نسبت دادن یک اسکریپت موی به یک اسپرایت

sport414

Active Member
با سلام
چگونه می توان به کمک لینگو یک اسکریپت موی را به یک اسپرایت نسبت داد؟
ممنون
 
تا اون جایی ک اطلاع دارم خاصیت اسکریپت موی اینه که سراسریه و به اسپرایت خاصی نمیشه اون رو اختصاص داد. ولی اگه دقیقا مشکلتونو بگید شاید بتونم کمکتون کنم
 
آها یه راه ساده: اسکریپت موی رو اول نوعش رو معمولی کن بعد اختصاص بده اوقت دوباره موی کن.
 

sport414

Active Member
تا اون جایی ک اطلاع دارم خاصیت اسکریپت موی اینه که سراسریه و به اسپرایت خاصی نمیشه اون رو اختصاص داد. ولی اگه دقیقا مشکلتونو بگید شاید بتونم کمکتون کنم
سلام
من یک اسپرایت در صفحه دارم که می خواهم در شرایط مختلف عکس العمل های متفاوتی رو از خودش نشون بده . یعنی در شرایط 1 وقتی موس میره روش یه کاری انجام بده و در شرایط 2 یه کار دیگه انجام بده و این حالت ها تقریبا 100 مورد می باشد. یعنی 100 تا اسکریپت موی داریم که در 100 حالت مختلف باید به یک اسپرایت تعلق بگیرد.
 
س. ببخشید توی سوال اولت متوجه عبارت "با لینگو" نشدم. شاید نهایت کاری که بتونی بکنی اینه که اسکریپت های معمولی ای که به یه اسپرایت نسبت داده شدند رو با لینگو نوعشون رو تغییر بدی:
کد:
Member("felan").scripttype=#movie
Member("felan").scripttype=#score
اولی نوع اسکریپت رو به موی تغییر میده و دومی هم عادی میکنه.
یه حرکت دیگه هم میتونی بزنی ک فک کنم کارتو را بندازه:
100 حالت مختلفت رو بیا بصورت 100 فایل اسکریپت اکسترنال (بلد نیستی توضیح بدم) در بیار و در ی مسیر مشخص قرار بده. حالا بیا یه ممبر اسکریپت رو درنظر بگیر. فرضا اولین ممبر از اولین کست است. یعنی member(1,1). حالا اون رو به یه اسپرایت(فرضا 1) نسبت بده. بعد بیا ممبر رو حذف کن. الآن هر فایلی که در آدرس (1,1) قرار بگیره به عنوان ی اسکریپت به اسپرایت 1 نسبت داده میشه. حالا هر دفه خواستی هرکدوم از اون 100اسکریپت به اسپرایت 1 نسبت داده بشه کافیه فایل اون رو به آدرس (1،1) ایپورت کنی. با دستور زیر:
کد:
Member(1,1).importFileInto(file address)
ضمنا بصورت موی هم ایمپورت میشن. سوالی بود درخدمتم.
 

sport414

Active Member
س. ببخشید توی سوال اولت متوجه عبارت "با لینگو" نشدم. شاید نهایت کاری که بتونی بکنی اینه که اسکریپت های معمولی ای که به یه اسپرایت نسبت داده شدند رو با لینگو نوعشون رو تغییر بدی:
کد:
Member("felan").scripttype=#movie
Member("felan").scripttype=#score
اولی نوع اسکریپت رو به موی تغییر میده و دومی هم عادی میکنه.
یه حرکت دیگه هم میتونی بزنی ک فک کنم کارتو را بندازه:
100 حالت مختلفت رو بیا بصورت 100 فایل اسکریپت اکسترنال (بلد نیستی توضیح بدم) در بیار و در ی مسیر مشخص قرار بده. حالا بیا یه ممبر اسکریپت رو درنظر بگیر. فرضا اولین ممبر از اولین کست است. یعنی member(1,1). حالا اون رو به یه اسپرایت(فرضا 1) نسبت بده. بعد بیا ممبر رو حذف کن. الآن هر فایلی که در آدرس (1,1) قرار بگیره به عنوان ی اسکریپت به اسپرایت 1 نسبت داده میشه. حالا هر دفه خواستی هرکدوم از اون 100اسکریپت به اسپرایت 1 نسبت داده بشه کافیه فایل اون رو به آدرس (1،1) ایپورت کنی. با دستور زیر:
کد:
Member(1,1).importFileInto(file address)
ضمنا بصورت موی هم ایمپورت میشن. سوالی بود درخدمتم.
سلام
خیلی ممنون که پی گیر هستید. اسکریپت اکسترنال را بلد نیستم لطفا توضیح دهید و ضمنا راه حل را هم تا حدی پیدا کردم .
xx() = script("Click_kolii").new
sprite(1).scriptInstanceList.add(xx)
Click_Kolii هم یک رفتار هست که قبلا نوشته شده، این رفتار در حین اجرا نسبت داده میشه به اسپرایت 1 و اسکریپت موی داخل کدهای رفتار جای داده شده است ، هنوز چک نکردم که اگر رفتار بعدی را نسبت بدهم رفتار قبلب حذف میشه یا چطوری رفتار قبلی را باید حذف کرد.
ممنون.
 
سلام
خیلی ممنون که پی گیر هستید. اسکریپت اکسترنال را بلد نیستم لطفا توضیح دهید و ضمنا راه حل را هم تا حدی پیدا کردم .
xx() = script("Click_kolii").new
sprite(1).scriptInstanceList.add(xx)
Click_Kolii هم یک رفتار هست که قبلا نوشته شده، این رفتار در حین اجرا نسبت داده میشه به اسپرایت 1 و اسکریپت موی داخل کدهای رفتار جای داده شده است ، هنوز چک نکردم که اگر رفتار بعدی را نسبت بدهم رفتار قبلب حذف میشه یا چطوری رفتار قبلی را باید حذف کرد.
ممنون.
سلام. اها خوب خدا را شکر. اسکریپت اکسترنال هم ساده است. کافیه ممبر اسکریپتت رو انتخاب کنی از تب script دکمه link as رو بزنی بعد هرجا خواستی اونو ذخیره کنی. یکی از فواید این کار اینه که در حین اجرای برنامه میتونی اسکریپت هاتو تغییر بدی. البته بعد از تغییر باید ممبرش رو آنلود کنی. (شایدبه کارت بیاد)
 
شما اکسترای buddy api نسخه 3.7 یا پایین تر برای مکینتاش جایی سراغ نداری؟ توی کل سایتای خارجی و ایرانی نتونستم پیدا کنم.
 

sport414

Active Member
سلام
من یه مدت با یه ورژنش کار می کردم برای ویندوز بود که یکی از دوستان قدیمی رجیسترش کرده بود . اگه بخواهی می گردم برات پیداش می کنم.
 
سلام
من یه مدت با یه ورژنش کار می کردم برای ویندوز بود که یکی از دوستان قدیمی رجیسترش کرده بود . اگه بخواهی می گردم برات پیداش می کنم.
اگه اون ورژنی که باهاش کار میکردی 4.07 بوده، اگه با تابع baregister() اونو رجیستر میکردی، حتی اگه مال ویندوزم باشه کارمو راه میندازه. اگه ورژن اون زیر 4 باشه فقط نسخه مکینتاش به کارم میاد. به هرحال اگه با یکی از این دو برخورد کردی اگه بتونی خبر بدی ممنونت میشم. تلاش شبانه روزیم در گرو همینه
 
آخرین ویرایش:

sport414

Active Member
اگه اون ورژنی که باهاش کار میکردی 4.07 بوده، اگه با تابع baregister() اونو رجیستر میکردی، حتی اگه مال ویندوزم باشه کارمو راه میندازه. اگه ورژن اون زیر 4 باشه فقط نسخه مکینتاش به کارم میاد. به هرحال اگه با یکی از این دو برخورد کردی اگه بتونی خبر بدی ممنونت میشم. تلاش شبانه روزیم در گرو همینه
سلام
متاسفانه ورژنش زیر 4 بود.
 

smmousazadeh

Well-Known Member
سلام. شرمنده من خیلی وقت بود که به اینجا سر نزده بودم.
اگر درست متوجه سوالتون شده باشم:
به اسپرایتها میتونید بر اساس شماره کانالی که داخلش هست کد بدید مثلا اگر اسرایت شما تو کانال 12 هست:
sprite(12).x = 500
 

sport414

Active Member
سلام. شرمنده من خیلی وقت بود که به اینجا سر نزده بودم.
اگر درست متوجه سوالتون شده باشم:
به اسپرایتها میتونید بر اساس شماره کانالی که داخلش هست کد بدید مثلا اگر اسرایت شما تو کانال 12 هست:
sprite(12).x = 500
سلام ، متوجه کدی که نوشتید نشدم، اگه امکان داره بیشتر توضیح بدین. ممنون.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا