیل نمیشن، در حالی که اگه سایت در دسکتاپ مشاهده میشد این ویژگی ها به راحتی دیده میشدند.

  • فقط یک سوم سایت های موبایلی ارسال رایگان دارند.
  • فقط 10% انواع راههای برقراری ارتباط رو به مشتری پیشنهاد میدن.
  • 40% پروسه های خرید بیشتر از 5 صفحه هستند.
با طراحی واکنشی، تجار می تونن کاری کنن که سایتشون تو هر وسیله ای با همون شکل و شمایل دیده بشه. چون خریدار معمولا اگه راضی باشه به دفعات از یه سایت خرید می کنه، پروسه خرید رو تا جایی که میشه راحت بگیرید تا مشتری هاتون همچنان ازتون خرید کنن. به علاوه طراحی واکنشی باعث میشه مشتری ها توضیحات محصول و تبلیغات رو هم مشاهده کنه و این دو عنصر برای اینکه یه جواب "شاید" رو به "بله" تبدیل کنید خیلی کلیدی هستند. دیگه با گذشت زمان همه مجبور میشن سایتشونو واکنش گرا بسازند، هرچند که الآن انتخابش با خودشونه. ولی ندید گرفتن مدهای جدید به هر حال ریسک بزرگیه.

طراحی واکنشی خرج خودش رو درمیاره
طراحی واکنشی هم روی بازده و دسترسی موبایلی اثر مثبت می ذاره و هم برای جنبه های مختلف تجارتتون مفیده. سایت هایی که برای تلفن های همراه بهینه سازی شدند روی سئو هم تأثیر میذارن و یه برند متحد قابل دسترس از همه انواع وسایل بوجود میارن که میتونه روی هزینه ای که برای تبلیغاتتون می کنید اثر بذاره.
مشتری ها دوست دارن تا جایی که میشه درباره محصولی که میخوان بخرن یا فروشگاهی که ازش بازدید می کنن اطلاعات داشته باشن. شاید طراحی های واکنشی به ظاهر یه سرمایه گذاری غیرممکن به نظر برسن اما بهتره تو برنامه های بلند مدتتون جاش بدید تا به زودی ببینید چقدر در وقت و هزینه ها صرفه جویی میشه. با این جهانی که به سمت موبایلی شدن پیش میره به نظرتون هزینه ای که باید برای طراحی واکنشی بکنید به ریسک هزینه نکردنش می ارزه؟


طراحی سایت دارکوب
 

جدیدترین ارسال ها

بالا