نامزدهای جایزه اسکار در زمینه جلوه های ویژه

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من نظر خودم عوض می کنم Avatar فوق العاده کار شده

و تا اونجای که می دونم سه بعدی فیلم
 

pclord

کاربر متخصص
سلام به همه دوستان
کجا میشه این فیلم ها رو تهیه کرد،جایی که من هستم پیدا نمیشه :sad:

• Angels & Demons
• Avatar
• Coraline
• Disney’s A Christmas Carol
• District 9
• G-Force
• G.I. Joe: The Rise of Cobra
• Harry Potter and the Half-Blood Prince
• Sherlock Holmes
• Star Trek
• Terminator Salvation
• Transformers: Revenge of the Fallen
• 2012
• Watchmen
• Where the Wild Things Are
 

Maxoya

Active Member
سلام به همه دوستان
کجا میشه این فیلم ها رو تهیه کرد،جایی که من هستم پیدا نمیشه :sad:

• Angels & Demons
• Avatar
• Coraline
• Disney’s A Christmas Carol
• District 9
• G-Force
• G.I. Joe: The Rise of Cobra
• Harry Potter and the Half-Blood Prince
• Sherlock Holmes
• Star Trek
• Terminator Salvation
• Transformers: Revenge of the Fallen
• 2012
• Watchmen
• Where the Wild Things Are

تو اینترنت هست
با حجم مناسب برای دانلود
اگر adsl دارید توصیه من اینه که دانلود کنید
 

Sherlock_Holmes

Active Member
من توی box office قسمتهایی از avatar رو دیدم.. خیلی خوب بود..
فکر میکنم موضوع جدیدی هم داشته باشه..
به هر حال بعد از ده چهارده سال جیمز کامرون یه فیلم ساخته (بعد از تایتانیک، آخرین کارش)، مگه میشه ضعیف باشه؟
237.000.000 دلار هم هزینه برده..
این سایت رسمی فیلم هست:

www.avatarmovie.com

اینهم چندتا عکس از فیلم که البته سرعت اینترنت برای گذاشتن عکسهای بهتر یاری نکرد:


avatar-posters.jpg



avatar-movie-image-550x308.jpg



Avatar2.jpg

اینهم فیلمشناخت خود جیمز کامرون برای یادآوری فیلمهای خوبی که تا حالا ساخته:

جنگ فراسوی ستارگان (۱۹۸۰، کارگردان هنری)
تولدت مبارک جینی (۱۹۸۰، کارگردان)
بلوا (۱۹۸۰، بازیگر)
کهکشان وحشت (۱۹۸۱، کارگردان واحد دوم و طراح صحنه)
پیرانا ۲: تخم ریزی (۱۹۸۱، کارگردان)
نابودگر [ترمیناتور](۱۹۸۴، کارگردان)
رمبو
اولین خون- قسمت دوم (۱۹۸۵، نویسنده فیلم)
بیگانه‌ها (۱۹۸۶، نویسنده فیلمنامه و کارگردان)
ورطه (۱۹۸۹، نویسنده فیلمنامه و کارگردان)
نقطه گسست (۱۹۹۱، تهیه کننده اجرایی)
نابودگر ۲ : روز داوری (۱۹۹۱، نویسنده فیلمنامه و کارگردان)
دروغ‌های راست (۱۹۹۴، نویسنده فیلمنامه و کارگردان)
روزهای عجیب (۱۹۹۵، مشارکت در تهیه و نگارش فیلمنامه)
نابودگر ۲ : سه بعدی (١٩٩٦، نویسنده و کارگردان)
تایتانیک (۱۹۹۷، نویسنده فیلم و کارگردان)
آواتار (٢٠٠٩، نویسنده و کارگردان)


منبع: ویکی پدیا
(

و اینهم یک پوستر از فیلم برای دوستان پوستر باز مثل خودم(!):
(از ویکی پدیا)

 

reza_1001

Well-Known Member
من توی box office قسمتهایی از avatar رو دیدم.. خیلی خوب بود..
فکر میکنم موضوع جدیدی هم داشته باشه..
به هر حال بعد از ده چهارده سال جیمز کامرون یه فیلم ساخته (بعد از تایتانیک، آخرین کارش)، مگه میشه ضعیف باشه؟
237.000.000 دلار هم هزینه برده..

سلام
اگه منظورتون جلوه هاي ويژه و كاراي گرافيكي هست
خب جالب هستند ولي چه ربطي به كارگرداني فيلم و ج كامرون داره؟
به نظر من avatar يك فيلم 100 % تكراري هست كه فقط غالبش عوض شده و هيچ امتيازي به پاي كارگردانش نميره
اين CG كاراي حرفه اي اين فيلم بودن كه ارزش ديدن رو بهش دادن.

موفق باشيم:wink:
 

Sherlock_Holmes

Active Member
پارسال ما برای یک کارخونه و خط تولیدش میخواستیم فیلم صنعتی بسازیم، وقتی برآورد هزینه ها رو دادیم بهشون یه جلسه گذاشتند.. گفتند ریز قمتها و دستمزدها رو به ما هم بدید.. ما هم دادیدم.. رئیس کارخونه بعد از بررسی(!) گفت ما دیدیم نور پرداز که کارش نور هست، فیلمبردار هم فیلم، تدوینگر هم تدوین، جلوه های 3d هم که معلومه.. کار این کارگردان چیه اینجا که این دستمزد رو براش نوشتین؟! برش دارید تا هزینه ها کاهش پیدا کنه..!

حالا اینجا هم گاهی آدم یه چیزایی میشنوه که عجیبه! اینکه امتیازی برای کارگردانش به حساب میره یا نه رو بذارید صاحب نظرها توی اسکار براش تصمیم بگیرند..

بهرحال من فکر کردم کارگردان یه کم به فیلم خودش مربوط میشه..! وگرنه این بودجه و تیم رو خیلیها باهاش ممکنه کار کنند اما نتیجه چیزی نباشه..



البته من نقد شما رو روی این فیلم بطورنصفه خوندم.. و جهت گیریهایی که خاص نقد در جامعه ی ما هست هم درش مشهود بود.. مثلا این جمله که "میتونست آخرشو جور دیگه ای تمام کنه!"
اما بهرحال ما اینجا نقد محتوا نمیکنیم و اگر حرفی اینجا درباره قدرت فیلم زده میشه درباره جلوه های ویژش هست حتما، چون اینجا بخش جلوه های ویژست.. به سمت نقد تند محتوایی هم نمیریم چه برای watchmen باشه و چه avatar..

موفق باشید..
 
آخرین ویرایش:

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سلام
اگه منظورتون جلوه هاي ويژه و كاراي گرافيكي هست
خب جالب هستند ولي چه ربطي به كارگرداني فيلم و ج كامرون داره؟
به نظر من avatar يك فيلم 100 % تكراري هست كه فقط غالبش عوض شده و هيچ امتيازي به پاي كارگردانش نميره
اين CG كاراي حرفه اي اين فيلم بودن كه ارزش ديدن رو بهش دادن.

دوست من این حرف شما خیلی برام عجیب بود . یعنی اصلا نمیدونم چطور اینو هضم کنم ...

کارگردان یه فیلمو میسازه. بازیگر ، هنرمندان جلوه های ویژه ، فیلم بردار و و و همه همه رو کارگردان کنترل میکنه ...

من شخصا وقتی به تیزر کوچولو میسازم وقتی پای فیلم بردار و نورپرداز و بازیگر و هزار تا بند و بساط دیگه باز میشه تازه می فهم کارگردان های فیلم های اینچنینی مثل این چه کار میکنن ...

من هنوز این فیلمو ندیدم که در مورد محتواش نظر بدم اما با توجه به پیشینه جیمز کامرون منتظر یه اثر قوی هستم !

و در مورد آواتار
عجیبه برای من !!
توی 12 روز اکران 745 میلیون دلار فروش کرده ! :shock:

می تونین اینجا در موردش بخونین
http://boxofficemojo.com/movies/?id=avatar.htm

دارم در مورد این فیلم و نحوه ساختش یه چیزایی جمع میکنم . یه تاپیک در موردش میزنم ... از سفارش دوربین به سونی تا جلوه های ویژه فیلم که البته هنوز خیلی کم مطلب هست در مورد این قضیه

موفق باشید
 

reza_1001

Well-Known Member
سلام
در مورد ارزش كارگرداني با شما موافقم . در حقيقت اين كارگردان است كه به پيكره فيلم روح ميدمد . mrt

حالا اینجا هم گاهی آدم یه چیزایی میشنوه که عجیبه! اینکه امتیازی برای کارگردانش به حساب میره یا نه رو بذارید صاحب نظرها توی اسکار براش تصمیم بگیرند..

اين كه كي بايد نظر بده خب معلومه . من هم نظر شخصي خودم رو گفتم. حتما كه نبايد نظرات يكسان باشن.

اما بهرحال ما اینجا نقد محتوا نمیکنیم و اگر حرفی اینجا درباره قدرت فیلم زده میشه درباره جلوه های ویژش هست حتما، چون اینجا بخش جلوه های ویژست.. به سمت نقد تند محتوایی هم نمیریم چه برای watchmen باشه و چه avatar..

خب ميشه درباره قدرت جلوه هاي ويژه و نقش ج كامرون در اون برامون توضيح بدين
منظورم اينه كه جلوه هاي ويژه رو كه كامرون نساخته ولي محتوا و روند اتفاقات فيلم كار كارگردان هست
كه البته نبايد درباره اون نقد تند محتوايي كرد :wink:
در ضمن من اين نقد محتوايي كه شما ميگين رو در بخش كارگرداني مطرح كردم:-?

اما اگه بحث كارگرداني باشه من اشخاصي مثل ديويد فينچر يا ابراهيم حاتمي كيا رو خيلي بيشتر قبول دارم(نظر شخصي :green:)


موفق باشيد
 
آخرین ویرایش:

hellboy3d

Member
سلام
به نظرم تو قسمت vfxمیشه گفت اواتار کار خیلی بزرگی انجام داده
ایده پردازیهای قوی داشتن
ولی نتیجه رو حتما اعلام کنید ببنیم چه خبره:green:
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اما اگه بحث كارگرداني باشه من اشخاصي مثل ديويد فينچر يا ابراهيم حاتمي كيا رو خيلي بيشتر قبول دارم(نظر شخصي :green:)
عمراً همچین فیلم پر هزینه ای را نمیدن بشون بسازند البته شاید به ديويد فينچر بدند

خب ميشه درباره قدرت جلوه هاي ويژه و نقش ج كامرون در اون برامون توضيح بدين
ببین ایده های اصلی از کار گردان و نویسنده کار میاد کسانی که جلوه های ویژه کار می کنند او ایده ها را پیاده میکنند حالا بعضی هاشون از خودشون ایده های خاصی هم می دند


بد نیست این هم بینید

http://www.imdb.com/name/nm0000116/

و این هم در باره فیلم

http://www.imdb.com/title/tt0499549/
 
آخرین ویرایش:

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
خب ميشه درباره قدرت جلوه هاي ويژه و نقش ج كامرون در اون برامون توضيح بدين

دوست من شما تا به حال یک بار کارگردانی کردین ؟
دوستانه میپرسم و نمیخوام بی ادبی تلقی بشه . می خوام بدونم چطور براتون مثال بزنم

بذارین یه مثال ساده بزنم . شما میای یک طراحی صنعتی فوق العاده زیبا از یه ماشین میزنی و بعد میفرستی برای کمپانی لامبورگینی و اونا ماشینو میسازن .
خب اگر کسی به شما بگه اونا ماشینو ساختن تو این وسط چکاره ای بهت بر نمیخوره . خب اگر شما طراحی نمیکردی اونا نمیتونستن درستش کنن..

کارگردان هم نقشش اینطوریه البته خیلی بیشتر . کاگرادان ایده ساخت چنین کاراکترهایی رو میده . در چنین فیلم های کارگردان هزار تا استوری برد و کانسپت میکشه تا هنرمندای دیگه فیلم از روی اونا کارو دنبال کنن ...

اگر جنبه فنی کارو در نظر بگیرین بله بعید میدونم جیمز کامرون تو یک شات از فیلم کلیکی کرده باشه اما مگر جلوه های وِیژه فقط بحث فنیه ؟
یک اثر همیشه آمیزه ای از هنر ، علم و تکنولوژی پیاده سازی اونه . هر کسی تخصصی داره و قرار نیست هر کسه همه کاری بکنه

حقیقتا نمیدونم دیگه چطور توضیح بدم

اما اگه بحث كارگرداني باشه من اشخاصي مثل ديويد فينچر يا ابراهيم حاتمي كيا رو خيلي بيشتر قبول دارم(نظر شخصي )

دیوید فینچر یکی از 5 کارگردان زنده و محبوب منه . اما نمیام اونو با کامرون مقایسه کنم
سبک های کارگردان ها با هم فرق میکنن

کارگردانی مثل استنلی کوبریک اینقدر کار فلسفی و عمیقی میسازه و در بعد کوچیکترش دیوید فینچر و ریدلی اسکات که آدم حیرت زده میشه اما شاید زیاد به مذاق مخاطب عام نیاد
از طرفی کارگردانهایی مثل جیمز کامرون و استیون اسپیلبرگ ترجیح میدن فیلم شونو عامه پسند بسازن تا همه مفهومشو درک کنن

البته بحث ما سر جلوه های ویژه است نه کارگردانی و مفهموم فیلم

پس بحث رو همینجا تمومش میکنم

موفق باشین
 

Sherlock_Holmes

Active Member
بچه ها من District 9 رو چند شب پیش دیدم..



به نظرم دیدنش تجربه ی جالبیه.. برای من که اینطور بود.. حضور جلوه های ویژه بصورتی که خیلی معمولی مثل تصاویر زندگی روزمره به نظر بیان واقعا کار رو ارزشمند کرده بود.. توی ادبیات چیزی به نام "رئال جادویی" داریم که نمیدونم قیاس درستی هست یا نه اما میشه گفت جلوه های ویژه ی District 9 به شکل رئال جادویی بود.. یعنی خارق العاده بودن در عین معمولی بودن...

کلا این فیلم به بیگانگان و موجودات فضایی با دید دیگه ای نگاه کرده... کارگردان زیاد معروف نیست اما تهیه کننده "پیتر جکسون" هست که میدونید کارگردان ارباب حلقه ها و کینگ کونگ بوده..

البته زیر نویسی فارسی که فیلم داشت کاملا تهی از معنی بود(!) وبه قدری من رو گیج کرد که دیگه بیخیالش شدم و سعی کردم از انگلیسیش سر در بیارم!


PK-16.jpg



PK-15.jpg


فیلمبرداری که میتونم بگم تقریبا در تمام طول فیلم دوربین روی دست بود و همیشه حرکت داشت و این composite رو قطعا دشوارتر میکنه...

توی این فیلم از تکنولوژی دوربین حرفه ای RED ONE استفاده شده.. اینطور که من فهمیدم اولین استفاده ی این کارگردان یعنی "نیل بلوم‌کامپ" از این دوربین بوده اما همراه این دوربین یک تیم(!) و supervisor هم اومده ..!



رندر جلوه های ویژه فیلم "منطقه 9" یا همون District 9 با Softimage کار شده و composite هم با Shake انجام گرفته..


01B_thumb.jpg
01A_thumb.jpg


03B_thumb.jpg
03A_thumb.jpg


06B_thumb.jpg
06A_thumb.jpg


08B_thumb.jpg
08A_thumb.jpg



جالبه بدونین که برای ساخت ابزارها و سلاحها و رباتها از برنامه ی Modo استفاده شده.. از Modo حتی برای ساخت map برای occlusion هم استفاده کردند..



D9_still_04.jpg


D9still02.jpg


D9still06.jpg


خود موجودات فضایی هم کلا ساخت نهایی و تکسچرینگشون در Zbrush انجام شده..
یعنی همه برنامه هایی که ما CD هاشو داریم!


PK-08.jpg


PK-10.jpg


پیشنهاد میکنم ببینین این فیلم رو..

میبخشید اگر صفحه کمی سنگین شد.. نصفه شبی فرصت کم کردن سایزها نبود..

اینم یه پوستر کوچولو از این فیلم (کلیک کنید):

 
آخرین ویرایش:
ج: هری پاتر

به نظر من هم هری پاتر فیلمش باید رای بیاره !

از نظر جلوه های ویژه فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه واقعاً عالیه ...

واقعاً تکنیک های قشنگی به کار برده شده و واقعاً طبیعی هست ، میخواستم تصاویری از این فیلم رو بزارم اینجا ولی سایتش اجازه نمیده !
لینک تصاویر با کیفیت از فیلم هری پاتر در IMDB

Harry%20Potter%20Merchandise.jpg


harry-potter-poster-71.jpg


600full-harry-potter-and-the-half--blood-prince-poster.jpg


در اینجا هم میتونید مراحل کامل ساخت جلوه های ویژه فیلم برداری با پرده آبی و اضافه کردن جلوه ها رو ببینید :




دوستانی که ندیدن پیشنهاد میکنم ببینند ، جدا از این که این فیلم داستانی شاید کودکانه داشته باشه که نداره اما به خاطر جلوه های دیدنیش پیشنهاد میکنم :rose:

 

cheese

New Member
الان چند فیلم که جلوه های ویژه عالی داشتن و لیاقت جایزه دارن:
آواتار
district 9
angels and demons
هستند

شرلوک هولمز هم کارش عالی بود...

where the wild things are یکی از شاهکارهای فیلم های کودک بود....اسپایک جونز فوق العاده کار کرده بود..اما شانسش برای اسکار با وجود رقیب های قدر کمه

2012 هر چند جلوه های ویژه پر زرق و برقی داشت اما از لحاظ تکنیکی تکراری بود از تکنیک های دو کار قبلی همین کارگردان اعم از : روز استقلال و روز بعد از فردا بهره گرفته........


در اصل 2012 زیاد کار جدیدی ارائه نداد
 
آخرین ویرایش:

reza_1001

Well-Known Member
سلام
District 9 خيلي زيبا بود
هم از نظر داستاني وهم از لحاظ تكنيكي ناب بود
ولي اين شماره هري پاتر پاتر جالب نبود
از كل مجموعه هري پاتر فقط همون شماره اي كه از 3 مدرسه با هم مسابقه ميدادن جالب بود
 

parsigame

New Member
آواتار انتخاب شد . حقش هم بود. بیشتر هزینه ای که شده بود که 237 میلیون دلار بود فکر کنم روی جلوه های ویژه اش بود.:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا