هر سوال از 3Ds Max دارید پپرسید ؟؟؟

نظرتون در باره ی این تاپیک چیه ؟؟؟؟؟


  • مجموع رای دهندگان
    32

jeyson

Active Member
همه میان تاپیک می زنن سوال می پرسن ، شما اومدی تاپیک زدی که جواب بدی؟؟؟؟ :green:
باحاله!
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام Jeyson جان ! بله خوب اینم کاریه دیگه ! شما تو زمینه ی 3D هم فعالیت داری ؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

amorus

Member
سلام...
خدا این تاپیک رو برام فرستاد:دی
چون کلی سوال بدون پاسخ دارم....


اولین سوال که خیلی ذهنمو مشغول کرده !

موقع استفاده از sun light رندر هام ته رنگ آبی به خودش میگیره و رنگ های سفیدی که استفاده کرده ام هم کرم رنگ میشن...
فردا چند نمونه رو می ذارم تا بیشتر متوجه بشین....
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
با چه engine ای بازی می سازی ؟؟؟ اگه کمک خواستی بگو :)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز اگه میشه نام موتور رندرتم بگو !
منظورت اینطوریه :


d27688c61c5a.png
 
آخرین ویرایش:

amorus

Member
سلام...
موتور وی ری

البته این مورد رو فقط وقتی بهش برمی خورم که از نور sun light استفاده می کنم ...



چند نمونه کار می ذارم :
 

پیوست ها

  • Bozorge 1.jpg
    Bozorge 1.jpg
    1.6 مگایابت · بازدیدها: 109
  • Bozorge 3.jpg
    Bozorge 3.jpg
    1.4 مگایابت · بازدیدها: 93
  • 1.jpg
    1.jpg
    304.4 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • 4.jpg
    4.jpg
    251.2 کیلوبایت · بازدیدها: 93
  • 2.jpg
    2.jpg
    269.3 کیلوبایت · بازدیدها: 82
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز amorus !

جواب شما قسمت یک :

این مشکل چند دلیل داره :

اگر می خوای راهنمایم کامل تر بشه فایل مکستم بزار چون با گفتن دقیق منظور نمیرسه.

- نور خورشید کم تر از نور آسمونه ( چون هر sunlight متشکل از یک skylight و یک sunlight هست که اگر نور خورشید کم باشه حالت هوا ابری میشه ) برای حل این مشکل نور خورشید رو زیاد تر کن (Multiply)
- رنگ صحنه تنظیم نیست که برای تنظیمش 8 رو بزن و از قسمت Exposure Control قابل تنظیمه .
- میزان کلوین خورشیدت کمه که باید روی 6500 تنظیم شده باشه.

شما یکبار با منتال ری هم امتحان کن ببین چی میشه :

اول هر اثری از وی ری هست پاک کن بعد F10 رو بزن و از پایین صفحه قسمت Assign Renderer گزینه ی mental ray renderer رو انتخاب کن . بعد یک Daylight از قسمت system بساز.

در مرحله دوم توی تنظیمات daylight رو مثل زیر درست کن.
sunlight : mrsun
skylight : mrsky
بعد یک سوال می پرسه yes رو بزن.
ادامه :
Multiplly : 1.5
Softness : 0.4
Softness Sample : 10
Mr Sun Photons : 100
Haze : 0.2
Red/Blu Tint :0.1
Indirect Illumination : Set Manual Settings




حالا دوباره F10 رو بزن بعد توی تب Indirect Illumination این جوری تنظیم کن:

Initial FG : 1.5
Rays Per FG : 60
Interpolates Over Num : 35

و یا میتونی از درجه ی بالا متناسب با سیستمت یکی رو انتخاب کنی . پیشنهاد من Mediume
بعد به تب Renderer برو و توی قسمت Camera Effect اینجوری تنظیم کن :

Lens : mr Physical Sky
Output : Glare
Volume : mr Physical Sky

یک رندر تستی بگیر.

بعد تمام پنجره هار ببند و 8 رو بزن.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز amorus !

جواب شما قسمت دوم :

اگر متریال هات مال وی ریه مهم نیست به تب Processing توی تنظیمات رندر برو یک متریال کاملا سفید و ساده از Standard بنداز توی Material Override

حالا این قسمت متوجه گزینه ی دوم میشی چون من با مال وی ری کار نکردم با منتال بهت نشون میدم ولی دقیقا مثل وی ریه.

ادامه ی ((بعد تمام پنجره هار ببند و 8 رو بزن.)) :

توی قسمت Exposure Control گزینه ی mr photometric Exposure Control رو انتخاب کن.
اینجا باید نور و رنگ رو تنظیم کنی که یک گزینه به اسم Whiepoint این رنگ رو تنظیم میکنه اگه زیاد بشه رنگ صحنه , ته رنگ زرد و اگه کم بشه ته رنگ آبی.

حالا اینطوری تنظیم کن :

Exposure Value (EV) : 14
Highlights (burn) : 0.1
Midtones : 0.8
Shadows : 0.2
Colour ... : 0.8
*Whitepoint : 7800.0 kelvin

حالا یک رندر بگیر نور صحنه تنظیم شده .

این توضیحات برای درک رنگ کلوین بود . شما فایل مکس رو بده تا آموزش کاملشو بزارم.
 

amorus

Member
سلام... مرسی از جواب خیلی دقیقت... من امشب این کارایی که گفتی رو انجام میدم و خبرشو بهت میدم....

یه سوال دیگه : به نظر تو برای ساخت قالیچه از وی ری فر استفاده بکنیم یا نه ؟؟؟


و یه درخواست... یه سری نمونه کار داخلی میذارم ... می دونم که خیلی ضعیف هستن... اما لطفا بگین تو کدوم قسمت ها ضعف های بیشتری دارم؟
ممنون
 

پیوست ها

  • 11.jpg
    11.jpg
    298.2 کیلوبایت · بازدیدها: 62
  • 21.jpg
    21.jpg
    274.8 کیلوبایت · بازدیدها: 44
  • 20.jpg
    20.jpg
    288.7 کیلوبایت · بازدیدها: 54

hamed.f

Well-Known Member
هر سوالی از مکس دارید پپرسید جواب کامل بگیرید !!!

سلام استاد،خيلی لطف ميکنيد که ميخواهيد به من(شاگرد کوچيکتون) و بقيه ی دوستان کمک کنيد:rose:
ولی چرا اين تاپيک رو در بخش مربوط به مکس ايجاد نکرديد تا همه ی مکس کارها ببينند؟ در اين بخش در مورد مباحس عمومی 3d بحث يا سؤال ميپرسند.
لينک بخش مکس
clear.gif
برنامه 3DStudio MAX

با تشکر:rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
Doste Aziz Man Ziad Ba Vray Kar Nakardam Pas Dar Khode Max Va MR Mitonam Komak Konam
Emkane Hair And Fur Max Az Vray Behtare Va Saritare.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز amorus !
نه خیر استفاده نکنیم !!!!
کارات خوبه ولی یک حالت گیم مانند داره سعی کن کیفیت رندرتو ببری بالا !
یکم Highpoly بزار و جزئیات رو بالا ببر ولی در کل خوبه .
 

amorus

Member
ممنون بابت پاسخت...

یه سوال دیگه که خیلی دنبالش گشتم اما نتیجه ای پیدا نکردم...
چطوری میشه از آبجکت های rpc استفاده کرد؟
شنیدم یک پلاگین بایداضافه شه بعد میشه از اونا استفاده کرد....درسته ؟؟؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این کاره جدیدمه !!
با منتال ری رندر و با مکس ساختمش ! نظرتون چیه ؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
توی مکس 2011 و 2012 Rpc توی بخش Tools توی Setup مکسه !
جدا نیست و با خود مکس نصب میشه اگه پیدانکردی بگو آدرس دقیقشو بگم /
اگر برای درخت می خوای یه پلاگین هست که خیلی عالیه و حدودا 40 مگه و اسمش Tree Strom بود فکر کنم.
 
سلام . من هم 2 تا سوال دارم . ممنون میشم دوستان جواب بدن . :rose:

1 . پلاگین های Fumefx و AfterBurn روی چه موتور رندر هایی کار می کنند ؟ من با منتال کار می کنم ولی توی منتال هیچی نمیاد ازشون .

2. توی بخش نور ها توی قسمت سایه ها من AB Ray Trace Shadow ندارم ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا