نسبت دادن یک اسکریپت موی به یک اسپرایت

شروع موضوع توسط sport414 ‏1 جولای 2017 در انجمن برنامه Director

  1. sport414

    sport414 Active Member

    ارسال‌ها:
    165
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    28
    با سلام
    چگونه می توان به کمک لینگو یک اسکریپت موی را به یک اسپرایت نسبت داد؟
    ممنون
     
    نوشته شده توسط sport414 در ‏1 جولای 2017
  2. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    تا اون جایی ک اطلاع دارم خاصیت اسکریپت موی اینه که سراسریه و به اسپرایت خاصی نمیشه اون رو اختصاص داد. ولی اگه دقیقا مشکلتونو بگید شاید بتونم کمکتون کنم
     
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏1 جولای 2017
  3. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    آها یه راه ساده: اسکریپت موی رو اول نوعش رو معمولی کن بعد اختصاص بده اوقت دوباره موی کن.
     
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏1 جولای 2017
  4. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    شما سریال اکسترای buddy spi 4.07 رو برای رجیستر شدن نداری؟
     
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏1 جولای 2017
  5. sport414

    sport414 Active Member

    ارسال‌ها:
    165
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    28
    سلام
    خیر ندارم.
     
    نوشته شده توسط sport414 در ‏1 جولای 2017
    امین 007 از این پست تشکر کرده است.
  6. sport414

    sport414 Active Member

    ارسال‌ها:
    165
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    28
    سلام
    من یک اسپرایت در صفحه دارم که می خواهم در شرایط مختلف عکس العمل های متفاوتی رو از خودش نشون بده . یعنی در شرایط 1 وقتی موس میره روش یه کاری انجام بده و در شرایط 2 یه کار دیگه انجام بده و این حالت ها تقریبا 100 مورد می باشد. یعنی 100 تا اسکریپت موی داریم که در 100 حالت مختلف باید به یک اسپرایت تعلق بگیرد.
     
    نوشته شده توسط sport414 در ‏1 جولای 2017
  7. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    س. ببخشید توی سوال اولت متوجه عبارت "با لینگو" نشدم. شاید نهایت کاری که بتونی بکنی اینه که اسکریپت های معمولی ای که به یه اسپرایت نسبت داده شدند رو با لینگو نوعشون رو تغییر بدی:
    کد (Text):
    Member("felan").scripttype=#movie
    Member("felan").scripttype=#score
    اولی نوع اسکریپت رو به موی تغییر میده و دومی هم عادی میکنه.
    یه حرکت دیگه هم میتونی بزنی ک فک کنم کارتو را بندازه:
    100 حالت مختلفت رو بیا بصورت 100 فایل اسکریپت اکسترنال (بلد نیستی توضیح بدم) در بیار و در ی مسیر مشخص قرار بده. حالا بیا یه ممبر اسکریپت رو درنظر بگیر. فرضا اولین ممبر از اولین کست است. یعنی member(1,1). حالا اون رو به یه اسپرایت(فرضا 1) نسبت بده. بعد بیا ممبر رو حذف کن. الآن هر فایلی که در آدرس (1,1) قرار بگیره به عنوان ی اسکریپت به اسپرایت 1 نسبت داده میشه. حالا هر دفه خواستی هرکدوم از اون 100اسکریپت به اسپرایت 1 نسبت داده بشه کافیه فایل اون رو به آدرس (1،1) ایپورت کنی. با دستور زیر:
    کد (Text):
    Member(1,1).importFileInto(file address)
    ضمنا بصورت موی هم ایمپورت میشن. سوالی بود درخدمتم.
     
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏2 جولای 2017
    sport414 از این پست تشکر کرده است.
  8. sport414

    sport414 Active Member

    ارسال‌ها:
    165
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    28
    سلام
    خیلی ممنون که پی گیر هستید. اسکریپت اکسترنال را بلد نیستم لطفا توضیح دهید و ضمنا راه حل را هم تا حدی پیدا کردم .
    xx() = script("Click_kolii").new
    sprite(1).scriptInstanceList.add(xx)
    Click_Kolii هم یک رفتار هست که قبلا نوشته شده، این رفتار در حین اجرا نسبت داده میشه به اسپرایت 1 و اسکریپت موی داخل کدهای رفتار جای داده شده است ، هنوز چک نکردم که اگر رفتار بعدی را نسبت بدهم رفتار قبلب حذف میشه یا چطوری رفتار قبلی را باید حذف کرد.
    ممنون.
     
    نوشته شده توسط sport414 در ‏3 جولای 2017
  9. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    سلام. اها خوب خدا را شکر. اسکریپت اکسترنال هم ساده است. کافیه ممبر اسکریپتت رو انتخاب کنی از تب script دکمه link as رو بزنی بعد هرجا خواستی اونو ذخیره کنی. یکی از فواید این کار اینه که در حین اجرای برنامه میتونی اسکریپت هاتو تغییر بدی. البته بعد از تغییر باید ممبرش رو آنلود کنی. (شایدبه کارت بیاد)
     
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏3 جولای 2017
    sport414 از این پست تشکر کرده است.
  10. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    شما اکسترای buddy api نسخه 3.7 یا پایین تر برای مکینتاش جایی سراغ نداری؟ توی کل سایتای خارجی و ایرانی نتونستم پیدا کنم.
     
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏3 جولای 2017
  11. sport414

    sport414 Active Member

    ارسال‌ها:
    165
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    28
    سلام
    من یه مدت با یه ورژنش کار می کردم برای ویندوز بود که یکی از دوستان قدیمی رجیسترش کرده بود . اگه بخواهی می گردم برات پیداش می کنم.
     
    نوشته شده توسط sport414 در ‏3 جولای 2017
    امین 007 از این پست تشکر کرده است.
  12. امین 007

    امین 007 Member

    ارسال‌ها:
    82
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    اگه اون ورژنی که باهاش کار میکردی 4.07 بوده، اگه با تابع baregister() اونو رجیستر میکردی، حتی اگه مال ویندوزم باشه کارمو راه میندازه. اگه ورژن اون زیر 4 باشه فقط نسخه مکینتاش به کارم میاد. به هرحال اگه با یکی از این دو برخورد کردی اگه بتونی خبر بدی ممنونت میشم. تلاش شبانه روزیم در گرو همینه
     
    آخرین ویرایش: ‏3 جولای 2017
    نوشته شده توسط امین 007 در ‏3 جولای 2017
  13. sport414

    sport414 Active Member

    ارسال‌ها:
    165
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    28
    سلام
    متاسفانه ورژنش زیر 4 بود.
     
    نوشته شده توسط sport414 در ‏3 جولای 2017
    امین 007 از این پست تشکر کرده است.
  14. smmousazadeh

    smmousazadeh Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    685
    تشکر شده:
    475
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام. شرمنده من خیلی وقت بود که به اینجا سر نزده بودم.
    اگر درست متوجه سوالتون شده باشم:
    به اسپرایتها میتونید بر اساس شماره کانالی که داخلش هست کد بدید مثلا اگر اسرایت شما تو کانال 12 هست:
    sprite(12).x = 500
     
    نوشته شده توسط smmousazadeh در ‏13 آگوست 2017

به اشتراک بگذارید