همه چیز در مورد - Softimage|XSI - کاری از امین صادقوند

امین تری دی

Active Member
به نام هستی بخش مهربان

Softimage|XSI​

2f75b98c574fffd41baf543439ac5117.jpg

مقدمه :
تاریخچه سافت ایمیج
بخش اول :
سازگاری با سخت افزارها
سازگاری با سیستم عامل ها
بخش دوم :
Viewport سافت ایمیج
بخش سوم:
مدل سازی در سافت ایمیج
انیمیت در سافت ایمیج
بافت دهی در سافت ایمیج
رندر در سافت ایمیج
کامپوزیت در سافت ایمیج
برنامه نویسی در سافت ایمیج
بخش چهارم :
جلوهای ویژه در سافت ایمیج
بخش پنجم :
شرکتهایی که از این نرم افزار استفاده میکنن
گیم های و فیلمهایی که با سافت ایمیج کار شده
بخش ششم :
سایتهای رسمی سافت ایمیج
______________________________
مقدمه :
در سال 1988 با اسم سافت ایمیج تری دی به دنیا سه بعدی وارد شد که در نمایشگاه بزرگ سیگراف پرده برداری شده و شرکت
آی ال ام جز اولین شرکتهایی بود که به قدرت این نرم فزار پی برد و در پروژهای سینمایی از این
نرم افزار استفاده شده فیلمهایی همچون پارک ژوراسیک مورد استفاده قرار گرفت
شرکت ماکروسافت هم در سال 1994 هم توانست مدتی این برنامه را در لیست نرم افزارهای خود قرار دهد
که در نسخه
Softimage|3D Extreme 3.5
به این نرم افزار قابلیتهای جدیدی اضافه کرد
Mental ray و Particles Effects
سافت ایمیج مدتی هم به دست شرکت
Avid
بود که تولید کننده بهترین سخت افزارها است
بعد از اینکه نسخه هفت سافت اینیج در سال 2009 ارائه شد
شرکت قدرتمند اتودسک توانست با مبلغ بسیار ناچیزی
سی پنج میلیون دولار سافت ایمیج را خریداری کن و جز محصولات برتر خود قرار دهید
______________________________

سازگاری با سخت افزارها


سافت ایمیج با انواع سخت افزارهای سازگاری بالایی دارد
به طوری که روی ضعیف ترین لپ تاپ هم قابل اجرا می باشد
که این نشان از انعطاف پذیری بالا این نرم افزاردارد
سافت ایمیج انواع اقسام کارتهای گرافیکی را ساپور میکند
شرکتهایی که این نرم افزار را ساپور میکنند عبارتند از :
NVIDIA, ATI/AMD, HP (Hewlett-Packard), Dell, Apple, Lenovo, Fujitsu, and Wacom
سافت ایمیج قابلت
dual screen
را دارد و تا
resolution of 1920 x 1200 (60Hz)
در واقع قابلیت
Multiple Display
دارد
قابلیت بسیار بالایی با
Cuda - open GL - Direct X
دارد
______________________________

سازگاری با سیستم عامل ها

سافت ایمیج بر روی تو سیستم عامل بزرگ یعنی ویندوز و لینوکس قابل اجرا است
بر روی سیستم عامل مکینتاش اجرا نمیشه
بهترین حالت بر روی ویندوز استفاده از
windows 7 64 bit
وبهترین انتخاب برای لینوکس کاران استفاده از
Fedora Core 14 64bit
است
سافت ایمیج به خوبی
OpenGL
را اسپورت میکند و تصاویری با عمق دو بافر
RGBA 8/8/8/8
را اجرا میکند
_______________________________

Delta_High_Res.jpg


Viewport سافت ایمیج

Viewport
سافت ایمیج بسیار انعطاف پذیر و با هر سبک و سلیقه ای قابلب ویرایش شدن است
شما قادر خواهید بود نماها را بنا به سلیقه شخصی خودتان ویراش نمایید
رنگها . منو ها و آیکون ها را دستکاری نموده
قدرت نرم افزار در اجرای صحنه های سنگین با تعداد پلیگانهای بسیار بسیار بالا
خیلی خوب عمل میکند و احتمال هنگ کردن و کرش شدن سیستم بسیار پایین است
این نرم افزار قابلیت بسیار جالب و منحصر بفردی دارد به اسم
Gigapolygon
که به این معنی است که میتواند پلی گانهای بسیار سنگین مثلا 150 میلیارد پلیگان را راحتی اجرا کنی
به عنوان مثالی دیگر اگر شما جمعیت 100 هزار نفری از یک ارتش را دارید این
امکان وجود دارد که تمام کارکترهای با جزییات را در سافت ایمیج اجرا کنید
در نسخه 2012 اخرین نسخه
Gigapolygon 3
به این نرم افزار افزوده شده است

_______________________________

sscreature003.jpg


مدل سازی در سافت ایمیج
مدل سازی در این نرم افزار بسیار تجربه جالب و هیجان انگیزی است
مدلسازی توی این برنامه براحتی و بدور از مشکلاتی است که ممکنه نرم فزارهای دیگه داشته باشن
روش مدل سازی یا پلی گان است یا نربز
در سیستم پلیگان
شما ابزارهای متنوعی در اختیار دارید که این امکان وجود دارد که به راحتی مدل خود را بسازید
و در سیستم نربز هم تمام ابزارهای مورد نیاز وجود دارد واجازه تبدیل کردن پلی به نربز و برعکس هم وجود دارد
دربخش مدلینگ بیش از 20 نوع متغییر وجود دارد
در بخش مدل سازی شما قادر خواهید بود بدون نیاز به پلاگین و ابزار دیگری
به راحتی آبجک خود را ریتوپلوژی کنید

_______________________________

AnimationLayers.jpg


انیمیت در سافت ایمیج

انیمیت در این نرم افزار بدون شک بهترین انتخاب برای انیماتور ها است
که امکانات بی نظیری دارد که شما از کار کردن با آنها لذت میبرید
امکاناتی همچون:
Animation Mixer
Animation Editor
Charecter
GATOR
MOTOR
FACE ROBOT
Action
Shape
Devices (Capture)

_______________________________

Mercedes1024_97771f8720a19834e987fbe2e1592a41.jpg


بافت دهی در سافت ایمیج

سافیت ایمیج دز زمینه بافتدهی یکی از قدرتمند ترین برنامه های موجود است
متریال دهی در سافت ایمیج در
بخشی به نام
Render Tree
انجام میشوم
متریال دهی در سافت ایمیج به صورت درختی انجام میشود
در واقع سافت ایمیج یک نرم افزار نود گرا است
وبرای مدیریت و سازماندهی کردن بافتها و متریال های بخش دیگر به اسم
Material Manager
وجود دارد که قابلیت دسته بندی متیریالهای را دارد
و همچنین بخشی دیگر به اسم
Preset Manager
دارد که در کار تعداد زیادی متریال آماده وجود دارد که مورد استفاده قرار میگیرد
در بخش یو وی دهی هم سافت ایمیج بسیار قوی عمل کردم و پلاگین معروف
Unfold
را خریداری کرده و یک نسخه کامل از آن را درسافت ایمیج قرار داده
_______________________________

Parthenon_2dc4c179d652d179c604f697f259a411.jpg


رندر در سافت ایمیج

رندر
رندر سافت ایمیج به صورت پیش فرض رندر منتال ری است
در واقع سافت ایمیج دو روش رندر دارد
اولی منتال ری و دومی هارد وار رندراست
منتال ری در سافت ایمیج در هسته برنامه وجود دارد و مثل مایا و مکس پلاگین نیست
در واقع شرکت منتال ایمیج .منتال ری را برای سافت ایمیج طراحی و ساخت و بعد از گذشت مدت زمانی
نسخه ای از این موتور رندر برای مکس و مایا هم تولید شد ولی هیچ وقت به قدرت و بهینگی نسخه اصلی که در
سافت ایمیج موجود است نمی سد
موتور های افزودنی دیگری برای سافت ایمیج تعریف شده است از جمله :
3DElight . Renderman . Royal Render . Maxwell .
و قدرتمند ترین موتور رندر دنیا یعنی
Arnold Render
که قابلیت رندر بیلیونها پلیگان را با سرعت بسیار بسیار بالا دارد به صورت اختصاصی برای سافت ایمیج نوشته و
طراحی شده است

فرمتهایی که سافت ایمیج در هنگام رندر خروجی میدهد عبارتند از :
Softimage Pic
EXR
Mental ray Map
HDR
Tif
PNG
TGA
CGI
CT
ST
JPG
BMP
Alias
WaveFront RLA
Pal
NTSC
DDS
_______________________________

ex1.jpg


کامپوزیت در سافت ایمیج

سافت ایمیج دارای دو بخش کامپوزیت است
کامپوزیت درونی که در هسته موجود است
که به آن
FX Tree
می گویند که در نوع خودش بی نظیر است
کامپوزیت بیرونی که درواقع برنامه مجزا از سافت ایمیج است به نام
Composite
و علاوه برا این نرم افزار
Mach Mover
نیز همراه سافت ایمیج ارائه میشود

_______________________________

xsi6_5.jpg


برنامه نویسی در سافت ایمیج

در زمینه اسکریپت نویسی سافت ایمیج بسیار قوی عمل کرده
Java Script - VB Script - Python

_______________________________

XSI7_img2.jpg


جلوهای ویژه در سافت ایمیج

جلوه های ویژه در این نرم افزار بسیار بسیار قوی است
شما در سافت ایمیج یک خالق هستید و قادر به ساختن هر جلوه عجیب و غریبی هستید و هیچ گونه محدودیتی وجود
ندارد . در سافت ایمیج تکنیک های متعددی وجود دارد به طوری که شما با در دست داشتن ابزارهای بسیار زیاد و
همچنین ابزار سازی یعنی این امکان را سافت ایمیج به شما میدهد که برای افکت خاص خودت ابزار سازی کنید
بخشی که تمام این اتفاقان در آن رخ میدهد به اسم
ICE Interactive Creative Environment
آیس در واقع مغز متفکر سافت ایمیج است و در واقع هر کاری میتواند انجام دهد
بخشهایی که در آیس به طور صد در صد ساپور میشود عبارتند از
Particles - Modleing - Syflex ( Cloth ) - Deformations - Light - Camera - And ....
یکی از مزیتهای جالب آیس این است که در هنگام شبیه سازیهای سنگین سیستم همچنان نرم و انعطاف پذیر عمل میکند و اثری از هنگ و کرش شدن سیستم وجود ندارد و شما به راحتی میتوانید در محیط چرخیده و از زوایای مختلف تاثیر افکت را مشاهده کنید
آیس متشکل شده از بخش های زیر
Particles
Deformation
Lagoa
Topology
Syflex ICE
Tool

در سافت ایمیج نسخه 2012 بخشی طراحی شده به نام
Interpol
که این امکان را میدهد که شما به راحتی از مکس یا مایا صحنه خود را به سافت ایمیج برده و
افکتهای و جلوه های خود را بسازید و بعد مجداد به مکس یا مایا برگردانید
همچنین نرم افزار
Mudbox
را هم به طور کامل ساپورت میکند

_______________________________

شرکتهایی که از این نرم افزار استفاده میکنن

شرکتهای بسیار زیادی در سراسر دنیا از این نرم افزار به شکل گسترده ای استفاده میکنند
در سایت
xsibase
نام
250 شرکت برده شده که ازسافت ایمیج استفاده می کنند
شرکتهای معروفی همچون

Pixar - Blur Studio - Ubisoft- ILM

_______________________________

snake_model.jpg


گیم های و فیلمهایی که با سافت ایمیج کار شده

در زیر بخشی از فیلمها و گیم ها معرفی شده

Game development
Bayonetta
Dark Chronicle
Devil May Cry 4
Fable II
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
Final Fantasy XIII
Genji: Dawn of the Samurai
Half-Life 2
Lost Planet
Mass Effect 2
Metal Gear Solid 3
Metal Gear Solid 4
Ninja Gaiden 2
Prince of Persia: The Two Thrones
Resident Evil 4
Resident Evil 5
Rogue Galaxy
Yakuza 3
Shenmue
Shenmue II
Street Fighter IV
Star Wars Battlefront
Star Wars Battlefront II
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
Super Mario 64
The Last Remnant
Virtua Fighter 5

Film and video

BYrd_ben.jpg


Thor
Tron
Alice In Wonderland
Red Cliff
John Adams
GI Joe: Rise of the Cobra
The Mist
Happy Feet
300
Appleseed (film)
Appleseed Ex Machina
The Brothers Grimm
Charlotte's Web
Coca-Cola commercials
M&M's commercials
Pocoyo
Sin City
Transformers
Barnyard
VeggieTales (1st half)
District 9

______________________________

سایتهای رسمی سافت ایمیج

www.area.autodesk.com
www.xsibase.com
www.si-community.com
www.xsiforum.de
www.en.wikipedia.org/wiki/Autodesk_Softimage
www.xsi-blog.com
کانال رسمی آموزش رایکان سافت ایمیج
www.youtube.com/softimagehowtos

_____________________________


دانلود سافت ایمیج 2012 سرویس پک 1

32 بیت

http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_2012_sp1_english_japanese_win_32bit.exe

64 بیت

http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_2012_sp1_english_japanese_win_64bit.exe

نسخه لینوکس 64 بیت

http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_2012_sp1_english_linux_64bit.tar.gz

دانلود Help ساقت ایمیج 2012 تحت ویندوز

http://images.autodesk.com/adsk/files/softimage2012_help_enu_win.exe

دانلود Help ساقت ایمیج 2012 تحت لینوکس

http://images.autodesk.com/adsk/files/softimage2012_help_enu_lnx.tar

کرک سافت ایمیج 2012

http://hotfile.com/dl/121230367/a862137/Crack_XSI_2012.rar.html

یا

http://amincgi.dl.rapidbaz.ir/k6E3c/Crack%2BXSI%2B2012.rar

___________________________________

سخن آخر

من با 9 سال سابقه کار در زمینه سی جی به همه دوستانی که به پیشرفت در این عرصه علاقه دارند
سافت ایمیج را پیشنهاد میکنم و اگر میخواهید از رقبا سرتر باشید حتما بعد از خوندن این مقاله
سافت ایمیج را به صورت جدی شروع کنید
یا حق


ایمیل من :

[email protected]

کارهای من

http://vimeo.com/channels/cgocean


:rose:
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام.
ممنونم امین جان.
راستش من از همون اول شیفته این نرم افزار بودم.
باش هم کار کردم.
ولی چون آموزش های بیشتری واسه مایا بود.
مایا رو یاد گرفتم.
کارم هم مدلینگ هستش.به صورت تقریبا حرفه ای.
میدونم که این نرم افزار نسبت به بقیه محصولات این شرکت کمترین باگ رو داره. (حداقل من که ندیدم:green:)
میدونم که توی مدلینگ، ابزار ها و دسترسی راحت تری داره.
حالا امین جان یه سوال:
میشه چند تا لینک از آموزش اولیه سافت ایمیج توی بخش مدلینگ بذاری؟
راستش بدون آموزش میتونم یاد بگیرم ولی وقتم کمه:green:
ممنونم امین جان:rose:
 

pclord

کاربر متخصص
ممنون امین جان، امید وارم یه قسمت هم تو انجمن برای این برنامه اختصاص بدن.

در ضمن از این برنامه آموزش خیلی پیدا میشه، من خودم الان بیش از 200 گیگ از این برنامه آموزش دارم، راستش من مایا در حدمتوسط کار میکردم که به پیشنهاد امین جان میخوام با xsi کار کنم و برای همین گشتم و تمام آموزش هاشو پیدا و دانلود کردم.

شرکت هایی مثل Digital-tutors،NOESIS،3D Tutorial و... آموزش های زیادی برای این برنامه منتشر کردن.


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Ps.Dude

Well-Known Member
سلام.
احساس میکنم تو ایران کسی یا موسسه ی معتبری نیست که این نرم افزار رو تدریس کنه؟
اگه عزیزان جایی رو میدونن که تدریس میکنن لطفا نام موسسه رو در این تاپیم بذارید.
من میخوام اولین تجربه ی 3d رو تو این تابستون امتحان کنم. همین xsi مناسبه؟
 

امین تری دی

Active Member
سلام.
احساس میکنم تو ایران کسی یا موسسه ی معتبری نیست که این نرم افزار رو تدریس کنه؟
اگه عزیزان جایی رو میدونن که تدریس میکنن لطفا نام موسسه رو در این تاپیم بذارید.
من میخوام اولین تجربه ی 3d رو تو این تابستون امتحان کنم. همین xsi مناسبه؟
دنبال موسسه نگرد دوست عزیز
توی این موسسات هنوزم فکر میکنن تنها نرم افزار سه یعدی تری دی مکس بیشترشون از سافت ایمیج هیچ اطلاعی ندارن
اموزش ها رو از آقا pclord تهیه کن گویا ایشون تمام آموزش ها رو دارن

یا حق
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون امین جان .. خسته نباشی بابت مقاله خوبت

میخواستم یه نکته به صحبت های امین اضافه کنم

اونم اینه که توی مکس یه چیزی به نام Biped داشتیم و داریم که تو Xsi هم هست

اما توی مکس فقط رابط استخوانها Bone to bone بوده و هیچ کنترولرگری وجود نداره اما توی XSI بایپد همراه کنترولر گر ها ایجاد میشه و کاربر به راحتی میتونه کاراکتر ررو ریگ و انیمیت کنه

حالا یه سوال از امین عزیز

خود شما اگه بخوای یه کاراکتری رو ریگ کنی دونه دونه bone ایجاد میکنی و بهشون دستور و کنترولز معرفی میکنی یا اینکه از بایپد Xsi استفاده میکنی؟
اگه دستی یا همون دونه دونه Bone میزاری دلیلش رو بگو اگه که با بایپد اینکارو میکنی که هیچی ....

چند تا سوال در مورد xsi داشتم

من شنیدم دینامیک hair تو XSI جالب نیست .... آیا صحت داره؟؟
Cloth مکس بهتره یا Xsi؟
چرا توی xsi وقتی داریم بایپد رو با فیگور کاراکترمون match میکنیم ابزار mirror برای قرینه کردن بایپد وجود نداره و باید دستی جهت مخالف رو تنظیم کنیم؟ آیا صحت داره؟

آیا ریگ کردن کاراکتر برای انیمیشن با ریگ کردن کاراکتر برای بازی فرق میکنه؟ دلیلش چیه؟

امین جان اینا سوالایی بود که گویا فقط خودت میدونی و با جواب دادنش به خیلیا مثل من کمک میکنی

یا علی و بازم ممنون:rose:
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
ممنونم از توضیحات کامل شما
اینم چیزهایی که گیر آوردم
XSI در سه نوع بسته متفاوت اصلي، اساسي و پيشرفته مطابق با نياز مشتريان و كاربران به بازار عرضه شده‌است. علاوه بر اين، براي آشنايي و آموزش كاربران اين نرم‌افزار، شركت سافت ايميج بسته آموزشي با نام Softimage|XSI EXP به‌طور جداگانه به بازار عرضه كرده است كه كاربران به‌وسيله آن مي‌توانند بدون خريد نرم‌افزار، با طرز كار آن آشنا شوند. دونسخه از اين نرم‌افزار به طور تخصصي حاوي برنامه‌هاي كاربردي براي طراحي و ساخت بازي‌هاي مختلف رايانه‌اي و مُدهاي مختلف بازي‌ها هستند. يكي از اين نسخه‌ها، نرم‌افزار Mod Tool نام دارد كه به‌عنوان نرم‌افزار كامل كننده نرم‌افزارValve Software در طراحي و ساخت بازي‌ها مورد استفاده قرارمي‌گيرد. از جمله بازي‌هاي معروفي كه با اين نسخه ازXSI طراحي و اجرا شده است مي‌ توان به «نيمه جان 2» اشاره كرد.
.
توی ایران برای ساخت مجموعه ها از این نرم افزار استفاده شده ؟
.
 

امین تری دی

Active Member
ممنون امین جان .. خسته نباشی بابت مقاله خوبت

میخواستم یه نکته به صحبت های امین اضافه کنم

اونم اینه که توی مکس یه چیزی به نام Biped داشتیم و داریم که تو Xsi هم هست

اما توی مکس فقط رابط استخوانها Bone to bone بوده و هیچ کنترولرگری وجود نداره اما توی XSI بایپد همراه کنترولر گر ها ایجاد میشه و کاربر به راحتی میتونه کاراکتر ررو ریگ و انیمیت کنه

حالا یه سوال از امین عزیز

خود شما اگه بخوای یه کاراکتری رو ریگ کنی دونه دونه bone ایجاد میکنی و بهشون دستور و کنترولز معرفی میکنی یا اینکه از بایپد Xsi استفاده میکنی؟
اگه دستی یا همون دونه دونه Bone میزاری دلیلش رو بگو اگه که با بایپد اینکارو میکنی که هیچی ....

چند تا سوال در مورد xsi داشتم

من شنیدم دینامیک hair تو XSI جالب نیست .... آیا صحت داره؟؟
Cloth مکس بهتره یا Xsi؟
چرا توی xsi وقتی داریم بایپد رو با فیگور کاراکترمون match میکنیم ابزار mirror برای قرینه کردن بایپد وجود نداره و باید دستی جهت مخالف رو تنظیم کنیم؟ آیا صحت داره؟

آیا ریگ کردن کاراکتر برای انیمیشن با ریگ کردن کاراکتر برای بازی فرق میکنه؟ دلیلش چیه؟

امین جان اینا سوالایی بود که گویا فقط خودت میدونی و با جواب دادنش به خیلیا مثل من کمک میکنی

یا علی و بازم ممنون:rose:
سلام
مرسی از سوالت خوبت
عرض کنم که من زیاد با bip سافت ایمیج کار نمیکنم ترجیح میدم خودم ریگ کنم دلیلشم اینه که بایپد سافت ایمیج بیشتر برای گیم مناسبه تا انیمیشن البته کنترول های خوبی داره ولی اگر بخوای برای انیمیشن استفاده کمی باید کمی سفارشی ترش کنی که کمی زمان میبره برای همین ترجیح میدم با خود سافت از بیس ریگ کنم که همون طور که دوستان میدونن برای ریگ امکاناتش محشره

hair :
دینامیک مو در سافت ایمیج مثال زدنی
ساخت موی رئال و داینامیکی توی سافت ایمیج یکی از ویژگیهای منحصر به فرد سافت ایمیج که توی هیچ سافری به قدرت و نرمی پیدا نمیکنی

باید عرض کنم خدمت شما که سافت ایمیج داری 3 سیستم طراحی لباس است
اول Cloth Physx
دوم Syflex
سوم Syflex ICE

توی گزینه سوم دیگه هیچ محدودیتی وجود نداره

دیگه چی از این بهتر ؟


باید فعال شود زمانی که از بایپد سافت ایمیج استفاده میکنی تو تنظیماتش گزینه Symmety رو فعال کن


Game And Animation

بله فرق میکنه توی گیم نیازی به کنترول های عجیب و غریب نیست
برای همینه میگم که BIP سافت ایمیج بهترین گزینه برای گیم است
چون با سیستم موشن کپچر هم مچ است و bvh csm bip را هم ساپور میکنه
 

امین تری دی

Active Member
سیستم Hiar ساقت ایمیج :

4 سیستم Hairسازی در Softimahe|XSI موجود است

1- سیستم Hair And Shave که برای مکس هم وجود داره و البته برای مایا پلاگین
2- سیستم Hair ICE که به نام strand
3-سیستم Kristiana Hair
4-سیستم Melana Hair


موفق باشید
 
سلام استاد
از اینکه مشخصات برنامه رو برامون میشکافی و توضیح میدی خیلی ممنونم. من به شخصه خیلی دوست دارم یه نرم افزار بزرگ رو با تجربه های یه دوست شروع کنم.
تا حالا یه چیزایی فهمیدم اما یه لطفی اگه بفرمایید برای کسی که شاید هنوز نکات حرفه ای برنامه ها رو نمیدونه کمی ساده تر توضیح بفرمایین تا بیشتر درک کنیم. من از سیستم های مو مثلا اطلاعی ندارم و یه معرفی تیتروار کمی ظاهر کارو برام سخت میکنه. اگه به بهانه های مختلف نکات این نرم افزار رو بیشتر توضیح بدید خیلی کمک بزرگیه.

یه عرض دیگه هم داشتم استاد... من تازه دارم تو یه تیم انیمیشن سه بعدی تلویزیونی وارد میشم. خب به نظر شما آیا میشه یه تیم مکس کار قوی ولی بازاری رو با سافت ایمیج مچ کرد. آیا اصلا پیشنهادش چیز مناسبیه. شیفت کردن از مکس به سافت ایمیج به نظر شما چقدر تو عمل میتونه سریع باشه. آیا ارزش آموزش همزممان توی یه پروژه یه ساله رو داره یا نه؟

ببخشید از سوالات طولانی. طمع کردیم از دانشتون استفاده کنیم. کار منظم و مرتبیه دستت خوش باشه!:rose:
یا علی
 

hosienmax100

3D Artist
مرسی امین جان

در خصوص این شورتکات ها میشه اصلی ها رو یه چند نمونه بزاری ؟

کلید های اصلی ویو ها / سلکتیو ها /مبدل ها / چیزایی که خودت صلاح میدونی

ممنون میشیم

بازم دمت گرم
 

امین تری دی

Active Member
سلام

منظور شما رو از مچ کردن یک تیم مکس کار با مکس متوجه نشدم شما میخواید که مکس کارها رو سافت ایمیج کار کنید ؟
برای آموزش سافت ایمیج شما باید تمام وقت روی این برنامه وقت بزارید نه اینکه صبح تا بعد از ظهر مکس کار کنی بهد آخرشب یک دو ساعت سافت اایمیج کار کنی اینطوری هیچ نتیجه ای نمیگیری

من مدت زمان یادگیری سافت ایمیج رو بسته بو هوش طرف بین 2 الی 3 ماه تخمین میزنم البته با کار شبانه روزی نه یک روز در میان یا هر وقت که احساس کرد حوصله داره بشینه پای سافت ایمیج

اگر واقعا میخوای یاد بگیری از همین الان شروع کن و آموزشهای ویدیوی رو تهیه کن و بسمه االله بگو
 

امین تری دی

Active Member
توی سافت ایمیج دو حالت اصلی داره برای شرت کات ها

یکی حالت پیش فرض سافت ایمیج و حالت مایا

من پیشنهاد میکنم روی حالت سافت ایمیج کار کنید

برای Move کردن کلید X
برای Rotate کردن کلید C
برای Scale کردن کلید V
برای Quick Render کردن کلید Q
برای حالت Object Mode کردن کلید Space
برای رفتن به حالت Render Tree کلید 7 و حالت Render Manager کلید Ctrl+7


:)
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام امین جان

میشه از کلید هاییی که تو مکس استفاده میکردیم تو اینجا هم استفاده کنیم؟
یعنی پریستی واسه مکس وجود داره یا نه.؟
 
سلام استان هنر سه بعدی
چندتا سوال داشتم خوشهال میشم جواب و توضیح بدید.

1- سیستم مو Shave and hair که گفتید همون پلاگین Shave and Hair cut مایا هست یعنی ماننده اون کار میشه ؟

2- اگر خواسته باشیم توی سافت امیج موحیط جنگل بسازیم که مملو از درخت و الف باشه چکار باید بکنیم آیا بخش جداگانه برای این کار وجود داره یا این که تک تک اونهارو بسازیم؟

3- توی ویدو های که شما کار کردید منظورم نمونه کارهای تون میگم یه ویدیو بود که زمین ترک میشه آیا در اون کار قدرت خود سافت امیج کار گرفته شده یا این که پلاگینی استفاده کردی ؟

4- موتر رندر پیش فرض سافت امیج گفتید منتال ری هست خوب این موتر در سافت هیج هم مانند مایا بعضی چیزارو ساپرد نمیکنه ؟
یا اینکه هم چیزه میشه رندر گرفت از مدلهای ساخته شده گرفته تا داینامیک , مو , لباس و ..... ؟

منظورم موتر پیش فرض مایا مایا سافتور تمام چیزهارو میشه رندرگرفت.

ممنون از مقاله خوب تون.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا