چرا در html صفحه وب سایت می بایست استاندارد w3c باشد

maryamsitedar

New Member
چرا صفحه وب سایت می بایست استاندارد یادگیری استاندارد سازی صفحه html موردی که کل طراحان وب می بایست آن را یاد بگیرند. نوشتن کد استاندارد این اطمینان را به شما می دهد که وب سایت در تمامی مرورگرها به خوبی نمایش داده می شود و همچنین در موتورهای جستجو بدون مشکل جستجو می شود.
ساخت وب سایت سخت نیست. با نرم افزارهایی که هم اکنون موجود هستند، شما هم اکنون در مدت زمانی بسیار کوتاهی قادر خواهید بود سایت خود را پیاده سازی نمایید. و همچنین توسط این ابزارها، چرا می بایست خطاهای مربوط به کد نویسی صفحه وب سایت خود را بررسی نمایید؟ شما مجبور نیستید، اما در صورتی که قصد دارید سایت شما در کلیه مرورگرها و همچنین در آینده به مرورگرهای جدید سازگاری داشته باشد، می بایست کد نویسی html سایت شما استاندارد باشد.
مرورگرهای وب
مرورگرهای وب طوری طراحی می گردند که برای استاندارهای w3c سازگاری کامل داشته باشند. حتی در صورتی که از آخرین نسخه html پشتیبانی ننماید، مرورگر وب سایت را با استاندارهای قدیمی تر بررسی می نماید. مشکلات بسیار در مورد عدم استاندارد سازی کد نویسی صفحه برای طراحان وب به وجود آمد و باعث شد نمایش سایت در سایر مرورگرها و همچنین مرورگرهای جدید درست نباشد.
دسترسی کاربران شما
شما نمی دانید کاربر شما به چه مرورگری سایت شما را بررسی می نماید و در صورتی که سایت خود را با توجه به امکانات مرورگر خاصی طراحی نمایید باعث رنجش کاربران شما خواهد گردید زیرا در مرورگرهای دیگر نمی توانند سایت شما را به درستی مشاهده نمایند.
اعتبار سنج های html کد html سایت شما را بررسی می نمایند و مواردی که در تمامی مرورگرها مشترک نیستند را به شما هشدار می دهد. استاندارد بودن یک مورد به آن معنا نیست که کلیه مرورگرها از آن پشتیبانی می نمایند و یا اینکه در صورتی که موردی را تمامی مرورگرها پشتیبانی می نمایند به این معنا نیست که آن مورد استاندارد است. به عنوان مثال html5 توسط مرورگرهای Safari, Opera, Chrome, و Firefox پشتیبانی می شود ولی هنوز استاندارد نیست.
کم کردن خطاها
استاندارد سازی وب سایت به وجود آمدن خطاهای مختلف را در سایت کاهش می دهد. شما با استاندارد سازی صفحه قادر خواهید بود عملکرد سایت خود را در تمامی شرایط و در آینده تضمین نمایید.
جستجوی بهتر در گوگل
در صورتی که سایت شما استاندارد w3c داشته باشد مطمئن خواهید شد که موتور جستجوی گوگل سایت شما را به درستی جستجو می نمایند. ممکن است سایت شما استاندارد w3c نباشد و گوگل سایت شما را به درستی ایندکس نمایید ولی استاندارد سازی صفحه از بابت اطمینان از جستجوی درست توسط گوگل است.
بهترین ابزار بررسی و استاندارد سازی صفحه http://validator.w3.org می باشد که با ورود به این سایت و درج آدرس صفحه مورد نظر می توانید خطاهای صفحه مورد نظر را مشاهده نمایید.
منبع:
صفحه وب سایت می بایست استاندارد w3c باشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا