نقد و بررسي نرم‌افزار دريافت اطلاعات سيستم PCFerret

npshop.net

New Member
article.jpg


درحالي‌كه مردم كنجكاوند اطلاعاتي درباره‌ي عملكرد داخلي كامپيوتر شخصي خود به دست بياورند، اغلب نمي‌دانند كه چگونه به اين اطلاعات دست پيدا كنند. خوشبختانه، نرم‌افزارهاي بسياري وجود دارند كه مي‌توانند ما را در فرايند به دست آوردن اطلاعات سيستمي ياري رسانند.
در اين مقاله تصميم داريم به معرفي PCFerret ،يكي از نرم‌افزارهاي رايگان با كارايي مشابه بپردازيم. نرم‌افزارPCFerret كارها را براي مردم راحت كرده است و به هر فرد با ميزان مهارت اوليه رايانه اجازه مي‌دهد خلاصه‌اي از تمام اطلاعات مربوطه را به دست آورد. با ما همراه باشيد:


PCFerret ، نرم‌افزار كامل و قدرتمند براي نمايش اطلاعات سيستم با تمامي جزئيات مربوط به آن است. اين نرم‌افزار قادر است تنها در چند ثانيه تمامي جزئيات مربوط به سخت‌افزارهاي سيستم ، اينترنت ، سيستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهاي نصب‌شده و … را در اختيار شما قرار دهد. البته اين نرم‌افزار فاقد قابليت مانيتورينگ real-time سيستم در HWInfo64 و ابزارهاي بنچمارك در PC Wizard بوده، اما اين بدين معنا نيست كه ارزش امتحان كردن ندارد.

شروع كار با نرم‌افزار PCFerret
همان‌طور كه گفته شد PCFerret يك اپليكيشن ساده است كه مي‌تواند كامپيوتر را اسكن كرده و اطلاعات سيستمي موردنيازتان را فراهم آورد. شما مي‌توانيد با اجراي برنامه از گزينه‌هاي Quick System Details يا Full System Details استفاده نماييد. همان‌طور كه از نام آن پيداست در Quick System Details عمده تمركز برنامه بر تسريع روند فراهم آوردن اطلاعات پايه سيستم اعم از سيستم‌عامل يا ميزان رم است درحالي‌كه Full System Details تمركز بر فراهم آوردن اطلاعات و جزئيات فني بيشتر نظير: سرعت رم و تعداد بيت در هر پيكسل، در زماني نسبتاً طولاني است.
يكي از نارسايي‌هاي PCFerrert اين است كه نرم‌افزار مذكور گزارش حاصل از اطلاعات به‌دست‌آمده را تنها در قالب HTML فراهم مي‌آورد درحالي‌كه ساير نرم‌افزارهاي موجود براي به دست آوردن اطلاعات سيستم، امكان ذخيره‌سازي در ساير فرمت‌هاي رايج نيز دارند.
اين نرم‌افزار داراي رابط كاربري جذاب، ساده و روان است و اطلاعات سيستمي را در چارچوب جمع جور و قابل‌فهم فراهم مي‌آورد. يكي از جالب‌توجه‌ترين قابليت‌هاي PCFerret ،آن است كه نسبت به ساير نرم‌افزارهاي مشابه داراي استحكام و ثبات بيشتري بوده و مي‌توان به‌جرئت گفت در طول اجراي آن با هيچ خطا يا مشكلي مواجه نخواهيد شد.


قابليت‌هاي و نارسايي‌ها
PCFerret داراي قابليت‌هاي كليدي و كاربردي بسياري است كه آن را از ساير نرم‌افزارهاي مشابه كاربردي ويندوزي متمايز مي‌كند. اين اپليكيشن شامل password generator براي توليد رمزهاي عبور قابل‌اطمينان و مطمئن براي شما، يك file analyzer و Tor Browser Detector براي مواقعي كه احساس مي‌كنيد يك فرد ناشناس قصد سرقت و يا نفوذ به كامپيوتر را دارد، است.
البته اين نرم‌افزار با نارسايي‌هاي قابل‌توجهي همراه است كه از آن جمله مي‌توان به عدم وجود سيستم مانيتورينگ real-time براي نظارت بر سرعت كلاك و هسته‌ها و همچنين فقدان ابزارهاي بنچمارك و قابليت شناسايي نرم‌افزارهايي كه منابع سيستم را درگير كرده‌اند، اشاره كرد.


گفتني است نرم‌افزار PCFerret كاملاً رايگان بوده و از تمامي نسخه‌هاي ويندوز پشتيباني مي‌كند. علاقه‌مندان با مراجعه به لينك مرجع مي‌توانند نسبت به دريافت اين نرم‌افزار كاربردي اقدام نمايند.


مزايا
• رابط كاربري قابل‌فهم و ساده
• امكان ارائه‌ي اطلاعات مفيد سيستمي
• امكان استفاده از password generator، file finder و يا Tor Browser detector


معايب
• فقدان ابزارهاي بنچمارك و مانيتورينگ سيستم در زمان واقعي
• استخراج داده تنها در يك فرمت فايل


نتيجه‌گيري نهايي
PCFerret يك اپليكيشن رايگان است كه حجم عظيمي از داده‌ها و اطلاعات مفيد را درباره‌ي كامپيوتر شخصي شما در اختيارتان قرار مي‌دهد، هرچند فقدان يك ابزار مانيتيورينگ real-time، ابزاري كه در اغلب نرم‌افزارهاي كاربردي ارائه‌دهنده‌ي اطلاعات سيستم وجود دارد، را نمي‌توان ناديده گرفت.


مرجع خبر : گروه اخبار فناوری شرکت نوین پندار

 

جدیدترین ارسال ها

بالا