چرا دستگاه کپی خط میندازه؟

t@mir@t

New Member
تا حالا شده بعد از تموم شدن کار دستگاه کپی کیوسرا، ببینین که برگه ی بیرون اومده از این دستگاه، یه سری خط و خطوط اضافه داره؟ این مساله اصا عادی نیست و به خصوص اگه به صورت مداوم تکرار بشه، باید اونو جدی بگیرین. گاهی حتی این خطوط به صورتی هستن که خوندن محتوای برگه رو هم مشکل میکنن. دلایل مختلفی برای بروز این اختلال وجود داره؛ از کیفیت پایین تونر و جوهر گرفته تا خرابی قطعات داخلی دستگاه. نکته ی مهم اینه که شما باید هرچه زودتر این دلایل رو شناسایی و برطرف کنین. چون تداوم این مشکل، میتونه مشکلات بیشتری رو برای دستگاه کپی ایجاد کنه و هزینه ی تعمیر رو هم افزایش بده. با توجه به اهمیت این مساله، تصمیم گرفتیم مقاله ی امروز کیوسرا زون رو به بررسی دلایل خط انداختن دستگاه کپی اختصاص بدیم. همچنین با کمک کارشناس های مجرب واحد تعمیرات کپی نمایندگی کیوسرا در مرکز سخت افزار ایران، روش های کاربردی رو برای رفع این مشکل به شما همراهان عزیز ارائه میدیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، ما رو تا پایان مطلب همراهی کنین.

چرا دستگاه کپی خط میندازه؟
تو بخش قبلی گفتیم که خط انداختن دستگاه کپی میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. تعمیرکارای ماشین های اداری معتقدن که اصلی ترین دلیل بروز این اختلال، نقص قطعات داخلی دستگاهه. یعنی وقتی یکی از قطعات داخلی این محصول به هر دلیلی دچار نقص میشه، ممکنه برگه کپی شده همراه با خطوط اضافه از دستگاه خارج بشه. البته این نکته هم نباید فراموش بشه که گاهی دلیل وجود خطوط اضافه روی برگه ی کپی، اینه که سند اصلی یه سری خط و خطوط داشته و متوجه نشدین. بنابراین بهتره قبل از انجام هر کاری برای تعمیر دستگاه کپی کیوسرا، برگه ای رو که میخواین ازش کپی بگیرین چک کنین. آلودگی شیشه دستگاه فتوکپی هم میتونه منجر به ایجاد خطوط اضافه در برگه کپی بشه. در غیر این صورت، احتمالا مشکل از یکی از قطعات کارتریج، فیوزینگ و داکتر بلید هست و برای رفع خط انداختن دستگاه کپی ، باید این قطعات به صورت تخصصی تعمیر و یا تعویض بشن. همکارای ما واحد تعمیرات کیوسرا، تعمیر و تعویض قطعات ذکر شده رو به تخصصی ترین شکل انجام میدن.

رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی
روش هایی که در این قسمت بهتون معرفی میکنیم، در بیشتر موارد باعث برطرف شدن مشکل خط انداختن در فتوکپی میشن:

تمیز کردن شیشه دستگاه کپی
یکی از کاربردی ترین روش ها برای رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی، تمیز کردن شیشه ی دستگاه هست که در بخش قبل هم بهش اشاره کردیم. البته فراموش نکنین که برای این کار، به هیچ عنوان نباید از مواد صنعتی و پاک ‌کننده ‌هایی مثل استون، بنزن، آمونیاک، اتیل الکل یا کربن تتراکلرید استفاده کنین. این مواد به شدت آسیب زننده هستن و میتونن هم برای شیشه و هم برای سلامتی خودتون مشکلاتی رو به وجود بیارن. نکته ی دیگه این که توصیه میشه مایع پاک ‌کننده رو به طور مستقیم روی شیشه قرار ندین. این کار باعث میشه که مایع به داخل دستگاه نفوذ کنه و مشکلات جدی تری رو برای دستگاه کپی kyocera شما ایجاد کنه. استفاده از یه دستمال نرم مرطوب شده با آب، شیشه پاک‌ کن غیرساینده یا تمیز کننده لنز عینک، میتونه کمک بیشتری بهتون بکنه.
تمیز کردن اسلاید شو
یه قطعه به اسم اسلید شو تو بعضی از دستگاه های فتوکپی هست که اجزای داخلی دستگاه رو تمیز میکنه. حالا گاهی خود اسلاید شو هم آلوده میشه و به این ترتیب، باعث خط انداختن دستگاه کپی کیوسرا میشه. اگه فتوکپی شما از این نوعه، با تمیز کردن این قطعه میتونین مشکل خط انداختن رو خیلی راحت برطرف کنین. گردگیری سینی کاغذ هم میتونه مساله رو برطرف کنه. اگه علی رغم انجام دادن این اقدامات، همچنان شاهد خط انداختن دستگاه فتوکپی خودتون بودین، احتمالاً اشکالی در یکی از قطعات دستگاه ایجاد شده که نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی داره. برای رفع این اشکال احتمالی و بررسی قطعات دستگاه توصیه میشه با یکی از کارشناسان نمایندگی مجاز کیوسرا در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرین و راهنمایی های لازم رو از اونا دریافت کنین.
تمیز کردن لکه های تونر
گاهی تونر های اضافه ای که توی کارتریج هست، به بیرون پاشیده میشه و قطرات اون روی شیشه ی دستگاه فتوکپی کیوسرا میمونه. همین مساله باعث میشه که خطوط و نقطه های اضافه روی برگه ی کپی شده ایجاد بشه. سطح شیشه باید خیلی آروم و با رعایت یه سری نکات، تمیز بشه تا مساله ی چاپ هم برطرف بشه. همچنین توصیه میشه که مجموعه تونرهای زائد را مرتباً خالی کرده و به این ترتیب، از ایجاد خطوط اضافی روی کاغذ کپی گرفته شده جلوگیری کنین.

منبع : نمایندگی کیوسرا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا