پنج پلاگین برای تبدیل وردپرس به سیستم مدیریت محتوا

sajjad_eb

Well-Known Member
:D
وردپرس همه ي ويژگي هاي لازم براي تبديل شدن به يک سيستم مديريت محتواي کامل را داراست. با اين حال بعد از نصب آن متوجه نبود بعضي قسمت ها خواهيد شد که با يک سري پلاگين تکميل خواهند شد. در اينجا ما پنج پلاگيه پر کاربرد را به منظور تبديل وردرس به يک CMS کامل به شما معرفي خواهيم کرد.

پلاگين اول : Filsofo Home-Page Control

homepage.gif
اولين چيزي که ما را در راه تبديل وردپرس به يک CMS گيج خواهد کرد صفحه ي ابتدايي وردپرس ( صفحه ي نمايش پست ها) است. اگر شما قصد ايجاد يک وب سايت معمول را داريد متوجه خواهيد شد که صفحه ي اولي که کاربران شما مي بينند نبايد به اين شکل باشد.
حال پلاگين Home-Page Control که توسط Filsofo نوشته شده به کمک شما خواهد آمد.اين پلاگين به شما اجازه خواهد داد هر صفحه اي از وردپرس را به عنوان صفحه ي خانگي خود انتخاب کنيد. و بعد شما مي توانيد تمام جزئيات را به يک زير پوشه مثل “my-site.com/blog” انتقال دهيد. زيبايي اين پلاگين انتخاب “هر” صفحه اي از وردپرس را به عنوان صفحه ي خانگي بدون مشکل با “home.php” موجود در پوشه ي پوسته ها است.
پلاگين دوم : Fold Page List

heirarchy.gif
اکثر وبلاگ هاي ساده نيازي به ساختار پيچيده اي از صفحات و مطالب ندارند.اما سايت هاي کامل به طور کلي از اين ساختار ها بهره مي جويند. تعداد زيادي از سايت ها هم از سيستم هاي هدايتگر ( همان پيقام ها يا بخش بخش کردن مطالب ) براي کمک به کاربران به اينکه هم اکنون در چه بخشي هستند استفاده مي کنند.
وردپرس به صورت داخلي تابعي به نام “wp_list_pages” دارد که ليست کاملي از صفحات شما را به وجود مي آورد که شما مي توانيد با CSS آن ها را شکل دهي کنيد. حال يکي از برنامه نويسان از توابع ديگر و قدرت CSS استفاده کرده و پلاگيني طراحي کرده به نام “Fold Page List” که به صورت شاخه اي و زيرشاخه اي بخشي که در آن حضور داريد را به شما نمايش مي دهد (همانند عکس بالا).
پلاگين سوم : Search Everything

search_everything.gif
هنگامي که شما از وردپرس به عنوان يک وبلاگ ساده استفاده مي کنيد تنها فکري که ممکن است در مورد جستجوي سايتتان توسط افراد ديگر بکنيد اين است که بتوانند مطالبم را جستجو کنند تا اطلاعات مورد نظرشان را بيابند.
صفحات شما ممکن است شامل مطالبي در مورد خودتان يا بايگاني مطالبتان باشد و آيا کسي به جستجوي آن ها احتياجي دارد؟
حال شرايط در مورد استفاده از وردپرس به عنوان CMS فرق دارد. به طور کلي ممکن است شما بخواهيد اولين چيزهايي که جستجو مي شوند صفحات شما باشند. چون در معمولاً در CMS ها مطالب صفحات خيلي مهم هستند و ديگر مانند آن وبلاگ ساده نيستند.
مشکل ما اينجاست که وردپرس فقط مطالب پست ها را جستجو مي کند. خوشبختانه پلاگين “search everything” نوشته شده توسط Dan Cameron وجود دارد. با نصب اين پلاگين ، در بخش اختيارات مدير سايت شما قادر خواهيد بود که تعيين کنيد کدام بخش از وردپرس جستجو شود . شاما مطالب ، صفحات ، نظرات و …
حال اگر شما اين پلاگين را همراه با پلاگين Search Hilite که توسط Media Projekt نوشته شده استفاده کنيد يک امکان جستجوي بي نظير خواهيد داشت.
پلاگين چهارم : Role Manager

roles.gif
به طور کلي پس از نصب وردپرس پنج نوع دسترسي با آن وجود دارد. مشکل اينجاست که اين پنج نوع دسترسي تنها براي يک وبلاگ ساده مفيد است و فقط بر روي توانايي نوشتن و پست کردن متمرکز شده است.
اگر شما از وردپرس به عنوان يک CMS استفاده مي کنيد مي خواهيد بدانيد ( و بتوانيد تنظيم کنيد ) يک کاربر چه کار هايي ميتواند (و نمي تواند) انجام دهد. يا مثلاً مي خواهيد يکي از اعضا بتواند فقط پست ها را ويرايش کند يا فقط بتواند پيشنويس ارائه دهد.
Red Alt پلاگيني به نام Role Manager ارائه داده است که اين امکان را همراه با ويژگي AJAX براي شما فراهم مي کند.
پلاگين پنجم : Site-map Generator

sitemap.gif
و در آخر ، هيچ CMS استانداردي بدون يک نقشه ي سايت کامل نيست. نقشه ي سايت به بيننده اجازه مي دهد که يک مرور سريع بر روي صفحات و مطالب شما داشته باشد. همچنين اين امکان براي شما فراهم مي شود که موتور هاي جستجو راحت تر مطالب شما را Index کنند.
پلاگين Site-map Generator نوشته شده توسط Dagon Design يک نقشه ي سايت کامل از مطالب و صفحات شما را با استفاده از قابليت هاي وردپرس ايجاد مي کند. همچنين شما قادر هستيد تا از صفحه ي مديريت بعضي قابليت هاي پلاگين را کنترل کنيد.
زيبايي کار با اين پلاگين اين است که شما آن را نصب و سپس رها مي کنيد! پلاگين ، خودش کار خودش را براي ليست کردن مطالب و صفحات انجام مي دهد.

منبع :)
 

mrj_60

Member
sajjad_eb ممنون واقعا عالي بود ولي من چندتا پلاگين ديگه هم مي خوام اگه ممكنه راهنماييم كنين
1- واسه بخش پيغامها شكلك مي خوام يكي پيدا كردم ولي كاز نمي كرد
2- قابليت ايجاد موضوع خصوصي مي خوام كه عده خاصي بتونن بهش دسترسي داشته باشن و اونو ببينن يكي پيدا كردم ولي اين قابليت و نداشت
3-
 

soheilweb

Active Member
سجاد واستا منم یه سوال داشتم ؟
آقا من فایل های ورد پرس رو پلود کردم ! بعد که رفام نصبش کنم گفت سطح دسترسی فایل گانفیگ رو ست کن رو 777 ستش کردم ولی بازم جواب نداد ! چرا ؟
 

sajjad_eb

Well-Known Member
sajjad_eb ممنون واقعا عالي بود ولي من چندتا پلاگين ديگه هم مي خوام اگه ممكنه راهنماييم كنين
1- واسه بخش پيغامها شكلك مي خوام يكي پيدا كردم ولي كاز نمي كرد

سلام
شما با این پلاگین می تونی واسه بخش پيغامها و حتی جاهای دیگه مثل بخش نوشتن مطلب شكلك بزاری . من خودم شخصا با این پلاگین کلی حال کردم . اگر نتونستی نصب کنی بگو تا تو یه تایپیک دیگه آموزشش رو بزارم تا دست رسی بهش آسونتر بشه :)
 

d@nial

Well-Known Member
سجاد واستا منم یه سوال داشتم ؟
آقا من فایل های ورد پرس رو پلود کردم ! بعد که رفام نصبش کنم گفت سطح دسترسی فایل گانفیگ رو ست کن رو 777 ستش کردم ولی بازم جواب نداد ! چرا ؟
اگه مشکلی غیر از این موضوع دارین تو تاپیک دیگه مطرح کنید!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا