مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر

saeed54

Member
تبلیغات بنری


e2150e31e33c295c97c3ae0791c89f27.jpg
● نقش بنرها در معروف کردن نام شرکت‌ها چیست؟
پراستفاده‌ترین تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش های نوین، علاوه بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتی، انقلابی در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. برای کسانی که از ابزارهای سنتی تبلیغ مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات چاپی استفاده می‌کنند، تبلیغات بنری نقش به‌سزایی در افزایش قابلیت‌های تصویری علامت‌های تجاری دارند و همین‌طور میانگین تعدا کلیک‌ها را افزایش می ‌دهند.
مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یکسان تبلیغات online تاثیر به‌سزایی در افزایش معروفیت نام تجاری شرکت‌ها (تا ۶۰ درصد) دارند. هزینه‌ این نوع تبلیغات بسیار کمتر از تبلیغات عادی است.
بیاد داشته باشیم که بازاریاب‌ها باید برای افزایش بازدهی، از فن‌آوری نوین در ترکیب تبلیغات online و offline استفاده کنند. افرادی که ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی‌دانند، می‌توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین استفاده کنند. کلید موفقیت افرادی که فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سایت هایی است که به‌نحوی به موضوع تبلیغ آن‌ها مرتبط هستند.
پس از اینکه مشتریان، تبلیغات بنری یک شرکت را می ‌بینند، چه روی آن کلیک کنند و چه نکنند، این تبلیغ در معروف کردن نام شرکت با هزینه‌ای اندک نقش به‌سزایی دارد. امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار می‌دهند، اما برای دستیابی به نتیجه بهتر، به زمان بیشتری نیاز است. تبلیغات آرم شرکت‌ها در اینترنت مانند موارد سنتی احتیاج به تلاشی بی وقفه دارد، اما در این مورد شما باید هر از چند گاهی مطالب را به‌روز کنید. در این صورت مطمئن باشید نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار می‌کنید.
حجم، فضا و مکان قابلیت‌های ارتباط دوسویه و شیوه‌های بیان گفتاری و شنیداری تبلیغات بنری در صفحات وب رو به افزایش است. اگر قبل از اینکه سایر بازاریاب‌ها خبردار شده و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به کسب درآمد از این منبع اقدام کنید، خواهید دید که در مدتی کوتاه مزایای بسیاری به‌دست خواهید آورد و به سرعت معروف خواهید شد.
● آیا بنرهای شما با مشتریانتان ارتباط برقرار می کنند ؟
تبلیغات بنر تاکنون از محبوبترین و شایعترین اشکال تبلیغات اینترنتی بوده است . تقریبا هر web site انواع گوناگونی از تبلیغات بنر را دارا می باشد. اما نشریات و رسانه ها بر این باورند که تبلیغات بنر هیچ تأثیری ندارند و سرمایه گذاری بر روی آن صرفا به منزله هدر دادن سرمایه می باشد .
در حقیقت تبلیغات بوسیله بنر حرف هایی برای گفتن دارند. تبلیغات بنر می توانند بازدهی بالایی داشته باشند اما در عین حال نیز می توانند عامل مخربی برای شبکه هایی که مالکینشان درک درست و کاملی از تبلیغات بنر ندارند، باشند. بنرهایی که بتوانند با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کنند ، جزو موفقترین بنرها محسوب می گردند .
در اینجا عواملی که منجر به کلیک افراد بر روی تبلیغات Banner می گردند ، ذکر شده است.
● تنها با بازار مورد نظرتان ” ارتباط “ برقرار کنید
قصد دارید چه کسانی روی تبلیغات Banner شما کلیک کنند ؟ بازارهای مورد نظرتان ! در صورتیکه بوسیله تبلیغ بنر بر بازار مورد نظرتان تاکید ننمایید ، مقدار زیادی از سرمایه و زمان خود را تلف کرده اید. هراندازه که بنر تبلیغاتی با اهداف بازاریابی شما منطبق تر باشد، به همان اندازه بنر شما تاثیر گذارتر خواهد بود. هرگز تبلیغات بنرتان را در جایی قرار ندهید که احتمال خرید آنچه که شما ارائه می دهید وجود ندارد! شما محصول یا خدمتی را دارید که بازار مورد نظرتان آن را می خواهد ، بنابراین بنر تبلیغاتی شما باید در محدوده مورد نظرتان قرار گیرد. هر اندازه بنر تبلیغاتی خود را با خواسته های بازار موجود منطبق تر سازید ، به همان میزان ، نتایج بهتری کسب خواهید نمود.
ارتباط برقرار سازید و با ارتباط درست ، ایجاد انگیزه نمایید.
یکی از عوامل کلیدی در تبلیغات Banner ، این است که شما با مشتریان کنونی و آتی خود ، چگونه ارتباط برقرار سازید.در صورتیکه درک کاملی از بازار فروش محصولات و خدماتی که ارائه می کنید داشته باشید ، قدم بزرگی برای موفقیت برداشته اید.
سعی کنید مانند مشتریانتان فکر کنید.به این مساله به طور دقیق و عمیق بنگرید.طرح سوالاتی نظیر:
قصد عرضه چه جیزی را دارید ؟
خواست و علایق مشتریانتان چیست ؟
نیازهای آنها شامل چه چیزی میشود ؟
علایق و محرکهای وسوسه انگیزی که مشتریانتان در جستجوی آنها می باشند ، چیست ؟
واکنش شما در زمان رویارویی با تبلیغات Banner چست ؟
آیا میتوانید از تاکتیکهای مشابه برای تبلیغات Banner تان استفاده نمایید ؟
به شما کمک می کند در طراحی بنر خود موفق تر عمل کنیدو با ارسال پیام صحیح ، مشتریان را جذب نمایید.
سعی کنید تبلیغ Banner تان را با توجه به نقطه نظر مشتریانتان طراحی نمایید.

• انتقال یک نیاز فوری
لازم است حالتی از ضرورت و فوریت در تبلیغات Banner تان ایجاد نمایید . تبلیغ بنری شما میبایست به گونه ای باشد که ذهن بیننده را از سایر قسمتهای وب سایتی که بنرشما در آن قراردارد،به سوی تبلیغ Banner شما جذب نماید.
باید آنچه را که مورد دلخواه بینندگانتان است و تمایل به شنیدن آن دارند ، ارایه نمایید.
آنها را قانع سازید تا از جستجوی سایر سایتها منصرف شده و به سایت مورد اشاره Banner تان ، مراجعه نمایند .
عباراتی نظیر ” الان کلیک کنید ” اغلب اوقات تاثیر گذارند اما این را نیز در نظر داشته باشید که چقدر در سایتهای دیگر با این عبارات مواجه خواهید شد!
عباراتی مانند ” مزایای ویژه برای اولین مشتریان! ” یا ، ” با خرید از ما ، هم در پولتان صرفه جویی نمایید و هم یک محصول رایگان دریافت نمایید ! ” ترفند خوبی به نظر می رسد .
با بکار گیری اینگونه ایده ها در تبلیغ Banner تان قادر خواهید بود به طور محسوسی تاثیر گذاری تبلیغ Banner خودرا افزایش داده و از همین حالا منتظرافزایش کلیک هایتان باشید .
در صورت بکار گیری اینگونه عوامل مکمل در استراتژی بازاریابی بنری خود، به زودی شاهد افزایش کلیک ها و منافع تان خواهید بود .
 

saeed54

Member
اهمیت بنرهای تبلیغاتی، هم برای تبلیغ‌کننده و هم برای صاحب کسب‌وکاری که تبلیغ کرده اهمیت دارد. طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب بسیار فراتر از باز کردن برنامه فتوشاپ و کشیدن چند طرح ساده است. به همین دلیل طراحی یک بنر علاوه بر ذوق و هنر به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد. در این میان سایز های بنر های تبلیغاتی دارای اهمیت بسیاری هستند و سایز های بزرگ تر بیشتر دیده می‌شوند؛ ولی چکار کنیم که سایز های کوچک بنر ما هم، همانند سایز های بزرگتر دیده شود؟
همه کسانی که دستی در تبلیغات آنلاین دارند میدانند یک بنر تبلیغاتی مناسب و البته موفق نیاز به چه عناصر و اِلمان‌هایی دارد، اما آیا می‌دانند که در مقابل چه عناصری می‌توانند یک بنر با طراحی و محتوای مناسب را تبدیل به وسیله ای برای بر باد دادن تمام برنامه ریزی‌های آنها کند؟
بدیهی است که محتوای بنر هر چقدر مختصر و مفیدتر باشد بازخورد دریافتی آگهی دهنده بهتر خواهد بود. در راستای همین بحث وجود یک عنصر، فریم و یا کلمه نابجا می‌تواند یک کاربر که مخاطب شما نیست را به اشتباه وارد وبسایت شما کند که طبیعتا بعد از مدت کوتاهی از سایت شما خارج می‌شود و نتیجه آن افزایش Bounce Rate سایت شما و از آن مهم‌تر پرداخت هزینه بیهوده ایست که شما انجام می‌دهید.
به عنوان مثال بنر تبلیغاتی زیر مربوط به یک فروشگاه شارژ سیم کارت آنلاین است که در یکی از فریم‌های بنر خود از تصویر DropBox استفاده کرده که ارتباطی با کسب و کار آنها ندارد، همین موضوع موجب ورود کاربران غیر مرتبط و از طرف دیگر سلب اعتماد آنها خواهد شد.

dropbox.jpg

از آنجایی که بنرهای تبلیغاتی دروازه ورود کاربر به وبسایت‌ها هستند، استفاده از محتوای مناسب می‌تواند نقش مهمی در جذب مخاطب مورد هدف، جلب اعتماد آنها و در نهایت رسیدن آگهی دهندگان به اهداف کسب و کارشان داشته باشد.

مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر

این در زمانی رخ می‌دهد که می‌توانید بهترین بهره گیری از سایز های کوچک را در فضایی محدود داشته باشید.
در موارد زیر به نکاتی می پردازیم که شاید نکاتی مهم و قابل توجه در طراحی این سایز های باشد:

۱- سایز های کوچک در شبکه تبلیغات کدامند ؟

سایز های: ۱۲۰×۲۴۰
۲۳۴×۶۰
۱۲۵×۱۲۵
۳۰۰×۱۰۰
از سایز های کوچک در بنر های شبکه تبلیغات محسوب می‌شوند.

۲- چگونه بوسیله سایز های کوچک کلیک جذب کنیم؟

الف) از عکس و لوگو یا متن های خیلی ساده و چند حرفی استفاده کنید:

استفاده از متن های بلند و طولانی در این نوع بنرها، شما را مجبور می‌کند فونت‌ها را کوچک کنید و با رخ دادن این اتفاق متن ناخوانا و یا به سختی خوانده خواهد شد.
این به این معنی است که شما بازی را باخته‌اید.

ب) از بک گراند ساده برای این سایز از بنر ها استفاده کنید.

بک گراند پیچیده باعث می‌شود چشمان مخاطب خسته شده و به بنر بی توجهی نشان دهد. استفاده از رنگ های فلت از گزینه‌های مناسب در این سایزها هستند.

ج) سایه‌ها را حذف کنید:

سایه در سایزهای بزرگ به زیبایی بنر کمک شایانی می‌کند؛ ولی در سایز های کوچک این زیبایی دلربا، تبدیل به غولی زشت و بد قواره می‌شود که گریبان تبلیغات بنری شما را می‌گیرد.

د) اسلاید ها را تقسیم کنید:

معمولا در سایز های کوچک بجای اینکه تمامی اطلاعات را از روی بنر حذف کنیم و بنری تک فریم خروجی بگیریم از فضای فریم های بعدی استفاده می‌کنیم .

120x240.gif

طراحی مناسب
120x240-2.gif

طراحی نامناسب

در طراحی بنر یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، حفظ سادگی است. بنری که ظاهری ساده داشته و در آن نظمی حاکم باشد، در دیدگان مخاطبان تاثیر مثبتی می گذارد. بنر های ساده به کاربر این امکان را می دهند که فقط با یک نگاه در عرض یک ثانیه از محتوای بنر آگاهی پیدا کنند.
در بالا به چند نکته‌ای که در جلب توجه سایزهای کوچک اهمیت داشت پرداختیم. ولی اگر شما همچنان اصرار دارید که تمامی متون خود را روی طراحی بنر سایز کوچک اجرا کنید مشکلی نیست؛ نرخ کلیک خوری (CTR) پایین شتریست که در خانه همه می‌شیند!هر کدام از ما وقتی در زندگی روزمره خود با یک دستور از طرف اطرافیانمان مواجه می‌شویم، سریع گارد گرفته و سعی می‌کنیم که از آن دستور فرد مقابل خود، سرپیچی کنیم. ولی وقتی که پا به فضای مجازی می‌گذاریم، شاید قوانین برای ما که روی دستورات دیگران سخت‌گیر هستیم، کمی تفاوت کند و حتی دوست داشته باشیم که مقداری هم به ما زور بگویند. در ادامه به سه بنر تبلیغاتی می‌پردزایم که هر سه آنها کمی با زورگویی جلو می‌آیند و تاثیر خوبی روی عملکرد مخاطب می‌گذارند.
۱) سایت‌چکاپ:
همان طور که از نام این کمپانی مشخص است، سایت‌چکاپ یک پلتفورم است که تمام فاکتورهای فنی موفقیت وب‌سایت شما را بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند که نقص‌های آن را رفع کنید. اخیرا سایت‌چکاپ یک کمپین تبلیغاتی را شروع کرده که مخاطبانش می‌توانند از طریق این کمپین، از مقداری شارژ رایگان بهره ببرند. بنر این کمپین که دکمه فراخوان (Call-to-Action) با متن بررسی کن آمده، کمی حالت دستوری دارد که مخاطب را واقعا تشویق می‌کند که سایتش را با سایت چکاپ، بررسی کند. البته در نظر داشته باشید که اینجا شما به سایت‌چکاپ دستور می‌دهید!
۲) فرانش:

فرانش که یک بستر آموزشی با کلی دوره‌های متفاوت است، در کمپین آخر خود روی ویدئوهای رایگانی که منتشر می‌کند تمرکز کرده و سعی دارد به این واسطه، مخاطب را جذب خودش کند. دکمه فراخوان بنر این کمپین به شکلی حس نبود وقت را برای مخاطب القا می‌کند و باعث می‌شود که افراد بیشتری رو آن کلیک کنند.
۳) آموزش طراحی بنر:

وب‌سایت آموزش که عموما دوره‌های آموزشی تخصصی را درقالب دیسک نوری به فروش می‌رساند، اخیرا یک کمپین تبلیغاتی داشته که بنر آن طراحی بسیار مناسبی دارد و مخاطب آموزش طراحی و برنامه‌نویسی را مستقیما هدف می‌گیرد و با دکمه فراخوان همین الان سفارش دهید، مخاطب را با یک دستور به سمت خرید محصولات وب‌سایت خود می‌فرستد.این یک مثال خوب از از رعایت اصول طراحی بنر است.همیشه در نظر داشته باشید که با توجه به محصولی که عرضه می‌کنید، می‌توانید حس نبود وقت را به مخاطب القا کنید؛ از طرفی دیگر می‌توانید برای مدت کوتاه کمپین‌های فروش ویژه داشته باشید که چنین دکمه‌های فراخوانی در این مدل کمپین‌ها واقعا جواب می‌دهند و باعث می‌شوند که نرخ تبدیل بالایی را از آن خود کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بنر با بلاگ‌اد همراه باشید.
صداقت و فوریت، دو عامل مهم در تاثیرگذاری طراحی بنر

ایجاد فوریت می‌تواند در مواردی خاص چون مواقعی که پیشنهاد ویژه‌ای دارید و یا در فصل حراج محصولات خود هستید، در نرخ تبدیل شما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. ولی سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم در یک بنر تبلیغاتی حس فوریت ایجاد کنیم؟
در گام اول باید سعی کنید در کنار ایجاد حس فوریت از صداقت غافل نشوید. زیرا نبود صداقت در گفتار و عمل یکی از دلایلی است که باعث کاهش تعداد مخاطبان شما می گردد. برای مثال ممکن است که روی بنری، برای جذب مخاطب از واژه “رایگان” استفاده کنید ولی در صفحه فرود بنر، محصول به صورت رایگان ارائه نشده باشد.
در گام دوم برای ایجاد حس فوریت می‌توانید از دو وجه بصری و نوشتاری وارد عمل شوید. در وجه بصری کافی است به درستی از تضاد رنگ‌ها در نوشته ها و تصویر پس‌زمینه بنر بهره ببرید. در نوشتار بنر لازم است که پیشنهاد ویژه خود و یا مدت زمان حراج را متذکر شوید.
در این بنر برای مشخص سازی نوشته‌ها از تضاد دو رنگ سفید و نارنجی استفاده شده است و از طرفی دیگر همان طور که مشخص است at&t یک پیشنهاد ویژه برای کسانی دارد که می خواهند گوشی هوشمند گلکسی اس۵ را پیش خرید کنند.
 

saeed54

Member
صفحه فرود خود را نسبت به هدفتان طراحی کنید

اخیرا مجله مد Four Pins یک کمپین تبلیغاتی بنری به راه انداخته که کاملا مشخص است که هدف این مجله از آغاز این کمپین تبلیغاتی، چه چیزی بوده. این مجله که در زمینه مد و دوخت لباس مطالب مفیدی منتشر می‌کند، در این کمپین خود سراغ یکی از مسائلی رفته که برای همه تبلیغ دهندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. Four Pins صفحه فرود خود را، صفحه اول وب‌سایتش قرار داده؛ با این تفاوت که شما با کلیک روی بنر تبلیغاتی Four Pins، در وحله اول وارد یک بخش برای مشترک شدن در ایمیل‌های ارسالی Four Pins می‌شوید.
1.jpg

این مجله در ایمیل‌های ارسالی‌اش، مطالب مفید روزانه‌اش را ارسال می‌کند و با رعایت حقوق مخاطب چنین کاری را انجام داده و این ایمیل ها به هیچ وجه به عنوان یک Spam نخواهند بود. البته باید در نظر داشته باشید که نباید فواصل ارسال ایمیل‌های خود را کم کنید. زیرا ممکن است که مخاطب شما در طول آن مدت شما را فراموش کند.
2.jpg

طراحی بنر تبلیغاتی Four Pins، به خوبی صورت گرفته است؛ اما دارای یک نقص و یک حسن است!
نقص اول، نبود Call-to-Action روی بنر است و از طرفی دکمه شبکه اجتماعی توئیتر این مجله، روی این بنر قرار گرفته و در حقیقت Four Pins با این کمپین دو تیر به نشان زده است.
فراموش نکنید که شما هم می‌توانید برای جمع کردن مشتری برای وبلاگ و یا سایت خبری خود، به ایجاد چنین کمپین تبلیغاتی ای دست بزنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا