پنج نکته در جهت بهبود سئوی سایت

nooshin88

Member
5tricks-seo.jpeg
همواره به یاد داریم زمانی را که در کسب و کارها، کتاب های معرفی مشاغل و تبلیغاتی برای یک تجارت موفق نقش بسزایی داشتند. روال کار به آن صورت بود که چنانچه به یک لوله کش یا دکتر نیاز می‌شد، تنها کافی بود داخل کتاب به جستجوی آن مورد بپردازیم.

از طرفی دیگر لازم بود برای آن‌که کسب و کار شما به چشم بیاید در حدود یک چهارم صفحات را برای تبلیغات خود خریداری می‌کردید یا هزینه بیشتری می‌کردید تا نام شرکت شما در بالای نام دیگر شرکت‌های هم صنف قرار گیرد.
پس از گذشت آن روزها، کاملا مشهود است که امروزه مردم برای پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نیاز خود به جستجو در صفحات اینترنت می‌پردازند. شرکت‌ها و تاجران، امروزه می‌توانند با پرداخت هزینه‌های بیشتر تبلیغات خود را در بالای صفحات وب قرار دهند.

اما بیشتر مشتریان اشخاصی هستند که از این تبلیغات می‌گذرند و معتقدند که کسب و کاری که به طور طبیعی در بالای نتایج جستجو قرار گرفته‌است، "بهترین" است.

سئو بسته به نوع کسب وکار شما، بسیار ارزشمند می‌باشد. اشخاص بسیاری وجود دارند که از راه‌های نادرست و با بکارگیری ترفندهایی قصد فریب موتورهای جستجو را دارند تا بتوانند سایت شما را به ابتدای لیست صفحات هدایت کنند اما ما به شما توصیه می‌کنیم که از روش‌های آن‌ها دوری کنید:

دلیل اول آن است که مردم، مانند افراد شرکت گوگل، بطور پیوسته سعی می‌کنند که این ترفند را در هنگام کارکردن در ذهن خود نگه دارند: " چیزی که الان کار می‌کند ممکن است تا سه ماه دیگر کار نکند". سئو یک هدف متحرک است و نیاز به فعالیت مداوم دارد.

دوم آن‌که اگر موتورهای جستجو کشف کنند که آن‌ها را بازی می‌دهید شما را بلاک خواهند کرد.

در عوض ما نکاتی مفید و با ثبات برای سئو را به شما معرفی خواهیم کرد. از آن‌جایی که جزییات چگونگی سئوی مناسب برای جستجوگرها می‌تواند پیچیده باشد از این‌رو ما در این مورد با شما صحبت میکنیم.

پنج مرحله برای ایجاد یک سئوی مناسب:
انتخاب یک نام منحصربفرد و خاص برای شرکت

در واقع شما دوست دارید تا مردم قادر باشند به راحتی با جستجوی نام شرکت شما یا عنوانی نزدیک به آن، شرکت شما را بیابند. اگر شما از نام‌های استفاد‌ه‌شده متداول استفاده کنید، واضح است که این کار بسیار سخت خواهد شد.

برای مثال، نام "گروه تبلیغاتی تهران" برای یک شرکت تبلیغاتی در تهران نامی ضعیف از نظر سئوی سایت محسوب می‌شود. چراکه، حدود نیمی از کسب و کارهای محدوده شهر تهران، نام "تهران" را به همراه دارند. از سویی دیگر کلمات "گروه" و "تبلیغاتی" کلمات متداولی هستند که اغلب در میان نام‌های تجاری به چشم می‌خورند.

اسامی خاص، موفقیت بهتری را برای سئوی سایت شما به ارمغان می‌آورند.
طراحی وب سایت قوی

این اطمینان را بیابید که حتما وب سایت شما، به درستی فعالیت شما، مخاطبین شما و نحوه انجام فعالیت شما را توصیف می‌کند. در توصیفات وب سایت خود سعی کنید حتما از کلمات کلیدی متداول مورد استفاده در جستجوها، استفاده کنید. در واقع سعی کنید از متا دیتاهای قوی شامل عنوان‌های قوی، توصیف مناسب صفحات و متا تگ‌های مناسب استفاده کنید.

به یاد داشته باشید کلمه "بیشتر" به معنای "بهتر" نیست. بارگذاری سایت با صدها متا تگ بیشتر از کمک به وب سایت شما، به آن صدمه خواهد زد.

شما باید در داده‌های متای خود کلمات کلیدی متداول جستجو را که در محتوای سایت شما به صورت قوی استفاده شده‌اند، به کارببرید.

طراحی بلاگ در وب سایت خود

یک بلاگ با محتویات قوی را به سایت خود اضافه کنید و بطور منظم (حداقل هفته‌ای یکبار) مطالب خود را در آن قسمت قرار دهید. نوشتن پست‌های وبلاگ چالش بزرگی نخواهد بود اما اگر شما وقت کافی برای نوشتن و تهیه مطالب ندارید می‌توانید از مطالب نوشته شده توسط دیگران استفاده کنید و یا شخصی را در جهت تولید محتوای وبلاگ خود استخدام نمایید. صرفنظر از روش تهیه مطلب، مطمئن شوید مطلب ایجاد شده کیفیت قابل قبولی دارند و به فعالیت شما مرتبط می‌شوند.

پس از آن اطمینان حاصل کنید که مطالب جدید بطور پیوسته و منظم در وبلاگ قرار داده می‌شوند. داشتن یک مطلب جدید در هفته بسیار مفیدتر خواهد بود نسبت به قرار دادن ۵۲ مطلب در یک هفته و رها کردن وبلاگ برای ۵۱ هفته.

در نهایت مطمئن شوید که عنوان مقاله علاوه بر اینکه با مقاله شما مرتبط است شامل کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجو نیز باشد.
هدایت مردم به سمت وب سایت خود

هیچ عاملی به اندازه یک عده بازدیدکننده ثابت برای وب سایت شما به سئوی سایت شما کمک نخواهدکرد.

یکی از روش‌ها قراردن فیلم یا مقاله در توییتر و فیس بوک به همراه بک لینک به مقاله در وبلاگ شما می‌باشد. با این‌کار وقتی بازدیدکنندگان توییتر و فیس بوک برای خواندن مقاله بر روی لینک تعبیه شده کلیک نمایند به وبلاگ سایت شما هدایت خواهند شد که این موجب بهبودی سئوی سایت شما می‌شود. واضح است که این استراتژی زمانی به خوبی عمل خواهد کرد که شما درشبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس بوک و یا اینستاگرام خود دنبال کنندگان چشم‌گیری داشته باشید که به موضوعات مقاله‌های شما در سایت علاقه‌مند باشند.

طراحی سایت با قابلیت جستجوی بالا

وجود نقشه سایت در این حوزه می‌تواند کمک خوبی باشد. ابزارهایی همانند ابزارهای وب مستر گوگل در دسترس متخصصین طراحی سایت می‌باشند که متخصصین وب می‌توانند از آن‌ها در جهت ارزیابی و بهبود کیفیت و قابلیت جستجوپذیری سایت بهره ببرند.

ساختن و تقویت کردن سئوی بیرونی مشابه یک دوی ماراتن است نه یک دوی سرعت.

برای قرار گرفتن در بالای لیست وب سایت‌ها، این پنج نکته را در رأس کارهای خود قرار دهید.

این پنج مرحله شما را بر روی مسیری صحیح حرکت خواهند داد.
منبع: طراحی سایت ستروکیت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا