پس از ویستا ، مایکروسافت Vienna را آماده خواهد کرد

Parham

Well-Known Member
در حالی که مایکروسافت در حال تلاش شبانه‌روزی برای ارایه سیستم عامل ویندوز ویستا در سال 2006 است، کارشناسان این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای شروع تحقیقات بر روی نسخه جانشین ویندوز ویستا با نام "Vienna" هستند.
مایکروسافت اعلام کرده است که سیستم عامل جانشین ویندوز ویستا، Vienna نام خواهد داشت. این شرکت پیش‌تر نام این سیستم عامل را Blackcomb انتخاب کرده بود. این مطلب که Vienna چند سال بعد از ویستا به بازار عرضه خواهد شد و چه امکانات و ویژگی‌هایی خواهد داشت، هنوز مشخص نیست.
مایکروسافت تغییر نام این سیستم عامل را از Blackcomb به Vienna تایید کرد ولی از بیان این نکته که Vienna در چه مرحله‌ای از توسعه‌ی خود قرار دارد خودداری نمود.
ویندوز ویستا که مایکروسافت در تلاش است آن را تا اواسط امسال به بازار عرضه کند، دقیقا پنج سال بعد از ارایه ویندوز XP به بازار عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های این سیستم عامل قدرت جست‌وجوی بهتر، مهندسی گرافیک پیشرفته‌تر و سایر ویژگی‌های پیشرفته نسبت به ویندوز XP است.
با این وجود بعضی از امکانات و ویژگی ‌ها در طراحی ویندوز ویستا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند که احتمالا مایکروسافت قصد دارد این خصوصیات را در Vienna ارایه دهد. شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل مکانیسم جدید ذخیره فایل با نام WinFS باشد که در طراحی و توسعه Vienna مورد توجه کارشناسان مایکروسافت قرار خواهد گرفت.

منبع خبر: دنیای ای تی‌ ( به نقل از همکاران سیستم )
 

جدیدترین ارسال ها

بالا